Helix piercing vochtbultje

29-01-2022 14:28 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

Ik heb sinds 2 weken een helix ringetje. Helaas heb ik een klein vochtbultje wat ik niet voel qua last, maar wel opgezet is en mijn huid is een beetje schraal van de reinigingszeep die ik erbij kreeg. Ik heb een paar zoutbadjes geprobeerd maar dat helpt nog niet. Nu las ik dat een staafje misschien beter is en er van die healing discs bestaan. Ik twijfel om terug te gaan om dit te laten verwisselen. Heeft er iemand ervaring met deze bultjes en dat staafjes misschien beter zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem niet dichtbij laten zetten dus daarom ga ik daar niet terug :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat die vochtbultjes toch wel ontstaan als je daar gevoelig voor bent, wat voor sieraad je er ook in draagt. Ik heb een heleboel piercings en inmiddels ontdekt dat ik het beste helemaal niks kan doen nadat er een nieuwe is ingebracht. Gewoon afblijven. Niet draaien, niet schoonmaken, helemaal niks.
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Mijn piercer raadt altijd een staafje aan in verband met zwellingen. En zij raadt aan een papje te maken van aspirine en gekookt (en afgekoeld) water, dat erop doen en het eraf halen als de aspirine gedroogd is.

Die manier wordt overigens nu ineens weer overal afgeraden, maar het hielp mij heel erg toen ik een vochtbultje had. Was binnen twee dagen weg.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Calendulaspray gebruiken en zo weinig mogelijk aanzitten.
Alle reacties Link kopieren
Bel je piercer gewoon even en gebruik vooral geen rommel als sterilon.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Dat je vervelt heeft ook met de wondheling te maken. Als het echt schraal is, dan is het te agressief spul of te vaak schoongemaakt. Een zeezout badje kan helpen, maar 1 keer per dag zou voldoende moeten zijn. Je kan ook te vaak reinigen. En een vochtbultje is sowieso niet snel weg. Belangrijkste is ervan afblijven. Persoonlijk doe ik niks alleen een beetje schoonspoelen onder de douche.
Je kan ook allergisch zijn voor de zeep. Ik kreeg jodiumzeep en dat ging juist insteken bij mij. Zeezout oplossen in een glas, en het water tegen de piercing zetten. Zo deed ik het bij mijn navelpiercing.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! IK denk dat mijn ringetje te klein is want het is exact op de plek waar het ringetje zit. Wanneer ik het ringetje omhoog of omlaag duw is het precies daartussen zegmaar opgezwollen. Geen pijn, rood oid maar een soort blaar qua gevoel. Ik was het 2 x per dag met zout maar het lijkt niets te doen. Ik denk dat ik deze week naar een piercer terugga.
Alle reacties Link kopieren
Goodmorning21 schreef:
31-01-2022 20:31
Bedankt allemaal! IK denk dat mijn ringetje te klein is want het is exact op de plek waar het ringetje zit. Wanneer ik het ringetje omhoog of omlaag duw is het precies daartussen zegmaar opgezwollen. Geen pijn, rood oid maar een soort blaar qua gevoel. Ik was het 2 x per dag met zout maar het lijkt niets te doen. Ik denk dat ik deze week naar een piercer terugga.
Hopelijk kan die je helpen. Veel piercers zitten niet aan piercings gezet door anderen, net zoals tattoos.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo’n vochtbultje gehad bij mijn traguspiercing. De piercer gaf toen aan dat het wel vaker voorkwam. Ik moest er in de avond tea tree olie op doen (stinkt erg naar mijn mening). Toen was het redelijk snel weg. Bij mij deed het verder ook geen zeer.
Je kan altijd even naar een piercer in jouw omgeving gaan als je dat prettig vindt. Ze zullen je heus wel willen helpen. Ik heb dit ook wel eens gedaan bij een andere piercing waar ik veel last van had toen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven