Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Wouw Gold dat is een stap vooruit. Goed van je zeg.
Oe Rainz, voortaan alles schriftelijk of per mail bevestigen!

GL, good for you.

Ik spijbel. Heb zondag hard gelopen en de rest van de week niks Heerlijk!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Goldie, wat een prestatie.

Rainz, dit is shit. Dan maar een aanbetaling vragen op de feestjes. Mensen maken het er zo wel naar.

Oudste zuigt. God, wat kan hij dat goed.

Voor de rest hebben we gebarbeknoeid, heb ik gewerkt, slapen de anderen wel heel lief en HEB IK NU HEEL VEEL ZIN OM HEEL HARD TE SCHREEEEEEUWEN.
Ik vond het zelf ook wel goed van mezelf...

Slaapt ie al Mamz?

Meisjes, ik meld me af voor komend weekend. Morgenochtend vertrekken we richting Suisse en we zijn pas zondagavond laat weer terug.

Behave!!!

Boro, ik vind je een kanjer!

Echt super wat je allemaal voor A doet.

Goldie, wat stoer man! Had je 'opeens' het idee om langs te gaan of had je het al een poosje 'bedacht'?

Enne, vooral fijn dat het te doen was.

Lekker HotPip dat spijbelen.

Ik juist weer goed, alleen het eten nog niet echt.

Komt ook vast wel weer. Maar er zijn zoveel van die gasten in mijn omgeving die geslaagd zijn en trakteren.

En ga maar eens nee zeggen als een armewerkstudent met gebak aan komt.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Lekker, Goldie, naar Suisse. Doe X de groeten van zomaar een forummer -vrut, en C ook, en een dikke knuf voor R-

Hij slaaaaapt. Of is in elk geval heel stil. Pfff, niks, twee van die koppige karakters tegenover elkaar.
Mogu!

GL..wat dapper van je!Maak er mooi weekend van in Suisse!!

Boro..wat moet A blij zijn met jou als moeder!spreekt zoveel liefde uit je postings!

Pips..hoe staat het met de plannen??

Zoeb..zomaar een

Mamzelle...ook een

Lijstje vandaag;

opruimen

wassen,strijken

frietpan schoonmaken

boodschappen doen

ex schoonouders bellen,ik laat kinderen mee gaan.

lijstje maken voor volgende week,ukkie word 2 en het word druk,blijven allemaal eten.

kadootjes voor grabbelton halen.
Zo zeg wat is het hier rustig geweest vandaag.

De laatste chemo via het infuus zit erin. Nu nog 14 dagen pillen slikken en dan is het defintief finito. Goh heb ik Gold gemist. Is ze al vertrokken.

Mamz volgens mij is het bij jou nog steeds heftig.

We hebben vandaag ook te horen gekregen dat manliefs chirurg een Aneurysma heeft. Die loopt dus met een tijdbom in zijn lijf. Vandaar dat ie zo lastig was. Dat was echt niets voor hem. Dat doet spanning dus met je. Het is dus maar de vraag of hij manlief straks opereert. Ik verwacht het niet eerlijk gezegd.

Vandaag een gesprek met de huisarts gehad. Hij is erg boos over de manier waarop het is gegaan. En hij wil er mee verder. Van mij hoeft dat niet zo, maar hij stond erop. Hij kreeg het bericht dat ik borstkanker had en verder nog niets. Dus hij wist niet hoe het was afgelopen. Was een keer aan de deur geweest en had al ettelijke malen gebeld. Maar kreeg ons niet te pakken. 'k Heb hem nu ook maar ons GSM nummer gegeven. Ik heb een triggerduim. Al maanden last van. Dan zit er een knoop/bobbel/ontsteking (ik heb wat met bobbels) in de pees en die kan dan niet meer door de peestunnel waardoor je hem niet meer recht krijgt. Dus ik wilde er weer even mee terug naar de huisarts. Die zag me staan en sleurde me bijna de spreekkamer mee in.

'k Heb dus ook weer een corticosteroidenspuit aan de binnekant en het uiteinde van mijn duim gekregen en dat doet zeer. Gemene prik is dat. Maar ik kan hem nog steeds niet recht en de vorige werkte dat al heel snel. 'k Hoop wel dat het gaat werken anders moet ik nog een keer onder het mes.

Zeg Pips moet je een schop. Niks voor jou om de hele week niks te doen.
-moest wel even opzoeken wat een aneurysma ook weer was-

Laatste chemo: heel goed nieuws. Wat hebben jullie daarmee moeten afzien.

Vandaag was weer even prut -erg leuk als een kleintje ook Oudste trekjes wil gaan vertonen- maar we hebben hem mede dankzij het goede weer wel goed afgesloten.
Oei Mamz lastig als ze alles na gaan doen. Gelukkig dan wel een goed uiteinde van de dag. Fijn is dat. Geeft een goed gevoel.

Zoeb
Goed van je huisarts Zoeb!

Nik, dan staan ze daar zo trots, gebak gehaald van hun laatste centjes en inderdaad, sla dat maar eens af

Ik hoef geen schop hoor Zoeb, ik heb bewust een week'vakantie' genomen.

Ik kwam dood- en doodmoe thuis nadat ik dinsdag al die uren in de trein had gezeten. Dat is niks voor mij, dus spijbelen maar! Daar ben ik heel goed in

Lekker een avondje alleen geweest (en meteen een foute thriller in 1 ruk uitgelezen) donderdag samen met mr Nilsson aangelummeld, gisteravond Neef op visite, gewoon niks spannends, lekker relaxed.

Morgen weer naar de sportschool en dan kom ik wel weer in m'n ritme.

Thanx voor het aanbod in ieder geval
Pip, het is ook wel eens even lekker, zo'n oplapweekje -hmm, je hebt de volle week niet eens gehaald-

Ik heb elders een lijstje geplempt, niet al te zwaar -niet zo licht als ik zou willen ook, maar goed-

Voor het weekend:

-boodschappen

-de nare tijding doen dat om 11.00 de tv uit gaat tot 17.00

-iets met zwembad

-iets met heg

-iets met ex en vaderdag
Nah een volle week is ook wel heel veel gevraagd hoor Mamz Ik ben nu eenmaal graag druk.

Tegelijk ben ik ook heel graag lui en kan ik makkelijk de boel de boel laten.

Ooit een theorie gehoord dat mensen die durven te spijbelen en los te laten niet in een burn-out terecht zullen komen. Ook niet die mensen die heel druk zijn, tig dingen tegelijk doen en zich lekker overal over opwinden zoals ik
Goldie, dapper van je en fijn dat het redelijk goed ging.

HPL, heerlijk is dat, zo'n weekje niks.

Vandaag niet veel bezemen, heb gisteren al een hoop gedaan. Straks even met zoon naar de kapper en stofzuigen en dweilen, verder niets vandaag. Gisteren nog een suikerbrood gebakken, hij is erg lekker en heel goed gelukt. Ga ik vaker doen.

Mamz, succes met je lijstje vandaag.

Fijne dag allemaal!
Goedemiddag!

Wat rustig hier..

Ik gooi hier even wat knuffels af en ga snel weer verder met bezemen...

Fijn weekend allemaal!

Liefs coebergh
Ik ben toch zo vreselijk naïef soms.

Een maand of wat geleden kwam mijn zwager ff bij ons. Ik was alleen, hij moest ff iets ophalen. Biertje, biertje, nog een biertje. Gezellig gekletst, je kent het wel.

Zwager is nogal een womanizer, alles wat vrouw is moet ie mee flirten.

Anyway, het was gezellig, hij gaat weg, ik geef 'm een paar zoenen en hij zit aan m'n borst.

Ik verbaasd en boos (hé joh wat doe je nou) hij een rooie kop en weg.

Een week of wat later biedt ie zijn excuses aan. Oké goed, zand erover.

Vond het al heel wat dat ie zijn excuus aanbood. Ik ken hem, dat doet ie niet zo makkelijk. Ik voelde me er zelfs nog een soort van gevleid door (verkeerde woord, jullie snappen het wel) maar hij vond het zo lullig voor mij en blablabla. Zo kende ik hem niet.

Anyway, afgelopen week kwam schoonzus (zijn vriendin dus) helemaal overstuur. Allemaal relatieshit en als klap op de vuurpijl blijkt dat zwager 'iets' heeft gehad met een ander.

En nu pas valt het kwartje. Het ging die lul helemaal niet om mij met zijn excuses. Meneer was als de dood dat ik schoonzus in zou lichten.

Jesus wat ben ik pissed zeg.
Ik zou dus zo naief zijn dat zelfs dat kwartje niet zou vallen. Wat een boer zeg.

Nog even afgezien van dat je je heel vies kan voelen van zo'n aanraking.

Pfff, en het is helaas de aangetrouwde kant zo te zien dus je zult hem nog vaker tegenkomen..
Jeez Pips, daar zou ik dus ook pissig om zijn geworden. Heb je het niet alsnog verteld aan je schoonzus? Er komt natuurlijk ook een hoop schaamte bij. Is het een broer van Mr.N?

Ik had zo'n oom. De viezerik. En een engerd vond ik het ook altijd. En ook altijd bij het binnenkomen iedereen kussen en meteen aan mijn borsten zitten. Sta ik op mijn moeders verjaardag eens met 2 zussen in de keuken, zegt mijn oudste zus: "Het getver daar heb je tante X en oom Z, die griezel zit altijd aan mijn tieten". WAT bij jou ook? Deed die griezel het ook bij mijn drie zussen. Wij natuurlijk gewapend achter een tafel gaan zitten als ie binnenkwam. Het kussen was meteen afgelopen. We vormden voortaan een offensief. Wat hebben we hem uitgelachen daarna. (Ja als je met meer bent durf je wel) Maar toen ik nog in mijn uppie dacht dat ie het alleen bij mij deed was ik bang voor hem. Daarna niet meer. We hebben nog even gedacht het onze ouders te vertellen. Maar dat hebben we maar niet gedaan. Mijn pa was geen gemakkelijke en je had kans dat ie het huis nooit meer binnenkwam en er de grootste ruzie van kwam. En mijn zussen en ik hebben er nog heel wat lol om gehad daarna.
Het gaat om de zus van Mr Nilssone en haar vriend. Mr Nilsson weet het (natuurlijk) we hebben het bewust nog niet aan zijn zus verteld.

Dat ie aan m'n tieten heeft gezeten is niet goed te praten. Maar ik heb er geen vervelende gevoelens als schaamte ofzo bij.
Mogge meiden.

Oh Pips gelukkig. En dus geen vaste familie. Dat scheelt ook.

De kouwe kant noemen ze dat hier.

Ik had dus wel een schaamtegevoel, maar ach ik was toen 15/16 en nog een puber natuurlijk.

Vandaag:

Beetje stofzuigen

Beetje dweilen

Beetje wassen en drogen.

Bah het regent.
Pips..goed dat het kwartje toch nog is gevallen.Het begint vaak met iets onschuldigs...maar gaat dan vaak steeds iets verder.Ik spreek uit ervaring,oom begon toen ik 9 was,heeft geduurd tot ik 13 was en er iets van durfde te zeggen en me realiseerde dat het niet normaal was.Mijn moeder vermoedde iets en heeft me toen gevraagd of er iets was..Ik heb alles verteld,mijn ouders hebben met oom gepraat en daarna heb ik hem nooit meer gezien.Jaren later vertelde mijn moeder mij dat oom op dat moment ook was aangeklaagd door mensen uit zijn buurt voor het betasten van meisjes.Ik heb nooit aangifte gedaan oid,voel me er ook niet door getraumatiseerd,ik denk er gewoon bijna nooit aan.Behalve als er weer eens wat in het nieuws is,dan komt het stoom uit mijn oren!!En ben met dochter al heel vroeg begonnen met voorlichting.

Gisteravond 23.00u belde een vriend of hij kinderen mocht brengen,vriendin ging bevallen,vanochtend is er weer een mooi meisje geboren!

Als kinderen zo hun ontbijtje ophebben gaan we het nieuwe wereldwonder aanschouwen.

Lijstje vandaag:

op babybezoekmooi meisje

opruimen,stofzuigen

verse soep maken

Volgende week zaterdag word ukkie 2,dus drukke week met boodschappen,huis netjes en eten verzinnen.Er komen zo'n 30 volwassenen en 18 kinderen,gelukkig voorspellen ze goed weer zodat we in tuin kunnen zitten(moet wel nog opgeruimd worden,onkruid weg enzo...)

Fijne dag vandaag!!
anoniem_84316 wijzigde dit bericht op 21-06-2009 13:36
Reden: strepen!
% gewijzigd
ha Bezemmers!

ik kom me aanmelden wegens lange thingstodolijstjes en weinig discipline. ik hoop dat jullie er nog een bezemmer bij kunnen hebben?
Ik zit deze week de hele week alleen, tijd genoeg dus om ongestoord te bezemen.

Vanmorgen heb ik de ramen aan de voorkant al gewassen :-)

Er moet nog gebeuren deze week:

- ramen achterkant wassen

- houtwerk schoonmaken

- stofzuigen

- badkamer meubel schuren

- naaimachine te voorschijn halen en verstelwerk doen

- studeerkamer opruimen en poetsen

- aangekoekte kattenkots verwijderen onder bed

- kledingkast herorganiseren

- administratie uitzoeken en opruimen

- wat brieven de deur uit ivm opzeggingen etc.

- slaapzak weer in hoes frotten en opruimen (en bedankt, James, dat je nooit iets opruimt )

Vandaag heb ik eigenlijk ook een verjaardag, maar daar ga ik van spijbelen. Ik heb geen auto, James heeft die mee, en ik ben helemaal niet in de stemming want iedereen gaat daar alleen maar over de baby zitten praten en daar heb ik helemaal geen zin in met allerlei vage bekenden.

*gaat de kat even eten geven die op nogal agressieve manier duidelijk maakt dat 'ie honger heeft*
Welkom, Smurfin..

Pips, fijn dat het de kouwe kant is. Hoop dat schoonzus goed het licht ziet nu en die man aan de kant zet. Ik denk overigens wel dat zus best mag weten dat die man zelfs niet te beroerd is om aan jou te zitten, stel dat ze het weer bijlegt met hem.

Zoebie, goed dat je met je drie zussen een front kon vormen.

Wat zijn er toch een aartslullen op deze wereld. Eigenlijk best veel ook.
Elodita, welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven