Heeft u alles kunnen vinden?

13-12-2012 16:53 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag krijg ik elke keer als ik bij mijn plaatselijke drogist ben op het moment dat ik wil afrekenen. Ik heb zo'n vraag nooit gehoord.

Ik heb zoiets als ik het iets niet had kunnen vinden, dan had ik het toch gevraagd(lopen genoeg medewerkers rond in de winkel).

Vinden jullie het een 'gewone vraag en welke vraag stoort jullie?
Etos? Dat moet van de zaak uit.
Stoort mij geenszins.

Ik zeg dan gewoon; "Ja, dankjewel."
Doen ze hier ook, komen soms zelfs naar me toe of ik alles kan vinden.

Niet opdringerig ofzo, vind t wel prettig
Internagelaktisch
Ik moet vaak 'nee' zeggen - ik wil altijd rare dingen, denk ik. Maar het vervelende is dat er dan een hele discussie volgt waarvan de uitkomst hetzelfde is: ze hebben het niet. Nee, dat had ik inmiddels door. Tijdverspilling.
Dus inmiddels zeg ik 'ja', ook als het 'nee' is.
Waar maak je je druk om. Hele normale vraag hoor.
Ik vind het wel vriendelijk eigenlijk. Op sommige dagen stoor ik me aan elke vraag en zelfs een groet en heb ik zo iets van 'last me ff'. Maar het is eigenlijk wel goed dat er wat meer klantvriendelijkheid komt, denk dat we nu steeds beter behandeld gaan worden als klanten ook in de gezondheidszorg. Dus al met al is het toch wel een goede ontwikkeling, ze willen dat je er met een goed gevoel weggaat.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
is t alleen vervelend in een drogisterij?

of ook in n kleding winkel bijvoorbeeld..?
ik hoor het vaker en vind het ook een beetje overbodig, maar echt storen doe ik me niet aan. Zal wel bedrijfspolicy zijn.
Bij de slager of de bakker: "Anders nog iets"?

A. Ik vind het een vreemde spreekwijze. Je verwacht eerder: Heeft u nog iets anders nodig?

B. Toen ik nog een klein meisje was dacht ik dat het 1 woord was . Ansnogies ofzo.. En ik dacht idd dat dat dus een speciaal woord was om te vragen of de klant nog iets nodig had.
Ik vind het wel vervelend als je pas een voet over de drempel hebt en je krijgt meteen de vraag, kan ik u helpen??

Geef een klant even de tijd, denk ik dan...
Waarom vind je dat vervelend? Zijn ze een keer vriendelijk is het weer niet goed.
Ik vind het een storende vraag. Maak dan gewoon een overzichtelijke winkel met een ruim assortiment. Dan is zo'n vraag niet nodig.
pffffffffffffff.........................
Ik ken één winkel waar je echt rustig rond kan lopen en waar ze na ongeveer tien minuten bij je komen met de zin, als u hulp nodig heeft, dan hoor ik het graag.

Echt top!!
quote:plofkipje84 schreef op 13 december 2012 @ 17:00:

Ik vind het wel vervelend als je pas een voet over de drempel hebt en je krijgt meteen de vraag, kan ik u helpen??

Geef een klant even de tijd, denk ik dan...

Jaaaa! Haha dat wou ik net typen

Ik heb zelf een tijdje in een sieradenwinkeltje gewerkt en werd ook geacht gelijk op iemand af te stappen, maar dat deed ik bijna nooit, omdat ik zelf weet hoe irritant dat is.
quote:missy_Acy schreef op 13 december 2012 @ 16:55:

Stoort mij geenszins.

Ik zeg dan gewoon; "Ja, dankjewel."Bedankt missy_Acy, voor het geven van mijn antwoord
Echt, wat worden mensen toch steeds raarder..

Ja bij de etos doen ze dat, dat moeten ze en nee, ik vind het geen rare vraag.. Het is beleefdheid, als ze niks zeggen is het ook al niet goed, trouwens bij mijn plaatselijke Etos komen ze ook als je aan het zoeken bent al vragen dus!:)
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Je kunt je hier toch niet serieus aan storen?

Dan moet je gewoon maar niet deelnemen aan het sociale verkeer.

Als je zelf een keer chagerijnig bent en geen zin hebt in welke vorm van contact dan ook, prima, maar dat is dan natuurlijk wel jouw ding en niet iets wat een ander fout doet.

Gewoon 'ja' of 'nee' volstaat.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Als mensen binnen komen in mijn winkel, dan begroet ik ze, en ik vraag of ik ze ergens mee kan helpen. Als mensen mijn omgangsvormen onbeleefd vinden, hoeven ze ook mijn klant niet te zijn.
Ik vind dat juist wel fijn. Ik ben al lang niet meer zo krankzinnig verlegen als vroeger, maar als ik iets niet kan vinden in een winkel vind ik het moeilijk om dat aan het personeel te vragen. Wel zo makkelijk als ze dat dan zelf doen. En beter dan iemand die kauwgomkauwend en oogbalrollend mompelt: "Asseternietbijstaathebbeweutnie."
Bij de Etos kreeg ik vandaag trouwens de vraag of ik geen gratis behabandje wilde. Nee dus. WTF moet ik met een behabandje? Mijn beha's hebben al bandjes. Ik snap daar echt het doel niet van.
Ik vind de vraag heel normaal. Is erg klantvriendelijk en bovendien slim: je kan nog gaan twijfelen over een extra aankoop. Hier vragen ze het ook altijd bij de Etos.

Wat ik een overbodige vraag vind... Als ik Paracetamol koop, standaard: 'heeft u nog vragen over dit medicijn?' Ik vind het op zich heel goed dat ze het vragen. Maar ik ben doktersassistente, zo'n vraag vind ik voor mezelf vrij nutteloos. Alleen zien ze dat natuurlijk niet aan je neus...
quote:Mieomij schreef op 13 december 2012 @ 17:12:

Bij de Etos kreeg ik vandaag trouwens de vraag of ik geen gratis behabandje wilde. Nee dus. WTF moet ik met een behabandje? Mijn beha's hebben al bandjes. Ik snap daar echt het doel niet van.

Kijk, dát is nog eens een originele vraag.

BH-bandje erbij?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven