Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Bouillon getrokken

Was opgevouwen

Was weggeruimd

Laatste was in de machine

Puin geruimd in keuken, huiskamer, slaapkamers en hal

Straks naar Pa (ik neem die blog mee die ik over hem heb geschreven, spannend)

Soep afmaken

Vanavond kroegen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Wat is er weer ongelofelijk veel gebeurd hier..

Heb even snel bijgelezen en ga toch een poging doen om te reageren maar kan niet beloven dat ik niks vergeet..

Allereerst natuurlijk Zoebie, een hele dikke en gecondoleerd. Mooi dat je je schoonzus toch geholpen hebt en dat je er een goed gevoel bij had. Het is mooi (vind ik persoonlijk) om bij die laatste momenten zo betrokken te zijn.

Zwaar dat het nu ook met je broer slechter gaat, de hoeveelheid zorgen die jullie te verstouwen krijgen echt enorm, het zou niet mogen vind ik.

HPL, schrikken met je schoonvader, gelukkig valt het uiteindelijk mee maar leuk is en blijft natuurlijk anders.

Fus, hoe is het met je blaas? Ik hoop natuurlijk dat je er al vanaf bent maar.. ik heb ook nog een huis-tuin-en-keuken-tip: cranberriesap. Kun je volgens mij tegenwoordig ook gewoon bij AH kopen maar anders bij bijvoorbeeld De Tuinen of zo'n soort winkel. Ik hoop dat je er snel vanaf bent!

Itsme gefeliciteerd!! Goed dat je geslaagd bent!!

Coebergh, jij ook al zulke heftige dingen in de familie... lijkt me erg schrikken. Sterkte ermee (wat klinkt dat eigenlijk 'loos' ).

Goldie, ik heb een Hyves-account en zou het stiekem wel heel leuk vinden om bij de BH te komen (of erop? of.. eh.. nou ja..). Heb er nooit naar gevraagd omdat ik een nogal overontwikkelt 'ik wil me niet opdringen-gevoel' heb maar vind het wel leuk!

Weet alleen niet precies hoe ik jullie dan kan vinden maar.. dat kan iemand me vast uitleggen.

Tja.. nou.. dan ikzelf nog.

Ben behoorlijk verkouden en heb het daardoor nogal benauwd, heel irritant. Was net aan het stofzuigen maar moet tussendoor echt even stoppen om weer een beetje lucht te krijgen, niet leuk.

Door de TE volle agenda (en stiekem ook een beetje omdat vriend weer thuis is en echt overal zooi laat slingeren ) begint het alles glad principe weer behoorlijk te verslonzen.

Moet erg oppassen daar niet heeeeeeeel sagerijnig van te worden. Heb ook alweer heel veel op vriend lopen mopperen en eigenlijk baal ik daarvan. Moet echt eens gaan bezinnen op een manier om dat anders op te lossen.

Hoe dan ook moet ik vandaag een beetje aan de opruim, vanavond naar een feestje (wel heel weinig puf wegens verkoudheid dus zie er een beetje tegenop). Zwager en schoonzus komen hier vanavond eten en slapen dus moet echt even een beetje aan de bak. Morgen met zn allen naar schoonouders dus het moet eigenlijk echt vandaag gebeuren.

Weinig puf maar... ga zo toch maar wat doen.

Kortom in vergelijk met wat hier allemaal voorbij komt.. gaat het met mij heel goed en moet ik niet mopperen! Of misschien hooguit een heel klein beetje dan
Pips, Blog geschreven over je paps? Dat heb ik dan wat gemist.Waar, waar

Gelfling lastig dat je verkouden bent. En dan ook nog logees. Voordeel is dan weer wel dat je moet. Toch? Succes met opruimen. (Hoe gemeen klinkt dat dan wel)

en we maken je wel wegwijs op de bh. Nog steeds een glimlach als ik bh schrijf).

Moet adressen gaan opzoeken. Brr. Altijd een lastig klusje en stom dat ik er niet eerder aan heb gedacht. Och via Internet gaat het nogal eens vlug.

Ga gauw beginnen we moeten zo weg.
Ja Pips die blog weet ik ook niks van..?

Gelfling,af en toe mopperen mag!Ieder huisje zijn kruisje..

Ik weet niet hoe ik je wegwijs kan maken op bh,heb zelf ook 6 pogingen gedaan ofzo.Er komt vandaag vast nog iemand langs hier die het je uit kan leggen.

Net tante aan telefoon gehad.Nicht is in een enorm gat gevallen.De eerste weken na het overlijden van T zat het huis iedere dag vol met visite.Na een paar weken werd dit wat minder.Logisch want ieder heeft het druk met werken,gezin,huishouden en andere verplichtingen.Nu was het zo dat ze al een paar weken niks gehoord heeft van bepaalde vrienden.Ze heeft zich dat zo aangetrokken en is gaan piekeren over het waarom.Heeft de schuld alleen maar bij zichzelf gezocht en zo dus steeds dieper in de put geraakt.

Waarschijnlijk mag ik haar volgend weekend bezoeken!Wil haar zo graag een hart onder de riem steken!Tis een supermeid!

Ik ben klaar met bezemen voor vandaag!er is natuurlijk nog wel iets te doen maar heb geen zin meer.Morgen weer een dag!
Ohh, wat ontzettend kut zeg voor je nicht. Ander woord heb ik er niet voor, sorry.

Kan je wel kaartjes sturen?

Over kaartjes gesproken, ik moet postzegels kopen.

Ga ik nu doen, plus taart en drank.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Op het 'Laat je blog beoordelen' topic, ergens in het begin

Pa was ontroerd. Ik dus ook
Deze

Zijn hart

‘Kin omhoog. Schouders naar achter. Buik in, kont in’

‘Laat ze maar zien dat je er bent, je mag er zijn!’

Door mijn vaders minderwaardigheidscomplex loop ik kaars rechtop en met een air alsof ik Naomi Campbell herself ben.

Mijn pa is een kleine man en wat heeft hij daaronder geleden. Altijd het gevoel zich te moeten bewijzen, altijd knokken om serieus genomen te worden. Die ouwe van mij heeft menig knokpartijtje achter de rug. En gewonnen natuurlijk.

Voor mij is hij nooit een kleine man geweest. Als hij er niet zo de nadruk op had gelegd dan was ik me dat pas echt bewust geworden op het moment dat ik letterlijk met kop en schouders boven hem uitstak.

Mijn beeld van hem was zoals het beeld dat veel meisjes van hun vader hebben. Een grote, sterke man. Vooral sterk. Handen als kolenschoppen en spierballen als staalkabels.

Een geliefd kunstje waar wij als kinderen nooit genoeg van kregen; hij lag met zijn hoofd op de ene eetkamerstoel, zijn voeten rustten op de andere. Zijn onderrug steunde op een kruk. Met 1 hand werd die kruk opgetild, boven zijn buik pakte hij hem over en met de andere hand werd de kruk weer op zijn oude plek terug gezet. Tijdens dit alles zijn lichaam stijf als plank.

Hij deed zwaar lichamelijk werk tot zijn 60e, maakte ellenlange fietstochten en schaatste nog op zijn 84e.

Dat dus.

Sterk.

Nu is hij 90 en heeft zijn wandelstok ingeruild voor een rollator. Volgende week wordt er een rolstoel gebracht. Vaste klant bij huisarts en ziekenhuis.

Als ik aan mijn vader denk, zie ik een kwetsbare oude man voor me.

Ik ga met hem mee naar de cardioloog. Er moet een hartfilmpje gemaakt. Papa doet zijn overhemd en hemd uit. Je ziet pas hoe oud iemand is aan zijn naakte lijf. Voor een vent van 90 ziet hij er nog best goed uit, maar de spieren en het vel zijn slap, de bewegingen langzaam en onzeker.

Er worden allerlei plakkertjes bevestigd en dan gebeurt het. Op een monitor zie ik grijze en witte vlekken.

Het hart van mijn vader, ik sta naar mijn vaders hart te kijken.

Het is maar goed dat hij met zijn rug naar me toe ligt want de tranen stromen over mijn wangen.

Jezus, dat hart. Het klopt niet meer zo krachtig, dat zie ik ook wel met mijn lekenogen. Maar het klopt. En het is van hem. Daar, op die monitor. Ongrijpbaar maar o zo aanwezig.

In het scherm zie ik mijn vader met die 2 stoelen en die kruk, op zijn schaatsen, hard aan het werk op de scheepswerf waar we soms mochten komen kijken. En daarachter klopt zijn hart.

Ik ben realist genoeg om te beseffen dat mijn vader een ‘mens van de dag is’ zoals zijn generatie dat noemt. Het kan zomaar gebeurt zijn. Ook mijn vader gaat een keer dood.

Maar op mijn netvlies blijft zijn hart voor altijd kloppen.
Mooi, Pips!
Oh Pips, wat moet je Pa daar trots op zijn geweest. Mooi joh.

Kan me voorstellen dat hij er ontroerd door was. 't Is gewoon een ode aan je paps.

'k Heb mijn nichtje vanavond gebeld. Die van het galabal. De schattebol. Ze vond het erg jammer dat ik er niet was en ze zei dat ze mooi was in haar galajurk. En toen ging ze me zitten vertellen dat iedereen echt in gala was en hoe leuk ze dat vond en wat mijn zussen en schoonzussen aanhadden.

Ik krijg er foto's van.

Iedereen heeft zitten huilen om het bidprentje van mam wat ik had gemaakt. Inclusief myself. Zelfs de begrafenisondernemer vond het mooi. Vooral het laatste stukje:

"Mam, neem je kind in je armen, geef pap een kus van ons allen en aai Meis over haar bol". Dat hakte er in.

Er komt een foto op die manlief eens van haar had gemaakt.

En daar is hij supertrots op. 't Is dus een beetje ons prentje geworden.

Nu ben ik moe. Ik heb de hele avond adressen op de pc gezet en ik moest er nog een hele hoop opzoeken. Vandaar dat ze nu op de pc staan. Heel handig.

En ik heb troep onder de letter Z van mijn toetsenbord zitten. Moet iedere keer rammen als ik die wil gebruiken. Lastig. Er zullen dus vast wel adressen zijn die een Zet missen.
Ik ga naar bed. Al die hete wijven op tv. Wordt er niet goed van.

Zou verboden moeten worden.

En ik heb geen zin (en maar rammen op die Zzzz) om de afstandsbediening te zoeken. Getver wat heb je die zet vaak nodig.

Ga mijn toetsenbord nog effe slopen en dan slapen.

Truste.
Tjonge en dan log ik in om dit Gods-onChristelijk uur.

Mijn hoofd zit vol (nog met kermisherrie) en manlief ligt ongelofelijk te snurken. Daar komt ook bij dat straks om 3 uur de wekker gaat want dan brengen wij oudste naar de bus voor een weekje Rome-schoolreisje.

Ik heb dus maar besloten op te blijven en straks probeer wat te slapen.

Zoeb, gecondoleerd meid. het mensje heeft inderdaad eindelijk rust gevonden...

Ik geef je gelijk wat die hete wijven op tv betreft. Een grote ergernis is het.

Meisjes, ik geef jullie allemaal een dikke knuf.

Nu ga ik even wat online-krant lezen, ik meld met tussen de bedrijven door nog wel af en toe.

2 dagen voorbij, nog 8 te gaan.....
Mogu Dames,

Pips,wat mooi!Schrijf je vaker?

Zoeb,kippenvel bij je laatste zin.Fijn dat jullie met een goed gevoel afscheid kunnen nemen.

Gold,lekker gewerkt op kermis?

Vandaag een beetje aanrommelen en even naar de kinderboerderij.

Fijne dag!
Gold ik heb je net gemist vannacht. Ik was ook nog laat. Gezellig hé, zo'n snurkende man. Leuk voor oudste een weekje Rome. Daar wil ik ook nog een keer heen. Maar eerst wil ik zeker weten naar Schotland.

En wat bedoel je met nog 8 te gaan? Heb ik iets gemist?

Coebergh leuk naar de kinderboerderij. Vonden mijn kleintjes vroegah (dus) ook helemaal leuk. In ons eerste huis hadden wij ook geitjes en kippen en eenden. 't Was een complete dierentuin.

Jammer dat we daar weg zijn gegaan.

Allis, hoe is 't? Je was een beetje ondergesneeuwd in een heftige discussie. Wel erg fijn dat je alweer een "soulmate" hebt gevonden. Misschien niet eens zo gek dat hij wat verder weg woont. Kun je het rustig laten bezinken. Hoewel....

MissM, ik vraag me steeds af hoe lang je nog moet mag?

Liev hoe is het met je pees? Helpen de medicijnen een beetje. Moet toch behoorlijk pijnlijk zijn. En dan heb ik het niet alleen over je pees. Sterkte meis

Lekker zo vroeg nog. Ik geniet nog even van de rust. (En dan heb ik niet eens van die kleine opdondertjes meer thuis.
Mijn tongpiercing gaat steeds los.Snap er niks van,heb dat ding al jaren en nooit ergens last van.Nu heb ik al 2 bolletjes doorgeslikt.Gister even bij shop laten aandraaien maar zelfs die ging vannacht los(wat doe ik in mijn slaap)

Zit ik net aan mijn bordje brinta voel ik weer dat ie los is..GRRR!
Goedemorgen allemaal!

Als ik geweten had dat jullie vannacht nog hier waren had ik me ook even gemeld.

Ik ben voortaan standaard rond een uur of 3 een tijd wakker. Moet ik eerst piesen en daarna begint de baby te rommelen.

Nou ja, nog 10 weken, dan zal

mijn slaaptekort wel ongekende hoogtes gaan bereiken
MissM,laatste weken voor de bevalling was ukkie ook vaak snachts wakker in mijn buik,Vond dat wel wat hebben.Ook toen hij net geboren was en hij s´nachts bv kreeg vond ik dat van die intieme momentjes.Heel de wereld sliep en wij lagen met zn 2tjes op de bank.Heerlijk!!Na 3 maanden ging die magie er ook wel af hoor en heb ik vaak gedacht..laat me nu slapen...
Mogguh.

Bier.

Brak.

Eerst koffie
Pips je had ook kunnen schrijven:

Bier

Brak

Bakkie

En een goed ontbijt Pips?helpt hier meestal wel tegen een kater(tje)
Geen kater, want goed bier (amstel, daar krijg je nooit echt koppijn van) en veel water tussendoor.

En een gezellige avond

Zoeb
Zo, ben weer bij. Zoeb wat een prachtige tekst! Fin dat het prentje echt van jou en je man samen is.
Goedemorgen allemaal!

Zo, ben weer helemaal bij gelezen en wat is er ontzettend veel gebeurd.

Zoeb, gecondoleerd en mooie, rake tekst voor het prentje.

Hpl, schitterend geschreven over je vader. Spreekt zoveel liefde en warmte uit. 't Doet me ook naar mijn vader en de toekomst kijken.

Verder een dikke knuffel voor iedereen.

(zat even in een dip hier maar da's over dus ga weer proberen wat regelmatiger te reageren en lijstjes te plaatsen)
goedemorgen

ik was weer even druk, met op visite gaan, werken en weer naar een feestje van een andere forumster. Nu even niets en dan weer werken. Nog vijf dagen en dan heb ik weer twee dagen vrij.

Lieve zoeb, wat een mooie tekst voor het prentje en wat een fijn dat jullie het echt samen kunnen maken

HPL. mooie blog. Ik heb hem ontroerd zitten lezen

voor de rest een dikke knuffel en hopen dat jullie nog een beetje hebt kunnen slapen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Lieve tekst, Zoeb.

Pips, ik heb gisteren over je blog zitten denken. Een stukje had ik eerder gelezen, de rest niet.

Er was een andere forummer die ook zo ontroerd was over het hart van haar vader op de echo. Best bijzonder om dat zo twee keer te lezen..

Coebergh, ook bij een nieuwe piercing? Zou het kunnen zijn dat het draaiding dolgedraaid is?

Oudste heeft vanochtend tijdens uitslaaptijd zijn huiswerk al geleerd en gemaakt. Slim.

Voor de rest waren de liefjes lief maar wat rumoerig. Dus uitslapen was er niet echt bij.

Vandaag verjaardag van M. en in verband met koppijn verder niet te veel plannen.
Mamz, ik had hier al eerder geschreven over die echo, begin dit jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven