Gezelschapsspel grote groep

23-01-2014 21:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gezelschapsspel voor een groep van ca. 15 man.

Weerwolven van Wakkerdam hebben we regelmatig gespeeld en ik ben nu op zoek naar iets anders (hoeft niet per se iets soortgelijks te zijn).

Weet iemand dus een leuk spel voor een grote groep?

Liefs,

Sophie
Het namenspel
Pictionary, kun je in groepjes spelen. Erg leuk!
- Iedereen kiest een persoon (bekende van de groep, bekende Nederlander, stripfiguur, filmster...) en schrijft die op een briefje;

- alle briefjes in een bakje;

- iemand trekt een briefje en omschrijft die persoon, de groep moet hem raden;

- één voor één doen de anderen dat ook;

- alle briefjes terug in de bak, zelfde verhaal, maar dan moet de persoon uitgebeeld worden;

- en opnieuw, maar ditmaal mag er maar één woord gebruikt worden om de persoon te omschrijven.

Erg leuk!
Twister
Misschien iets wat je in groepjes kunt doen, zoals Trivial Pursuit.
Saboteur + uitbreiding speel je met max 12 personen.

en buiten alle partyspellen, heb je verder niet veel, heb je de uitbreiding van weerwolven al erbij?

Anders wordt het toch opdelen in groepjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
30seconds in teams van drie of 5. Fantastisch!
childerstape.

Iedereen krijgt een stukje tape op zijn voorhoofd gepoakt met wie of wat hij/zij is. Zelf weet diegene niet wat er op zijn/haar hoofd staat en moet dmv vragen uitvinden wie of wat hij is,

Klinkt saai maar zorgt altijd voor een leuk uurtje of wat :-)S
Vlotte geesten in twee- of drievoud ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
http://nl.scoutwiki.org/Lijst_van_spellen_naar_soort
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
De bovengenoemde spellen klinken goed! Vooral 30 seconds-achtige spellen. En dan iedereen 5 (of meer) kaartjes geven en zelf beroemde mensen en/of gebruiksvoorwerpen laten opschrijven. Krijg je hilarische situaties! Overigens wel bepaalde afspraken maken over welke personen niet mogen. Ik ben geen ster in voetballers bv, dus alleen voetballers die in het Nederlands elftal spelen lukt nog wel.

Maar als jullie fan zijn van weerwolven, hebben jullie dan het spel weleens gespeeld met de extra rollen zoals de tovenaar, exorcist, tweeling etc? Geeft een leuke afwisseling.

En een vergelijkbaar groot rollenspel is 2 rooms, 1 boomer
30 seconds!

We doen het te vaak!

Echt een geweldig spel.
Liar Dice in koppels
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ligretto, hoe meer mensen, hoe meer chaos en hysterie. Wel een grote tafel voor nodig!!
Wij speelden vroeger vaak het woordenboekspel. Hilarisch.

Je hebt er voor nodig de Dikke van Dale en pen en papier voor allemaal.

Jammer, dat ik niet meer precies weet hoe het ging maar ongeveer zo:

Degene die aan de beurt is zoekt een (zo) moeilijk, nog nooit gehoord woord in de Van Dale op. Vraagt of iemand het kent? Zo niet schrijft iedereen het woord en de betekenis ervan (wat hij denkt) op een papiertje. Die gaan in een emmertje en worden één voor één opgelezen door degene die het woord heeft uitgezocht.

Dan wordt aan iedereen gevraagd welke de juiste is en waarom. Daarna wordt verteld wat de juiste betekenis is door degene die het woord heeft uitgezocht.

Zit je (bijna) goed krijg je punten, wordt het woord niet geraden, krijgt degene die aan de beurt is de punten. Zo ging het ongeveer.
Hints?

Is dat leuk 30 seconds? Ik heb dat thuis liggen, al 2 jaar en nog in het plastic
party & co
Ik hou van Holland.
Boerenbridge en al genoemd namenspel!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:chocoladerijstwafel schreef op 24 januari 2014 @ 01:12:

Hints?

Is dat leuk 30 seconds? Ik heb dat thuis liggen, al 2 jaar en nog in het plastic In mijn vriendengroep is 30 seconds de absolute favoriet.
Jongens tegen de meisjes (bordspel).
Bedankt voor de reacties! Daar kan ik wel wat mee!

Het 30seconds spel is vaak genoemd. Ik denk dat ik die maar eens ga aanschaffen.

Thanks guys, x
@lovestar 2 rooms 1 boomer, kan je daar meer over vertellen? Op Google word ik niet veel wijzer. Kan ook niet vinden waar je het kan kopen..
Een vel papier en een aantal pennen. Bedenk 5 categorieën waarin mensen woorden moeten maken, bijvoorbeeld: jongensnamen, automerken, landen, hoofdsteden, dieren, meisjesnamen, dorpen in Nederland, bekenden personen.

Iedereen zegt om de beurt een letter, bij elke letter vult iedereen bij alle categorieën een antwoord in. Nadat iedereen geweest is kan je de punten optellen. Ben je de enige met dat woord heb je 10 punten, zijn er 2 mensen met dat woord 8 punten, en zo door tot geen punten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven