graag jullie mening!!

07-10-2014 16:13 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort aan het proberen of ik bloggen wat vind...ben begonnen met wat dingen schrijven en plaats dat momenteel alleen nog op facebook. Nu is de mening van mijn vrienden natuurlijk leuk, maar niet heel erg doorslaggevend. Kunnen jullie me feedback geven over onderstaande stuk. Ik ben geen held met leestekens en dergelijke..dus ben benieuwd of het een lekker lezend stuk is...ook over de inhoud hoor ik graag feedback. Alvast bedankt!

*aanvulling*

@iedereen die het ver taal en stijl fouten heeft

Ik lees veel terug over mijn taalfouten, stijlfouten en meer van die dingen. Ik ben me daar allemaal van bewust en zoals ik al eerder zij (of is het zei?) die ga ik er met alle beste wil van de wereld niet uitkrijgen. Heb uren bijles gevolgd en heb hier nog steeds hulp bij. Ben taal technisch aan mijn taks. Ik lees dat ik lagere school fouten maak. Klopt. Wil hier wel uitleg bij geven, maar vind dat niet heel erg nodig. Het heeft zijn redenen dat dat niet gaat veranderen en daarom moet ik ermee dealen. Misschien had ik daar in mijn openingspost duidelijker over moeten zijn.(bij deze dus) Mijn vraag was betreft de taal en stijl meer in de richting van acceptatie. Worden er blogs geaccepteerd van slechtere taal en stijl kwaliteit? Dat er mensen zijn en blijven die mijn fouten zullen blijven bekritiseren weet ik en heb ik naast me neer gelegd.

Zwartepiet, de west Indische compagnie en wat gelul van mij.

Wat zijn we lekker gewoon gebleven, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Nou die typisch Nederlandse uitspraken gaan in de zwarte pieten en racisme discussie niet op. Word het zwarte pieten en racisme verhaal nu niet compleet uitgemolken? Uitgemolken omdat nu werkelijk elke kinderserie en kinderboek met een donker persoon onder de loep genomen word. Kuifje, Sjors en Sjimmie en good old Pippie Langkous. Is dat niet de wereld op zijn kop? Zijn kinderen racistisch? Worden kinderen racistische gemaakt door deze verhalen? Hebben die boeken en series een racistische grondslag? Ik vind dat ik daar allemaal volmondig NEE op kan antwoorden. Hebben jullie vroeger enige racistische gedachten gehad bij Sjimmie het leuke vriendje van Sjors? Ik kan het me niet herinneren.

Kinderen zien geen ras, geloof en kleur verschil. Kinderen zien vriendjes en vriendinnetjes. Kinderen zien speelkameraden en medemensen. Kinderen spreken niet van die Marokkanen of die turk en het woord neger heb ik ze ook nog nooit bewust doelgericht en kwetsend horen gebruiken. Waarom praten wij volwassenen dan wel over die Turkse buren in plaats van gewoon onze buren? Ook ik doe daar soms onbewust aan mee. Dit is natuurlijk niet direct racistisch, want ik ben verre van racistisch. Werk je hiermee de apartheid en verschillen in de hand? Ja ik denk van wel. En wie nemen dat van ons over op ten duur. Yesss de kinderen.

Ik geloof oprecht niet dat ze die “wijsheid” uit series en kinderboekjes halen. En is het dan niet juist aan de ouders om er een geschiedenis lesje aan vast te plakken? Een geschiedenis lesje…..ik denk dat het hem nou juist is. Wat weten we nog over onze voorvaderen en geschiedenis? Vraag eens in het rond wanneer de slavernij is afgeschaft of wanneer de eerste wereldoorlog is begonnen. Ik vermoed dat vrij weinig mensen hier direct antwoord op kunnen geven.

Scholen laten hier een hele grote steek vallen. Ook ik kan me vrij weinig herinneren van de geschiedenis lessen op school. Ligt dit aan de leerkrachten? Waarschijnlijk niet, maar lessen als geschiedenis worden ingekort en beknopt gehouden omdat we in een maatschappij terecht gekomen zijn waar prestaties en cijfertjes tellen.(hopelijk loop ik giga achter met deze observatie en heeft er een verandering plaats gevonden) Hier heeft de regering een heel groot aandeel in door alles dood te bezuinigen. Indirect wordt onze wereldwijde geschiedenis dood bezuinigd, het is minder belangrijk dan rekenen en taal. In mijn ogen zijn lessen als maatschappijleer en geschiedenis net zo belangrijk! Gesprekken met mijn ouders over deze onderwerpen en ethische dilemma’s hebben mij grotendeels gemaakt tot wie ik ben. Ik ben mijn ouders daar dagelijks dankbaar voor.

Moraal van het verhaal. Leer je geschiedenis, ken je achtergrond en breng dit over op je kinderen. Maak ze hier warm voor, maak ze nieuwsgierig naar deze kennis en laat ze van lezen houden. Hoe vaak zie je nog iemand lekker lezen? En zien ze een donkerder medemens in de vorm van een slaaf in een boekje of serie leg ze uit dat deze en vele andere mensen onderdrukt werden en soms nog worden. Maak dingen inzichtelijk en bespreekbaar….laat ze niet zomaar iets For granted aannemen. Als we allemaal de kennis en begrip hebben zal er toch geen racisme meer moeten zijn? Een Utopie …i know. Maar wees je bewust van het voorbeeld dat je bent. Ouder, politicus, leraar, toevallige voorbijganger en buur.

Kennis is macht en dan niet de kennis waar we juist die hoge cijfers voor moeten halen.

tot de volgende add hersenkronkel
love, hate such a fine line....
Hmm, kinderen zijn niet racistisch? Kinderen zien geen kleur? Dat waag ik te betwijfelen....Ik weet nog heel goed dat ik vroeger 1 donker kindje in de klas had en dat vonden wij blanke kinderen toch vreemd. Ze werd niet gepest verder en mocht overal aan meedoen, maar toch was ze anders.

Ik vind trouwens dat mensen veel te veel een issue ervan maken dat iedereen hetzelfde zou zijn...dat is gewoon niet zo, iedereen is anders en verschil in cultuur kan botsen. Pas als je dat erkent kun je gaan werken aan acceptatie. Maar van de verschillen onder het tapijt vegen, daar is het nog nooit beter van geworden.
Eerlijk gezegd pakt het me niet, na één paragraaf zat ik al ergens anders met mijn gedachten. Het onderwerp is inmiddels ook wel een beetje uitgekauwd, misschien dat dat het is.

Je bent inderdaad geen held met leestekens, maar dat wist je dus al.
Die punten zijn natuurlijk discutabel, bovenstaande verhaal is mijn kijk op de zaak. Heb je verder misschien feedback waar ik voor mijn blog wat mee kan?

En ja 20 jaar geleden had ik ook veel minder verschillende culturen in de klas en was dat ook nog "gek"...mensen zijn mensen elk mens is uniek, maar dat zijn niet exact de punten die ik uit probeerde te diepen in mijn blog. Juist niet. Lees jij het wel zo?
Ainne thanks! Zulke feedback kan ik wat mee. Vind je het storend lezen door het gebrek aan leestekens? En dus niet blog waardig? Neem dat over het begin mee in mijn volgende "oefen blogs" het is overigens niet persee bedoeld als professionele blog, het is voornamelijk heerlijk hoofdleegmakend. Als ADDer zit mn hoofd we eens vol en als ik het opschrijf ben ik het kwijt
Joh, als je zin hebt om te bloggen ga je toch lekker bloggen? Zoveel mensen doen het. Je vindt altijd wel een lezerspubliek.

Maar doe het vooral voor jezelf! Gewoon omdat het kan. Omdat je het leuk vindt. Voor de fun. Omdat je er lol in hebt.

Ik zeg altijd maar zo: what other people think of you, is none of your business!

.
Je snijd wel heel veel issues aan, zonder daar verder op door te gaan! Ook slecht onderbouwd, dat van dat onderwijs bijvoorbeeld!

Racisme, de deugdelijkheid van het onderwijs, of kinderen nog wel lezen, de situatie bij jou thuis en als ik bijna door heb waar het over gaat, dan leidt de moraal van het verhaal naar weer iets heel anders!
Echt teveel fouten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:stony-melony schreef op 07 oktober 2014 @ 16:37:

Ainne thanks! Zulke feedback kan ik wat mee. Vind je het storend lezen door het gebrek aan leestekens? En dus niet blog waardig? Neem dat over het begin mee in mijn volgende "oefen blogs" het is overigens niet persee bedoeld als professionele blog, het is voornamelijk heerlijk hoofdleegmakend. Als ADDer zit mn hoofd we eens vol en als ik het opschrijf ben ik het kwijt

Joh da's dan toch prima, een soort van veredeld dagboek dus.

Je gebrek aan leestekens (en overmatig gebruik van spaties) leest voor mij inderdaad wel een beetje storend, maar het is verder prima leesbaar, dus zo erg is het ook weer niet.
quote:Noesa schreef op 07 oktober 2014 @ 16:37:

Joh, als je zin hebt om te bloggen ga je toch lekker bloggen? Zoveel mensen doen het. Je vindt altijd wel een lezerspubliek.

Maar doe het vooral voor jezelf! Gewoon omdat het kan. Omdat je het leuk vindt. Voor de fun. Omdat je er lol in hebt.

Ik zeg altijd maar zo: what other people think of you, is non of your business!

.Helemaal waar!! maar toch denk ik dat ik wel wat kan met enige feedback. Ben gewoon benieuwd hoe een ander dat ziet. Het isook voornamelijk voor mezelf zoals ik hier boven schreef en het hier plaatsen doe ik ook omdat ik het leuk vind om feedback te krijgen!!
Ik vind het geen origineel verhaal. Er staan ook clichés in.

Bovendien vind ik je taalgebruik niet goed.

Waarom ben je aan het kijken of je bloggen wat vindt?

Vind je dat je goed kunt schrijven? Of houd je van schrijven?

Als je iets schrijft, zorg dat het boeit en pakkend is. En zorg voor een verrassend stuk.
quote:sandt2.0 schreef op 07 oktober 2014 @ 16:37:

Je snijd wel heel veel issues aan, zonder daar verder op door te gaan! Ook slecht onderbouwd, dat van dat onderwijs bijvoorbeeld!

Racisme, de deugdelijkheid van het onderwijs, of kinderen nog wel lezen, de situatie bij jou thuis en als ik bijna door heb waar het over gaat, dan leidt de moraal van het verhaal naar weer iets heel anders!In mijn hoofd is het dus wel een samenhangend verhaal haha, vandaar ook dat ik benieuwd ben hoe andere het lezen. In mijn ogen heb ik duidelijk gemaakt (proberen duidelijk te maken dat al die dingen of het gebrek aan die dingen aan de grondslag liggen van apartheid en racisme.
Te veel fouten en ik hou niet van dat belerende toontje... Ik lees liever een blog waar humor en zelfspot in zit. Maar goed, smaken verschillen.
quote:sinnombre schreef op 07 oktober 2014 @ 16:44:

Ik vind het geen origineel verhaal. Er staan ook clichés in.

Bovendien vind ik je taalgebruik niet goed.

Waarom ben je aan het kijken of je bloggen wat vindt?

Vind je dat je goed kunt schrijven? Of houd je van schrijven?

Als je iets schrijft, zorg dat het boeit en pakkend is. En zorg voor een verrassend stuk.

zoals ik eerder al zei heb ik ADD en helpt het mij bepaalde issues naast me neer te leggen. Als ik vond dat ik goed kon schrijven dan had ik wel gewoon een blog begonnen of een boek gaan schrijven ;) Of ik hou van schrijven weet ik nog niet dat ben ik aan het onderzoeken. Het is dus meer een soort digi dagboek dan iets voor een groot publiek.

Vrienden zullen nooit helemaal eerlijke feedback geven en die hoopte ik hier wel te ontvangen (en dat gebeurt ook) Voor mijzelf is het een kloppend verhaal, maar dat wil niet zeggen dat dat voor andere ook zo is. pure nieuwschierigheid van mijn kant dus.
quote:eefjepeef1 schreef op 07 oktober 2014 @ 16:49:

Te veel fouten en ik hou niet van dat belerende toontje... Ik lees liever een blog waar humor en zelfspot in zit. Maar goed, smaken verschillen. zitten de fouten hem in taalfouten, zinsopbouw, leestekens, woordgebruik of in alles?

ik denk dat ik inderdaad wel meer vanuit een belerende toon schrijf nu je het zo zegt...ik zal mijn voor gaande verhaal eens opzoeken
Ik lees graag de mening van iemand die er toe doet, of die me op andere gedachtes kan brengen. Of feiten. Ik zit niet te wachten op de zoveelste mening op dit onderwerp.

en ik vind (en dat is persoonlijk en zegt wellicht vooral iets over mij) het heel vreemd dat mensen die geen verstand van iets hebben, slechts een mening. Die mening via een blog willen delen. Ook in jouw blog lees ik niets nieuws. waarom zou ik het lezen??
De dikke excuus truus

Hoe vaak lees je wel niet van die opmerkingen onder een online artikel.....dikke mensen worden nog steeds niet geaccepteerd, dik zijn staat gelijk aan lelijk zijn volgens de norm, ik voel me niet serieus genomen (let op de klemtoon), dik is ook mooi, real women needs curves...enz enz enz. Kan eindeloos doorgaan hiermee.

Tel daarbij op de vollere/dikke (ja tussen dik en vol zit een groot verschil) mensen die excuus truus berichten plaatsen. Mijn schildklier werkt zo langzaam, ik heb een zware tijd achter de rug, ik kom al aan van de lucht, vergeet niet dat het ook een ziekte kan zijn....ook dunne mensen kunnen ongezond zijn, dikker zijn is niet persee ongezond....

Come on! Waar komt al die zelf medelijden vandaan en waarom voel je de behoefte om dat online te delen? Waarom wil je geaccepteerd worden als je jezelf niet eens accepteerd? En waarom doe je er niks aan (behalve miepen) als je jezelf niet mooi vind? Waarom moet elke man een vollere vrouw mooi vinden? Dat is toch waanzin? We zijn doorgeslagen in het lekker gewoon blijven en elkaar no mather what te moeten accepteren.

Vet is ongezond klaar! En ja ook dunnere mensen kunnen betrekkelijk veel vetweefsel hebben, maar waarom andere mensen erbij halen om jezelf naar de buiten wereld toe goed te praten?

Die onvrede over het wel of niet geaccepteerd worden komt puur en alleen voort uit het niet houden van jezelf en het niet accepteren van jezelf. Doe er wat aan of hou fucking je klep (wilde vet klep zeggen, maar zal t netjes houden)

Als kers op de taart is er momenteel ook onder de media een soort obesitas verheerlijking bezig die voor mij gelijk staat aan de zogenaamde pro anna sites (anorexia verheerlijking) dit fenomeen grijpen alle dikkertjes onder ons weer heerlijk aan om alles wat ze aan huid en vet teveel hebben goed te praten en in de slachtoffer rol als ondergewaardeerd mens te kruipen.

Love yourself. Straal dat uit....stop met zeiken en negatief denken en geloof me... niemand zal jou onderwaarderen...en vind je jezelf te dik. GO WORKOUT EN EAT CLEAN.
Als het schrijven voor jezelf is, waarom wil je dan andermans mening?

In je OP wek je de indruk dat je serieus wilt gaan bloggen. Maar het is alleen om je hoofd leeg te maken?
quote:eefjepeef1 schreef op 07 oktober 2014 @ 16:49:

Te veel fouten en ik hou niet van dat belerende toontje... Ik lees liever een blog waar humor en zelfspot in zit. Maar goed, smaken verschillen.Je laatste alinea vind ik ook belerend. Ik moet niets. Persoonlijk zou ik je laatste alinea meer in de vraagvorm zetten.
quote:stony-melony schreef op 07 oktober 2014 @ 16:54:

De dikke excuus truus

Hoe vaak lees je wel niet van die opmerkingen onder een online artikel.....dikke mensen worden nog steeds niet geaccepteerd, dik zijn staat gelijk aan lelijk zijn volgens de norm, ik voel me niet serieus genomen (let op de klemtoon), dik is ook mooi, real women needs curves...enz enz enz. Kan eindeloos doorgaan hiermee.

Tel daarbij op de vollere/dikke (ja tussen dik en vol zit een groot verschil) mensen die excuus truus berichten plaatsen. Mijn schildklier werkt zo langzaam, ik heb een zware tijd achter de rug, ik kom al aan van de lucht, vergeet niet dat het ook een ziekte kan zijn....ook dunne mensen kunnen ongezond zijn, dikker zijn is niet persee ongezond....

Come on! Waar komt al die zelf medelijden vandaan en waarom voel je de behoefte om dat online te delen? Waarom wil je geaccepteerd worden als je jezelf niet eens accepteerd? En waarom doe je er niks aan (behalve miepen) als je jezelf niet mooi vind? Waarom moet elke man een vollere vrouw mooi vinden? Dat is toch waanzin? We zijn doorgeslagen in het lekker gewoon blijven en elkaar no mather what te moeten accepteren.

Vet is ongezond klaar! En ja ook dunnere mensen kunnen betrekkelijk veel vetweefsel hebben, maar waarom andere mensen erbij halen om jezelf naar de buiten wereld toe goed te praten?

Die onvrede over het wel of niet geaccepteerd worden komt puur en alleen voort uit het niet houden van jezelf en het niet accepteren van jezelf. Doe er wat aan of hou fucking je klep (wilde vet klep zeggen, maar zal t netjes houden)

Als kers op de taart is er momenteel ook onder de media een soort obesitas verheerlijking bezig die voor mij gelijk staat aan de zogenaamde pro anna sites (anorexia verheerlijking) dit fenomeen grijpen alle dikkertjes onder ons weer heerlijk aan om alles wat ze aan huid en vet teveel hebben goed te praten en in de slachtoffer rol als ondergewaardeerd mens te kruipen.

Love yourself. Straal dat uit....stop met zeiken en negatief denken en geloof me... niemand zal jou onderwaarderen...en vind je jezelf te dik. GO WORKOUT EN EAT CLEAN.ah, jij wil vrienden maken??
Ik heb sowieso een aversie tegen al die Engelse woorden er tussen door, wat is er nou mis met ons eigen taaltje?
quote:lilalinda schreef op 07 oktober 2014 @ 16:53:

Ik lees graag de mening van iemand die er toe doet, of die me op andere gedachtes kan brengen. Of feiten. Ik zit niet te wachten op de zoveelste mening op dit onderwerp.

en ik vind (en dat is persoonlijk en zegt wellicht vooral iets over mij) het heel vreemd dat mensen die geen verstand van iets hebben, slechts een mening. Die mening via een blog willen delen. Ook in jouw blog lees ik niets nieuws. waarom zou ik het lezen??Je hoeft niks te lezen ;) en daar is hij inderdaad ook niet voor bedoeld wil niet een grote schare fans of mensen die het met me eens zijn of oneens. besef me nu ook dat een persoonlijke mening en gevoel niet in een openbaar verhaal thuis hoort. Alsnog ben ik blij met de feedback van jullie
quote:stony-melony schreef op 07 oktober 2014 @ 16:54:

GO WORKOUT EN EAT CLEAN.het zijn Engelse woorden, maar dit betekent niks
quote:stony-melony schreef op 07 oktober 2014 @ 16:42:

[...]

Helemaal waar!! maar toch denk ik dat ik wel wat kan met enige feedback. Ben gewoon benieuwd hoe een ander dat ziet. Het isook voornamelijk voor mezelf zoals ik hier boven schreef en het hier plaatsen doe ik ook omdat ik het leuk vind om feedback te krijgen!!Ben benieuwd of je dat na een aantal pagina's feedback nog steeds zo leuk vindt. Mensen vinden het nu eenmaal leuker om afbrekende kritiek te geven dan opbouwende feedback. Laat het je enthousiasme niet temperen oke?
quote:sinnombre schreef op 07 oktober 2014 @ 16:55:

Als het schrijven voor jezelf is, waarom wil je dan andermans mening?

In je OP wek je de indruk dat je serieus wilt gaan bloggen. Maar het is alleen om je hoofd leeg te maken?daar is het mee begonnen ja en nam het in overweging om wel een soort van blog te gaan starten. maar ben daar absoluut nog niet uit. Ben sowieso iemand die nieuwschierig is en altijd op zoek is naar verbetering ookal is het een persoonlijke blog die niet streeft naar grote lezersaantallen of zelf als het maar alleen op mijn Facebook is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven