Hoe lang laat jij jouw kerstboom staan?
dinsdag 30 december 2025 om 10:43
Ik laat mijn kerstboom lang staan. Vind het gezellig en mooi licht in de kamer. Minimaal tot Driekoningen (ben niet eens katholiek
). Moet er wel bij zeggen dat ik de boom ook laat heb opgezet, ongeveer week voor Kerst.
Bij een vriendin van mij wordt de boom altijd op 1 januari afgetuigd en alle kerstspullen opgeruimd. Die zet de kerstboom echter altijd vroeg neer.
Hoe zit het bij jullie?
Bij een vriendin van mij wordt de boom altijd op 1 januari afgetuigd en alle kerstspullen opgeruimd. Die zet de kerstboom echter altijd vroeg neer.
Hoe zit het bij jullie?
zaterdag 3 januari 2026 om 17:07
zaterdag 3 januari 2026 om 23:22
Bij de Action kun je je hart alweer ophalen wat dat betreft
zondag 4 januari 2026 om 17:09
Oh wacht...carnaval is nog daarvoor.
Je pense donc je suis
zondag 4 januari 2026 om 17:16
Officieel is 6 januari de laatste dag van kerst,heilige Drie Koningen. Maar het is ook maar net hoe nauw iemand het neemt om de kerst versiering pas 7 januari weg te halen. Gebeurt nog regelmatig in de streek waar ik vandaan kom (bij de Moezel wat een katholieke streek is). Hier vandaag de kerstboom en alle versiering weg gehaald en in een doos gedaan. Het is mooi geweest en het kwam vandaag gewoon goed uit. De mooie lamp van mijn schoonmoeder staat er weer. Tussendoor dan af en toe bloemen halen en neerzetten of andere versiering die ik nog zelf ga maken.
Je pense donc je suis
zondag 4 januari 2026 om 17:41
Ik vind het wel fijn om het straks weer op te ruimen. Het wordt dinsdag vermoed ik. Net een extra doos besteld omdat wij best wat extra dingen gekocht en gekregen hebben dit jaar. Ben blij als het straks weer leeg is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 4 januari 2026 om 19:42
Ja ik ook, maar ik heb de hele week geen tijd en volgend weekend ook iets te druk eigenlijk..
Voordeel is wel dat mijn hele huis weer aan kant is en we gelijk een grote schoonmaak beneden hebben gedaan
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 5 januari 2026 om 13:43
Boom staat hier ook nog. Plan was vandaag opruimen maar denk niet dat dat gaat lukken. En dan elk jaar weer hetzelfde: hoe het zonder boom gezellig maken? De grote plant die stond waar de boom nu staat heeft het loodje gelegd. En ik mis de gezellige lichtjes altijd als de boom eruit is. Dus tips om met van die lichtsnoeren op batterijen iets decoratiefs te maken zijn welkom. Heb nu bv een hele grote vaas met dennenappels en kerstballen met zo'n lichtsnoer erin.
maandag 5 januari 2026 om 17:56
maandag 5 januari 2026 om 18:03
Ik weet niet of jullie een tuin hebben en je daar de lichtsnoeren met batterijen op kunt hangen? Verschillende lichtjes in diverse vormen en verschillende kleuren erin doen...als dat past? Evtl. een nieuwe plant kopen en de snoer erom heen doen? Of op het balkon ophangen of als tafeldecoratie gebruiken of op je muur? Een eigen nachtlampje maken met diverse kleuren. Met led strips kan je ook decoreren. Dat schoot me ff spontaan te binnen. Kijk maar!yellowpino schreef: ↑05-01-2026 13:43Boom staat hier ook nog. Plan was vandaag opruimen maar denk niet dat dat gaat lukken. En dan elk jaar weer hetzelfde: hoe het zonder boom gezellig maken? De grote plant die stond waar de boom nu staat heeft het loodje gelegd. En ik mis de gezellige lichtjes altijd als de boom eruit is. Dus tips om met van die lichtsnoeren op batterijen iets decoratiefs te maken zijn welkom. Heb nu bv een hele grote vaas met dennenappels en kerstballen met zo'n lichtsnoer erin.
madamebijoux wijzigde dit bericht op 05-01-2026 18:50
2.14% gewijzigd
Je pense donc je suis
maandag 5 januari 2026 om 18:14
ik zag op de socials voorbij komen en blijkbaar lag het al in de schappen voor kerst uberhaupt begon..
Relax we're all crazy, it's not a competition
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in