Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
dinsdag 18 augustus 2009 om 19:03
Hé Jonna, wat een heftige tijd heb je, hopelijk, gehad.
Je mag zéker trots zijn, op hoe je band is met je kinderen en Ixsje!
HotPip, ik hoop dat de griep je niet te pakken heeft!
Goldie, gefeliciteerd! Weer mooi weer!
Rainz, hoe is het met je? En met je man?
Ik ga aardappels schillen en koken, geen zin maar wel trek!
En Sportman is hardlopen dus ik moet het wel doen.
Je mag zéker trots zijn, op hoe je band is met je kinderen en Ixsje!
HotPip, ik hoop dat de griep je niet te pakken heeft!
Goldie, gefeliciteerd! Weer mooi weer!
Rainz, hoe is het met je? En met je man?
Ik ga aardappels schillen en koken, geen zin maar wel trek!
En Sportman is hardlopen dus ik moet het wel doen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.

dinsdag 18 augustus 2009 om 19:07
Jemig, Jonna, wat verdrietig!
GL, gefeliciteerd!
Mexicaanse griep... brrr... heb het nog niet in de omgeving en wil dat ook zo houden. Maar ja, dat heb je niet voor het zeggen...
Bezemen vandaag: kinders naar creche en school
eerste werkdag na zomervakantie
eten verzinnen & maken
voortuin half onkruidvrij
En nu ben ik MOE. Weer terug in het gareel valt me zwaarder dan ik had verwacht
GL, gefeliciteerd!
Mexicaanse griep... brrr... heb het nog niet in de omgeving en wil dat ook zo houden. Maar ja, dat heb je niet voor het zeggen...
Bezemen vandaag: kinders naar creche en school
eerste werkdag na zomervakantie
eten verzinnen & maken
voortuin half onkruidvrij
En nu ben ik MOE. Weer terug in het gareel valt me zwaarder dan ik had verwacht
dinsdag 18 augustus 2009 om 19:11
dinsdag 18 augustus 2009 om 21:47
Fijn die treinstoring 
Eerst met de trein van Adam Duivendrecht richting woerden. Ging ie van Breukelen weer terug naar A'dam. Grrrr
Via Schiphol, naar Leiden en ja hoor, geen trein naar A!
Taxi gepakt, werkgever gemaild. Lieve manager, mag declareren

Eerst met de trein van Adam Duivendrecht richting woerden. Ging ie van Breukelen weer terug naar A'dam. Grrrr
Via Schiphol, naar Leiden en ja hoor, geen trein naar A!
Taxi gepakt, werkgever gemaild. Lieve manager, mag declareren
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
woensdag 19 augustus 2009 om 06:52
Mogguh!
Was die pizza wel lekker GL?
Z&Z, veel plezier op het strand!
Vandaag lekker weer m'n privé chauffeur! Vriend van ons werkt vlak bij mij en ik kan wel eens met hem meerijden, heerlijk!
Vandaag
Werken
Spinnen
Schoenen behandelen met poeder. Heb een zeer hardnekkige voetschimmel, alleen op m'n kleine linkerteen, die gaat maar niet weg. Ik smeer me een ongeluk en ga nu ook m'n schoenen maar behandelen.
Fijne dag allemaal!!
Was die pizza wel lekker GL?
Z&Z, veel plezier op het strand!
Vandaag lekker weer m'n privé chauffeur! Vriend van ons werkt vlak bij mij en ik kan wel eens met hem meerijden, heerlijk!
Vandaag
Werken
Spinnen
Schoenen behandelen met poeder. Heb een zeer hardnekkige voetschimmel, alleen op m'n kleine linkerteen, die gaat maar niet weg. Ik smeer me een ongeluk en ga nu ook m'n schoenen maar behandelen.
Fijne dag allemaal!!
woensdag 19 augustus 2009 om 07:15
woensdag 19 augustus 2009 om 07:39
Jonna, wat heftig wat je hebt meegemaakt,
Pips, nog gefeliciteerd met je theorie! Wanneer mag je op voor de praktijk?
Goldie, nog gefeliciteerd met jullie 20-jarig huwelijk!
Zoebie, jij nog gefeliciteerd met jullie 35-jarig huwelijk!
Tila, welkom terug en succes met weer in het gareel komen.
Gisteren alle roosjes afgemaakt, vandaag de taarten maken en versieren, morgen wegbrengen. Foto's volgen nog.
Straks ook nog naar het ziekenhuis voor onderzoek (voor mezelf), krijg ik allemaal schokjes toegediend.
Met man ging het best aardig, tot gisteren. Man lag op bed bij zoon om hem voor te lezen, toen zoon het nodig vond om op de rug van man te springen... Kan het kereltje niets aan doen, die snapt natuurlijk nog niet dat dat niet gaat, maar man verrekt dus nu weer van de pijn in zijn rug. Hoop dat het na wat nachtrust weer wat beter met hem gaat, anders de afspraak met de HA maar wat vervroegen.
Fijne dag allemaal!
Pips, nog gefeliciteerd met je theorie! Wanneer mag je op voor de praktijk?
Goldie, nog gefeliciteerd met jullie 20-jarig huwelijk!
Zoebie, jij nog gefeliciteerd met jullie 35-jarig huwelijk!
Tila, welkom terug en succes met weer in het gareel komen.
Gisteren alle roosjes afgemaakt, vandaag de taarten maken en versieren, morgen wegbrengen. Foto's volgen nog.
Straks ook nog naar het ziekenhuis voor onderzoek (voor mezelf), krijg ik allemaal schokjes toegediend.
Met man ging het best aardig, tot gisteren. Man lag op bed bij zoon om hem voor te lezen, toen zoon het nodig vond om op de rug van man te springen... Kan het kereltje niets aan doen, die snapt natuurlijk nog niet dat dat niet gaat, maar man verrekt dus nu weer van de pijn in zijn rug. Hoop dat het na wat nachtrust weer wat beter met hem gaat, anders de afspraak met de HA maar wat vervroegen.
Fijne dag allemaal!
woensdag 19 augustus 2009 om 08:02
woensdag 19 augustus 2009 om 08:05
mogge,
druk ! Gisteren in DH voor een evaluatie gesprek ( kom ik later nog op terug ) vandaag weer naar DH voor het bezoekuur.
Aangezien het heet wordt heb ik mijn badpak geheel tegen mijn principes in onder het stof vandaan gesleept en ga ik over een uurtje op pad met terror, zwemmen in de zee. Het strand bij duindorp. Ik hoop dat het niet al te druk is Maar ik ben bang dat ik straks over de koppen kan lopen.
Liefs en Geniet ! ( ik vind het mooi jonna, we houden hem erin )
druk ! Gisteren in DH voor een evaluatie gesprek ( kom ik later nog op terug ) vandaag weer naar DH voor het bezoekuur.
Aangezien het heet wordt heb ik mijn badpak geheel tegen mijn principes in onder het stof vandaan gesleept en ga ik over een uurtje op pad met terror, zwemmen in de zee. Het strand bij duindorp. Ik hoop dat het niet al te druk is Maar ik ben bang dat ik straks over de koppen kan lopen.
Liefs en Geniet ! ( ik vind het mooi jonna, we houden hem erin )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

woensdag 19 augustus 2009 om 08:44
Mogu Dames,
Belooft een heerlijke dag te worden voor het strand!
Wij gaan bij de meren zwemmen hier!
Rainz..succes in ziekenhuis en met je man.Ik ben vorig jaar een paar keer gekraakt toen ik zo'n last van rug had,Daarna ging het echt 1000x beter.Misschien iets voor je man mocht er wat verschoven zijn.
Pips..vriend had ook last van zeer hardnekkige schimmel.Hij heeft een belgische ha en die adviseerde om gewone betadine te smeren,s'morgens en s'avonds na het wassen.Na 4 dagen was het helemaal weg en komt ook niet meer terug.Misschien een tip voor jou..
Zakken zijn uitgezocht!echt niet normaal dat iemand dat wegdoet!heb er 2 nieuwe jassen uitgehaald en 7!!nieuwe broeken.Dochter is helemaal blij.
Middelste is zo zenuwachtig voor morgen.Vooral het feit dat hij op de spaanse tv komt(die mannetjes hebben zo'n fantasie)
Vandaag:
wassen,opvouwen
tassen en koelbox inpakken om te zwemmen
Belooft een heerlijke dag te worden voor het strand!
Wij gaan bij de meren zwemmen hier!
Rainz..succes in ziekenhuis en met je man.Ik ben vorig jaar een paar keer gekraakt toen ik zo'n last van rug had,Daarna ging het echt 1000x beter.Misschien iets voor je man mocht er wat verschoven zijn.
Pips..vriend had ook last van zeer hardnekkige schimmel.Hij heeft een belgische ha en die adviseerde om gewone betadine te smeren,s'morgens en s'avonds na het wassen.Na 4 dagen was het helemaal weg en komt ook niet meer terug.Misschien een tip voor jou..
Zakken zijn uitgezocht!echt niet normaal dat iemand dat wegdoet!heb er 2 nieuwe jassen uitgehaald en 7!!nieuwe broeken.Dochter is helemaal blij.
Middelste is zo zenuwachtig voor morgen.Vooral het feit dat hij op de spaanse tv komt(die mannetjes hebben zo'n fantasie)
Vandaag:
wassen,opvouwen
tassen en koelbox inpakken om te zwemmen
woensdag 19 augustus 2009 om 08:52
Goedemorgen!
Nogmaals dank jullie wel voor de knuffels! Lief!
Zoeb eb GL, alsnog van harte gefeliciteerd met jullie jubilea!
Vandaag geen zwem- of ander waterplezier hier, want Ixsje komt vandaag. Zijn mama en papa gaan een dagje naar de sauna. Ik denk dat het op ons dakterras even warm zal zijn. Ixsje en ik doen het vooral erg rustig aan vandaag.
Zo, en nu waterdruppels vangen!
En deze houd ik er zeker in Boro en mag naar believen en hartelust gebruikt worden
Geniet!
Nogmaals dank jullie wel voor de knuffels! Lief!
Zoeb eb GL, alsnog van harte gefeliciteerd met jullie jubilea!
Vandaag geen zwem- of ander waterplezier hier, want Ixsje komt vandaag. Zijn mama en papa gaan een dagje naar de sauna. Ik denk dat het op ons dakterras even warm zal zijn. Ixsje en ik doen het vooral erg rustig aan vandaag.
Zo, en nu waterdruppels vangen!
En deze houd ik er zeker in Boro en mag naar believen en hartelust gebruikt worden
Geniet!

woensdag 19 augustus 2009 om 08:52
Gister nog een aanvaring met exschoonouders.Zoals jullie misschien nog weten gaan oudste 2 daar volgende week mee op vakantie.Nu zouden ze maandag om 8.00u vertrekken en vrijdag om 14.00u weer terug.Krijg ik gister een mail dat ze zondag al willen vertrekken en dan vrijdags pas in de avond terug.Ik netjes teruggemaild dat dat niet gaat.
Zondags zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd en gaan we brunchen(en s'avonds uit eten met familie maar dat weten ze nog niet)Vrijdags moet ik spullen wassen en inpakken omdat wij zaterdags om 7uur vertrekken naar Texel.
Dus ik belde omdat uit te leggen,zijn ze boos omdat ze wel moeten betalen voor zondag en vrijdag.
Voorgesteld dat ik dan kinderen zelf breng en haal maar dat was niet nodig...Kreeg een bak str*nt over me heen,niet normaal meer!Dus die moet ik vandaag nog eens bellen om te vragen wat nu het probleem is.Alles was afgesproken en dan wordt dat nu ineens veranderd...
Zondags zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd en gaan we brunchen(en s'avonds uit eten met familie maar dat weten ze nog niet)Vrijdags moet ik spullen wassen en inpakken omdat wij zaterdags om 7uur vertrekken naar Texel.
Dus ik belde omdat uit te leggen,zijn ze boos omdat ze wel moeten betalen voor zondag en vrijdag.
Voorgesteld dat ik dan kinderen zelf breng en haal maar dat was niet nodig...Kreeg een bak str*nt over me heen,niet normaal meer!Dus die moet ik vandaag nog eens bellen om te vragen wat nu het probleem is.Alles was afgesproken en dan wordt dat nu ineens veranderd...
woensdag 19 augustus 2009 om 09:29
Ik stond niet in Utrecht Iejoor, maar de storing reikte in elke geval tot woerden en alphen 
Ik was superblij dat ik vanuit Leiden een taxi kon nemen. Nog een paar maandjes dan heb ik m'n auto! Nu wíl ik ook echt!
Coebergh, je het gelijk hoor, wat achterlijk van ex-schoonouders.
Jonna, lekker in een badje onder een paraolletje is ook genieten toch met de kleine?
Vanochtend al een was opgehangen en de plantjes op het balkon nagelopen en gewaterd.

Ik was superblij dat ik vanuit Leiden een taxi kon nemen. Nog een paar maandjes dan heb ik m'n auto! Nu wíl ik ook echt!
Coebergh, je het gelijk hoor, wat achterlijk van ex-schoonouders.
Jonna, lekker in een badje onder een paraolletje is ook genieten toch met de kleine?
Vanochtend al een was opgehangen en de plantjes op het balkon nagelopen en gewaterd.
woensdag 19 augustus 2009 om 09:49
goedemorgen
veel plezier voor degene die allemaal lekker gaan zwemmen
Als ik die treinstoringen zo lees ben ik heel blij dat ik mijn eigen autootje al heb. HPL weet je al wanneer je op mag voor je theorie
rainz veel succes in het ziekenhuis vandaag
Jonna veel plezier met ixsje
coebergh fijn zulke schoonouders maar heerlijk dat je zoontje zo denkt. Hij wordt nog beroemd daar in Spanje
Hier vandaag even rustig aan doen. Moet iets eerder naar het werk en het beloofd warm te worden dus flink hard werken.
veel plezier voor degene die allemaal lekker gaan zwemmen
Als ik die treinstoringen zo lees ben ik heel blij dat ik mijn eigen autootje al heb. HPL weet je al wanneer je op mag voor je theorie
rainz veel succes in het ziekenhuis vandaag
Jonna veel plezier met ixsje
coebergh fijn zulke schoonouders maar heerlijk dat je zoontje zo denkt. Hij wordt nog beroemd daar in Spanje
Hier vandaag even rustig aan doen. Moet iets eerder naar het werk en het beloofd warm te worden dus flink hard werken.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
woensdag 19 augustus 2009 om 10:14
Mogge! Nou eh.. ik ga maar eens met de billen bloot dan.. dit topic is tenslotte ook een beetje bedoelt voor mensen die een schop nodig hebben en.. die heb ik nodig! En hard ook.
Ik zeg hier maar steeds heel optimistisch dat ik vanalles ga doen maar in de praktijk komt er echt helemaal niets van terecht.
Ok, ik zit op het moment niet zo heel lekker in mn vel en ik voel me ook lang niet zo optimistisch als ik probeer te klinken.
Maar daar is helemaal geen reden voor, ik moet dus gewoon niet miepen maar actie ondernemen. Sterker nog, misschien zit ik juist wel niet lekker in mijn vel door mijn eigen halfzachte gedrag.
Gisteren wilde ik dus even de 10-minuten routine doen maar.. ik kwam thuis, ik was moe, het was bloedheet in huis (zo'n 27 graden), vriend wilde een film kijken en dus ben ik meteen om. Vervolgens ga ik met een rotgevoel slapen en word ik ook weer zo wakker. Neem weer nieuwe voornemens en doe er gewoon vrolijk weer niets mee.
Een lekker negatief rondje waarin ik aan het ronddraaien ben dus.
Ik vind jullie in ieder geval helden dat die lijstjes steeds zo netjes worden afgewerkt
Dus.. wie zin heeft om te schoppen: kom maar op!!
Fijne dag allemaal, geniet van de zon!
Ik zeg hier maar steeds heel optimistisch dat ik vanalles ga doen maar in de praktijk komt er echt helemaal niets van terecht.
Ok, ik zit op het moment niet zo heel lekker in mn vel en ik voel me ook lang niet zo optimistisch als ik probeer te klinken.
Maar daar is helemaal geen reden voor, ik moet dus gewoon niet miepen maar actie ondernemen. Sterker nog, misschien zit ik juist wel niet lekker in mijn vel door mijn eigen halfzachte gedrag.
Gisteren wilde ik dus even de 10-minuten routine doen maar.. ik kwam thuis, ik was moe, het was bloedheet in huis (zo'n 27 graden), vriend wilde een film kijken en dus ben ik meteen om. Vervolgens ga ik met een rotgevoel slapen en word ik ook weer zo wakker. Neem weer nieuwe voornemens en doe er gewoon vrolijk weer niets mee.
Een lekker negatief rondje waarin ik aan het ronddraaien ben dus.
Ik vind jullie in ieder geval helden dat die lijstjes steeds zo netjes worden afgewerkt
Dus.. wie zin heeft om te schoppen: kom maar op!!
Fijne dag allemaal, geniet van de zon!
woensdag 19 augustus 2009 om 10:20
Gelfling, ik ga je niet schoppen! Maar probeer eens wat minder te moeten, geen voornemens maar het te nemen zoals het komt.
Zet één ding op je lijstje en neem de hele dag daarvoor. Moet jij eens zien wat een fijn gevoel je hebt daarna!
Rustig aan wat meer dingen o[p je lijstje en als het er niet van komt, om welke reden dan ook, is er géén man overboord.
Ik weet van vroeger nog dat mijn moeder ALTIJD aan het poetsen was...... Das niet leuk!
Coebergh, was het niet zo dat je er in de eerste instantie al niet zo voor was om de oudsten mee te laten gaan met oma en opa?
Wat vervelend voor jou! En wat goed dat je het zo oppakt! Dikke pluim voor jou!
Zet één ding op je lijstje en neem de hele dag daarvoor. Moet jij eens zien wat een fijn gevoel je hebt daarna!
Rustig aan wat meer dingen o[p je lijstje en als het er niet van komt, om welke reden dan ook, is er géén man overboord.
Ik weet van vroeger nog dat mijn moeder ALTIJD aan het poetsen was...... Das niet leuk!
Coebergh, was het niet zo dat je er in de eerste instantie al niet zo voor was om de oudsten mee te laten gaan met oma en opa?
Wat vervelend voor jou! En wat goed dat je het zo oppakt! Dikke pluim voor jou!
woensdag 19 augustus 2009 om 10:43
gefling ik doe soms ook maar een klein dingetje op een dag. Als ik moe ben (en dat ben ik ook wel eens ondanks dat ik een soort van stuiterbal ben) doe ik zoals Jonna zeg gewoon een paar kleine dingen. En voor de rest alleen maar dingen die ik leuk vind. Zoals lezen of lekker burgelijk breien
Je moet soms vallen om weer leren op te staan