het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
...
quote:Chardonnay schreef op 03 februari 2009 @ 07:02:

[...]

Ik ben er speciaal vroeg voor opgestaan. Ik lees ff snel wat topics en dan ga ik nog even 3 kwartier typen voor onze Zwieber. Dus ik denk dat ik al vrij snel beschikbaar ben voor een kop koffie (wat je toch allemaal niet over hebt voor je medeforumsters )Leuk binnenkort aan de koffie. Kun je meteen een layout van je woonkamer meenemen, dan wil ik wel kijken of en waar een eettafel (en wat voor een) er in past.
Cum non tum age
Dat is een deal Noa.

DS, bedankt voor je tip. Ik ben doorgaans niet zo onder de indruk van de in/uitschuifbare tafels van Ikea. Maar ik zal weer eens kijken, misschien hebben ze weer iets nieuws dat ik wel leuk vind.
* oef, ben al uurtje aan het typen, met gamende mannen hier op de achtergrond en nu kan ik me niet meer concentreren *
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:Artemis schreef op 03 februari 2009 @ 10:36:

Hey Zwieber, ik heb je gemaild...

Als er nog iemand wil koffie-leuten / een luisterend oor zoekt in omgeving 010, hoor ik het wel!

Ik woon ook in omgeving 010, hoewel we elkaar niet kennen lijkt het me best leuk om eens af te spreken. Drink alleen thee is dat heel erg?

Zou je me anders willen mailen op ikbenikhetisnietanders@hotmail.com?

Dan beloof ik bij deze alvast aan Zwieber dat we niet stiekem praten over het boek. (beide typen we alleen moet ik nog beginnen. Bleek dat word nog niet echt op mijn computer stond. Kreeg ik ineens te horen dat ik word niet langer meer mocht gebruiken. Zucht... Vrijdag gaat zwager het instaleren en tot die tijd lees ik me maar in)
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Nog acht schriftbladzijdjes -morgen-

Leuk dat er koffiedates uit dit topic voortkomen. Da's nog eens een gezellige manier van elkaar helpen -ik woon nogal uit de richting-
quote:Chardonnay schreef op 03 februari 2009 @ 10:13:

Oh ja, ik weet al wat ik zoek. Ik zoek een interieur stylist. Ik heb namelijk een leuk huisje maar met een redelijk kleine woonkamer. Toch zou ik zo graag een eettafel willen plaatsen. Ik krijg het alleen met de indeling niet voor elkaar.

Wie o wie zou mij daarbij kunnen helpen. Ik woon nog steeds in Amsterdam

Zwieber, je hebt mij zulke spannende pagina's gestuurd. Ik kan haast niet stoppen met typen omdat het zo ongeloofelijk spannend is.

Chardonnay, als je wilt mag je me wel mailen. Ik ben weliswaar geen stylist, maar ik heb wel 5 jaar een interieur opleiding gedaan, dus een beetje oplossing moet wel lukken Ik werk in Amsterdam, dus ik kan altijd e.e.a. combineren.

mail: mennan_elan@hotmail.com
Ah! Te vroeg getypt, ik zie dat je al een deal hebt!
quote:mamzelle schreef op 03 februari 2009 @ 22:30:

Nog acht schriftbladzijdjes -morgen-

Leuk dat er koffiedates uit dit topic voortkomen. Da's nog eens een gezellige manier van elkaar helpen -ik woon nogal uit de richting-Herkenbaar! Soms lijkt het of het complete viva-forum in de randstad woont. Zelf ben ik een provinciaaltje en moet de koffiedates aan mijn neus voorbij laten gaan.
The time is now
Kom op Banba en Mamzelle, gewoon een oproep hier doen. Ik vind een dagje in een andere stad c.q. het platteland c.q. een leuk dorp altijd een leuke manier van Nederland ontdekken, zeker met een lokale gids!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh ik wil ook best wel op de 010-koffiedate! Lijkt me best gezellig. Alleen lust ik geen koffie...thee ook goed?
Hey Zwieber, leuk! Mag ik dan gelijk je handtekening? Dan heb ik die maar vast voor je een beroemd schrijver bent.

Zal ik jou en Ikbenikhetisnietanders tegelijk mailen, als jullie dat allebei goed vinden?
Dan wil ik ook een handtekening! Als er met jou gebeurt wat er ook gebeurde bij de schrijfster van harry potter :P, dan hoop ik niet dat je nu een uitkering hebt * hihi *

Wat leuk dat jullie allemaal gaan koffieen en theeën!

Ik woon beetje ver denk ik
MIjn handtekening?

*weet even niet hoe ze moet kijken*

Ja, tuurlijk. Beetje vreemd om om mijn handtekening gevraagd te worden. Weird. Overigens zijn jullie wel al in het bezit van kopieen van het echte originele manuscript, dat zal ook wel wat waard worden later als ik dood en beroemd ben

Mies, kom ook joh!
Mail maar artemis!
ok ok! Kom ik ook, ben benieuwd hoor naar de gezichten achter de namen&reacties hier.

Doe dan maar een handtekening op het manuscript :-)die neem ik mee op de ' helpelkaarvivadate'
Hey Mies85, laat even je emailadres achter hier, dan zet ik je ook in mijn mailring (i.p.v. telefoonring)!
viva-mies85@live.nl, bij mij in de vriendekring heet dus wat wij nu gaan doen... Multiple ( dit doen we via sms en via mail :P en dan begint de eerste met... HOI ik start een multiple, en de rest antwoord steeds die mail naar iedereen, super grappig. )
Jeeeeeeeeeeee, ik heb een echte uitgever gevonden in Nederland die ook Engels manuscripten accepteert en helemaal in de fantasydingen zit. Dus daar ga ik het in ieder geval naar opsturen. Mensen waren erg aardig aan de telefoon en de beoordelingstermijn is 4-6 maanden. (dank voor de tip DorothyGale van mijn andere topic over uitgeven)!
ahhhhhhhhh zo goed!!!! dus we moeten snel plannen... anders ben jij straks bezig met je promotour enzo.
quote:Mies85 schreef op 04 februari 2009 @ 10:52:

ahhhhhhhhh zo goed!!!! dus we moeten snel plannen... anders ben jij straks bezig met je promotour enzo. *ziet het echt nog niet gebeuren hoor*
Hey Ikbenik, ik heb jou alvast gemaild!
quote:Zwieber schreef op 04 februari 2009 @ 10:54:

[...]

*ziet het echt nog niet gebeuren hoor*

ja wel, jawel! en dan moet je voorlezen in de winkel! en dan komen wij met ze alle luisteren naar jou!

* sorry ik ben heel druk vandaag *
En dan komen jullie zeker allemaal in het paars. (of heb jij geen stuk met opmerkingen over paarse kleren)
no! maar ik hou wel van paars.

( ik heb vandaag ook paars aan! is dat een ' goodthing? '

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven