Hoe lang laat jij jouw kerstboom staan?

30-12-2025 10:43 118 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik laat mijn kerstboom lang staan. Vind het gezellig en mooi licht in de kamer. Minimaal tot Driekoningen (ben niet eens katholiek 😄). Moet er wel bij zeggen dat ik de boom ook laat heb opgezet, ongeveer week voor Kerst.

Bij een vriendin van mij wordt de boom altijd op 1 januari afgetuigd en alle kerstspullen opgeruimd. Die zet de kerstboom echter altijd vroeg neer.

Hoe zit het bij jullie?
Hier de boom er ook uit en 2 bossen prachtige bloemen staan!
Rodepeper schreef:
02-01-2026 23:23
Zijn de paaseieren al weer gespot in de supers? Zag vlak voor kerst de eerste tulpen al bij de appie staan :facepalm:
mijn nicht is net terug uit Amerika, daar was de dag na kerst, alles vervangen door Valentijn :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
03-01-2026 17:07
mijn nicht is net terug uit Amerika, daar was de dag na kerst, alles vervangen door Valentijn :hihi:
Je kunt nooit te vroeg beginnen met oefenen. :proud:
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
02-01-2026 20:46
Binnenkort zet ik de paasversiering neer. :lol:
Bij de Action kun je je hart alweer ophalen wat dat betreft :bunny:
Elizabethie schreef:
03-01-2026 23:22
Bij de Action kun je je hart alweer ophalen wat dat betreft :bunny:
Oh wacht...carnaval is nog daarvoor. ;-)
Je pense donc je suis
Officieel is 6 januari de laatste dag van kerst,heilige Drie Koningen. Maar het is ook maar net hoe nauw iemand het neemt om de kerst versiering pas 7 januari weg te halen. Gebeurt nog regelmatig in de streek waar ik vandaan kom (bij de Moezel wat een katholieke streek is). Hier vandaag de kerstboom en alle versiering weg gehaald en in een doos gedaan. Het is mooi geweest en het kwam vandaag gewoon goed uit. De mooie lamp van mijn schoonmoeder staat er weer. Tussendoor dan af en toe bloemen halen en neerzetten of andere versiering die ik nog zelf ga maken. :)
Je pense donc je suis
Ik schreef gisteren nog dat ik de kerstbomen nog 1 week zou laten staan.. nu toch maar alles opgeruimd. Kale bedoening nu..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik vind het wel fijn om het straks weer op te ruimen. Het wordt dinsdag vermoed ik. Net een extra doos besteld omdat wij best wat extra dingen gekocht en gekregen hebben dit jaar. Ben blij als het straks weer leeg is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hier staat hij nog! Ik vind het sfeertje nog heerlijk 🎄
Pitulia schreef:
04-01-2026 18:39
Ja ik ook, maar ik heb de hele week geen tijd en volgend weekend ook iets te druk eigenlijk..

Voordeel is wel dat mijn hele huis weer aan kant is en we gelijk een grote schoonmaak beneden hebben gedaan
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hier staat ie ook nog naar volle tevredenheid, en die sneeuw buiten maakt het er niet slechter op :lol: Ik wilde hem eigenlijk aankomende woensdag weghalen maar ik denk dat het komend weekend wordt.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
Pitulia schreef:
04-01-2026 18:39
❤️
Je pense donc je suis
Ik denk dat het ook wel uitmaakt of je een kunstboom hebt of een echte. Die laatste heeft natuurlijk een beperktere houdbaarheid.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Boom staat hier ook nog. Plan was vandaag opruimen maar denk niet dat dat gaat lukken. En dan elk jaar weer hetzelfde: hoe het zonder boom gezellig maken? De grote plant die stond waar de boom nu staat heeft het loodje gelegd. En ik mis de gezellige lichtjes altijd als de boom eruit is. Dus tips om met van die lichtsnoeren op batterijen iets decoratiefs te maken zijn welkom. Heb nu bv een hele grote vaas met dennenappels en kerstballen met zo'n lichtsnoer erin.
dianaf schreef:
05-01-2026 13:37
Ik denk dat het ook wel uitmaakt of je een kunstboom hebt of een echte. Die laatste heeft natuurlijk een beperktere houdbaarheid.
We hebben een kunstboom. Die staat nu in de kelder.
Je pense donc je suis
Ik ben m ineens zat dus hij gaat straks na het eten weer afgetuigd naar de zolder.
Terug van weggeweest
yellowpino schreef:
05-01-2026 13:43
Boom staat hier ook nog. Plan was vandaag opruimen maar denk niet dat dat gaat lukken. En dan elk jaar weer hetzelfde: hoe het zonder boom gezellig maken? De grote plant die stond waar de boom nu staat heeft het loodje gelegd. En ik mis de gezellige lichtjes altijd als de boom eruit is. Dus tips om met van die lichtsnoeren op batterijen iets decoratiefs te maken zijn welkom. Heb nu bv een hele grote vaas met dennenappels en kerstballen met zo'n lichtsnoer erin.
Ik weet niet of jullie een tuin hebben en je daar de lichtsnoeren met batterijen op kunt hangen? Verschillende lichtjes in diverse vormen en verschillende kleuren erin doen...als dat past? Evtl. een nieuwe plant kopen en de snoer erom heen doen? Of op het balkon ophangen of als tafeldecoratie gebruiken of op je muur? Een eigen nachtlampje maken met diverse kleuren. Met led strips kan je ook decoreren. Dat schoot me ff spontaan te binnen. Kijk maar! ;-)
madamebijoux wijzigde dit bericht op 05-01-2026 18:50
2.14% gewijzigd
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
03-01-2026 17:52
Je kunt nooit te vroeg beginnen met oefenen. :proud:
ik zag op de socials voorbij komen en blijkbaar lag het al in de schappen voor kerst uberhaupt begon.. :rofl: :rofl: :rofl:
Relax we're all crazy, it's not a competition

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven