hoe win je met stratego! Help!

05-12-2014 20:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we vorige week het spel stratego aan 10jarige cadeau gedaan. Nu verlies ik steeds, van zowel de z10 jarige als van mijn man. Online strategieën heb ik al bekeken en heb het zelf geprobeerd met de opstelling van wereldkampioen stratego!!!

Wellicht ben ik niet geschikt voor dit spel maar was toch benieuwd of jullie nog tips hadden!!! Hoe spelen jullie het?

Of beter nog, hoe winnen jullie het?
Nou heb ik zin om te stratego-en! Maar ik ben net verhuisd en alles zit in dozen dus kan niets vinden.
Leuk hoor, zo'n topic . Ik ben net het spel aan het zoeken geweest maar ik kan het niet vinden, ik vrees dat het in de kelder staat.
verba volant, scripta manent.
Ik heb de stratego app gedownload.... Kost wel wat maar dan heb je ook wat... Een computer waar je tegen kan spelen en het moeilijkheidsniveau die je zelf kan bepalen! Zo kan k wel af en toe winnen.

Heb nu een paar keer de maarschalk en de sergeant achter het meertje gezet zodat ze beschermd staan en ik iedereen kan attacken die in de buurt komt....
Vergeet de vlag, zet die ergens achteraan tussen bommen en verder niet meer aan denken.

De hoge officieren in de frontlinie, maar verdekt opgesteld. Achter het meertje, bijvoorbeeld. Aanvallen met kapiteins, luitenanten en sergeanten, wacht tot je tegenstander iets pakt met een majoor, kolonel, generaal of maarschalk en ga daar dan achteraan met een nog hogere. Zodra je een hoge hebt verschalkt, alles wat nog hoger of even hoog is afruilen of ook in de val lokken, dan hou jij de hoogste over en daar kan je alles mee pakken.

En een nuttige tip: met een verkenner kan je de spion van de tegenstander handig verschalken.
Spreuken 18:2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven