Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Gecondoleerd Zoeb, ook voor je man. Heel veel sterkte voor de komende tijd.
Precies een uur na de morfine-injectie is ze heengegaan. Ze had de rust van de morfine dus blijkbaar toch nodig. Zitten we al weken te wachten en dan is het toch nog onverwacht.

Schoonzus kwam vragen wie er mee wilde helpen mam wassen en aankleden en niemand wilde dat. Ik ook niet. Ik heb dat bij meis ook niet gedaan. Bewust niet. Maar ik vond het rot dat schoonzus dit nu in haar eentje met de begrafenisondernemer moest doen. Want van de broers wilde ook niemand. Dus na wat getwijfeld te hebben, ben ik toch naar binnen gegaan en heb wel geholpen. Heel rustig en ontspannen en het was zo mooi om te doen. Dat had ik niet gedacht. Het leek me alleen maar eng. Niks eng. Echt helemaal niet. Wat geeft dat een goed gevoel. En heb ik er bij meis nooit spijt van gehad nu denk ik er heel anders over.

Als je het aan zou durven zou ik het zelfs aanraden.

Ze ligt thuis op het ziekenhuisbed opgebaard. 't Is net of ze slaapt. En ze gaat als alles goed gaat pas dinsdagavond in de kist. Woensdag is de begrafenis. Maar, wat komt er veel bij kijken.
Zoeb, gecondoleerd. En je man natuurlijk ook.

Wat goed dat je je schoonzus geholpen hebt.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Lieve zoeb gecondoleerd ook voor je man. Wat knap dat je hebt kunnen helpen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Gecondoleerd Zoeb.
Zoeb,gecondoleerd met het verlies van schoonmoeder,ook voor je man en kinderen.Wat fijn dat je toch geholpen hebt.Ook veel sterkte voor de komende dagen.

Liefs
Mogge meissies

En dank jullie voor de steun van de afgelopen dagen. Wat was ik zonder jullie geweest.

Pips hoe'st met je schoonpapa? Gelukkig dat het meeviel, maar het is wel schrikken geweest.

Manlief heeft gisteravond toch nog even zijn hart gelucht. Gelukkig maar. Wat is dat toch een binnenvetter.

Schoondochter is gevraagd om de mis op te luisteren met liedjes en haar gitaar. Fijn en ze vond het zelf ook een hele eer. Die is zo muzikaal. Geweldig vind ik dat. Oh maar dat wisten jullie al van eens een keer heel lang geleden.

Bedenk me dan opeens weer de muziektherapie van A. Bor is dat nog gelukt?

Koffie.Nu.
Moggû,

voor iedereen en een
Liev wat een leuke blog. Moest wel ver zoeken hoor. Zag je naam niet staan.
Vandaag:

Middelste voetbal

Oudste opgeven voor tennis

Kast opruimen

stoffen en zuigen
Staat 'ie er al, de blog van Liev. Ik ga gelijk even zoeken!

Leuk tennisles Coebergh.

Lijst voor vandaag, en hét moet écht af allemaal.

- Haar verven.

- Vlees in de marinade zetten, kip en varkenshaasspiezen voor 25 man.

- Nog wat boodschappen.

- Huis opruimen.

- Vloer dweilen.

- Laatste was weg werken.

- Taart halen.

- Kleding voor vanavond strijken.

- Feesten vanavond én morgen.

Ik ben weg!

Ja het is wel even zoeken. De blog heet "Letters" en er staat een schattig zwart/wit fotootje bij.
Gecondoleerd Zoeb
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik heb 'm gelezen, écht leuk!
Dank Pips. Alles goed met schoonpapa?

Blijven ze nu nog wat langer in Gr.land?

Ik zie feesten bij Nik staan. Vandaag is het galafeest en moet ik niet vergeten straks even mijn nichtje te bellen die vandaag 18 is geworden.

Ik ben blij dat ik vorige week nog bij de kapper ben geweest. Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Want het is zo'n lange zit met verven erbij. Ik doe het niet meer zelf hoor. Vind het zo'n rotklus. En sinds die nieuwe brainwash hier in de stad, ben ik erg tevreden met mijn kapsel. Leuke meiden met leuke ideeën. En goedkoop. Ook niet onbelangrijk.
Hoe of wat weten we verder nog nietZoeb, vandaag horen we meer.
Zoebie en familie gecondoleerd
Er staat hier ouderwets bouillon te trekken vn een mergpijp en runderpoulet. Groentesoep vandaag, speciaal oor m'n ouwe vadertje, met veel vermicelli en gehaktballetjes.
Dat schattige fotootje ben ik echt zelf.

voor allemaal.
Ja Liev dat was te denken van de foto, jij boekenwurm. Het was zo herkenbaar. Met dat verschil dat ik geen bieb in de buurt had helaas. Toch kwam ik op de een of andere manier wel aan leesvoer. Manlief snapt niets van mijn leesmanie. Hij leest niet. Ja alleen Suske en Wiskes.
he Liev, je blog staat nu opeens rechts van het scherm onder forummededelingen.
Gecondoleerd, Zoebie. Ach, dat het mensje mss al veel eerder haar rust had gevonden met die morfine..

Sterkte de komende tijd (en vergeet broer niet )

Vandaag:

kind naar zwemles

Mentaal voorbereiden op het coachen van onwillige Muis die de kamertaak heeft. Die andere twee dat lukt wel, een is al bezig.

Kinderen moeten wat huiswerk en muziek oefenen

Twee kadootjes kopen en een geboortekaartje

Afwas

Was

Boodschappen

Twee kinderen naar een bruiloft
Zoeb, wat goed van je dat je je schoonzus toch geholpen hebt.

Ik heb ook jaren geleden mijn oma helpen wassen en aankleden en heb er, na al die jaren, een goed gevoel over.

Vandaag:

* huis door

* wc

* badkamer

* boodschappen

* nichtje aanmoedigen met de Dam to Damloop!!

(kreeg net een sms van haar, ze is zooooo zenuwachtig)

Geniet!
Ja Mamz dat denk ik nu ook. Er speelt nogal wat in die familie. En dat heeft ze natuurlijk wel meegekregen. En nu weet ik het heel zeker. Ze heeft door die morfine de rust gekregen die ze heel erg hard nodig had. Misschien zet ik het hele verhaal nog wel op de bh.
quote:coeberghmetijs schreef op 19 september 2009 @ 09:33:

Vandaag:

Middelste voetbal

Oudste opgeven voor tennis

Kast opruimen

stoffen en zuigenextra: ramen huiskamer binnenkant gezeemd

ramen keuken gezeemd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven