Het stamcafé III
maandag 1 februari 2016 om 07:19
Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.
Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.
Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.
Zuigen: alleen stof.
Fitties uitvechten: graag elders.
Kom er in en geniet van good old forumpret!
woensdag 3 februari 2016 om 10:31
Ik krijg een brief van de instantie die bepaalt wat voor en hoe lang mijn dochter recht heeft op zorg.
Er was een gesprek op elf november 2015 en er staat nu in de brief dat mijn dochter een indicatieniveau 'vier' heeft (wat dat ook betekenen moge) en dat de zorg begint op 01-12-2015 en ophoudt op 31-01-2016.
Dat is dus twee maanden zorg, als in de beeldende therapie die ze volgt en dat is dan nu voorbij.
Ik belde meteen maar kreeg iemand die niet in het dossier mocht kijken wegens privacyregels en nu gaat de sociaal werkster me terugbellen.
Hopelijk vandaag.
Het zal toch niet waar zijn en een typefout wezen, dat het 2017 moet zijn hoop ik.
En anders word ik gek.
Echt, dan knal ik uit mijn vel.
Ben zó klaar met de stress en het gezanik en gedoe om álles.
Zat ben ik het.
Morgen weer over natuurlijk maar nu trek ik het niet.
Er was een gesprek op elf november 2015 en er staat nu in de brief dat mijn dochter een indicatieniveau 'vier' heeft (wat dat ook betekenen moge) en dat de zorg begint op 01-12-2015 en ophoudt op 31-01-2016.
Dat is dus twee maanden zorg, als in de beeldende therapie die ze volgt en dat is dan nu voorbij.
Ik belde meteen maar kreeg iemand die niet in het dossier mocht kijken wegens privacyregels en nu gaat de sociaal werkster me terugbellen.
Hopelijk vandaag.
Het zal toch niet waar zijn en een typefout wezen, dat het 2017 moet zijn hoop ik.
En anders word ik gek.
Zat ben ik het.
Morgen weer over natuurlijk maar nu trek ik het niet.
woensdag 3 februari 2016 om 10:36
Lief. Dank jullie wel. Plasje is inmiddels bij de dokter dus telefoontje afwachten.
Zal vast niks uitkomen maar wilde voor de zekerheid toch een blaasontsteking uitsluiten. Oudste had een tijd geleden om de haverklap een blaasontsteking. Daar zijn we 1 keer te laat achtergekomen omdat ze nergens last van had. Toen kreeg ze dus ook een nierbekken ontsteking
Leo ik mag toch hopen dat het een fout is! Wat heb je nou aan 2 maanden?! Daarin bereik je toch amper wat met zo'n kind.
Gatti heel veel beterschap!
Zal vast niks uitkomen maar wilde voor de zekerheid toch een blaasontsteking uitsluiten. Oudste had een tijd geleden om de haverklap een blaasontsteking. Daar zijn we 1 keer te laat achtergekomen omdat ze nergens last van had. Toen kreeg ze dus ook een nierbekken ontsteking
Leo ik mag toch hopen dat het een fout is! Wat heb je nou aan 2 maanden?! Daarin bereik je toch amper wat met zo'n kind.
Gatti heel veel beterschap!
woensdag 3 februari 2016 om 10:43
quote:Eleonora-1 schreef op 03 februari 2016 @ 10:31:
Ik krijg een brief van de instantie die bepaalt wat voor en hoe lang mijn dochter recht heeft op zorg.
Hopelijk vandaag.
En anders word ik gek.
Zat ben ik het.
Morgen weer over natuurlijk maar nu trek ik het niet.Dat klopt van geen kanten. Kan niet gewoon. Sukkels.
Hopelijk vandaag.
En anders word ik gek.
Zat ben ik het.
Morgen weer over natuurlijk maar nu trek ik het niet.Dat klopt van geen kanten. Kan niet gewoon. Sukkels.
woensdag 3 februari 2016 om 10:47
quote:AllyMcBeal schreef op 03 februari 2016 @ 10:36:
Nou Leo i mag toch hopen dat het een fout is. Wat heeft ze nu aan 2 maanden therapie dan ben je nog maar net begonnen
Het stomme is dat ze al therapie heeft vanaf januari vorig jaar maar omdat er een of ander indicatie systeem veranderd is, moest er een indicatiegesprek plaatsvinden, in november dus.
En de conclusie van dat gesprek is (als je naar die indicatiedata kijkt) dat ze de therapie niet nodig heeft of zo, terwijl er ook de doelstellingen in staan die met de therapie gehaald zouden moeten worden....
Het is hoop ik écht een typfout.
Nou Leo i mag toch hopen dat het een fout is. Wat heeft ze nu aan 2 maanden therapie dan ben je nog maar net begonnen
Het stomme is dat ze al therapie heeft vanaf januari vorig jaar maar omdat er een of ander indicatie systeem veranderd is, moest er een indicatiegesprek plaatsvinden, in november dus.
En de conclusie van dat gesprek is (als je naar die indicatiedata kijkt) dat ze de therapie niet nodig heeft of zo, terwijl er ook de doelstellingen in staan die met de therapie gehaald zouden moeten worden....
woensdag 3 februari 2016 om 10:52
quote:Gatti schreef op 03 februari 2016 @ 09:47:
Het helpt een klein beetje Bridget om tegelijk met 't plassen een gietertje water te te gieten. De meeste pijn zit van binnen, toch hielp 't bij een beetje.
Goede tip, dank!
Alleen die urine die ik moest opvangen voor de huisarts moest natuurlijk onverdund zijn.
Even afwachten wat de uitslag is...
Het helpt een klein beetje Bridget om tegelijk met 't plassen een gietertje water te te gieten. De meeste pijn zit van binnen, toch hielp 't bij een beetje.
Goede tip, dank!
Alleen die urine die ik moest opvangen voor de huisarts moest natuurlijk onverdund zijn.
Even afwachten wat de uitslag is...
woensdag 3 februari 2016 om 11:05
quote:Poltergeist2016 schreef op 03 februari 2016 @ 10:46:
Ik blijf even in meelees modus.. Ik wens alle zieken beterschap, en alle andere sterkte! Ik heb wel mee gelezen, wil af en toe wel wat neer zetten, maar besef dan dat ik te veel prive neer zet. Maar voor iedereen een Wij vertellen niks door hoor
Ik blijf even in meelees modus.. Ik wens alle zieken beterschap, en alle andere sterkte! Ik heb wel mee gelezen, wil af en toe wel wat neer zetten, maar besef dan dat ik te veel prive neer zet. Maar voor iedereen een Wij vertellen niks door hoor
I like being a mess. It's who I am.
woensdag 3 februari 2016 om 11:10
quote:Eleonora-1 schreef op 03 februari 2016 @ 10:47:
[...]
Oh bah al die veranderende regels
Ik hoop dat je snel wat hoort en kunt stoppen met piekeren
[...]
Oh bah al die veranderende regels
Ik hoop dat je snel wat hoort en kunt stoppen met piekeren
I like being a mess. It's who I am.
woensdag 3 februari 2016 om 11:21
Carnaval aan de overkant? Ik ben op youtube naar leuke kostuums aan het zoeken.
Ik vind wel andere dingen: https://www.youtube.com/watch?v=CbhINWWMB1M
Deze is leuker: https://www.youtube.com/watch?v=i6UbfJYJW8c Die stokjes zijn leuk, maar pas op
Maar kattenbrokjes en ingeblikt vlees is niet gezond.
Ach, maar om zelf een visje te gaan vangen.
Veel plezier hier! De zon Om 12:00 sluit de winkel...
Ik vind wel andere dingen: https://www.youtube.com/watch?v=CbhINWWMB1M
Deze is leuker: https://www.youtube.com/watch?v=i6UbfJYJW8c Die stokjes zijn leuk, maar pas op
Maar kattenbrokjes en ingeblikt vlees is niet gezond.
Ach, maar om zelf een visje te gaan vangen.
Veel plezier hier! De zon Om 12:00 sluit de winkel...
woensdag 3 februari 2016 om 11:24
quote:Poltergeist2016 schreef op 03 februari 2016 @ 10:46:
Ik blijf even in meelees modus.. Ik wens alle zieken beterschap, en alle andere sterkte! Ik heb wel mee gelezen, wil af en toe wel wat neer zetten, maar besef dan dat ik te veel prive neer zet. Maar voor iedereen een
Dank je wel.
Niks delen wat je niet wil delen maar gezellig meekletsen kan altijd.
Feel free.
Ik blijf even in meelees modus.. Ik wens alle zieken beterschap, en alle andere sterkte! Ik heb wel mee gelezen, wil af en toe wel wat neer zetten, maar besef dan dat ik te veel prive neer zet. Maar voor iedereen een
Dank je wel.
Niks delen wat je niet wil delen maar gezellig meekletsen kan altijd.
Feel free.
woensdag 3 februari 2016 om 11:35
Vader was fout want deze moest het zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=QynUdbH-4R8
Eentje voor Pierre en voor de andere.
https://www.youtube.com/watch?v=QynUdbH-4R8
Eentje voor Pierre en voor de andere.
woensdag 3 februari 2016 om 11:38
Let goed op Leo. Het heeft mij destijds veel eigen risico gekost ( ik weet niet hoe dat bij kinderen werkt). Ik kreeg ineens de eigen bijdrage die er twee jaarloon nog net was, en ik was helaas net in december gestart, en twee jaar eigen risico ineens omdat ze alles optelden bij 't afsluiten van de behandeling.
Ik had daar helemaal niet over nagedacht en werd er aardig door overvallen.
Ook niet slim van mij natuurlijk.
Maar misschien hebben jullie wel helemaal geen last van eigen risico's omdat 't over een kind gaat en dan slaat bovenstaande verhaal nergens op.
Ik had daar helemaal niet over nagedacht en werd er aardig door overvallen.
Ook niet slim van mij natuurlijk.
Maar misschien hebben jullie wel helemaal geen last van eigen risico's omdat 't over een kind gaat en dan slaat bovenstaande verhaal nergens op.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar