Het nieuwe forum is live! (Mededelingen bugs) - Deel 2

16-05-2017 18:23 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

dit is de plek voor het melden van de bug(s) die bij het nieuwe forum horen. We doen dit om het voor iedereen overzichtelijker te maken. De Community Manager zal in dit topic reageren met updates en het melden van bugs die zijn opgelost.

Een overzicht van de bekende bugs vind je hier: http://forum.viva.nl/overig/nieuwe-foru ... ges/381776
Deze lijst houden we bij. Mocht er een bug tussen staan die nog niet bekend is, meld het dan alsjeblieft!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

update CM 31-05-2017 17:06u:

Beste forummers,

Ik begrijp dat er wat onrust is omtrent het aantal bugs dat nog open staat. We zijn met ons team druk bezig met het oplossen van alle bugs. Het forum is natuurlijk enorm groot, met heel veel verschillende gebruikers. Dit zorgt ervoor dat de bugs niet zo snel op te lossen zijn als dat we allemaal zouden willen. Alle bugs uit overig/overzichtstopic-bugs-wensen-nieu ... ges/381776 zijn in behandeling. Nieuwe bugs kunnen bij mij per mail of op het forum bij de moderators aangegeven worden, deze worden dan ook in behandeling genomen. De wensen nemen we in behandeling zodra alle bugs zijn opgelost. Dankzij jullie alertheid weten we nu precies waar alle pijnpunten zitten, bedankt daarvoor!

Met de laatste update hebben we ervoor gezorgd dat het forum is overgezet naar https, waardoor de website nog strenger beveiligd is. Een poll blijft behouden als je de OP met een poll aanpast en je wordt niet steeds uitgelogd op je telefoon. Forummers met 200 posts in het oude forum kunnen sinds vorige week weer plaatjes plakken en daarnaast kun je sinds vorige week ook weer in een tekstvak zien wat je typt.

Zoals jullie zien worden er dagelijks bugs opgelost. Als je een bug tegenkomt die bij de meeste gebruikers is opgelost maar bij jou nog niet kun je ons het best mailen. Dan kunnen we je namelijk vragen stellen over je forumgebruik (browser e.d.) en zo de bug ook voor jou snel oplossen.

Nogmaals bedankt voor het doorgeven van alle bugs. Hierdoor kunnen wij sneller aan het werk om de bugs op te lossen.

Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
CM VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Corona67 schreef:
16-05-2017 18:58
Zijn Trotter en ik de enigen die die hebben?

LV vroeg in het vorige topic met welke device en welke browser. In mijn geval: Firefox op Android.
Als ik op een topic na het derde topic uit de lijst met topics waar ik heb gepost klik, kom ik op home uit.

Ik word ook weer uitgelogd.

Ik kan weer niet posten. Bericht blijft hangen.
niet meteen een grote ramp, maar op de homepagina zie je bij een topic bv pagina 46 staan, maar in het topic kom je dan uit op 25 of zo. Wel onhandig.
Ik zie in de lijst met bugs trouwens staan: 'Nieuwste bericht graag op pagina 1 bovenaan'. Mag dat veranderen in: 'Zelf kunnen instellen dat het nieuwste bericht op pagina 1 bovenaan staat'. Ik wil mijn berichten namelijk graag op chronologische volgorde, met het oudste bovenaan. Ik wil wel met 1 klik naar de laatste pagina kunnen springen. Op het oude forum konden we de volgorde zelf instellen, het lijkt me het handigst als dat nu weer gewoon kan.
Alle reacties Link kopieren
Mooie lijst mods! ( en wat is hij lang :'( )

Ik mis in de lijst nog dat je inbox een vreemde sortering heeft gekregen. Ik heb geen draadjes met gesprekken meer lopen, maar voor elk nieuw bericht in een draadje krijg ik een nieuw draadje. Onoverzichtelijk.

En tot mijn grote vreugde zie ik in jullie lijst 'volgorde berichten' terugkomen.
Volgens mij mist zelf makkelijk, snel, regelmatig en zonder mailen pijlers aan/uit zetten nog.

En een miepdingetje: ik herkende in jullie OP eerst de link naar de buglijst niet als link. Ik dacht dat het een mislukte link was (jaja, verwend door alle mooie 'klik hier voor' uit het modtopic.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lukt nu met geen een topic meer vanuit mijn lijst.

Waarom verandert mijn nick op Home steeds van kleur?
Tr0tter schreef:
16-05-2017 19:13
Ik zie in de lijst met bugs trouwens staan: 'Nieuwste bericht graag op pagina 1 bovenaan'. Mag dat veranderen in: 'Zelf kunnen instellen dat het nieuwste bericht op pagina 1 bovenaan staat'. Ik wil mijn berichten namelijk graag op chronologische volgorde, met het oudste bovenaan. Ik wil wel met 1 klik naar de laatste pagina kunnen springen. Op het oude forum konden we de volgorde zelf instellen, het lijkt me het handigst als dat nu weer gewoon kan.

Helemaal eens met Trotter, zou wil ik het ook. Dus graag mensen zelf de keuze geven over wat ze willen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een bug hoor, maar ik heb hier 12 vieze plaatjes onderin beeld staan :sarcastic:
Ik snap dat 'sex sells', maar volgens mij zijn er toch nog wel tig andere onderwerpen te bedenken waar vrouwen in geïnteresseerd zijn.
Ik hoef geen seksgerelateerde onderwerpen te zien als ik op de 'thuis' of 'werk & studie'pijler zit.
Dit zorgt er alleen maar voor dat mensen dit forum niet durven te openen in de trein, op een terras, waar er kinderen bij zijn.. etc .
En waarom TWAALF van die grote foto's/tekeningen?
Is dit serieus iets dat blijft? Ik vind het eerlijk gezegd best wel triest als dit het niveau is waarop forummers worden ingeschat...
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Vandaag zijn er door de TD weer aanpassingen op het forum gedaan. De volgende bugs zijn hierbij opgelost:

- Als je een bericht plaatst zal je deze niet meer dubbel posten.
- Als je een nieuw account aanmaakt kun je alleen inloggen nadat je de verificatie link in de mail hebt geopend.

Mocht je een van deze twee bugs toch nog tegenkomen mail het dan direct naar forum@viva.nl

Er wordt natuurlijk nog druk verder gewerkt om de overige bugs op te lossen en de wensen te onderzoeken. Zodra er weer nieuwe bugs zijn opgelost zullen we het melden.

Met vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Mods, is het een bug dat als je een topic aanklikt je niet automatisch uitkomt bij het eerste ongelezen bericht? Zoja, mag deze bug op de lijst? Zonee, waarom niet (deze functie was toegezegd namelijk in de meedenkpijler)?
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
16-05-2017 19:18
Beste forummers,

Vandaag zijn er door de TD weer aanpassingen op het forum gedaan. De volgende bugs zijn hierbij opgelost:

- Als je een bericht plaatst zal je deze niet meer dubbel posten.
- Als je een nieuw account aanmaakt kun je alleen inloggen nadat je de verificatie link in de mail hebt geopend.
Bedankt voor de update CM. Ik heb vanmiddag inderdaad ondervonden dat je een nieuw account moet activeren middels een activatielink.
Alle reacties Link kopieren
vlaamsevink schreef:
16-05-2017 19:05
[...]
Maar goed, daarmee blijk ik dus met een registratie van enkele maanden geleden en minder dan tweehonderd berichten wel degelijk plaatjes te kunnen plakken.

Bedankt voor het bewijzen en melden.

TinyBel schreef:
16-05-2017 19:03
Deze een uur geleden gepost in 't vorig topic, maar hoogstwaarschijnlijk wordt dat niet meer gelezen, dus nog maar es kopiëren ...

Ik kan nog altijd niet normaal enteren.
1 enter lukt soms. Twee of meer in een bericht niet.
Als ik niet vertrek vanuit een quote, komt mijn bericht de helft van de tijd dubbel. Ik heb nu dus maar weer snel iemand gequote en de quote eraf gehaald ... Bij "gereageerd" zie ik nog altijd maar x aantal topics. Ook als ik uitklap. Ik wil ze allemaal zien, of toch minstens die van de laatste 2 dagen. Ik zie bij de pijlers nog altijd geen tijd sinds het laatste bericht. Alleen maar hoe lang geleden het bericht is opgestart. Kortom: Het draait nog altijd vierkant. En er stonden 4 of 5 enters in dit bericht, maar weer 0 die er effectief doorkomen.

Bedankt voor het melden, deze bugs stonden in de lijst. We hadden ze al gelezen (of we hebben je misschien verkeerd begrepen).

LoiseauCoureur schreef:
16-05-2017 19:18
Misschien is het een bug hoor, maar ik heb hier 12 vieze plaatjes onderin beeld staan :sarcastic:
Ik snap dat 'sex sells', maar volgens mij zijn er toch nog wel tig andere onderwerpen te bedenken waar vrouwen in geïnteresseerd zijn.
Ik hoef geen seksgerelateerde onderwerpen te zien als ik op de 'thuis' of 'werk & studie'pijler zit.
Dit zorgt er alleen maar voor dat mensen dit forum niet durven te openen in de trein, op een terras, waar er kinderen bij zijn.. etc .
En waarom TWAALF van die grote foto's/tekeningen?
Is dit serieus iets dat blijft? Ik vind het eerlijk gezegd best wel triest als dit het niveau is waarop forummers worden ingeschat...

Dit wordt zo spoedig mogelijk terug gebracht naar vier!

feow schreef:
16-05-2017 19:13
Mooie lijst mods! ( en wat is hij lang :'( )

Ik mis in de lijst nog dat je inbox een vreemde sortering heeft gekregen. Ik heb geen draadjes met gesprekken meer lopen, maar voor elk nieuw bericht in een draadje krijg ik een nieuw draadje. Onoverzichtelijk.

En tot mijn grote vreugde zie ik in jullie lijst 'volgorde berichten' terugkomen.
Volgens mij mist zelf makkelijk, snel, regelmatig en zonder mailen pijlers aan/uit zetten nog.

En een miepdingetje: ik herkende in jullie OP eerst de link naar de buglijst niet als link. Ik dacht dat het een mislukte link was (jaja, verwend door alle mooie 'klik hier voor' uit het modtopic.

Bedankt voor het melden. De problemen met de PB's zijn bekend.

MoirenPhae schreef:
16-05-2017 19:16
Lukt nu met geen een topic meer vanuit mijn lijst.

Waarom verandert mijn nick op Home steeds van kleur?

Wat bedoel je precies? Zou je ons misschien een screenshot kunnen mailen?

Tr0tter schreef:
16-05-2017 19:13
Ik zie in de lijst met bugs trouwens staan: 'Nieuwste bericht graag op pagina 1 bovenaan'. Mag dat veranderen in: 'Zelf kunnen instellen dat het nieuwste bericht op pagina 1 bovenaan staat'. Ik wil mijn berichten namelijk graag op chronologische volgorde, met het oudste bovenaan. Ik wil wel met 1 klik naar de laatste pagina kunnen springen. Op het oude forum konden we de volgorde zelf instellen, het lijkt me het handigst als dat nu weer gewoon kan.


Dat is ook wat wij bedoelden maar misschien wat te kort door de bocht geformuleerd.


--
Allen, bedankt voor het melden!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan de topics onder het kopje voor jou niet meer openen .
Bij actief en nieuw wel.
Carpe diem
Als ik in een post op een url klik opent deze automatisch in hetzelfde tabblad. Dit was voorheen niet zo dus nu klik ik nogal eens een topic dicht als ik de info van de url bekeken heb.
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 19:41
Reden: 2 vd 3 was al gemeld :-)
65.23% gewijzigd
ModeratorViva schreef:
16-05-2017 19:32
Bedankt voor het bewijzen en melden.





Bedankt voor het melden, deze bugs stonden in de lijst. We hadden ze al gelezen (of we hebben je misschien verkeerd begrepen).





Dit wordt zo spoedig mogelijk terug gebracht naar vier!





Bedankt voor het melden. De problemen met de PB's zijn bekend.





Wat bedoel je precies? Zou je ons misschien een screenshot kunnen mailen?






Dat is ook wat wij bedoelden maar misschien wat te kort door de bocht geformuleerd.


--
Allen, bedankt voor het melden!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
De ene keer is mijn nick rood en ni was hij oranje.
Alle reacties Link kopieren
KimJ25 schreef:
16-05-2017 19:33
Ik kan de topics onder het kopje voor jou niet meer openen .
Bij actief en nieuw wel.
Dat is een bekend probleem. Bedankt voor het melden!

Watervrouw333 schreef:
16-05-2017 19:37
Als ik in een post op een url klik opent deze automatisch in hetzelfde tabblad. Dit was voorheen niet zo dus nu klik ik nogal eens een topic dicht als ik de info van de url bekeken heb.

We zetten het in de lijst. Bedankt voor het melden!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
KimJ25 schreef:
16-05-2017 19:33
Ik kan de topics onder het kopje voor jou niet meer openen .
Bij actief en nieuw wel.
Dit en na het plaatsen van een reactie word ik van het forum gemieterd :|
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Vroeghâh kon ik, als topics veel pagina's hadden, op de ... tussen de getallen drukken en zelf een bladzijde invoeren. Nu niet meer.

Voorbeeld: 1-2-3....25-26-27
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: gaan er gauw meer topics te zien zijn onder 'actieve' en 'nieuwe' topics? Nu zijn het er maar zes, maar het zou zo fijn zijn om gewoon zoveel laatste topics te zien als je wil. Ik ga niet elke pijler langs om te zien wat er gebeurt, maar met maar zes topics zit ik ook niet ruim in de keiz
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Misschien lees ik eroverheen of formuleer ik het anders of is het wel nieuw........

- Als iemand gequote is kan het handig/leuk zijn om te kijken waar diegene zelf op reageerde (enzo-eventueeldaarweerverderterugenzo), nu las ik in dat andere topic dat dat kan door op een slecht zichtbaar pijltje naast de naam van de gequote te reageren.
-- Dat pijltje werkt alleen als de quote niet is bewerkt/ingekort
-- (indien bewerkt of misschien sowieso) Dat pijltje brengt mij niet naar het vorige bericht maar na de homepage


- Het plaatjes-plak-icoontje is niet te zien als je kiest voor "reageer op dit bericht". Als je iemand quote staat het icoontje er wel tussen.
Misschien lees ik eroverheen of formuleer ik het anders of is het wel nieuw........

- Als iemand gequote is kan het handig/leuk zijn om te kijken waar diegene zelf op reageerde (enzo-eventueeldaarweerverderterugenzo), nu las ik in dat andere topic dat dat kan door op een slecht zichtbaar pijltje naast de naam van de gequote te reageren.
-- Dat pijltje werkt alleen als de quote niet is bewerkt/ingekort
-- (indien bewerkt of misschien sowieso) Dat pijltje brengt mij niet naar het vorige bericht maar na de homepage


- Het plaatjes-plak-icoontje is niet te zien als je kiest voor "reageer op dit bericht". Als je iemand quote staat het icoontje er wel tussen.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
16-05-2017 19:48
Vroeghâh kon ik, als topics veel pagina's hadden, op de ... tussen de getallen drukken en zelf een bladzijde invoeren. Nu niet meer.

Voorbeeld: 1-2-3....25-26-27

Dit kun je handmatig bovenin de adresURL doen door de laatste cijfers (die het paginanummer aangeeft) te veranderen in het nummer van je keus.
Alle reacties Link kopieren
Weedbee schreef:
16-05-2017 19:49
Dit kun je handmatig bovenin de adresURL doen door de laatste cijfers (die het paginanummer aangeeft) te veranderen in het nummer van je keus.
Dat is op een smartphone een ontzettend geklooi en gepriegel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Net kon ik vanaf de overzichtspagina niet naar de topics toe, als ik op een topic klikte, laadde de overzichtspagina opnieuw. Ik moest via de pijler naar het topic. (Android, chrome)

Wat betreft OP op elke pagina: bij voorkeur op mobiel niet, maar op computer wel.
Alle reacties Link kopieren
Als ik op dit, of enig ander topic uit mijn 'gereageerd' tabje klik, krijg ik de volgende foutmelding (óf er gebeurt niks).
(iPhone, safari)

Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

0/0

Zoekfilters:

Forum
VIVA.NL
Populaire zoektermen

Nieuws
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven