het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mastermind schreef op 07 februari 2009 @ 22:57:

[...]

Echt?????! Eeuh, ja? (Word wel een beetje onzeker van al die vraagtekens. Betekent dat nou dat je zo je twijfels hebt over mijn vaardigheden? )

En wat wil je als ruil???

Tip: vraag me niet om iets te koken, tenzij je echt masochist bent Bedankt voor de tip! Ik opteer voor een afhaalmaaltijd. Is vast heul lekker na al dat gesjouw.
quote:Digitalis schreef op 07 februari 2009 @ 21:31:

Ik bied aan:

-een cursus alcoholisme

-een handleiding seks voor beginners

-een slaapplaats plus rondleiding door Brussel waar je je waarschijnlijk niets meer van herinnert door de cursus alcoholisme

-een Sergio-Rossi schoenenverslaving

- ....Die cursus alcoholisme heb ik heel hard nodig. Ik hou het even in gedachten!
quote:nummerzoveel schreef op 07 februari 2009 @ 23:09:

Hi Zwieb,

Ik heb net mijn bescheiden bijdrage ook op de mail gezet. En mens, wat leest het lekker weg! Zelfs als je halverwege zit! Ik sluit mij aan bij allen die ook de rest graag willen lezen! :-)Je had het einde dus da's niet zo gek. Er komen nog maar een blz of 4 na jouw stuk.
quote:Szwaan schreef op 07 februari 2009 @ 22:32:

Ik kan momenteel niet zo veel.

Maar misschien wel misplaatste schuldgevoelens weghalen, en das ook mooi toch?

[...]

Zwieber, dit topic is geweldig om te lezen, ook als je begint met het lezen van 'de laatste 25 berichten' en daarna pas vanaf de start tot het eind. Ik weet niets over je boek (behalve dat het in het engels is en veel aanhalingstekens heeft). Maar door je boek is dit topic nu al spannend en heel concreet. geweldig!Nooit bij stilgestaan. Ik hou iedereen wel up to date met hoe het verder gaat!
Hoi Zwieber, ik heb nog niets ontvangen, en je daarover ook gemaild, maar niets meer terug gehoord. Betekent dat dat je voorzien bent, en ik niet meer voor je hoef te typen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een supergoed topic!!

Ik wil ook wel iemand een handje helpen. Vind het leuk om dingen uit te zoeken, te typen etc. Ben wel goed in de nederlandse taal.

Zit zo een maand in de ziektewet, dus heb tijd over!!
quote:himalaya schreef op 08 februari 2009 @ 10:32:

Hoi Zwieber, ik heb nog niets ontvangen, en je daarover ook gemaild, maar niets meer terug gehoord. Betekent dat dat je voorzien bent, en ik niet meer voor je hoef te typen?Hey, ik heb je mail niet gehad. Maar inderdaad ik ben voorzien voorlopig. Dank je voor het aanbod!
Ben sinds gisteren ijverig aan het typen Zwieber. Heb nu 7 kantjes gedaan, maar ben nog wel even bezig denk ik. Hoop het in de loop van volgende week af te hebben.
Ik interpreteer de vraagtekens als 'wat een ongelofelijk geluk', 1609. Zeg nou zelf, wat is de kans dat je hier op het forum een steigerbouwster aantreft. En dat binnen drie posts of zo.
quote:mamzelle schreef op 08 februari 2009 @ 12:21:

Ik interpreteer de vraagtekens als 'wat een ongelofelijk geluk', 1609. Zeg nou zelf, wat is de kans dat je hier op het forum een steigerbouwster aantreft. En dat binnen drie posts of zo.Aangezien de kans dat je bij een klus een steiger nodig hebt best groot is, kan ik me zo voorstellen dat er wel meer dames hier ervaring met het opbouwen hebben. Toch? Ik ben zelf iig niet zo van het "koffie serveren voor de werklui", ik help liever mee zodat ik de kunst af kan kijken en het de volgende keer zelf kan. Of ben ik echt de enige hier die het leuk vindt om zich tegen dit soort klussen aan te bemoeien?
Ik kan ook wel aardig klussen en verven MM heb ook nog wel twee trappen staan om te schilderen, is dat handig? Ik zit in de buurt bij je dus qua vervoer goed te doen denk ik.

/ oh en ik kan ook nog wel aardig koken maar Pizza is net zo lekker
Ik ben niet te beroerd om een verfkwast ter hand te nemen maar dan wel binnenshuis. Buitenshuis zou ik inderdaad zorgen voor de koffie. Heel flauw, maar that's me.
Wat is het verschil voor je Mamzelle?
Steigers en hoge trappen. Plus dat het voor mij nog geen noodzaak is geweest. Huur nu en toen ik had gekocht was er aan de ene kant alles aansluitend op balkon en de andere kant (drie en vierhoog) verantwoording van de VVE.
Ok, nee dat snap ik. Ik zat in mijn hoofd dat ik juist lekker in het zonnetje buiten het prettiger vind verven, maar behalve een niet al te hoge trap heb ik inderdaad geen grote hoogtes hoeven overwinnen voor mijn schilderklussen.
Zwieber, ik was even lekker een paar daagjes weg dus heb je pagina's nog niet klaar. Maar ik verwacht ze morgen of dinsdag af te hebben.

Noa, heb je mail ontvangen en heb je terug gemaild. We wonen praktisch bij elkaar om de hoek dus dat komt helemaal goed
Ben benieuwd Char
Ben ik de laatste van wie je nog iets krijgt?
Oh nee hoor, helemaal niet. Een iemand dacht nog een maandje nodig te hebben. Geen probleem hoor. Joh, ik las in het verhaal dat ik het in 2002 had geschreven dus een weekje meer of minder maakt echt niet uit in dit stadium. Maar mocht ik vrijdag mijn baan kwijtraken (en die kans is reeel) dan hoop ik het wat sneller te krijgen want dan heb ik wat te doen in mijn werkloze periode.
He, shit, Zwieb, wat balen, zulke onzekerheid. Succes deze week!
Dank je!
Nee, ik ben er ook nog niet klaar mee. O jee voel nou een druk erop komen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Succes Zwieb. Wat naar voor je om in zulke onzekerheid te verkeren.
He Zwieber wat vervelend van je werk!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Nee joh, geen druk voelen! Heeft echt geen haast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven