Het stamcafé XXIX

10-03-2017 19:59 3003 berichten
Daar is ie dan eindelijk, het nieuwe Stamcafé. Deel 29 alweer, wat vliegt de tijd. We zitten dit keer in Indonesië.

Selamat makan!

Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 14 maart 2017 @ 17:29:

Vandaag weer gewerkt en naast dat het heel overweldigend was was het ook heel dankbaar werk. Vandaag en meisje dat er drie weken is. Had nog geen woord gesproken en zei vandaag ineens djjjoerk. We waren kledingstukken aan het benoemen en zij droeg een jurk. Stralende glimlach, daarna heeft ze het nog zes keer gezegd een aangewezen. In de middag zei ze zelfs joerk!

Ik moet me echt inhouden om niet een schoonmoedertopic aan te maken. Ze heeft het echt weer even totaal verbruid, jammer want ik had net weer een beetje tolerantie opgebouwd. Maar goed, ik weet dat de uitkomst van zo'n topic toch 'trek het je niet aan' en 'erger je niet zo' is, dus ik laat het maar.

Veel erger: dochtertje is heel erg ziek. Sinds gisteravond alles eruit gekotst (en dus eigenlijk sinds gisterochtend geen maaltijd meer binnengehouden en ook vocht komt er direct weer uit). Ze ligt heel slapjes en met koorts op bed, maar blijft er verder stoer onder, terwijl ze normaal wel van het drama is. Ze vindt het vooral jammer dat ze niet naar de crèche kon.

Morgen vrij genomen van werk om voor haar te zorgen, want vriendin moet dan werken. Vandaag heeft zij de zorg op zich genomen, maar nu is ze weer aan het werk. Los van het ziek zijn, vind ik dat altijd speciale momenten, alleen met dochtertje thuis zijn, of op samen op pad gaan.
IMHO
Dat zal zeker zo zijn GG. In de stad waar ik woon is groen heilig en heb ik afgelopen jaren meegemaakt dat er alles maar dan ook alles aan gedaan werd om het te redden. Maar waarschijnlijk is dat voor besturen in andere contreien helemaal anders.

Sjoerd is trouwens uit de boom gevallen tijdens het kappen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ssst. Daar wordt je hart blij van. Al lijkt het me best heftig waar je mee bezig bent, denk ik ook dat het - na de afgelopen periode van operatie, herstel en werkloos zijn - heel goed moet voelen om weer 'echt' verschil te kunnen maken met je profi werkzaamheden. Go girl!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Die sjoerd, dat vind ik wel zielig voor hem.

Stttt, mooi toch, zulke momenten. Dat maakt het onderwijs mooi, die momenten waarop je leerlingen of studenten een stap maken, vooral als het onverwacht is en ze jou, maar liever nog zichzelf verrassen.

GG, lijkt me naar als je kind zo ziek is.
quote:Oudblond schreef op 14 maart 2017 @ 18:34:

Ssst. Daar wordt je hart blij van. Al lijkt het me best heftig waar je mee bezig bent, denk ik ook dat het - na de afgelopen periode van operatie, herstel en werkloos zijn - heel goed moet voelen om weer 'echt' verschil te kunnen maken met je profi werkzaamheden. Go girl!Is het ook, vorige week woensdag kon ik wel huilen toen ik thuis kwam zo overweldigend was het. Nu emotioneert het me om morgen afscheid te nemen van die kinderen. Met de hele klas op één na heb ik goed contact gemaakt. Met die ene lukt het niemand, wat me vooral erg naar lijkt voor dat kind zelf. Kind moet zich zo eenzaam voelen.
quote:Elfje112 schreef op 14 maart 2017 @ 17:01:

De bomen moesten weg, omdat ze niet meer veilig en stevig stonden. Er is er al 1 omgewaaid tijdens een storm en 1 boom was dood aan het gaan. Ze plaatsen er wel een boom voor terug, maar die zal niet zo groot zijn als er nu stonden. En ik kan er gewoon niet bij dat de ouderen in de straat in een jubelstemming zijn, dat maakt me eigenlijk nog bozer.Nou dat lijkt me toch genoeg reden tot blij zijn. Een boom in je huis of zieke bomen zit je ook niet op te wachten.
Beterschap voor je zieke kippie GG!
Beterschap GG!
Beterschap voor je meisje GG!

Net weer lekker gewandeld, fijn om vlakbij een park te wonen.
quote:GrimbleGrumble schreef op 14 maart 2017 @ 18:29:

[...]

Ik moet me echt inhouden om niet een schoonmoedertopic aan te maken. Ze heeft het echt weer even totaal verbruid, jammer want ik had net weer een beetje tolerantie opgebouwd. Maar goed, ik weet dat de uitkomst van zo'n topic toch 'trek het je niet aan' en 'erger je niet zo' is, dus ik laat het maar.

Veel erger: dochtertje is heel erg ziek. Sinds gisteravond alles eruit gekotst (en dus eigenlijk sinds gisterochtend geen maaltijd meer binnengehouden en ook vocht komt er direct weer uit). Ze ligt heel slapjes en met koorts op bed, maar blijft er verder stoer onder, terwijl ze normaal wel van het drama is. Ze vindt het vooral jammer dat ze niet naar de crèche kon.

Morgen vrij genomen van werk om voor haar te zorgen, want vriendin moet dan werken. Vandaag heeft zij de zorg op zich genomen, maar nu is ze weer aan het werk. Los van het ziek zijn, vind ik dat altijd speciale momenten, alleen met dochtertje thuis zijn, of op samen op pad gaan.Beterschap voor je dochtertje. Naar altijd als kinderen zo ziek zijn.
quote:Star schreef op 14 maart 2017 @ 19:06:

[...]

Nou dat lijkt me toch genoeg reden tot blij zijn. Een boom in je huis of zieke bomen zit je ook niet op te wachten.Dat overkwam mijn vriendin, tussen de boom en haar huis stond ook nog haar auto. De boomtop schampte haar raam. Tuin verwoest, auto naar de sloop.
quote:Star schreef op 14 maart 2017 @ 19:06:

[...]

Nou dat lijkt me toch genoeg reden tot blij zijn. Een boom in je huis of zieke bomen zit je ook niet op te wachten.Nee dat klopt, maar ze zijn blij omdat ze de bomen sowieso niets vonden.
Beterschap met en voor je dochter, Grimble.
Dank voor de beterschapswensen. Twee hapjes rijst en wat water was alles wat ze wilde, toen maar weer slapen.

Zonet was het wurmpie wakker geworden en ze was het in bed liggen zat, dus ik heb haar een boekje voorgelezen. Maar na één verhaaltje zei ze heel zieligjes dat ze toch maar weer wilde slapen. Dus toen ben ik maar naast haar in bed gaan zitten, zodat ze in ieder geval niet zo zielig alleen is.
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 14 maart 2017 @ 20:08:

Dank voor de beterschapswensen. Twee hapjes rijst en wat water was alles wat ze wilde, toen maar weer slapen.

Zonet was het wurmpie wakker geworden en ze was het in bed liggen zat, dus ik heb haar een boekje voorgelezen. Maar na één verhaaltje zei ze heel zieligjes dat ze toch maar weer wilde slapen. Dus toen ben ik maar naast haar in bed gaan zitten, zodat ze in ieder geval niet zo zielig alleen is.

Weeeh. Er zit beneden weer een spin zo groot als een hamster op de muur. En tuurlijk als vriend niet thuis is. Poes keek ineens opvallend naar de muur boven mij.

Nu zitten we boven op de slaapkamer.
Beterschap Grimble. Sorry ik zat nog even in mijn paniekaanval
Puss, vreselijk enge beesten.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 14 maart 2017 @ 20:15:

[afbeelding]

Weeeh. Er zit beneden weer een spin zo groot als een hamster op de muur. En tuurlijk als vriend niet thuis is. Poes keek ineens opvallend naar de muur boven mij.

Nu zitten we boven op de slaapkamer.Is de poes ook bang voor spinnen? Kan poes de spin niet vangen?
Beterschap Grimble.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:sssssst schreef op 14 maart 2017 @ 20:18:

[...]

Is de poes ook bang voor spinnen? Kan poes de spin niet vangen?De spin zit net onder het plafond, daar kan poes niet bij.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 14 maart 2017 @ 20:20:

[...]

De spin zit net onder het plafond, daar kan poes niet bij.Dan moet jij even een trapje neerzetten. Niet dus. Lastig!
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 14 maart 2017 @ 20:15:

[afbeelding]

Nu zitten we boven op de slaapkamer.Ik houd niet van spinnen . Een collega van mij heeft een vogelspin en hij begreep niet waarom ik geen foto's van die griezel wilde zien.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:sssssst schreef op 14 maart 2017 @ 20:23:

[...]

Dan moet jij even een trapje neerzetten. Niet dus. Lastig!Als ik het al zou durven zou het niet gaan, zit boven de bank.
quote:charlottew88 schreef op 14 maart 2017 @ 20:23:

[...]

Een collega van mij heeft een vogelspin .Nou het kleine zusje van die vogelspin woont bij mij blijkbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven