Help! Kerst cadeautje zusje van vriend in US...!

13-11-2009 23:21 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!

Hebben jullie misschien zin om me te helpen???

Ik heb sinds 7 maanden een heel lief vriendje die uit Florida komt. Met kerst ga ik naar hem en zijn familie toe om kerst te vieren. En in de US is kerst natuurlijk een heel groot ding. Ik maak me vreselijk zorgen om de cadeautjes. Vooral om die van zijn zusje.

Zijn zusje is 22 en zij hebben niet echt een goede band. Daarom heb ik aan zijn moeder gevraagd wat voor meisje het is en wat ze leuk vind om voor haar een passend cadeau te vinden.

Van de moeder kreeg ik de volgende info. Het is een meisje die niet echt van acessoires houdt. Ze woont op zichzelf dus iets voor in haar kamer zou ze heel leuk vinden of een tas of een shirtje of iets wat "iedereen in Amsterdam" draagt. Ze zal het super tof vinden iets echt Nederlands te krijgen, iets wat ze met trots aan haar vrienden kan laten zien.

Maar goed...???? Waaaaaaaaaat moet ik in vredesnaam kopen??

Ik heb een budget van ongeveer 40 euro. Ik wil daar een (paar) leuke cadeautje(s) voor kopen.

Hebben jullie tips? Winkeltjes... Uhmm waar houden meisjes of jonge vrouwen van 22 van? Ik ben niet zo op de hoogte van de hypes? En is iets wat hier een hype is wel een hype in de US? Ik wil ook niet met iets aan komen wat daar ook gewoon in de winkels ligt.

Ik vind het heel erg moeilijk, en vooral omdat mijn vriend er niet zoveel input kan leveren en ik toch een goede indruk wil maken is het een extra pressure ofzo.

Wieeeeeee wil me helpen met een leuk idee?

Thanks!!

Groetjes Kapara
Typisch hollands?, vind persoonlijk het merk "Blond" dan wel heel leuk en daar heb je echt "hollandse dingen"van, let op zijn niet alleen serviezen (want dat zonder brokken in de USA krijgen wordt lastig) maar ook beddengoed, handdoeken, lingerie en shirts, keukenaccessoires en dergelijke van.
Blond! Go Christiana :-D
I Amsterdam t-shirt

Blond cheerleader t-shirt

Esprit of Mexx t-shirt (merken die daar volgens mij nog relatief onbekend zijn)

Tulp paraplu

Delfts blauw bedelarmband/ketting

PTT tas of Delfst blauwe tas

T-shirt van Nijntje

'Hollandse' magneten voor de koelkast
Ik heb weleens een shirtje wat ik heel leuk vond bij de vero moda gekocht. Helaas bleek iedereen erin te lopen en heb ik het weggegeven aan een vriendin in de US. Ik moest haar iets anders opsturen, maar de verrassing viel erg goed daar.

De hema is ook heel leuk, voor allerlei dingen. Ze hebben hartstikke originele dingeen, als je goed kijkt.

Blond servies en van die pluchen klomppantoffels en kinder verrassingseieren zijn tot nu toe ook altijd goeg gevallen daar.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Blond vind ik wel een heel leuk idee! Ik heb al even op de site gekeken en ook nog best betaalbaar.

I AMsterdam tshirt had ik ook al naar gekeken maar het vervelende is dus dat ik haar maat niet weet. Zijn moeder zegt maat L maar hij zegt dat zij zwaarder is dan ik en ik heb soms M soms L... Als ik dus met L aan kom zetten en het is te klein?? Dus dat is een beetje balen.

Een delfstblauwe bedelarmband klinkt erg leuk! (nou zegt zijn moeder weer dat ze niet van acessoires houdt) Waar kan ik die vinden?

Klomp sloffen zijn erg leuk, koop ik voor mijn vriend want die komt in januari bij me wonen en hij zal ze nodig hebben!! Maar voor Florida is dat een beetje te warm!

Thanks voor alle tips zo ver!

Iemand nog andere ideeen?
Heb je een VVV winkel in de buurt Kapara? Die hebben dat soort dingen (bedelarmband).

Anders: http://www.dutchheritage.eu/index.php?cPath=34
Ook leuk voor een Amerikaanse...

en op Schiphol heb je ook van die typisch Nederlandse souvenirs...
BLond is echt leuk inderdaad, als ze van meisjesachtige dingen houdt. Of iets van I AMsterdam? Daar zag ik veel van bij en winkel op de Dam. Iets van een van de museumwinkels in de stad, als ze van kunst houdt?
Maten zijn hier in Amerika vaak een beetje anders dan in Nederland.

In Nederland heb ik maat S of M, hier in Amerika moet ik vaak op de jeugdafdeling kijken.

Als die zus een Amerikaanse maat L is dan is de kans groot dat een Nederlandse XL of XXL meer in de richting komt.

Weet niet hoe het in andere staten is maar hier zie ik veel jonge vrouwen met bedelarmbandjes lopen. Misschien kan je een Nederlandse armband samenstellen?
ik zag bij de xenos een sortering servies/keukenspullen met blauwe grachtenhuisjes.

of een badlaken met leuke print

of handdoeken

delftsblauwe kerstballen zijn misschien ook leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
oh ja, bij xenos hebben ze een hoop hollandse meuk.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Tashanger klompje

Geweldig leuke sleutelhanger!

Leuke koffiemokken

Kookboek Dutch Cooking

Hollandse servetten

En nog veel meer op die site, leuk!
Ik vind Blond ook heel leuk in de Delftsblauwe variant trouwens:

Bij een wat uitgebreidere sieradenwinkel kun je ook vaak dit soort armbandjes vinden:

(En anders even de link van de afbeelding volgen? Is een webshop.)

Verder vind ik petjes ook altijd goed, die passen zeker weten!

Muurposter met Hollands straatbeeld:

(Strand)tas:

Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Koeiengieter

Tas koe

Laptophoes Delfts Blauw

Teenslippers Delfts Blauw

Paraplu Delfts Blauw
Kan niet slapen dus ben blij met je topic
Hee Carrera :-)

Die armband is leuk!
Woon je in Amsterdam Kapara?

Als je een leuk t-shirt wilt kopen moet je eens naar Mono, een winkeltje in de Haarlemmerstraat.

Ze hebben daar enorm hippe t-shirts, ik krijg vaak te horen dat ik een leuk t-shirt aan heb. Ook van buitenlanders!!!

Ze hebben daar ook leuke tassen etc. In A'dam loopt iedereen ermee, en dat is ook wat je schoonmoeder zei

http://www.teez.nl/

Succes!

(al die enorm toeristische delfts blauwe dingen zou ik niet kopen. Dat koopt ze zelf maar als ze in NL is )
(wat ik dus eigenlijk wilde zeggen: beeldjes en andere meuk voor haar huis zou ik niet kopen als zijnde Delfts Blauw. Gebruiksvoorwerpen als ovenhandschoenen of keukenschort in Delfts Blauw is dan wel weer leuk.

Maar moeder raadde aan om iets te kopen wat hip is in A'dam... Nou, zéker geen Delfts Blauw!)
Studeert ze? De UvA verkoopt shirts en andere dingen, ongelooflijk hoeveel mensen daar op af komen. Meest buitenlandse studenten, of ze nou wel of niet iets aan de UvA studeren. Bij Selexyz Scheltema op de Roeterstraat en bij Hotel Le Coin op de Nieuwe Doelenstraat worden verschillende University of Amsterdam artikelen verkocht.
Hey meiden wat een goeie ideeeen allemaal! Ik wist wel dat ik bij jullie aan het juiste adres zat!!! Dank je wel!! Ik laat wel weten wat het geworden is.

Groetjes Kapara
Met een leuk boekje erbij misschien? http://www.bol.com/nl/p/b ... 01004006419076/index.html Je hebt heel veel verschillende soorten van deze boeken, te koop in Amsterdam of online. Wat oud-hollands snoep erbij, leuk verpakt...
Of een kookboek in het engels met typische NLse gerechten! Volgens mij te koop bij V&D etc. Of ook bij bol.com ofzo...
quote:Hermes schreef op 13 november 2009 @ 23:42:

I Amsterdam t-shirt

Blond cheerleader t-shirt

Esprit of Mexx t-shirt (merken die daar volgens mij nog relatief onbekend zijn)

Tulp paraplu

Delfts blauw bedelarmband/ketting

PTT tas of Delfst blauwe tas

T-shirt van Nijntje

'Hollandse' magneten voor de koelkast

Nijntje hebben ze hier ook hoor - Miffy! En Esprit en Mexx ook, in de grotere winkelcentra in ieder geval wel.

Stroopwafels doen het natuurlijk altijd goed. En speculaas.

Die tassen van Mono zijn leuk! Jammer dat ik die net gemist heb toen ik in NL was...
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
quote:jennipher schreef op 14 november 2009 @ 14:45:

Met een leuk boekje erbij misschien? http://www.bol.com/nl/p/b ... 01004006419076/index.html Je hebt heel veel verschillende soorten van deze boeken, te koop in Amsterdam of online. Wat oud-hollands snoep erbij, leuk verpakt...Of deze...
If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven