Het Stamcafé XXV
zondag 6 november 2016 om 17:24
zondag 6 november 2016 om 17:30
zondag 6 november 2016 om 17:33
quote:-Kittens- schreef op 06 november 2016 @ 17:24:
Ik vond geschiedenis leuk, maar bij proefwerken ging het niet om inzicht, maar om het onthouden van namen en jaartallen. Toen vond ik het niet meer zo leuk (ik en onthouden gaat niet zo goed samen).
Bij mijn huidige opleiding gaat kunstgeschiedenis veel meer om het inzicht en vind ik het weer leuk!Oh ja, zo'n leraar heb ik ook gehad, vreselijk. Gelukkig had ik maar een jaar les van die jaartallenneuker, voor de rest had ik er altijd eentje die juist gericht was op verbanden leggen etc. en dat lag me veel beter. Zo lang je maar niet opschreef dat WOII in de Middeleeuwen had plaatsgevonden vond hij het al best
Ik vond geschiedenis leuk, maar bij proefwerken ging het niet om inzicht, maar om het onthouden van namen en jaartallen. Toen vond ik het niet meer zo leuk (ik en onthouden gaat niet zo goed samen).
Bij mijn huidige opleiding gaat kunstgeschiedenis veel meer om het inzicht en vind ik het weer leuk!Oh ja, zo'n leraar heb ik ook gehad, vreselijk. Gelukkig had ik maar een jaar les van die jaartallenneuker, voor de rest had ik er altijd eentje die juist gericht was op verbanden leggen etc. en dat lag me veel beter. Zo lang je maar niet opschreef dat WOII in de Middeleeuwen had plaatsgevonden vond hij het al best
zondag 6 november 2016 om 17:36
quote:Philae schreef op 06 november 2016 @ 17:25:
[...]
Ik had geen geschiedenis
Ook niet in de lagere klassen?
Ik heb geschiedenis laten vallen zodra het kon, maar tot die tijd vond ik het wel vreselijk.
Hoewel ik wel een geweldige docent had.
[...]
Ik had geen geschiedenis
Ook niet in de lagere klassen?
Ik heb geschiedenis laten vallen zodra het kon, maar tot die tijd vond ik het wel vreselijk.
Hoewel ik wel een geweldige docent had.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 6 november 2016 om 17:37
quote:yasmijn schreef op 06 november 2016 @ 17:26:
De eetplannen zijn hier veranderd. Van vandaag schuift door naar morgen. Now as we speak is man onderweg naar de snackbar. Heb dikke hamburger met ei en ui en kaas en tomaat besteld en patat
Lekker!
Wij eten aardappels met sperzies en een soort van schnitzelachtig geval. De sperzies ga ik doen met geitenkaas, honing en walnoten, het zal mij benieuwen.
De eetplannen zijn hier veranderd. Van vandaag schuift door naar morgen. Now as we speak is man onderweg naar de snackbar. Heb dikke hamburger met ei en ui en kaas en tomaat besteld en patat
Lekker!
Wij eten aardappels met sperzies en een soort van schnitzelachtig geval. De sperzies ga ik doen met geitenkaas, honing en walnoten, het zal mij benieuwen.
zondag 6 november 2016 om 17:37
quote:Lady_Voldemort schreef op 06 november 2016 @ 17:33:
[...]
Oh ja, zo'n leraar heb ik ook gehad, vreselijk. Gelukkig had ik maar een jaar les van die jaartallenneuker, voor de rest had ik er altijd eentje die juist gericht was op verbanden leggen etc. en dat lag me veel beter. Zo lang je maar niet opschreef dat WOII in de Middeleeuwen had plaatsgevonden vond hij het al best Verbanden leggen was zeg maar niet mijn ding.
[...]
Oh ja, zo'n leraar heb ik ook gehad, vreselijk. Gelukkig had ik maar een jaar les van die jaartallenneuker, voor de rest had ik er altijd eentje die juist gericht was op verbanden leggen etc. en dat lag me veel beter. Zo lang je maar niet opschreef dat WOII in de Middeleeuwen had plaatsgevonden vond hij het al best Verbanden leggen was zeg maar niet mijn ding.
zondag 6 november 2016 om 17:43
zondag 6 november 2016 om 17:46
quote:Eki12 schreef op 06 november 2016 @ 15:04:
Bedankt voor de felicitaties
Gaan we naar Engeland?
Ik lever alvast mijn bijdrage voor de high-tea
[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... b8fedb.jpg[/img]
Las ik nou in het vorige deel nog iets over The Crown? Is het wat?Van harte gefeliciteerd met je zoon! Leuk hoor drie kinderen.
Bedankt voor de felicitaties
Gaan we naar Engeland?
Ik lever alvast mijn bijdrage voor de high-tea
[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... b8fedb.jpg[/img]
Las ik nou in het vorige deel nog iets over The Crown? Is het wat?Van harte gefeliciteerd met je zoon! Leuk hoor drie kinderen.
zondag 6 november 2016 om 17:48
quote:Solomio schreef op 06 november 2016 @ 17:37:
[...]
Verbanden leggen was zeg maar niet mijn ding.
Oh, vandaar dat het met die EHBO-cursus ook al niet opschoot natuurlijk.
Aardrijkskunde, dat vond ik pas vreselijk. Gelukkig had ik daar een juf voor bij wie je in alle rust kon spieken, anders was ik nooit op het gym terecht gekomen.
[...]
Verbanden leggen was zeg maar niet mijn ding.
Oh, vandaar dat het met die EHBO-cursus ook al niet opschoot natuurlijk.
Aardrijkskunde, dat vond ik pas vreselijk. Gelukkig had ik daar een juf voor bij wie je in alle rust kon spieken, anders was ik nooit op het gym terecht gekomen.
zondag 6 november 2016 om 17:49
quote:hatsetats schreef op 06 november 2016 @ 17:30:
[...]
Ja echt. Ik wilde vroeger geschiedenislerares worden. Tot ik me bedacht dat je dan de hele dag tussen kinderen en middelbare school docenten zit. Ik weet niet aan welke groep ik n grotere hekel heb Ik was/ben ook dol op geschiedenis. Nog naar een voorlichtingsdag van de universiteit geweest, waar bleek dat de meerderheid geschiedenisleraar werd. Dat leek me niks. Toen maar archivaris geworden
[...]
Ja echt. Ik wilde vroeger geschiedenislerares worden. Tot ik me bedacht dat je dan de hele dag tussen kinderen en middelbare school docenten zit. Ik weet niet aan welke groep ik n grotere hekel heb Ik was/ben ook dol op geschiedenis. Nog naar een voorlichtingsdag van de universiteit geweest, waar bleek dat de meerderheid geschiedenisleraar werd. Dat leek me niks. Toen maar archivaris geworden
The owls are not what they seem
zondag 6 november 2016 om 17:59
zondag 6 november 2016 om 18:12
Ik vond alles leuk op school, zo'n kind was ik. Natuurkunde in de bovenbouw verliep wel moeizaam, maar dat kwam omdat in het eerste hoofdstuk van het boek stond dat een bepaald onderwerp toegevoegd was om het vak ook voor meisjes interessant te maken en ik was zo recalcitrant dat ik toen niet veel meer deed. Tegenwoordig zeggen ouders dan "ze heeft nooit leren leren" wat eigenlijk wel klopte, maar ik was ook gewoon te arrogant en lamzakkig om energie te steken in een vak waar ik moeite moest doen voor een voldoende.
Maar dat allemaal terzijde.
Maar dat allemaal terzijde.
zondag 6 november 2016 om 18:27
quote:Star schreef op 06 november 2016 @ 17:49:
[...]
+1
Heb nog steeds contact met mijn docent van de middelbare school.Ik heb twee weken geleden koffie gedronken met mijn geschiedenisjuf van de middelbare school. Te leuk.
[...]
+1
Heb nog steeds contact met mijn docent van de middelbare school.Ik heb twee weken geleden koffie gedronken met mijn geschiedenisjuf van de middelbare school. Te leuk.
zondag 6 november 2016 om 18:36
quote:dolfje schreef op 06 november 2016 @ 17:59:
:hello:Goedemorgen, oh nee avond voor jullie.
Reis is gelukkig helemaal goed gegaan en gisteren lekker op het strand gelegen en uit eten geweest.
Dadelijk ontbijten en dan gaan we wandelen. Moet alleen eerst een nieuwe zonnebril scoren want de mijne heeft de reis niet overleefd.
Heerlijk Dolfje
Veel plezier!
:hello:Goedemorgen, oh nee avond voor jullie.
Reis is gelukkig helemaal goed gegaan en gisteren lekker op het strand gelegen en uit eten geweest.
Dadelijk ontbijten en dan gaan we wandelen. Moet alleen eerst een nieuwe zonnebril scoren want de mijne heeft de reis niet overleefd.
Heerlijk Dolfje
Veel plezier!
When they go low, we go high. (M.Obama)