Het stamcafé III
maandag 1 februari 2016 om 07:19
Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.
Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.
Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.
Zuigen: alleen stof.
Fitties uitvechten: graag elders.
Kom er in en geniet van good old forumpret!
dinsdag 2 februari 2016 om 14:03
quote:Eleonora-1 schreef op 02 februari 2016 @ 13:35:
Leven in het nu vind ik heel moeilijk.
Ik leef vaak in het niks voor mijn gevoel met heimwee naar vroeger en angst voor de toekomst.
Ironisch genoeg is degene die me in het verleden zo happy maakte ook mede verantwoordelijk voor mijn toekomst waar ik zo bang voor ben.
Ik heb weinig grip op mijn heden en toekomst momenteel. En dat maakt het niet makkelijk om het nu als iets fijns te ervaren.
Mindfulness iets voor jou?
Ze zeggen daar mooi. Gedachten zijn geen feiten.
2x dezelfde gebeurtenissen op verschillende tijdstippen kunnen totaal verschillend bij je binnenkomen, puur door de gedachten die je bij die gebeurtenissen hebt, en je gemoed op dat moment.
De feiten zijn echter precies dezelfde.
(Als ik het zo teruglees denk ik, wat vaag geschreven , maar de bedoeling is hopelijk een beetje duidelijk)
Leven in het nu vind ik heel moeilijk.
Ik leef vaak in het niks voor mijn gevoel met heimwee naar vroeger en angst voor de toekomst.
Ironisch genoeg is degene die me in het verleden zo happy maakte ook mede verantwoordelijk voor mijn toekomst waar ik zo bang voor ben.
Ik heb weinig grip op mijn heden en toekomst momenteel. En dat maakt het niet makkelijk om het nu als iets fijns te ervaren.
2x dezelfde gebeurtenissen op verschillende tijdstippen kunnen totaal verschillend bij je binnenkomen, puur door de gedachten die je bij die gebeurtenissen hebt, en je gemoed op dat moment.
(Als ik het zo teruglees denk ik, wat vaag geschreven , maar de bedoeling is hopelijk een beetje duidelijk)
dinsdag 2 februari 2016 om 14:03
dinsdag 2 februari 2016 om 14:04
Ik sta er eigenlijk nooit bij stil hoe ik m'n leven vroeger voor me gezien had. Wilde (ook) dokter worden, totdat ik hoorde hoelang ik toen nog moest studeren. Ik wist dat dat niet in me zat. Nooit had ik een 'passie' en/of een kant en klaar toekomstbeeld. Eigenlijk ben ik tot 23 jaar terug een beetje van het één in het ander gerold. En toen kwam ik mijn man tegen. Daar ben ik ook tegenaan gerold en aan vast blijven plakken. Hij plant wel. Heel handig, anders had ik misschien nog steeds in een studentenkamer gewoond
Later is nu
dinsdag 2 februari 2016 om 14:10
quote:Corona67 schreef op 02 februari 2016 @ 14:03:
[...]
Omdenken
Ik heb dat wel met activiteiten. 's Morgens met de hond lopen voor het werk aan is ontspanning, waarbij ik gelijk de spieren wat losmaak. 's Middags na het werk ook nog wel (zeker bij mooi weer) 's Avonds met de hond uit is inspanning. Want dan moet ik hélemaal opstaan uit m'n warme stoel die barre kou in. Zelfde activiteit, ene keer leuk om te doen, andere keer een last.
En dat heeft zéker te maken met de gedachten, die ik er bij heb
[...]
Omdenken
Ik heb dat wel met activiteiten. 's Morgens met de hond lopen voor het werk aan is ontspanning, waarbij ik gelijk de spieren wat losmaak. 's Middags na het werk ook nog wel (zeker bij mooi weer) 's Avonds met de hond uit is inspanning. Want dan moet ik hélemaal opstaan uit m'n warme stoel die barre kou in. Zelfde activiteit, ene keer leuk om te doen, andere keer een last.
En dat heeft zéker te maken met de gedachten, die ik er bij heb
Later is nu
dinsdag 2 februari 2016 om 14:24
dinsdag 2 februari 2016 om 14:29
quote:Corona67 schreef op 02 februari 2016 @ 14:03:
[...]
Nee, ik ben niet zo mindfull of omdenkerig. Bij mij is het allemaal heel praktisch vooral, wat er aan scheelt.
Zonder al die hele aardse, ingewikkelde zaken, zou ik me veel beter voelen.
Nah ja, ook weer vaag maar dat hou ik even zo.
[...]
Nee, ik ben niet zo mindfull of omdenkerig. Bij mij is het allemaal heel praktisch vooral, wat er aan scheelt.
Zonder al die hele aardse, ingewikkelde zaken, zou ik me veel beter voelen.
Nah ja, ook weer vaag maar dat hou ik even zo.
dinsdag 2 februari 2016 om 14:47
quote:rosanna08 schreef op 02 februari 2016 @ 14:43:
het is meer dan terugkijken of vooruitkijken, tenminste voor mij. Het gaat om hoe mijn leven nu is en hoe ik daar vrede mee kan maken
Dat valt ook niet mee,dat heb ik ook heel lang gehad..
Zaken accepteren die nooit zijn gekomen en ook nooit zullen komen..
Ging mij de ene dag beter af dan de andere..
het is meer dan terugkijken of vooruitkijken, tenminste voor mij. Het gaat om hoe mijn leven nu is en hoe ik daar vrede mee kan maken
Dat valt ook niet mee,dat heb ik ook heel lang gehad..
Zaken accepteren die nooit zijn gekomen en ook nooit zullen komen..
Ging mij de ene dag beter af dan de andere..