Heet heet zweet zweet

01-07-2025 16:27 372 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
S-Groot schreef:
01-07-2025 21:34
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik me in huis kan verschansen. Qua zweten gaat het prima zolang ik niet beweeg. Vanmorgen even wat heen en weer en op en neer gelopen in huis en dat voelde qua zweten niet bepaald prettig, ondanks dat het beneden nog maar 20,5 graad was.

Vannacht helaas geen ramen open om af te koelen want het blijft buiten voornamelijk warmer dan binnen hier. Gelukkig morgenavond weer kans op afkoelen, overdag zal wel even afzien worden. Maar eigenlijk wel even goed dat ik gedwongen word tot niet veel bewegen morgen, heb wel even wat rust nodig.

Op de slaapkamer een ventilator voor komende nacht, daar ben ik erg blij mee. Misschien morgen ook op mijn werkplek zetten.
Zweten bij 20 graden? 20 graden heb ik als de verwarming aan staat in de winter en dan heb ik een dikke trui aan.

Hier gewerkt, maar wel tijdens de lunch op lekker op de fiets even boodschappen gedaan en na het werk en avondeten lopend en ijsje gehaald. Ik ben een tevreden mens. :flirting:
In mijn huiskamer is het 29 graden. Als ik van zolder (mijn slaapkamer) naar de huiskamer loop, vind ik het gewoon koel in mijn huiskamer. Dus kun je nagaan hoe warm het in mijn slaapkamer is.

Ik heb een laken op de bank gelegd, ventilator op hoogste stand, balkondeuren open en hopelijk lukt het mij om te gaan slapen op de bank in de huiskamer. Hond vindt het sowieso erg gezellig, lekker met haar wollige vacht tegen mij aan..

Ik kan prima tegen de warmte maar boven de 30 graden in mijn slaapkamer vind ik toch net iets te warm.
Irregular_Choice schreef:
01-07-2025 23:10
In de tuin gaf de thermometer die in de zon hing vanmiddag 50 graden aan 😬 hoger kan ie ook niet. Ik was blij met de parasol bij het zwembad.
Lig inmiddels in bed met de airco aan. Die staat op 23 graden of zo. Ben echt blij dat we die toen hebben laten plaatsen. We gebruiken ze vooral om te verwarmen, maar met deze dagen gaat hij toch ook echt aan.
Daarom moet je je thermometer niet in de zon hangen, dan kan je er niks mee! Dan wordt het glas gloeiend heet, stralingswarmte, zegt niks over de buitentemperatuur verder.

Ik vind het wel erg intens heet nu, mag wat minder, maar liever dit dan dat grauwe donkere najaar dat we dit jaar eindeloos hadden. Dat trek ik pas slecht.
Rosebloom schreef:
01-07-2025 20:56
Ik trek het niet meer. Peperdure screens voor de ramen aangeschaft en alsnog tikt het hier binnen de 32 graden aan. Ook een kat met astma en een kitten van 13 weken.. het is verschrikkelijk. Ik werk in de zorg en het is bij ons niet te doen. Plat dak, geen airco.. mijn darmen zijn van slag, slapen lukt niet, ik ben onrustig, bah bah bah. Laat de winter maar weer komen.
Ik begrijp werkelijk niet dat klimaatcontrole nou nog altijd niet verplicht is gesteld in de zorgsector. Ik ben er inmiddels alweer ruim 15 jaar uit maar toen vond ik het al schandalig dat de zorgbehoeftige mensen zaten weg te smelten in hun kamertje. En voor de mensen die er werken is het net zo afschuwelijk weet ik uit ervaring.
Sterkte Rosebloom!
Wombat schreef:
01-07-2025 23:48
Daarom moet je je thermometer niet in de zon hangen, dan kan je er niks mee! Dan wordt het glas gloeiend heet, stralingswarmte, zegt niks over de buitentemperatuur verder.
Dat ding hangt er nog van de vorige bewoners :) het is nou niet alsof ik daar dagelijks de temperatuur op af lees of zo.
Johanna schreef:
01-07-2025 23:16
Dat hoop ik ook!
Ik hoop van niet. Dan kan ik weer opnieuw beginnen met het chloor in het zwembad. Een goede onweersbui met bliksem en ik moet weer gaan testen enz.
S-Groot schreef:
01-07-2025 21:34
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik me in huis kan verschansen. Qua zweten gaat het prima zolang ik niet beweeg. Vanmorgen even wat heen en weer en op en neer gelopen in huis en dat voelde qua zweten niet bepaald prettig, ondanks dat het beneden nog maar 20,5 graad was.

Vannacht helaas geen ramen open om af te koelen want het blijft buiten voornamelijk warmer dan binnen hier. Gelukkig morgenavond weer kans op afkoelen, overdag zal wel even afzien worden. Maar eigenlijk wel even goed dat ik gedwongen word tot niet veel bewegen morgen, heb wel even wat rust nodig.

Op de slaapkamer een ventilator voor komende nacht, daar ben ik erg blij mee. Misschien morgen ook op mijn werkplek zetten.
20,5???? Ik wil jouw huis!
Woonkamer is nu 26 en boven 30. Gatverdegatver.
Sterrenstof74 schreef:
02-07-2025 00:15
Woonkamer hele dag rond de 25/26 graden. Anders wordt het me te koud. Boven is het nu 26,5/ 27 graden. Wederom, anders te koud.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Nou ik slaap nog steeds niet, ik heb het het niet meer te warm, maar voel me toch beroerd. Ik zal blij zijn al deze nacht voorbij is en en morgen de hitte verdwijnt.
Wij zijn ook allemaal op. Beroerd moe en compleet gaar.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Elizabethie schreef:
01-07-2025 23:50
Ik begrijp werkelijk niet dat klimaatcontrole nou nog altijd niet verplicht is gesteld in de zorgsector. Ik ben er inmiddels alweer ruim 15 jaar uit maar toen vond ik het al schandalig dat de zorgbehoeftige mensen zaten weg te smelten in hun kamertje. En voor de mensen die er werken is het net zo afschuwelijk weet ik uit ervaring.
Sterkte Rosebloom!
Exact. En vergeet niet dat ze verplicht naar de dagbesteding moeten en moeten werken, stel je voor als je voor een keertje je mensen thuis houdt en ze rustig aan laat doen. Ik zie er behoorlijk tegenop om zo weer die kant op te gaan.
Het is nu best koel, al zegt mn app dat het nu buiten al/nog 20 graden is. Met de deuren open waait het nu lekker door. Opzich wel oke geslapen, wel kort.
hvm schreef:
01-07-2025 22:01
Woon je bij mij in de buurt? Klinkt als een heel bekend verhaal vandaag.. :O
Noordholland, drama met de treinen op Sloterdijk en met file op de ring.

Het is nu een soort van lekker buiten, dus alle ramen en deuren staan open. Ik werk thuis vandaag, dus ik omringd met straks met aircoolers en ventilators, dan vast het hopelijk wel.
AnnaNiem schreef:
02-07-2025 06:27
Noordholland, drama met de treinen op Sloterdijk en met file op de ring.

Het is nu een soort van lekker buiten, dus alle ramen en deuren staan open. Ik werk thuis vandaag, dus ik omringd met straks met aircoolers en ventilators, dan vast het hopelijk wel.
Ja, ik woon daar ook in de buurt.
Om naar je werk te komen was geen sinecure. Tram zonder stroom. Metro met problemen. Werkzaamheden aan het spoor en dus minder treinen. Werkzaamheden aan de ring Amsterdam.... :facepalm:
Vannacht geen ramen open gehad omdat het zo warm bleef en nu te moe om het alsnog te doen. Het is nu wel koeler buiten dan binnen, maar aangezien het 22 graden is in de woonkamer en het vannacht weer afkoelt geloof ik het wel.

Ik zie dat het in delen van het land al regent, jaloers!

Ugli schreef:
01-07-2025 23:27
Zweten bij 20 graden? 20 graden heb ik als de verwarming aan staat in de winter en dan heb ik een dikke trui aan.

Ja helaas. Boven was het trouwens wel warmer natuurlijk, maar daar hangt geen thermostaat. Maar ik kan echt ontzettend slecht tegen warmte en het wordt elk jaar erger, vandaar dat de zomer niet bepaald mijn favoriete jaargetijde is.
Als ik me teveel inspan bij warmte ga ik gewoon echt van mijn stokje (best irritant).

Sterrenstof74 schreef:
02-07-2025 00:15

Het is echt zalig. In de winter minder zalig want ook dan is het veel kouder dan menig ander huis (of je moet jezelf failliet stoken) maar liever in de winter heeeeel dik aangekleed en onder dekens dan in de zomer heel warm in huis. Bij 25 graden in de woonkamer functioneer ik al niet meer, gelukkig komt dat alleen voor bij hittegolven met tropische dagen waarbij het in de nachten niet afkoelt.
Johanna schreef:
02-07-2025 00:43
Woonkamer hele dag rond de 25/26 graden. Anders wordt het me te koud. Boven is het nu 26,5/ 27 graden. Wederom, anders te koud.

Echt?! Dan is de rest van het jaar - en zeker de winter - wel afzien? Want neem aan dat je het niet tot die temperaturen verwarmt? Dan is het nu echt genieten voor jou.
Wombat schreef:
01-07-2025 23:48

Ik vind het wel erg intens heet nu, mag wat minder, maar liever dit dan dat grauwe donkere najaar dat we dit jaar eindeloos hadden. Dat trek ik pas slecht.
Eens.
Koettie schreef:
02-07-2025 06:23
Het is nu best koel, al zegt mn app dat het nu buiten al/nog 20 graden is. Met de deuren open waait het nu lekker door. Opzich wel oke geslapen, wel kort.
Hetzelfde qua slapen en temperatuur al vind ik het niet koel en waait er hier niks. Denk dat ik zo maar naar de sportschool ga dan heb ik dat gehad. Op de terugweg boodschappen doen en een pakket ophalen en dan mijn gemak binnen houden tot ik eind van de middag naar mijn werk moet.
AnnaNiem schreef:
01-07-2025 20:15
Ik heb juist een bh aan, anders blijven mn tieten aan mn buik plakken als ik op de bank hang. Dat klinkt alsof ik grote hangtieten heb eigenlijk maar dat is dus helemaal niet zo, ik heb gewoon een dikke buik.

Op kantoor ging het wel met de klimaatbeheersing, maar ik moest eerst naar de metro lopen en daarna nog overstappen op de trein. Een grote ellende met vertraagde en uitvallende treinen, m'n man is me komen ophalen met de auto. Dat was niet sneller, want het verkeer stond ook helemaal vast, maar de airco stond aan en ik hoefde niet te staan in een bloedhete trein met 3 miljoen andere mensen tegen me aangeplakt.

Ik moest bijna een beetje huilen, ik had het zo warm en dat gezeik met die treinen. Er rijden er al minder op mijn traject vanwege werkzaamheden dus het is al drukker, maar nu ging het overal mis geloof ik.
Ik moest met de trein van Haarlem naar Leiden.
Wat een gezeik idd.
Ik heb in Haarlem bijna 3 kwartier moeten wachten, terwijl er normaal minstens 4x per uur een trein naar Leiden gaat. Treinen uitgevallen, want stuk, en vertraagd, want bermbrand.
En toen ik eindelijk een trein had was dat er eentje zonder airco. Niet te doen.
Toen ik in Leiden uitstapte was het buiten 'lekker koel'.
Daar werd ik opgehaald door een vriendin met de auto met airco.
's Avonds terug nog steeds vertraging en uitgevallen treinen, maar wel een trein met airco.

Mijn huis was 25 graden, wat een verademing.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mijn weer-app zegt: regen verwacht om 7.55.

Zou het? :blob:

David Dunning
Het is hier maar een halve graad afgekoeld in huis. Wat een ellende. Ook bijna niet geslapen vannacht.
Pluviofiel
Solomio schreef:
02-07-2025 07:15
Mijn weer-app zegt: regen verwacht om 7.55.

Zou het? :blob:
Gaat niet door.

Verwachting was dat het hier vanmiddag max 26 graden zou worden, nu is dat bijgesteld: 31 graden. :'(

David Dunning
Solomio schreef:
02-07-2025 07:41
Gaat niet door.

Verwachting was dat het hier vanmiddag max 26 graden zou worden, nu is dat bijgesteld: 31 graden. :'(

Dat valt dan wel heel erg tegen! Hier was de voorspelling 34 graden (schommelde van 32 tot 35) en het wordt nog steeds 34 (voelt als 35). Niet fijn, maar wel zoals voorspeld, dat is dan weer een pluspuntje :loveit: .
Kidneybean schreef:
02-07-2025 07:35
Het is hier maar een halve graad afgekoeld in huis. Wat een ellende. Ook bijna niet geslapen vannacht.
Niet te doen en voor hier staat voor vanmiddag weer 35 graden voorspeld :facepalm:
Solomio schreef:
02-07-2025 07:41
Gaat niet door.

Hier heeft het wel even geregend, was een echte bui van 5-10 minuutjes ofzo. En nu is alles weer droog en wordt het maar warmer en warmer

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven