Geschrokken van mijn dochter

17-05-2017 20:03 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik heb hier al een account maar wilde even mijn verhaal delen onder een ander nick.

Het gaat over mijn dochter, die heeft iemand uitgescholden te hebben voor vieze s... Ze is net aan het puberen maar toch schrik ik hiervan.

Een vrouw wist toevallig dat ze mijn dochter is en heeft telefonisch huilend contact met mij opgenomen. Ze vertelde het verhaal; ze liep met haar hondje buiten en toen kwam er een groepje aangelopen, met mijn dochter erbij. Een vriendin van mijn dochter wilde paar dagen voor dit gebeuren haar hondje aaien maar dat mocht niet/na lang aarzelen toch wel. Vriendinnetje van mijn dochter maakt de opmerking van je mag toch niet het hondje aaien en ze liepen verder. De mevrouw hoorde de meiden van alles over haar schelden onderling over haar. Ze voelde zich rot en bleef omkijken. Uiteindelijk reageerde mijn dochter van wat kijk je nou? Vieze s.

Ik ken dit gedrag niet van haar en schrik hiervan. Ik ga met haar rond de tafel zitten hier over.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
bij ons thuis kregen wij gewoon klappen als mensen kwamen klagen over ons. respect is bij ons zeer belangrijk en ik ben hierdoor altijd beleefd ook tegen mensen die niet beleefd tegen mij zijn want ik kan door mij opvoeding daar boven staan
Choumicha schreef:
19-05-2017 09:21
bij ons thuis kregen wij gewoon klappen als mensen kwamen klagen over ons. respect is bij ons zeer belangrijk en ik ben hierdoor altijd beleefd ook tegen mensen die niet beleefd tegen mij zijn want ik kan door mij opvoeding daar boven staan
Ik ben nooit geslagen en ik scheld ook geen mensen uit of heb last van andere onbeschofte of rare mensen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Alleen de openingspost gelezen.
Ik heb liever dat ze mij voor hoer uit schelden dan krijg de K en de T wat ze hier doen.
En dan heb ik het over kinderen van zes tot tien jaar.
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
18-05-2017 18:26
Ik vind het ook niet zo raar. Maar goed, het is op school ook een tijdje in geweest om alles en iedereen homo te noemen. Bij navragen bleek toch niemand te weten waar ze de ander nu precies voor uit maakten. Dat wisten mijn kinderen dan weer wel, omdat hun oom getrouwd is met een man. Het schelden ermee snapten ze dan weer niet, want een homo is gewoon een jongen die verliefd is op een jongen en wat was daar dan scheldwaardig aan.
:cheer:
En zo heurt het! :-D
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
18-05-2017 21:49
Zo veel reacties! Ik ben met mijn dochter naar deze vrouw toegegaan. Onderweg wist mijn dochter ineens waar het over ging maar dat is al een tijdje geleden. Vriendin van mijn dochter heeft deze vrouw uitgescholden. Het meisje was kwaad omdat ze een paar dagen voor het gebeuren haar hond niet mocht aaien. Mijn dochter vond ook raar want uiteindelijk mocht het wel. Mijn dochter was er alleen bij. Ze gaf wel toe dat ze mee roddelde met de andere meiden die toen ze langsliep zachtjes onderling over deze vrouw zaten te schelden. We een goed gesprek gehad met de mevrouw en hond (hahaha) Omdat mijn dochter toch deels mee deed, heeft ze alsnog zonder moeite haar excuses gegeven. Vrouw heeft het geaccepteerd. Ik heb nog even met deze vrouw nagepraat nadat mijn dochter weer richting huis ging en moet bekennen dat ik haar reactie ook zeer goed begrijp. Ze zit op dit moment zeer slecht in haar vel door verlies van een kindje. Wat ook net gebeurd is en nog vele andere dingen die ik hier niet ga benoemen. Maar goed al met al is het toch goed afgelopen. Ben best trots op mijn dochter.
Goed dat ze haar excuses heeft aangeboden en dat het zo is afgelopen. Je dochter gaf aan dat ze het wel raar vond van haar vriendin, maar dat ze maar een beetje meeliep/ meeroddelde. Heb je haar nog gevraagd waarom ze niet tegen haar vriendin durfde te zeggen dat ze het een rare reactie vond? Kan me dat gezien de leeftijd wel een beetje voorstellen hoor, maar ik denk dat het goed is assertiviteit te stimuleren door daar wel over in gesprek te gaan. Zodat ze de volgende keer misschien wél tegen haar vriendinnen durft te zeggen dat ze zulke reacties niet nodig vindt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-05-2017 18:31
Reden: troll, teksten niet in het Nederlands
96.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
daar om hebben veel van jullie kinderen een grote mond en gaan ze oude vrouwen op zo manier uit schelden. mij ouders en broers zouden dat niet pikken en voelen schaamte als er zo gepraat word tegen mensen maar hier is dat normaal en zeggen jullie ja maar waarom moet die vrouw huilen en wat zegt zij tegen je kind. dat vindt ik niet normaal maar ja.
Alle reacties Link kopieren
mijn broertje van 16 ging steeds stenen gooien naar een hond van een oude man en die man was boos en bang toen zij tegen mijn grote broer en toen kreeg me broertje klappen waar die oude man bij was. hij geeft veel problemen dus zit hij nu in marokko bij mijn oom en tante tussen de schapen om hem te leren.
Alle reacties Link kopieren
Prima opgelost TS.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-05-2017 18:34
Reden: quote en reactie verwijderd
98.48% gewijzigd
Gamayun schreef:
19-05-2017 09:44
Goed dat ze haar excuses heeft aangeboden en dat het zo is afgelopen. Je dochter gaf aan dat ze het wel raar vond van haar vriendin, maar dat ze maar een beetje meeliep/ meeroddelde. Heb je haar nog gevraagd waarom ze niet tegen haar vriendin durfde te zeggen dat ze het een rare reactie vond? Kan me dat gezien de leeftijd wel een beetje voorstellen hoor, maar ik denk dat het goed is assertiviteit te stimuleren door daar wel over in gesprek te gaan. Zodat ze de volgende keer misschien wél tegen haar vriendinnen durft te zeggen dat ze zulke reacties niet nodig vindt.
Inderdaad TO, en heel goed van jou dat je het zo hebt aangepakt.
Ik zou ook met haar hebben over groepsdruk, dat is moeilijk op die leeftijd maar leren daarmee om te gaan en geen dingen te gaan doen die eigenlijk niet oke zijn is de les die ze van dit soort dingen kunnen leren.
Alle reacties Link kopieren
Choumicha schreef:
19-05-2017 09:58
mijn broertje van 16 ging steeds stenen gooien naar een hond van een oude man en die man was boos en bang toen zij tegen mijn grote broer en toen kreeg me broertje klappen waar die oude man bij was. hij geeft veel problemen dus zit hij nu in marokko bij mijn oom en tante tussen de schapen om hem te leren.
:facepalm: Dat zal hem leren
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-05-2017 18:35
Reden: quote en reactie verwijderd
98.50% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Choumicha schreef:
19-05-2017 09:58
mijn broertje van 16 ging steeds stenen gooien naar een hond van een oude man en die man was boos en bang toen zij tegen mijn grote broer en toen kreeg me broertje klappen waar die oude man bij was. hij geeft veel problemen dus zit hij nu in marokko bij mijn oom en tante tussen de schapen om hem te leren.
hem te leren de schapen te slaan ?
rare oplossing,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
19-05-2017 09:22
Ik ben nooit geslagen en ik scheld ook geen mensen uit of heb last van andere onbeschofte of rare mensen. :facepalm:
idd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
als hij problemen geeft en niet wil luisteren en zo praat en geen respect heeft voor mensen die anders zijn zegt mijn vader dat er geen plaats is voor hem in nederland en moet hij terug. hij durft bij mijn oom niet stoer te doen dus moet hij leren. Jullie praten altijd slecht als marokkaanse jongens slechte dingen doen en als mijn vader hem dan leert door hem weg te sturen is het weer niet goed nederlanders zijn echt niet te snappen o_o :nope:
Alle reacties Link kopieren
je vader moet doen wat die wilt doen.
ik zeg alleen dat het niet slim is om iemand die dieren mishandeld, bij dieren te plaatsen

en dan vergeet ik even dat je vader zijn verantwoordelijkheden (het gedrag die jou broer, zijn zoon doet) aan ander over laat
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Volwassenen zijn ook niet altijd slim. Toen ik een jaar of 8 was zei ik net iets te luid tegen een vriendinnetje dat een mevrouw uit ons dorp wel heel erg dik was. Zij hoorde dat, en sprak me aan met de woorden: "Ik lach jou toch ook niet uit omdat je zusje misvormd is?" (Mijn zusje was geestelijk en lichamelijk gehandicapt). Nou had ik die vrouw niet dik mogen noemen misschien, maar zij is het incident waarschijnlijk intussen allang vergeten terwijl het mij mijn hele leven bijblijft.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-05-2017 18:35
Reden: quote en reactie verwijderd
98.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hij krijgt niet de kans om stenen te gooien daar want mijn oom pakt hem aan. mijn vader heeft zich half dood gewerkt om hier een huis te kunnen kopen en zijn zeven kinderen op te voeden en laten studeren dan gaat mij broertje de zwarte schaap uit hangen en schande brengen over onze familie. kan niet. hij verpest zijn school en wil niet werken dat is schande. hij is de enige die zo doet en jij mij oom moet hij werken. zo kan hij geld verdienen en vol wassen worden met ze onzin.
Alle reacties Link kopieren
Choumicha schreef:
19-05-2017 09:21
bij ons thuis kregen wij gewoon klappen als mensen kwamen klagen over ons. respect is bij ons zeer belangrijk en ik ben hierdoor altijd beleefd ook tegen mensen die niet beleefd tegen mij zijn want ik kan door mij opvoeding daar boven staan
Respect dwing je af met klappen, weet iedereen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-05-2017 18:35
Reden: quote en reactie verwijderd
98.44% gewijzigd
orkenflow schreef:
19-05-2017 11:09
Is dit een voorbeeld van de beleefdheid die jij hebt geleerd thuis?
Blijkbaar hebben ze haar niet hard genoeg geslagen. :hihi:
lilguinea schreef:
19-05-2017 10:50
Volwassenen zijn ook niet altijd slim. Toen ik een jaar of 8 was zei ik net iets te luid tegen een vriendinnetje dat een mevrouw uit ons dorp wel heel erg dik was. Zij hoorde dat, en sprak me aan met de woorden: "Ik lach jou toch ook niet uit omdat je zusje misvormd is?" (Mijn zusje was geestelijk en lichamelijk gehandicapt). Nou had ik die vrouw niet dik mogen noemen misschien, maar zij is het incident waarschijnlijk intussen allang vergeten terwijl het mij mijn hele leven bijblijft.
Echt? Die vrouw zei iets wat letterlijk zo was/is. Geen interpretatie of subjectiviteit hoor.
Chouchima, ik begrijp dat het in jouw cultuur anders is....dat opvoeden irt respect voor ouderen. In Marokko gaat dat er nog wat strenger aan toe dan hier.
Echter dat wil niet zeggen dat uitdelen van klappen algemeen geaccepteerd hoeft te zijn. Ben blij dat dat in NL niet zo is namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven