hoe win je met stratego! Help!

05-12-2014 20:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we vorige week het spel stratego aan 10jarige cadeau gedaan. Nu verlies ik steeds, van zowel de z10 jarige als van mijn man. Online strategieën heb ik al bekeken en heb het zelf geprobeerd met de opstelling van wereldkampioen stratego!!!

Wellicht ben ik niet geschikt voor dit spel maar was toch benieuwd of jullie nog tips hadden!!! Hoe spelen jullie het?

Of beter nog, hoe winnen jullie het?
Onvoorspelbaar zijn!

Ik doe altijd gewoon maar wat en daardoor ben ik zo onvoorspelbaar dat ik vaak met een verrassingsaanval nog kan winnen

En de opdrachten uit je hoofd leren, zodat je snel door hebt wat de anderen als opdracht hebben.
Opdrachten???
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
eehh Istar, er is maar 1 opdracht, de vlag van de tegenstander. je bent in de war met RISK
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik verlies nooit met stratego. Twee defensieve linies, en altijd winnen op punten. De vlag van de tegenstander us irrelevant. Creëer een overwicht op majoors, stempel de hogere officieren af, sluit de tegenstander op en drijf hem langzaam maar stelselmatig terug. Je wint vrijwel altijd, en je verliest nooit.

Het spel wordt er wel saai door na een tijdje.
quote:nlies schreef op 05 december 2014 @ 20:45:

eehh Istar, er is maar 1 opdracht, de vlag van de tegenstander. je bent in de war met RISK

Oh ja!

Stratego is niet zo lastig toch?
quote:nlies schreef op 05 december 2014 @ 20:45:

eehh Istar, er is maar 1 opdracht, de vlag van de tegenstander. je bent in de war met RISKDenkfout waarmee je risicovol gaat spelen en dus verliest
Ik verlies ook altijd, dus ik lees mee
quote:Istar_ schreef op 05 december 2014 @ 20:41:

En de opdrachten uit je hoofd leren, zodat je snel door hebt wat de anderen als opdracht hebben.Is dat een nieuwe versie van Stratego ? Met die opdrachten er bij ? Ik heb het volgens mij al 30 jaar maar ben er nog nooit opdrachten bij tegen gekomen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Istar_ schreef op 05 december 2014 @ 20:52:

[...]

Oh ja!

Stratego is niet zo lastig toch?Ik vind van wel, want ik vergeet altijd de rangen en standen van die figuren. Ik wil alles spelen behalve stratego en monopoly
quote:nlies schreef op 05 december 2014 @ 21:01:

[...]

Ik vind van wel, want ik vergeet altijd de rangen en standen van die figuren. Ik wil alles spelen behalve stratego en monopolyIk ook en ik kan het overzicht ook niet houden van de pionnetjes die al in de doos liggen. Dus ik ben een groot drama in dit spel
Ja risk ken ik dan weer niet
Ik ook drama, denk dat ik een goeie opstelling heb maar ben te laf met zetten van hoge stukken.. En verraad te snel mijn vlag doordat ik snel linies naar voren zet
quote:sasve schreef op 05 december 2014 @ 21:11:

Ik ook drama, denk dat ik een goeie opstelling heb maar ben te laf met zetten van hoge stukken.. En verraad te snel mijn vlag doordat ik snel linies naar voren zet Mischien samen een keer spelen, kijken wie er wint.
quote:pluisje26 schreef op 05 december 2014 @ 21:03:

[...]

Ik ook en ik kan het overzicht ook niet houden van de pionnetjes die al in de doos liggen. Dus ik ben een groot drama in dit spel gewoon een kansloos spel at om een of andere vreemde reden al jaren bestaat
Uit je hoofd leren:

https://answers.yahoo.com ... qid=20090203065419AAHyjZK
quote:pluisje26 schreef op 05 december 2014 @ 21:18:

[...]

Mischien samen een keer spelen, kijken wie er wint. Goed idee pluisje:-)
Ik zette als kind mijn vlag altijd in een hoekje met drie bommen er om heen. Dan een paar hoge piefen en bommen op de volgende rij. Voor de rest deed ik maar wat.

Werkte prima.

Ik durf het dus niet met mijn dochter te spelen. De kans is groot dat haar ´ik doe maar wat strategie´ een stuk beter zal werken dan mijn ´nu volwassen dus ik moet erover nadenken´ versie.
Ja maar met hoge op achterste rijen ga je er ook aan heb ik het idee
quote:sasve schreef op 05 december 2014 @ 22:41:

Ja maar met hoge op achterste rijen ga je er ook aan heb ik het idee Klopt
De vlag helemaal achteraan plaatsen (niet in het midden!) met drie bommen er om heen. In de buurt een paar hoge piefen, niet te veel! Anders valt het op dat er daar iets te verdedigen valt.
Heel irritant als je kind de hele tijd wint he
De positie van de maarschalk is belangrijker dan die van de vlag, zet ook niet al je mineurs vooraan.
verba volant, scripta manent.
TO heel simpel: met mij spelen, ik ben daar zo slecht in dat

mijn kat het nog van me winnen zou...
De maarschalk is onhandig, door de dreiging van de spion. Dus van dat stuk wil je zo snel mogelijk af. Generaal is ook een onding, want alleen, dus ook zsm lozen. Kolonels kunnen nuttig zijn, maar je wint echt eenvoudig als je tijdens het uitwisselen van hogere officieren een voorsprong van drie majoors opbouwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven