Hoe laat is het? Deel X
woensdag 25 augustus 2010 om 08:17
Gezelligheid kent geen tijd.
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
woensdag 1 september 2010 om 22:15
Ha die Janna!
Ik vind het gewoon een beetje eng wat ze met die beesten doen Buikje. Ik geloof dat het rare dingen kan doen met een mens. Dus nog los van de manier waarop ze worden behandeld.
Ber lieverd doe maar lekker rustig aan. Inderdaad is er morgen weer een dag.
Heeft iemand iets leuks kunnen ontdekken op tv?
Ik vind het gewoon een beetje eng wat ze met die beesten doen Buikje. Ik geloof dat het rare dingen kan doen met een mens. Dus nog los van de manier waarop ze worden behandeld.
Ber lieverd doe maar lekker rustig aan. Inderdaad is er morgen weer een dag.
Heeft iemand iets leuks kunnen ontdekken op tv?
woensdag 1 september 2010 om 22:16
woensdag 1 september 2010 om 22:20
woensdag 1 september 2010 om 22:21
woensdag 1 september 2010 om 22:21
quote:berbke schreef op 01 september 2010 @ 22:16:
Frizzy, hetzelfde gebeurd ook met koeien, tomaten, vis en graan hoor.
De voedselketen is er alleen om aan het aanbod te voldoen, en op alle manieren moet daaraan meegewerkt worden.
(goedkoop voedsel duur verkopen)
22.15
Ja wel met koeien. Maar op de rest kunnen ze hoogstens wat gif spuiten.
Tenminste, ik denk niet dat die chemische groeimiddelen krijgen en preventieve medicijnen. Moet je ook maar eens kijken wat het verschil is tussen mensen die opgroeien in landen zonder bioindustrie en met. In Laos bijvoorbeeld waar iedereen zelf boert ziet niemand er zo kwabbig uit als bij ons hoor. In Japan enzo ook niet.
Frizzy, hetzelfde gebeurd ook met koeien, tomaten, vis en graan hoor.
De voedselketen is er alleen om aan het aanbod te voldoen, en op alle manieren moet daaraan meegewerkt worden.
(goedkoop voedsel duur verkopen)
22.15
Ja wel met koeien. Maar op de rest kunnen ze hoogstens wat gif spuiten.
Tenminste, ik denk niet dat die chemische groeimiddelen krijgen en preventieve medicijnen. Moet je ook maar eens kijken wat het verschil is tussen mensen die opgroeien in landen zonder bioindustrie en met. In Laos bijvoorbeeld waar iedereen zelf boert ziet niemand er zo kwabbig uit als bij ons hoor. In Japan enzo ook niet.
woensdag 1 september 2010 om 22:22
quote:berbke schreef op 01 september 2010 @ 22:20:
Goed van je Moontje, alleen zijn sommige echt gruwelijk duur.
Ik wil zo graag eens een Marokkanse supermarkt binnegaan, maar alleen durf ik niet en mijn schoonzusje mag niet mee van men broer.
Nou jaaaah!
Ik heb een tijd wel regelmatig boodschappen gedaan bij zulke winkels (vroeger toen ik in de grote stad woonde en de meerderheid van mijn buren bruine ogen en zwart haar had). Vond het wel vervelend dat er geen prijzen bij stonden. Had het idee dat ze bij de kassa maar wat riepen en dat dat zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel kon werken.
22.22
Goed van je Moontje, alleen zijn sommige echt gruwelijk duur.
Ik wil zo graag eens een Marokkanse supermarkt binnegaan, maar alleen durf ik niet en mijn schoonzusje mag niet mee van men broer.
Nou jaaaah!
Ik heb een tijd wel regelmatig boodschappen gedaan bij zulke winkels (vroeger toen ik in de grote stad woonde en de meerderheid van mijn buren bruine ogen en zwart haar had). Vond het wel vervelend dat er geen prijzen bij stonden. Had het idee dat ze bij de kassa maar wat riepen en dat dat zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel kon werken.
22.22
woensdag 1 september 2010 om 22:22
woensdag 1 september 2010 om 22:24
Nederland is wel extreem met zijn bioindustrie. Wat die beesten hier allemaal krijgen krijgen ze in Spanje ook niet, begreep ik.
Ik heb hier niet echt voor het zeggen wat er op mijn bord komt (wil niet gaan zeuren) maar als ik voor mezelf kook ga ik wel anders eten.
(Dat eten wordt nog een issue, maar dat terzijde)
22.24
Ik heb hier niet echt voor het zeggen wat er op mijn bord komt (wil niet gaan zeuren) maar als ik voor mezelf kook ga ik wel anders eten.
(Dat eten wordt nog een issue, maar dat terzijde)
22.24
woensdag 1 september 2010 om 22:26
quote:schuddebuikje schreef op 01 september 2010 @ 22:24:
Ja Moon ik weet heel goed hoe ik voor mezelf moet zorgen maar soms ben ik alles even zat en wil ik alleen maar genieten en nergens aan denken... ach, heeft niet iedereen dat wel eens?
22.24Jahoor, net nog. Avondeten om 22 uur, bestond uit een half stokbroodje met kruidenboter en 2 stroopwafels. I feel fat.
Ja Moon ik weet heel goed hoe ik voor mezelf moet zorgen maar soms ben ik alles even zat en wil ik alleen maar genieten en nergens aan denken... ach, heeft niet iedereen dat wel eens?
22.24Jahoor, net nog. Avondeten om 22 uur, bestond uit een half stokbroodje met kruidenboter en 2 stroopwafels. I feel fat.
woensdag 1 september 2010 om 22:26
Ja wel hoor Buik. Denk dat de één wat relaxter met eten omgaat (gezond of ongezond) en de ander er wat meer bij nadenkt of het wel 'mag'. Bij mij gaat het in periodes maar ben nu best gefocust op mijn eten en kan niet zo genieten van ongezonde dingen.
Volgens mij denk jij ook veel na bij het eten, soms mag je dat gewoon even loslaten!
22.26
Volgens mij denk jij ook veel na bij het eten, soms mag je dat gewoon even loslaten!
22.26