Het stamcafé XIV

19-05-2016 20:18 3006 berichten
Deel veertien alweer van ons onvolprezen café! Het wordt nu echt een beetje lastig, met die romeinse cijfers maar het is me toch weer gelukt . Dit keer zitten we in het Wilde Westen, dat wilde ik al die tijd al zo graag dus nu neem ik de kans mooi waar *gnagna*

Zuigen wordt zeer op prijs gesteld, stof zat hier met dat woestijngedoe. Maar dan alleen stof he, als je iets met iemand uit te vechten hebt doe je dat maar fijn in je eigen topic. En lieve groetjes natuurlijk van Leo, Yas, ik-zei-de-gek en Star (in ruste).
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 01 juni 2016 @ 18:14:

[...]

Ze krijgt nog steeds bloed toegediend. En ze slaapt en kreunt. En de resultaten van de scan laten op zich wachten. Meer dan voeding, bloed en pijnstilling gebeurt er nu niet.Ach Blond, wat vreselijk
When they go low, we go high. (M.Obama)
Blondie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Blond, ik denk veel aan jullie.
Ik ben trots op mezelf. Heb vandaag voor het eerst in mijn leven een hele vis gekookt.

Vind vis lekker, maar op een of andere manier durf ik het niet zo goed klaar te maken. Maar vandaag wel:

Zeebaars met pesto uit de oven, met aardappels, tomaten en asperges ook uit de oven. Jammie.
Dank jullie lieve Stammers. We horen net dat er op de scan 'iets' in de darmen gezien wordt. Maar wat? Vrijdag wordt een coloscopie gedaan. Het is mij niet duidelijk of dat onder narcose of met een roesje gebeurt. Ik ben gewoon kwaad dat ze dit nog allemaal moet ondergaan. Heb de neiging om tegen iederen te snauwen dat ze haar met rust moeten laten. Maar dat is onzin natuurlijk. Ik heb maar vakantiedagen ingezet want er komt toch niets positiefs uit mijn handen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 juni 2016 @ 19:51:

Ik ben trots op mezelf. Heb vandaag voor het eerst in mijn leven een hele vis gekookt.

Vind vis lekker, maar op een of andere manier durf ik het niet zo goed klaar te maken. Maar vandaag wel:

Zeebaars met pesto uit de oven, met aardappels, tomaten en asperges ook uit de oven. Jammie.ohhh dat is zoooo lekker, dat stevige vlees van de baars en dan gegaard ipv gebakken. Recept!!!
quote:Oudblond schreef op 01 juni 2016 @ 19:55:

Dank jullie lieve Stammers. We horen net dat er op de scan 'iets' in de darmen gezien wordt. Maar wat? Vrijdag wordt een coloscopie gedaan. Het is mij niet duidelijk of dat onder narcose of met een roesje gebeurt. Ik ben gewoon kwaad dat ze dit nog allemaal moet ondergaan. Heb de neiging om tegen iederen te snauwen dat ze haar met rust moeten laten. Maar dat is onzin natuurlijk. Ik heb maar vakantiedagen ingezet want er komt toch niets positiefs uit mijn handen.Dat lijkt me een goed plan Blond, dan kun je je helemaal op je moeder concentreren. Is ze nog wel aanspreekbaar? Zodat ze zelf aan kan geven wat ze wil?
Ik kan het recept niet zo snel vinden op internet, zoek nog even door.
Ze wordt af en toe 'wakker'. Ze is dan ook redelijk bij, maar na een paar woorden is ze weer uitgeput en doet ze haar ogen dicht. Ik weet niet of ze dan echt slaapt. Wij gaan er maar van uit dat ze ons hoort en verstaat. Mijn zus is nu bij haar en leest af en toe voor. Daar lijkt ze rustiger van te worden.
Knuffel voor jou en je moeder Oudblond
Wat fijn voor je moeder dat jullie constant bij haar zijn, dat zal haar goeddoen nu, zoveel oudere mensen zijn eenzaam, dat is bij haar gelukkig helemaal niet zo. Voor jou veel sterkte weer de komende dagen.
Ja Wollie het is zeker fijn dat we dat allemaal willen en er inspanningen voor doen zodat er steeds iemand bij haar is. En ik ben heel blij met het ziekenhuis dat dit fasciliteert zonder gedoe. De verpleegkundigen zijn er blij mee, maar het moet ook maar mogen van het management en die doen dus niet moeilijk. Ze rekenen alleen wat kosten voor het doorbrengen van de nacht, maar dat maakt niet uit.
Ik lees net even globaal terug en gecondoleerd Hunniebunnie!

En voor Oudblond ook een
quote:Oudblond schreef op 01 juni 2016 @ 20:12:

Ja Wollie het is zeker fijn dat we dat allemaal willen en er inspanningen voor doen zodat er steeds iemand bij haar is. En ik ben heel blij met het ziekenhuis dat dit fasciliteert zonder gedoe. De verpleegkundigen zijn er blij mee, maar het moet ook maar mogen van het management en die doen dus niet moeilijk. Ze rekenen alleen wat kosten voor het doorbrengen van de nacht, maar dat maakt niet uit.Dat is fijn van het ziekenhuis, ze houden de menselijke maat aan.
Door al jouw mooie verhalen lijkt het alsof ik je moeder een beetje heb leren kennen, vind het zo erg voor jullie Blond.
Ik houd me aanbevolen voor het recept Woll.
Ooo hunnie ik lees t nu pas

Gecondoleerd.... en heel veel sterkte!
quote:SaveAngie schreef op 01 juni 2016 @ 20:20:

Door al jouw mooie verhalen lijkt het alsof ik je moeder een beetje heb leren kennen, vind het zo erg voor jullie Blond. Dat vind ik fijn. Toen ik laatst een nieuwe vaatwasser moest kopen en er niet uitkwam vroeg ze: 'Dat is toch niet moeilijk? Dan schrijf je toch gewoon weer zo'n brief op de computer naar die vrouwen die je geholpen hebben met je wasmachine'
quote:Oudblond schreef op 01 juni 2016 @ 20:27:

[...]

Dat vind ik fijn. Toen ik laatst een nieuwe vaatwasser moest kopen en er niet uitkwam vroeg ze: 'Dat is toch niet moeilijk? Dan schrijf je toch gewoon weer zo'n brief op de computer naar die vrouwen die je geholpen hebben met je wasmachine'

Gosh, wat een lieverd

Geef haar maar een dikke knuffel van die vrouwen van de computer.
quote:Oudblond schreef op 01 juni 2016 @ 20:27:

[...]

Dat vind ik fijn. Toen ik laatst een nieuwe vaatwasser moest kopen en er niet uitkwam vroeg ze: 'Dat is toch niet moeilijk? Dan schrijf je toch gewoon weer zo'n brief op de computer naar die vrouwen die je geholpen hebben met je wasmachine'

Toen ik laatst mijn oven aan het schoonmaken was moest ik aan haar denken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Zeebaars met asperges uit de oven.

2 personen

400 g aardappels

300 g kerstomaten aan de tros

150 g asperges, schoongemaakt en geschild

2 citroenen, waarvan 1 in schijfjes. 1 in partjes voor erbij.

1 middelgrote zeebaars a 500 g, ontschubd en schoongemaakt

1/2 bosje basilicum

20 g blanke amandelen

1 el vers citroensap

10 g parmezaan

- verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de aardappels in schijfjes van 5 mm en doe ze met de tomaten in een braadslee. Bestrooi met zout en peper en een beetje olijfolie. Meng door elkaar. Bak 40 minuten in de oven.

- Blancheer de asperges 2 minuten, laat uitlekken en doe in een kom. Voeg wat olijfolie, citroensap, zou en peper toe en meng.

- Maak de pesto. Doe de basilicumblaadjes in een vijzel (bewaar de steeltjes) Voeg een snuf zout toe en stamp fijn, doe de amandelen erbij en blijf malen. Schenk olie en citroensap erbij, doe parmezaam erbij en blijf malen tot je een dikke pesto hebt. Voeg peper en zout naar smaak toe.

- Kerf het vel van de zeebaars een paar keer in aan beide zijden en smeer in met de pesto. Doe schijfjes citroen en de basilicumsteeltjes in de buikholte van de vis. Leg de vis en asperges op de aardappels in de braadslee en besprenkel met olijfolie. Bak 20 minuten tot de vis gaar is.

Volgende keer wil ik zelf de aardappels apart bakken, want als je de vis er nog oplegt en verder bakt worden de aardappels een beetje plakkerig, dat vond ik jammer.
quote:feow schreef op 01 juni 2016 @ 20:31:

[...]

Toen ik laatst mijn oven aan het schoonmaken was moest ik aan haar denken.Heerlijk, dat ga ik haar vertellen! De mijne is sinds spic en span, ik durf gewoon niet meer om hem niet meteen uit te wassen
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 juni 2016 @ 20:35:

Zeebaars met asperges uit de oven.Feestmaal! Opgeslagen Wollie, Merci!
quote:SaveAngie schreef op 01 juni 2016 @ 20:29:

[...]

Gosh, wat een lieverd

Geef haar maar een dikke knuffel van die vrouwen van de computer.Gaat ze prachtig vinden! Ik hoop dat ze in het weekend toch weer even wat opleeft en ik neem mijn lappie mee, dan kan ik het haar laten zien.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 juni 2016 @ 20:35:

Zeebaars met asperges uit de oven.

2 personen

400 g aardappels

300 g kerstomaten aan de tros

150 g asperges, schoongemaakt en geschild

2 citroenen, waarvan 1 in schijfjes. 1 in partjes voor erbij.

1 middelgrote zeebaars a 500 g, ontschubd en schoongemaakt

1/2 bosje basilicum

20 g blanke amandelen

1 el vers citroensap

10 g parmezaan

- verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de aardappels in schijfjes van 5 mm en doe ze met de tomaten in een braadslee. Bestrooi met zout en peper en een beetje olijfolie. Meng door elkaar. Bak 40 minuten in de oven.

- Blancheer de asperges 2 minuten, laat uitlekken en doe in een kom. Voeg wat olijfolie, citroensap, zou en peper toe en meng.

- Maak de pesto. Doe de basilicumblaadjes in een vijzel (bewaar de steeltjes) Voeg een snuf zout toe en stamp fijn, doe de amandelen erbij en blijf malen. Schenk olie en citroensap erbij, doe parmezaam erbij en blijf malen tot je een dikke pesto hebt. Voeg peper en zout naar smaak toe.

- Kerf het vel van de zeebaars een paar keer in aan beide zijden en smeer in met de pesto. Doe schijfjes citroen en de basilicumsteeltjes in de buikholte van de vis. Leg de vis en asperges op de aardappels in de braadslee en besprenkel met olijfolie. Bak 20 minuten tot de vis gaar is.

Volgende keer wil ik zelf de aardappels apart bakken, want als je de vis er nog oplegt en verder bakt worden de aardappels een beetje plakkerig, dat vond ik jammer.Tenksssss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven