Help jij inburgeren door artikel van NRC Next op te lepelen.

22-01-2010 12:25 14 berichten
Blijkbaar stond er een heel interessant artikel in de NRC Next van woensdag 20 januari. Aldus een vriendin.

Het was in het Engels, en ging om gedrag van Nederlanders.

Dát was echt typisch iets voor Kman (mijn meneer, die sinds een paar maanden in Nederland mag verblijven).

Maar ja, toen begon de zoektoch naar dat artikel. Want vriendin had het bij de kapper ofzo laten liggen. En heeft de titel niet onthouden. Noch de schrijver.

Mijn nieuwsgierigheid ging er wel mee op de loop. Met die minime schat aan informatie.

Helaas heeft een zoektoch via NRCNext en google niks opgeleverd en is mijn vraag aan jullie,

in het kader van 'Inburgeren is van ons allemaal'

wie heeft er enig idee waar we het nou eigenlijk over hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die krant hier op de bank liggen. Ik mik even mijn kind in bed en dan zal ik er naar kijken. Moment.
Wat moesten we toch zonder AlettaJacobs.
Ik ben er nu drie keer doorheen gegaan, maar geen Engelstalig artikel over Nederlanders. Ook geen Nederlandstalig artikel overigens. Het enige dat in de buurt komt is een artikel over Duitse studenten die in Nederland studeren, maar daar staat weinig schokkends in (opmerkingen over de massaliteit van hoorcollege's - daar ben je vast niet naar op zoek).

Misschien was het een ander blad? De Next heeft bij mijn weten nog nooit een Engelstalig artikel geplaatst, en ik lees hem toch al wel een tijdje.
Ik lees nu de column van Jan Blokker, misschien bedoelde je vriendin die?
De link:

http://www.nrcnext.nl/columnisten/2010/01/20/
Er staan geen engelstalige artikelen in NRC Next. Wel stond in de NRC van donderdag een artikel 'Allochtonen integreren juist waanzinnig goed - en daar mag nederland best trots op zijn'.

Kan het dat artikel zijn?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
*.
Volgens mij is het een artikel over o.a. Zuid Afrikanen die in NL woonden en in een inzetje worden hun ervaringen met Nederlanders weergegeven. Heb 'm hier niet meer, maar wel gelezen vorige week.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Oh, wacht.

Het gaat om een Engelstalig rapport/boek over het gedrag van Nederlanders.
quote:kjong schreef op 22 januari 2010 @ 14:11:

Oh, wacht.

Het gaat om een Engelstalig rapport/boek over het gedrag van Nederlanders.Undutchables?
I fuck horses

'pardon?'

yes, paarden.
Werkelijk chica?

Ik heb liever een ander stukje vlees op mijn bord.
Nee joh, dit is een stukje uit 'the Undutchables' wat ik me nog herinnerde.

Gaat over het feit dat NLers van zichzelf vinden dat ze goed engels praten.

het citaat is van een NLse paardenfokker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven