Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
He jammer. Die meet komt dan nog wel een keertje

Succes met de operatie van je vader!

Zo, nu echt weer aan het schilderen. Kom straks nog wel even via mijn mobiel langswaaien
Morning!

Iedereen ok?

Gisteren inderdaad weer eens naar de sportschool geweest, lekker spinnen. Voelde het vanmorgen wel in mijn benen toen ik naar mn werk fietste maar.. dat betekent in ieder geval dat ik goed bezig geweest ben.

Vandaag:

- werken

- weekendje weg boeken

- ff rondje door het huis (overal 10 minuten opruimen, even begin maken met mijn nieuwe leven )

Heb je je overwinning nog gevierd gisteren HoiPip?

Ok, nu eerst een werklijstje maken onder het genot van een kopje koffie. Spreek jullie later!
goedemorgen

ik was er weer. Vandaag weer werken maar eerst

- zoeken naar een schoenen uitrek bankje voor in de gang

-even naar de stad fietsen (mag ook morgen)

- kijken in welke kleur we de trap willen verven
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen allemaal!

Leuk voor zoon, Coebergh!

Nu aan de slag, inpakken voor de vakantie. Morgen rijden we naar onze eigen Villa Kakelbont in Pippi-land

En natuurlijk moet er nog wat proviand voor onderweg worden ingeslagen.

En moet het huis (enigszins) netjes worden achtergelaten.

En moet er nog snel een wasje worden gedraaid
Mogguh maisjes!

Coebergh wat leuk voor je kleine!

En moeders trots als een pauw zeker?

MissM, gaan jullie naar het echte Pippi-land?

Ik ben er nog nooit geweest, maar het moet daar erg mooi zijn heb ik me laten vertellen.

Geniet!

Zoeb, hoe gaat het nu met manlief?

Fuss, schilder ze!

Gelfling, goed van je, dat rondje door het huis a la Boro.

Moet ik me ook eens gewoon maken, dat zou helemaal niet verkeerd zijn.

*zegt ze terwijl ze lekker blijft zitten*

Ik was vroeg op want post aan de deur met een groot pakket met schoolboeken.

Alle was die ophing is al afgehaald en opgevouwen. Er hangen nu een paar overhemden en blouses (oudste is opeens op de blouses gevallen ) om te strijken. Maar dat gaat vandaag niet gebeuren denk ik.

Verder wel:

Stofzuigen

Keuken aan kant

Niet snoepen!

Misschien vanavond bbq-en (en deze keer echt proberen niet te veel te eten.. ) dus boodschappen doen.

Tot laterrr! (flower)
Leuk MissM, doe ze maar de groetjes

Zoeb, ik moet iets met een foto en een tekst, vreselijk. Ik heb wel een superfoto van mijn ouders die staan te zoenen in de berm, echt gaaf. Is van dit voorjaar, dus ook nog recent. Ik vind 'm zo enig!

En daar dan een tekst bij, dat ze het maar net zolang met elkaar uit mogen houden als opa en oma. Zoiets
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
GL, had je de krabbel op de BH gezien?

Pip, hoe jij over je ouders praat!

Er komen allerlei jaloerse gevoelens naar boven bij me.

De Boro-methode.....wil ik oohook! Maar zegt net als GL *blijf nog even lekker zitten*

Coebergh, wat leuk voor middelste! Wordt er iets van uitgezonden ofzo?

En sterkte met je paps!

MissM, een hele fijne vakantie alvast!

Itsme, een uitrekbankje?! Een bankje die je uit rekt of een bankje waar je je schoenen mee uittrekt?

Ik heb op het lijstje staan voor vandaag:

* naar de bieb

* naar de opticien

* naar de dierenwinkel

* vaatwasser inruimen

* stofzuigen

Geniet!
anoniem_84738 wijzigde dit bericht op 18-08-2009 11:10
Reden: kleine toevoeging
% gewijzigd
Het is eigenlijk gewoon een bankje voor in de gang waar je op kunt zitten als je je schoenen aan of uit wil doen. Ik doe dat altijd zittend op de trap maar itsman wil liever een bankje.

Nu is dat ook logisch want hij draagt vaker een pak en op de trap liggen (ook al stofzuigen we heel vaak) altijd wel kattenharen

coebergh leuk hoor dat je kleine mee mag doen. Hoop dat alles goed gaat met je paps
Coebergh, wat leuk zeg! Ik ging vroeger regelmatig naar NAC, dat waren spannende avonden.

De schoolboekpakketten moeten hier ook binnenkomen, ze zijn er allebei nog niet.

Vandaag was vouwen.
Jonna, zl ik vragen of ze je willen adopteren? Doen ze zo (echt hoor, ze hebben nu bv een vriend van Neef in hun hart gesloten. Die jongen heeft een kutjeugd achter de rug, wel een goede band met zijn moeder gelukkig, maar zij zijn gewoon opa en oma voor hem. Zo noemt hij ze ook, hij gaat mee als ze jarig zijn, hoort er helemaal bij. Er is plek genoeg in hun hart Zelfs nu het hart van pa een beetje versleten is.
Ik had het ooit op de BH willen zetten (was ook de insteek om hier mee te gaan schrijven) maar durfde niet, mijn verhaal valt in het niet bij bijv. het verhaal van GL.

Mijn jeugd is doorspekt geweest van non-liefde, teveel zijn, misbruik, lastige pubers dus wáág het niet om te puberen, het iedereen naar de zin willen maken, geen vriendinnetjes te spelen mogen, ga maar buiten spelen, wees vooral niet zichtbaar, een dominante vader en een nietszeggende moeder.

Geknokt heb ik! Maar zonder al te veel resultaat wat betreft naar mijn familie toe. Wel naar mezelf toe gelukkig! Heb me weten te onttrekken, met alle gevolgen van dien. En toen ik ook nog eens ging scheiden (6 jaar geleden) was Leiden helemaal in last.

Mijn ouders vertellen aan iedereen dat ik geen contact meer met ze wil. Heb ik nooit gezegd, maar heb de weg van de minste weerstand gekozen en het zo gelaten.

Heel lang getwijfeld of ik ze op onze huwelijksdag wilde hebben vorig jaar. Uiteindelijk wel een kaart gestuurd met de gedacht: komen ze dan komen ze, komen ze niet is het ook goed.

Ze zijn geweest.......tidens de huwelijksvoltrekking zaten ze met gezichten als oorwurmen (later op de foto's gezien) en daarna, tijdens het middagfeest, zijn ze na een kwartier vertrokken....omdat pa het niet aankon......

Het is ook de laatste keer geweest dat ik ze gezien heb of gesproken. Ook met brussen, op één na, heb ik geen contact meer.

Dus ik wil graag geadopteerd worden

(waarschijnlijk haal ik dit straks weer weg en zet het toch maar op de BH)
Jeetje Jonna, dat heb je nooit eerder verteld. Had ik ook niet gedacht. Je bent ondanks dat gelukkig een fijn, lief en positief mens geworden. Maar dju wat moet dat ook moeilijk zijn geweest. Denk nu aan mijn eigen jeugd. Al heb ik dan gelukkig wel veel contact met broers en zussen. Maar die weten allemaal hoe moeilijk mijn vader was. Hoewel hij (denk ik dan) weer het slachtoffer was van een ontzettend strenge vader en moeder. Boe wat waren opa en oma van vaders kant onsympathieke strenge mensen. Opa van moeders kant daarentegen was een schattig lief manneke.

En Pips je bent een gelukkig mens. Er klinkt zoveel liefde uit je post. Ik geniet er altijd van. Ook de liefde van Jonna voor Ixsje.

Altijd fijn om te lezen die verhalen.
Jonna..een hele dikke

Volgens mij word de wedstrijd alleen uitgezonden op eredivisie Live.Misschien dat Fuss dat weet..

2 zakken klaar!
Godverdikke Jonna Ik vind dat zo naar om te lezen.

Zoeb, ik prijs me ook gelukkig
Jonna
Dank jullie wel voor de knuffels, dat doet echt wat met me! Ik heb het anders gedaan, het heeft me heel veel tranen gekost en soms nog wel, maar ik ben er sterker door geworden. En als ik naar mijn kinderen kijk en naar Ixsje, dan barst ik bijna van trots!

Zoeb, ik heb ze!

Doe mij een plezier en gooi jouw adres nog even door via Hyves!
jonna een hele dikke knuffel
Hoezo valt jou verhaal in het niet bij het mijne, Jonna?Wil je dat nooit meer zeggen, want er is niks van waar.

Het is allemaal heel erg herkenbaar en minstens net zo heftig.

Heftiger zelfs, want jij hebt dus wel gebroken en ook geen contact meer met brussen.

Inderdaad, kijk naar je kinderen en kleinkind. Da's van jou en daar mag je trots op zijn. En ook op jezelf.

Hier visite gekregen (die bracht onverwacht en heel lief een flesje wijn en een mooie kaart mee) dus niet veel meer gedaan, maar wel gestofzuigd. Hoera.

Ook gezellig oude trouwfoto's zitten bekijken. Oh, wat zag ik er uit.

Een groot getoupeerd opgestoken kapsel a la Dynasty.

Tja, 't waren tenslotte 'the eighties' he?
Oh Gold ik vind onze trouwfoto's ook zo vreselijk. Zal ze hier dan ook noooooit plaatsen. Ik was zo ziek als een hond van de spanning en dat is er goed op te zien.

Jonna Ik wil je best mijn adres geven. Maar ga er in hemelsnaam geen geld aan uitgeven. Dan had je beter een Viva kunnen kopen.

Toch???
Oja...Gold...jij was vandaag 20 jaar getrouwd he!!sorry...herinner het me nu pas...

GEFELICITEERD
Gefeliciteerd Goldie

Jonna . Heftig is het! En wat doe je het goed!

Oh, en weet iemand waar ik de oplader van mijn telefoon heb? Die is namelijk kwijt vast ergens ingepakt en mobiel internetten vréét energie kwam ik dus achter. Lekker handig Fus, geen opgeladen mobiel hebben in een huis zonder telefoonverbinding

Hoe deden we dat vroeger?
Gold gefeliciteerd. Op naar de volgende 20 jaar.

Was het ook zulk mooi weer toen je trouwde?
Pfff we hebben nu het eerste officiële geval van de Mexicaanse Griep op de afdeling. En wie heeft er een heel tijd met die collega geprat, haar een aai over d'r bol gegeven, haar voorhoofd en nek gevoeld? Juist, ik.....
Oei Pips...

Wees maar even erg alert op evt signalen.

Nope Fuss, ik weet niet waar jij je oplader gelaten heb.

In een van de laatst ingepakte dozen wellicht?

Thanks voor de fliesitasies maisjes!

Ja Zoeb, 20 jaar geleden vielen de mussen ook dood van het dak.

En bij jullie zoveel (hoeveel was het ookalweer?) jaar geleden?

Ik ben lui.

Geen bbq want oudste dochter is aan het werk tot 8 uur.

Morgen wel bbq. Met leuk gezelschap.

Rijst de vraag: wat eten we vandaag?
anoniem_7250 wijzigde dit bericht op 18-08-2009 17:27
Reden: geen 2 maar 20
% gewijzigd
Gefeliciteerd Goldie!

Pip, goed op jezelf letten en misschien nog een beetje extra goed voor jezelf zorgen, meer kun je niet doen denk ik. We zullen voor je duimen dat de mexicaanse griep jouw deur voorbij gaat!!

Jonna.. ik ken je nog niet zo goed maar ik wil je toch een geven. Is een heftig verhaal wat je verteld. Heel knap dat je bent uitgegroeid tot zo'n vrolijk positief persoon! Zo kom je op mij in ieder geval over.

Vandaag een redelijk druk dagje gehad op mijn werk, was fijn weer eens een keer

Stap zo op de fiets naar huis, lekker eten en dan.. ga ik maar eens naar mijn lijstje kijken. Gelukkig heb ik het mezelf niet al te moeilijk gemaakt.

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven