Het stamcafé III

01-02-2016 07:19 3014 berichten

Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.

Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.

Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.

Zuigen: alleen stof.

Fitties uitvechten: graag elders.

Kom er in en geniet van good old forumpret!
quote:rosanna08 schreef op 02 februari 2016 @ 12:55:

[...]

maar heb je dat nooit dan? Ook niet toen je 20 was, over hoe je je leven voor je zag? Ik maak en heb gewoon weinig plannen / toekomstbeelden, dan kan het ook niet tegenvallen
quote:Eleonora-1 schreef op 02 februari 2016 @ 13:35:

Leven in het nu vind ik heel moeilijk.

Ik leef vaak in het niks voor mijn gevoel met heimwee naar vroeger en angst voor de toekomst.

Ironisch genoeg is degene die me in het verleden zo happy maakte ook mede verantwoordelijk voor mijn toekomst waar ik zo bang voor ben.

Ik heb weinig grip op mijn heden en toekomst momenteel. En dat maakt het niet makkelijk om het nu als iets fijns te ervaren.

Mindfulness iets voor jou?

Ze zeggen daar mooi. Gedachten zijn geen feiten.

2x dezelfde gebeurtenissen op verschillende tijdstippen kunnen totaal verschillend bij je binnenkomen, puur door de gedachten die je bij die gebeurtenissen hebt, en je gemoed op dat moment.

De feiten zijn echter precies dezelfde.

(Als ik het zo teruglees denk ik, wat vaag geschreven , maar de bedoeling is hopelijk een beetje duidelijk)
quote:Corona67 schreef op 02 februari 2016 @ 11:09:

[...]

Ohh zo..

nee dan ben jij mijn ex niet. (En ik de joune niet)

Gewoon toevallig dat onze zonen bijna 19 zijn dan

Wees blij, mijn ex heeft een heel zwaar leven. Ik hoop dat het goed gaat met hem maar ik vrees ervoor..
Alle reacties Link kopieren
Ik sta er eigenlijk nooit bij stil hoe ik m'n leven vroeger voor me gezien had. Wilde (ook) dokter worden, totdat ik hoorde hoelang ik toen nog moest studeren. Ik wist dat dat niet in me zat. Nooit had ik een 'passie' en/of een kant en klaar toekomstbeeld. Eigenlijk ben ik tot 23 jaar terug een beetje van het één in het ander gerold. En toen kwam ik mijn man tegen. Daar ben ik ook tegenaan gerold en aan vast blijven plakken. Hij plant wel. Heel handig, anders had ik misschien nog steeds in een studentenkamer gewoond
Later is nu
quote:Star schreef op 02 februari 2016 @ 13:58:

[...]

Ik maak en heb gewoon weinig plannen / toekomstbeelden, dan kan het ook niet tegenvallen dat is ook weer waar
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Corona67 schreef op 02 februari 2016 @ 14:03:

[...]

2x dezelfde gebeurtenissen op verschillende tijdstippen kunnen totaal verschillend bij je binnenkomen, puur door de gedachten die je bij die gebeurtenissen hebt, en je gemoed op dat moment.

(Als ik het zo teruglees denk ik, wat vaag geschreven , maar de bedoeling is hopelijk een beetje duidelijk)

Omdenken

Ik heb dat wel met activiteiten. 's Morgens met de hond lopen voor het werk aan is ontspanning, waarbij ik gelijk de spieren wat losmaak. 's Middags na het werk ook nog wel (zeker bij mooi weer) 's Avonds met de hond uit is inspanning. Want dan moet ik hélemaal opstaan uit m'n warme stoel die barre kou in. Zelfde activiteit, ene keer leuk om te doen, andere keer een last.

En dat heeft zéker te maken met de gedachten, die ik er bij heb
Later is nu
quote:Star schreef op 02 februari 2016 @ 13:38:

Moi, al bij de chirurg geweest?Net thuis. Het was een rare verkleving. Los gemaakt, door 2 chirurgen bewonderd en besloten niet te hechten verder. Fijn dus!
oh gelukkig Moi
quote:Moiren_ schreef op 02 februari 2016 @ 14:18:

[...]

Net thuis. Het was een rare verkleving. Los gemaakt, door 2 chirurgen bewonderd en besloten niet te hechten verder. Fijn dus!Gelukkig. Jouw maag weer tot rust ook?
quote:Star schreef op 02 februari 2016 @ 13:34:

Ik ben naar Tom geweest. Tom roels.Waits? Ja die ruled inderdaad.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Star schreef op 02 februari 2016 @ 13:58:

[...]

Ik maak en heb gewoon weinig plannen / toekomstbeelden, dan kan het ook niet tegenvallen

Ik ook niet echt. Ik had 1 sterke wens, dat is het.

Loop ook niet dagelijks met verdriet door mijn leven, maar er zijn wel dagen dat de pijn nog rauw is.

[...]

Net thuis. Het was een rare verkleving. Los gemaakt, door 2 chirurgen bewonderd en besloten niet te hechten verder. Fijn dus!Oh gelukkig maar! Nu echt genezen!
Het heeft zo geen nut om te blijven hangen in vroeger of je druk te maken om de toekomst. Niet dat ik nooit eens terugdenk of me een waanzinnig leventje fantaseer hoor. Ik hang er alleen niets aan op.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Star schreef op 02 februari 2016 @ 14:23:

[...]

Gelukkig. Jouw maag weer tot rust ook? Ja, ziet er niet meer freaky uit
quote:Corona67 schreef op 02 februari 2016 @ 14:03:

[...]

Nee, ik ben niet zo mindfull of omdenkerig. Bij mij is het allemaal heel praktisch vooral, wat er aan scheelt.

Zonder al die hele aardse, ingewikkelde zaken, zou ik me veel beter voelen.

Nah ja, ook weer vaag maar dat hou ik even zo.

😊
het is meer dan terugkijken of vooruitkijken, tenminste voor mij. Het gaat om hoe mijn leven nu is en hoe ik daar vrede mee kan maken
.weg

Het begint hier heel hard te waaien. Moet wat vast zetten.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 02-02-2016 14:49
Reden: Alles weg. Ik ben er te moe voor.
% gewijzigd
quote:rosanna08 schreef op 02 februari 2016 @ 14:43:

het is meer dan terugkijken of vooruitkijken, tenminste voor mij. Het gaat om hoe mijn leven nu is en hoe ik daar vrede mee kan maken

Dat valt ook niet mee,dat heb ik ook heel lang gehad..

Zaken accepteren die nooit zijn gekomen en ook nooit zullen komen..

Ging mij de ene dag beter af dan de andere..
Goedemiddag trouwens,ik ben weer ontwaakt uit mijn schoonheidsslaapje
quote:SaveTheDay schreef op 02 februari 2016 @ 14:03:

[...]

Wees blij, mijn ex heeft een heel zwaar leven. Ik hoop dat het goed gaat met hem maar ik vrees ervoor..Dankzij Vanwege jou?
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 februari 2016 @ 14:49:

Goedemiddag trouwens,ik ben weer ontwaakt uit mijn schoonheidsslaapje Krijg ik dan nu dat biertje waar ik al 3 uur op wacht?
quote:Corona67 schreef op 02 februari 2016 @ 15:17:

[...]

Krijg ik dan nu dat biertje waar ik al 3 uur op wacht?

Hier een biertje..

Plaatje kan niet want mijn plaatjesplakrechten mochten niet mee naar mijn nieuwe nick

[...]

Net thuis. Het was een rare verkleving. Los gemaakt, door 2 chirurgen bewonderd en besloten niet te hechten verder. Fijn dus!Wat fijn Moi.
Zo en nu wandel ik even naar de Jumbo,als ik niet meer terugkom dan ben ik weggewaaid..
Leo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven