het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
zegt helemaal niks.
ownoooooooooooooooooo, ik ben zo benieuwd naar het hele verhaal.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Het hele verhaal zal nog even duren, het is een trilogie namelijk en dit is deel 1.
En de trilogie is weer onderdeel van een serie boeken die allemaal in verband staan met elkaar maar het verband ogenschijnlijk ontbreek en in het laatste deel van de serie wordt het verband onthult.

Maar eerst maar even dit boek proberen gepubliceerd te krijgen.
hee wat een leuk topic..

hier in de aanbieding:

omgeving groningen

oppashulp voor de overwerkte ouders..(pedagisch opleiding in the pocket)

orde brengen in een financiele choas/ kop in het zand tactiek

kleding advies/ shoppen voor een maatje meer..

kopje koffie en gezellig doen kan ook altijd :D

bijspijkeren van sollicitatiebrieven/cv's

gr. Biba
ook nog, oef. dan wil ik zeker het eerste boek lezen.

Ik had het er gister nog even met vriend over, en hij is nu ook super benieuwd!

( hij helpt met het lezen van de stukjes die ik niet kan lezen, maar heel soms staan er wel eens wat rode puntjes.... )
Wat fijn dat er nu ook eindelijk iemand bereid is op die overwerkte ouder te passen en in de gaten te houden dat ze niets raars doen, biba
Wat een leuk topic!

Ben hier vooral een 'lezer', maar help graag mensen die daar behoefte aan hebben!

Zwieber, ik houd me aanbevolen om je andere boeken uit te typen!

Verder bied ik ook kopjes thee en koffie en geklets aan, zeker op een zonnig terras.

Ik kan ook laminaat leggen, behang afkrabben, verhuizen en lekkere taarten bakken.

O ja, en heeft iemand zin om een keer doordeweeks samen met mij iets te doen met mijn kinderen? (kinderboerderij, zwemmen, weet ik veel) Ze zijn best lief hoor, maar ik vind het in m'n eentje altijd zo'n onderneming (en ook een beetje saai)...

Ik woon in Den Haag
quote:Zwieber schreef op 04 februari 2009 @ 10:50:

Jeeeeeeeeeeee, ik heb een echte uitgever gevonden in Nederland die ook Engels manuscripten accepteert en helemaal in de fantasydingen zit. Dus daar ga ik het in ieder geval naar opsturen. Mensen waren erg aardig aan de telefoon en de beoordelingstermijn is 4-6 maanden. (dank voor de tip DorothyGale van mijn andere topic over uitgeven)!Echt waar?? Oh, wat leuk om te lezen! Succes!! *duimende smiley hier*
Hahaha, Zwieber!

artemis? Jij zet de meeting op?Of mail iniedergeval even rond?

even kortsluiten, anders gebeurt er straks weer niks natuurlijk.
Ik mail jullie allemaal, ik wacht nog even het bericht af van Ikbenik, of zij het ook ziet zitten om met ons allemaal te meeten.
Donkey???? Kom je ook!? ben zo benieuwd hahah
Ja zie het zitten! Zal de mail zo even lezen. Gezellig!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik heb de kopietjes binnen, ik ga er vanavond meteen mee aan de slag. Ben benieuwd!
The time is now
Heb een mail terug gestuurd. Heb er nu al zin in mensen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:Zwieber schreef op 04 februari 2009 @ 11:10:

Wat fijn dat er nu ook eindelijk iemand bereid is op die overwerkte ouder te passen en in de gaten te houden dat ze niets raars doen, biba

hahaha ja.. is heeeel belangrijk..voor de kids..

maar ik bedoelde natuurlijk ik oppassen, overwerkte ouders avondjeuit, dagje op pad..
Zwieber, Mies85, Ikbenik: jullie hebben mail!
Fijn dat je ze al gelijk gekregen hebt, banba.
zijn we met zijn 4e, gezellig

* als andere ook willen komen, nodig jezelf dan even uit!!! *
In 010? Daar woon ik ook... *suggereerde zij, zichzelf zo goed als uitnodigend*
kom maar op met je email dan, dan mail ik je onze multiple even door.
Kees komt ook! Jippie!
arte en ik hebben super veel het zelfde joh ! wat grappig
komtie; Mevroi de kois email stond hier.
anoniem_61464 wijzigde dit bericht op 04-02-2009 15:36
Reden: privé
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven