Hoe los ik dit op?
woensdag 23 mei 2012 om 14:56
Ik ben bezig met het maken van een uitnodiging voor het verjaardagsfeest van mijn opa. Deze uitnodiging gaat naar zijn broers en zussen, de kinderen en (achter)kleinkinderen. Nu zit ik in de knoop met de afsluiting. Want wat zet ik na hartelijke groeten? ((o)pa) Jan Jansen ziet er zo raar uit.
Wie weet raad?
Wie weet raad?
woensdag 23 mei 2012 om 15:14
Waarom, zo heet hij toch?
Alsof je opeens alleen je familierol bent als je vader of opa wordt.
M'n oma vond het zo erg dat niemand haar meer bij haar naam noemde. Ze was voor iedereen mevrouw, oma of moeder. Alle mensen die haar bij haar voornaam noemden waren er niet meer. Alsof je je eigen ik kwijt bent.
woensdag 23 mei 2012 om 15:20
Ligt maar net aan de omgangsvormen binnen de familie.
Ik denk dat je het meeste rekening moet houden met zijn broers en zussen, uit respect voor hun leeftijd. Daarom zou ik voor- en achternaam gebruiken.
Tegenover de kinderen vind ik dat niet raar, en de kleinkinderen snappen toch wel wie de afzender is?
Ik denk dat je het meeste rekening moet houden met zijn broers en zussen, uit respect voor hun leeftijd. Daarom zou ik voor- en achternaam gebruiken.
Tegenover de kinderen vind ik dat niet raar, en de kleinkinderen snappen toch wel wie de afzender is?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.