Het compleet onterecht zeiktopic

22-03-2012 23:46 87 berichten
Goed,

Na een paar uur gekalmeerd. Want ik zeik om niks. Nou ja, ik vind van niet, maar het is wel zo. Ik heb net mijn belastingaangifte gedaan. En omdat ik mijn inkomsten lager heb ingeschat op 1 januari 2011, dan ze daadwerkelijk waren (en dus een luxeprobleem) moet ik zwaar bij betalen op mijn reeds betaalde voorlopige aangifte , zo'n 28K. IK vind dat kut. Maar dan wel weer zo weinig kut dat ik dat dus niet hardop durf te zeggen, want ik hou nog steeds genoeg over, alleen het bijbetalen klinkt alleen ineens zo heul veul. En nog mag ik niet zeuren, want ik heb blijkbaar dus heul goed gedraaid dit jaar.. maar doe ik het wel. Alleen dan niet hardop en alleen hier op 't forum. Dit is het zeik maar lekker raak ookal is het onterecht forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:yvonjaspers schreef op 23 maart 2012 @ 06:41:

Die K komt van kilo (1000).

Bedankt. Is dat officieel taalgebruik?

Ik vind het raar staan
Mag ik ook even onterecht zeuren?

Vanochtend met mijn brakke hoofd heul vroeg opgestaan, 5 uur, om maar opt ijd (6 uur) op mijn werk te zijn. En ik was al zo moe. Kom ik op mijn werk, blijkt dat ik pas om 9 uur had hoeven beginnen! ARGH! Terug naar huis heeft geen zin, want 45 min rijden, ben ik thuis, mag ik een half uur later weer op weg om achteraan in de file aan te sluiten! Dus een lange lange dag voor mij..

MAAR ik mag dus niet zeuren, want het is mijn eigen schuld. Een roosterwijziging, waarmee ik akkoord ben gegaan, heb ik niet overgenomen in mijn agenda. Typisch gevalletje Dikke Bult. Maar ik baal er toch van. Zo.

(Al kost het me geen 28K. Dat zou ik toch een tikkie erger vinden!)
Ja, jij mag balen! Wat een geld! Even nieuwsgierigheid, kun je je omzet niet maandelijks door geven aan de Belastingdienst? zodat dit soort fouten minder snel gebeuren?
[quote]Oriane schreef op 23 maart 2012 @ 01:18:

Maar ze zijn dan niet gekend met dat wat ik uitgeef aan dingen die niks met mij te maken heeft. En dat zal ook nooit begrepen worden omdat het niet nederlands is. quote]

Weer een nederland basher.

Is Nederland zo gierig?

Trekken wij nooit de portemonnaie voor volslagen onbekenden?\

Bah.
"Bedankt. Is dat officieel taalgebruik?

Ik vind het raar staan. ;-)"

Kilogram en kilometer vind je ook raar?
O Oriane, je hebt me nu wel heel nieuwsgierig gemaakt,

Wat voor soort onderneming heb jij?
Leuker kunnen ze het niet maken..

Naar Oriane ! Maar goed.. je hebt wel een lekker jaar gedraaid .... da's ook wel fijn in deze tijden..

dus hierbij een onterechte knuffel
@yvon

De afkorting K voor 1000 wordt idd veel gebruikt in vooral het bedrijfsleven.
@Oriane

Hoe ik het altijd oplos met mijn 'inkomsten uit overige werkzaamheden' is dat ik dat naar een aparte rekening sluis waar ik niet aan zit tot na de aangifte. Nu wordt dat wat lastig als al je inkomsten op die manier binnenkomen, maar je zou wel bijv standaard een x percentage van je omzet apart kunnen zetten. Op die manier kom je niet meer voor dit soort verrassingen te staan en kan het eigenlijk alleen maar meevallen als je meer aftrekposten hebt. Of anders gewoon maandelijks je boekhouding bijhouden incl belastingberekening en dan dat apart zetten (minus hetgeen je al betaalt).
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor nummerzoveel!
Ik krijg wel wat terug van de belastingdienst,maar nou doet mijn wasmachine raar en mijn koelkast ook ik zie de bui al weer hangen.Dus wil ik ook even zeuren bah.
Ja, er gaat zoveel naar de belasting als je een bedrijf hebt. Echt heel erg veel.

En magz, kan je dan ook een paar uur eerder naar huis? Dat is dan wel lekker!
@yvon

Sorry, ik las niet goed dat je Maylea gequote had! Was natuurlijk voor Maylea bedoeld!
quote:Mac123 schreef op 23 maart 2012 @ 08:23:

En magz, kan je dan ook een paar uur eerder naar huis? Dat is dan wel lekker!Nee, dus. Wordt een dag van 6 tot 17.30! Waarvan ik maar 8 uur betaald krijgt. Ben freelancer dus tja... Ik doe dan ook niets nuttigs tot 9 uur hoor!
Natuurlijk mag je balen, ook al heb je genoeg over. Het is een flinke bak geld zo in één keer. Ik moet door min of meer mijn eigen schuld 3000 euro terugbetalen en dat is voor mij héél veel. Ik had het van tevoren kunnen weten, maar ik baal er niet minder van.
Oriane, ik vind wel degelijk dat je mag klagen. Als ondernemer betaal je gewoon verschrikkelijk veel belasting en je draait wellicht meer vlieguren, om nog maar niet te spreken over de verzekeringen die je moet afsluiten.

Dus ja, je mag zeiken.
quote:yvonjaspers schreef op 23 maart 2012 @ 07:38:

"Bedankt. Is dat officieel taalgebruik?

Ik vind het raar staan. ;-)"

Kilogram en kilometer vind je ook raar?

Nee, natuurlijk niet. Maar kilo voor geld vind ik wel apart.

Maarja, ik heb dan ook niks met het bedrijfsleven.
Ik begrijp het volkomen Oriane! Inderdaad helemaal in het licht van de bezuinigingskeuzes die dit kabinet maakt.

Mag ik even klagen over mijn lijf? Het wil niet doen wat ik wil dat het doet waardoor ik later maar een beperkt aantal uren kan werken, terwijl ik zo graag fulltime aan de slag zou gaan. Maar ik mag niet zeiken, want ik heb over een jaar wel twee WO-diploma's op zak en heb een fantastische man die al een mooi inkomen verdiend.
quote:maylea schreef op 23 maart 2012 @ 08:34:

[...]

Nee, natuurlijk niet. Maar kilo voor geld vind ik wel apart.

Maarja, ik heb dan ook niks met het bedrijfsleven.Kilo betekent letterlijk gewoon 1000 hoor. Dat wij van kilogram soms kilo maken doet daar niets aan af.
quote:Oriane schreef op 23 maart 2012 @ 00:42:

[...]

Moi Meme...

Omdat ik nog meer dan genoeg overhou bij wijze van. Maar diep in mijn hart zou ik het liefst in mijn blote poep op 't malieveld gaan staan met een spandoek met daarop ' dieven bent jullie daar! Allemaal! Stelletje wachtgeldloperts!' zoiets.. Maar ja, dat doe je dan weer niet want dat is niet chique he. Ik denk dat ik heel diep in mijn hart een heel ordinair type ben, maar het komt er nog niet helemaal uit. Ik blijf heel hard oefenen

Open alsjeblieft vaker al-dan-niet-terechte topics als je opgefokt bent.
Het wordt alleen maar nog erger, Oriane. Als je partner komt te overlijden, komt over alles wat jullie samen opgebouwd hebben ook nog eens erfbelasting over zijn deel er bovenop.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Vl43inder schreef op 22 maart 2012 @ 23:54:

maar bedenk wel dat je ook veel plezier hebt aan veel dingen die van belastinggeld worden betaald.Wat een onzin.... de algemene middelen nemen hierdoor met 0,0000000000001% toe, terwijl het prive-vermogen van TO met 28.0000 euro afneemt. Laten we niet doen alsof dit een goede gebeurtenis is voor TO.
quote:gember999 schreef op 23 maart 2012 @ 01:09:

[...]

Zo woon ik op een heerlijk eiland in een oceaan hier ver vandaan, maar erger ik me er vandaag aan dat het zo warm is. De zon schijnt en ik zit binnen te werken, en het is te warm. blegh...
Jij mag zeiken, ik vind dat het geheel terecht is..

Oh en blijf maar zeiken, je schrijft leuk
quote:martin81 schreef op 23 maart 2012 @ 09:11:

[...]

Wat een onzin.... de algemene middelen nemen hierdoor met 0,0000000000001% toe, terwijl het prive-vermogen van TO met 28.0000 euro afneemt. Laten we niet doen alsof dit een goede gebeurtenis is voor TO.Hé Martin, wat doe jij hier? Ik dacht dat je weggestemd was???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven