Hoe geld cadeau geven??

20-04-2008 12:38 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of er al een topic over bestaat. Ik heb em in ieder geval niet kunnen vinden.

Mijn vraag aan jullie: weten jullie een originele manier om geld cadeau te geven aan een bruidspaar? Het zal om een bedrag van om en nabij de ¤ 200,- zijn.

Ik kan het wel weer in de vorm van een boompje doen of flessen, maar dat vind ik zo afgezaagd.

In het verleden heb ik al eens geld in kaarsen gestopt en in broodjes (die persoon werkte bij de bakker), maar dat past hier niet bij.

Dus: heb je een goed idee, laat het me dan weten!

In een peper- en zoutstel, lekker ouderwets!
kun je iets meer vertellen over het bruidspaar, zonder dat het te herkenbaar wordt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Poeh, ik denk wel dat wat ik kan vertellen ze herkenbaar maakt. Maar goed, ik ga er van uit dat ze hier niet lezen.

Zij zingt bij ons in de vereniging en is Frans van origine. Samen hebben ze 2 kinderen.

Meer kan ik helaas niet vertellen. Het feit dat ik ze niet zo goed ken, maakt ook dat het lastiger is om iets te bedenken.

Peper- en zoutstel vind ik eigenlijk ook wel een leuk idee.
Ik ben eens op een bruiloft geweest waar ze euros hadden ingevroren in ijs. Een paar euros in een emmer, water erbij en bevroren. Dan weer een paar euros, bevriezen etc etc. Veel werk, maar zag er wel enorm leuk uit toen ze de emmer omkieperden.
Misschien kun je het in een (lege ) wijnfles doen en een mooi etiket namens iedereen ontwerpen?
Dat zeg ik....
Eerste wat in me opkwam: Briefjes geld oprollen, met een plakkertje vastmaken en zo een soort eiffeltoren in elkaar bouwen?
2 hoofdkussens of 2 kussentjes voor de bank. Overtrek laat je iets leuks op drukken van jullie of iets wat zij erg leuk zouden vinden (frans of nl gedicht). Wel een kussentje kopen waar een rits in zit en daar de briefjes in doen. Hebben ze ook nog 2 leuke kussens om te gebruiken of op bed of in een hoek te leggen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hebben ze een doel aangegeven voor de poen? Gaan ze ervan op vakantie ofzo?

Kan je iets doen met het feit dat zij zingt? Of iets typerends voor de vereniging? Ik neem aan dat dit bedrag bij elkaar verzameld is door meerdere mensen (je geeft vast niet zo'n groot bedrag in je eentje aan mensen die je niet zo heel goed kent ), misschien kan je daar iets mee? (Fotootje van alle gevers op een groot vel papier, geld oprollen en bij de handjes van de foto's palkken en dat inlijsten)
Vind die Eiffeltoren wel geinig. Ook, met papiergeld en muntjes een beetje muzieknoten vouwen en dan op een Franstalig liedje baseren ofzo?
Die kussens vind ik wel een leuk idee, bedankt.

Bij www.plint.nl kun je hele leuke kussenslopen bestellen met liefdesgedichtjes erop. Ik denk dat ik dat ga doen bij de eerstvolgende bruiloft.
Hier in de buurt heb je een zaakje waar ze doen aan balloncadeaus. Dat heb ik zelf ook weleens gegevan aan een bruidspaar. Ze maken dan een hele grote doorzichtige ballon, daar bovenin hangen ze dan het geld (als waaier) en onderin die ballon komen dan allemaal kleine ballonnetjes, confetti en je kan er nog veel meer bij kiezen (bijvoorbeeld een berenbruidspaartje oid, daar houd ik zelf niet zo van maar wie ben ik).

Dat vind ik ook altijd erg feestelijk staan en je geeft wel echt een cadeau ipv een envelop, maar toch ook geld als ze dit gevraagd hebben.
Het geld in een baguette stoppen en er voor de sjeu ook wat brie tussen doen...
Wat een boel goede ideeën!!!

Vond die slopen idd een erg leuk idee. Maar dat ingevroren geld lijkt me ook wel wat. De Eiffeltoren ook, maar ik ben bang dat ik niet handig genoeg ben om die in elkaar te zetten.

Geen idee wat ze met het geld gaan doen. Ze heeft ons gevraagd daar te zingen en wij willen haar gewoon een cadeau geven. Idd door meerdere mensen bij elkaar gesprokkeld .

Ga gelijk even op die site kijken.

Laat de ideeën maar komen .
inlijsten in een mooie fotolijst
In een fles doen ( ) maar er dan nog wat extra briefjes bij doen van 50 of 100 euro. Gekopieerd that is
Geld in statiegeld geven en een pallet lege kratjes bier bestellen
En deze dan vullen met water of iets anders (zand? rijst?) zodat het eerst allemaal leeggegooid moet worden
Of het met vrienden op een zuipen zetten, de flesjes zelf inleveren in zoveel mogelijk verschillende winkels, bruidspaar de bonnetjes geven zodat ze zelf hun euro's op kunnen halen in de betreffende winkels.
een grote muzieknoot maken en daarin het geld doen of in een oude(niet bruikbare) muziekboek een stuk uitsnijden en daar het geld in doen
Hahaha, alsjullieblieft, hier hebben jullie 800 lege flessen. Veel plezier met inleveren. Oh, wacht! Jullie moeten ze natuurlijk wel nog even leeggooien, want ik heb me het hele weekend geamuseerd met het vullen van de flessen.

Goed idee!!!

(en nu maar hopen dat mn vrienden dit niet lezen hahahaha)
quote:Schravelvot schreef op 21 april 2008 @ 10:01:

Of het met vrienden op een zuipen zetten, de flesjes zelf inleveren in zoveel mogelijk verschillende winkels, bruidspaar de bonnetjes geven zodat ze zelf hun euro's op kunnen halen in de betreffende winkels.Ik ben niet zo van de "originele" ideeen en kado's , maar deze vind ik echt leuk !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
ik zou trouwens niet de bonnetjes halen, maar de flessen gewoon geven
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Die bonnetjes zijn meestal maar 1 dag geldig, dus da's niet echt een optie.

Misschien wel leuk om in een vrijgezellenfeestje speurtocht te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven