HELLUPPP, Marktplaats voor kleding verkopen werkt niet meer?

13-12-2016 06:51 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Sinds jaar en dag verkoop ik met veel succes kleding op marktplaats. Soms duurt het wat langer maar met een "groot" aanbod kleding en elke dag een aantal advertenties gratis omhoog plaatsen, ging het prima. Het afgelopen jaar merk ik echter dat ik minder verkoop terwijl ik niets anders doe. De laatste maanden zie ik dat het aantal kijkers per advertentie bedroevend laag is. Dat betekent dat mijn inspanningen om elke dag weer advertenties omhoog te plaatsen zonde van mijn tijd zijn. De vraag of er minder marktplaatsgebruikers zijn of juist veel meer aanbieders, daar wil marktplaats geen antwoord op geven.



Wie heeft dezelfde ervaring en weet misschien waar het aan ligt. Heb je misschien tips voor een alternatief voor marktplaats om kleding te verkopen? Het gaat vaak om merkkleding die ik niet voor een paar euro wegdoe.
Alle reacties Link kopieren
Facebook.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Dat viel me ook al op, kleding verkopen werkt op MP bij mij niet best. Al had ik van het weekend ineens 2 items verkocht die er al een eeuwigheid op stonden.. Aan mijn prijzen kan het volgens mij niet liggen (5 euro voor merkkleding die zgan is).



Wat ik met de meeste merkkleding doe is naar een 2e hands winkel brengen. Het is een winkel met scherpe prijzen dus rijk wordt je er niet van, maar met een beetje mazzel ben je een groot gedeelte wel kwijt zonder moeite van inpakken en versturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 13 december 2016 @ 06:59:

Facebook.Facebook lokale te koop groepen? Heb je daar ervaring mee? Vertel eens!
quote:Vivamies schreef op 13 december 2016 @ 07:03:

[...]





Facebook lokale te koop groepen? Heb je daar ervaring mee? Vertel eens!Dit komt over als een onderzoekje.
Instagram account aanmaken en daar je kleding op aanbieden #'s gebruiken met de merknamen.

Is veel leuker dan stoffige Marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 13 december 2016 @ 07:14:

[...]



Dit komt over als een onderzoekje.Klopt, ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Elke dag besteed ik veel tijd aan marktplaats, maar nu loont dat niet meer. Ik wil graag weten hoe dat komt en wat de alternatieven zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
United Wardrobe, Facebook en hippe rommelmarkten.
Ik vind marktplaats steeds irritanter omdat je door een berg betaalde advertenties van webshops etc heen moet voordat je gewone advertenties van particulieren in de buurt ziet. Zou dat er iets mee te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivamies schreef op 13 december 2016 @ 07:16:

[...]





Klopt, ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Elke dag besteed ik veel tijd aan marktplaats, maar nu loont dat niet meer. Ik wil graag weten hoe dat komt en wat de alternatieven zijn :-)



Kan je ipv elke dag veel tijd aan MP te besteden, niet beter gaan werken in die tijd? Dat loont meer.

Verder zou je ook kledingbeursen kunnen proberen of als je echt veel hebt een garagesale kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Dit inderdaad. Het werkt het beste om alleen kleding te kopen die je zelf helemaal op gaat dragen en dat enkele ding dat niet meer past te ruilen op een ruilfeest.quote:Marana_ schreef op 13 december 2016 @ 07:27:

Ik vind marktplaats steeds irritanter omdat je door een berg betaalde advertenties van webshops etc heen moet voordat je gewone advertenties van particulieren in de buurt ziet. Zou dat er iets mee te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
Kijk je weleens of er iemand geboden heeft? Ik heb ooit een bod gedaan en heel lang geen enkele reactie. Toen die eindelijk kwam had ik me bedacht, aangezien ik ook niet nogeens tien dagen op een pakket wilde wachten.



En inderdaad heb ik een hekel aan het aanbod van bedrijven bovenaan, en nieteens zo voordelig. Die zouden moeten begrijpen dat Kieskeurig een betere advertentieplek is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik verbaas me er eerder over dat het bij jou zo goed liep? En elke dag gratis omhoog plaatsen, hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 13 december 2016 @ 07:49:

Ik verbaas me er eerder over dat het bij jou zo goed liep? En elke dag gratis omhoog plaatsen, hoe dan?10 oude advertenties opnieuw plaatsen en de oude eraf halen. Ik denk dat het succes in groot aanbod zat (honderden stuks)en in een opvallend assortiment. Geen grijze truien dus,
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 13 december 2016 @ 07:48:

Kijk je weleens of er iemand geboden heeft? Ik heb ooit een bod gedaan en heel lang geen enkele reactie. Toen die eindelijk kwam had ik me bedacht, aangezien ik ook niet nogeens tien dagen op een pakket wilde wachten.



En inderdaad heb ik een hekel aan het aanbod van bedrijven bovenaan, en nieteens zo voordelig. Die zouden moeten begrijpen dat Kieskeurig een betere advertentieplek is.Ik reageer binnen een dag en kijk ongeveer 20x per dag op mijn email
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnigschildpadje schreef op 13 december 2016 @ 07:28:

[...]





Kan je ipv elke dag veel tijd aan MP te besteden, niet beter gaan werken in die tijd? Dat loont meer.

Verder zou je ook kledingbeursen kunnen proberen of als je echt veel hebt een garagesale kunnen houden.Beurzen brengen per kledingstuk veel minder op (ik verkoop bijv jurken voor 25,-), terwijl je er een dag aan kwijt bent. Ik zou best wat anders vanuit huis willen doen naast mijn gewone werk. Weet jij iets?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik koop kleding via MP. Juist omdat het aanbod zo groot is en je dus voor weinig iets kan scoren.

Ben dus heel kritisch, wil miskopen voorkomen, misschien helpt het, als ik vertel waar ik oplet.

- Snelle reactie (want stel ik zoek een grijze trui, dan bied op ik 5 truien en kies degene die snel is)

- Zet er aub dat er niet gerookt wordt in huis (is een enorm pluspunt)

- Geen spelfouten (ja echt, wie slordig is met taal, ook met kleding)

- Zorg dat je kan bieden en zet er geen laagste bod bij

- Zet in je antwoord terug direct je rekeningnummer, bedrag inclusief verzendkosten etc
Ik heb ooit bieden bewust uitgezet, wantik werd gek van de mensen die bij wijze van spreken 10 cent boden op een jas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivamies schreef op 13 december 2016 @ 07:57:

[...]





Beurzen brengen per kledingstuk veel minder op (ik verkoop bijv jurken voor 25,-), terwijl je er een dag aan kwijt bent. Ik zou best wat anders vanuit huis willen doen naast mijn gewone werk. Weet jij iets?



Bij ali-express sieraden en horloges bestellen en die ook verkopen. Ik heb een doos vol van dat spul voor als mijn dochter naar een verjaardag gaat. Let wel op; sieraden die inkoop 14 cent kosten, zijn zo overduidelijk nep dat je het niet verkocht krijgt. Ga dus voor relatief duur spul. Ik heb hier een paar echt zilveren oorbellen die wel mooi zijn, maar daarvoor heb ik dan ook acht dollar betaald. Ik heb ze toevallig bij bijoux brigitte gezien . Die verdienen daar best leuk aan.



Je moet wel bij de originele ali-express zijn. In China dus. En goed op de verzendkosten letten, die zijn vaak gratis, maar soms zijn ze dat niet en dan wil er nog wel eens 80 dollar ofzo bij komen, dat zijn pittige bedragen. Afrekenen met creditcard, of via banktransfer, maar een cc kost je pakweg twee tientjes per maand en banktransfer werkt heel goed maar is prijzig én er wordt in totaal 2x omgerekend dus het bedrag dat je daadwerkelijk overmaakt komt niet overeen met het bedrag op de rekening, dat leverde hier nogal eens problemen op. Creditcard is dus wel een aanrader.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Foto's zijn belangrijk, ik vind het altijd prettig als iemand ze op een paspop hangt ofzo, dan kun je een beetje zien hoe het valt. En goed belicht zodat je de structuur en kleur goed kan zien. Ik zie heel veel hele slechte foto's op marktplaats, mijn ervaring is, hoe beter de foto, hoe sneller je het verkoopt.



En, ik vind dat je beter een prijs kunt noemen, en dan als mogelijkheid bieden aan zetten. Ik klik uit luiheid meestal niet op items waar alleen 'bieden' bij staat in de lijst, het is marktplaats, je kunt altijd bieden, ook over de mail of telefoon. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Ik bied bijna nooit, ik mail altijd als ik iets wil kopen. En dan vraag ik, wat wil je ervoor hebben. Mensen weten dat toch wel ongeveer. En willen er ook snel vanaf vaak.



Of ik vraag: is ... euro een goed bod? Soms zijn ze dan beledigd, tja, dan moet je maar iig een indicatie geven in je advertentie hoor. Ik heb van de meeste items geen idee wat de oorspronkelijke prijs was.
quote:Marana_ schreef op 13 december 2016 @ 07:27:

Ik vind marktplaats steeds irritanter omdat je door een berg betaalde advertenties van webshops etc heen moet voordat je gewone advertenties van particulieren in de buurt ziet. Zou dat er iets mee te maken hebben?



Het is voor mij iig wel een reden om niet meer alle advertenties af te struinen in 1 categorie. Ik zoek nu op merk met 100 filters eroverheen en na 1 pagina stop ik alweer omdat je tegenwoordig zelfs bij gebruikt en zgan die irritante webwinkels krijgt.

Ik wil ophalen in mijn buurt daarom kies ik 10km vanuit mijn huis. Haal die webdocumenten er gewoon uit!



En idd net wat marels de fb groepen daar zet iedereen het op.
Mensen zien marktplaats meer voor 2e handse spullen?
Alle reacties Link kopieren
Zelfde ervaring, ik denk dat er weinig aan te doen is. Ik verkoop dingen meestal voor een habbekrats.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop nooit kleding via marktplaats, ik knap er altijd heel snel op af als ik ga zoeken op mijn lievelimgsmerk. Een lijstje van wat mij tegenstaat:



- zoals hier boven genoemd; slecht foto's. Te donker, kledingstuk staat er maar half op in de thumbnail, gefotografeerd in een rommelige kamer, vormeloos aan een hanger

- Te hoge vraagprijs. Ik denk niet dat je een tweedehands merkstuk voor meer dan 50% van de uitverkoopprijs moet willen verkopen. Tenzij het uiteraard een iconisch stuk is of nooit gedragen (zet dat in de titel)

- Duidelijke omschrijving. "Schitterende Dolce en Gabbanna jruk zgan kerst". Echt, dat is gewoon tenenkrommend... Geen waardeoordelen geven, dat bepaal ik zelf wel. En inderdaad, spelfouten zijn funest.

- Ik snap best dat als je een kledingstuk hebt toegezegd aan iemand, de verkoop nog kan afketsen. Maar die rijen van 'gereserveerde kledingstukken' zullen toch niet allemaal onzeker zijn? Gewoon weghalen dus, als je verkocht hebt...

- je hebt de pech dat mijn zoektochten altijd pagina's vol van dit soort shit laat zien, dus dan vergaat mij de lol al snel en ga ik weer retail shoppen...



Wat betreft je vraag om alternatieve verkooppunten: er moeten toch websites zijn voor verkoop van 2ehands merkkleding?

Ik weet dat je in Londen in ieder geval een fysieke winkel hebt.
Occam's razor
Je hoort van alle kanten dat het weer beter gaat met de economie in Nederland. Misschien dat veel mensen nu weer liever nieuwe kleding kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven