Hoe kan ik live geluiden aan beweging koppelen met webcam?

26-03-2020 14:18 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik heb een vraag. Ik wil namelijk een nieuw project beginnen.
Het komt erop neer dat ik een spiegel wil gaan maken waar een webcam boven hangt.
Als ik vervolgens een beetje naar links beweeg, dan ziet die webcam dat en komen er bijvoorbeeld regengeluiden uit de computer.
Als ik dan naar rechts beweeg hoor je ineens bij wijze van spreke storm geluiden.
Nu is mijn vraag of iemand wellicht een programma kent die live geluiden aan mijn beweging kan koppelen.
Groeten,
Anton
Spannend.
Alle reacties Link kopieren
Je stelt eigenlijk 3 vragen:

1) Hoe kan ik zorgen dat mijn webcam beweging registreert? -> google op "webcam motion detection software" of koop een beveiligingscamera.

2) (hoe) kan ik vervolgens een onderscheid maken tussen "beweging naar links" en "beweging naar rechts"?

3) (Hoe) kan ik vervolgens een eigen geluid koppelen aan een specifieke beweging?

Ik zou zoeken naar het antwoord op vraag 1 en de software die je vindt uitpluizen op de mogelijkheden voor 2) en 3).

Als het puur een hobby project is - daar lijkt het op - kun je ook googlen op "smart mirror DIY" en/of aan de slag met een bewegingssensor, Arduino en laptop. Dat is zonder webcam.
hadea1 wijzigde dit bericht op 26-03-2020 15:21
Reden: per ongeluk gequote
27.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven