Hoe zwaar is jouw leven vandaag

28-06-2025 11:47 287 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms is zeiken om het zeiken gewoon pure therapie. Niet omdat je leven echt vreselijk is, maar omdat het tussen de kattenkots en puberstress door gewoon even fijn is om ongegeneerd dramatisch te doen over een ingescheurde teennagel, een man die stervende is aan een niesbui, of een banaan in ontbinding uit je lievelingstas peuteren.

Hoe zwaar is jouw leven vandaag op de schaal van ' gat in je sok' tot ' ongemerkt met nutella op je wang door de winkel gelopen'?
vgm1980 wijzigde dit bericht op 28-06-2025 13:55
0.32% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
01-07-2025 11:39
Ik stond net gehurkt om wat takken van een struik te knippen. Knip ik een gat in mn jurk :frusty:
Oeps 😅

De hond beet laatst een gat in een nieuwe jurk.
Pieremachochel
VGM1980 schreef:
Ik stond net gehurkt om wat takken van een struik te knippen. Knip ik een gat in mn jurk :frusty:
:rofl:
Ook een Pluviofiel
VGM1980 schreef:
01-07-2025 09:49
Herkenbaar allemaal, senseootje (ook ziek, zonder verbetering) Het kan aardig eenzaam zijn. Wat je dan weer niet hardop uitspreekt want dan ben je een zeikerd.
Ja, ik ben altijd heel zelfstandig geweest en nooit ziek. En ineens overvalt de kanker mij. Ik hoorde wel dat mensen die niet meer konden werken vanwege ziekte eenzaam waren, of "vergeten" werden. Maar zolang je zelf midden in het leven staat, besef je toch niet hoe eenzaam, eenzaam kan zijn. Ik heb mij in ieder geval wel voorgenomen om daar toch meer oog voor te hebben als ik hersteld ben.

Ik spreek het ook verder niet uit, ik wil niet zielig gevonden worden of mensen een schuldgevoel geven.. maar ja, de andere kant is dus wel dat ik mij nu super rot voel. :facepalm:
Ik doe mijn best
VGM1980 schreef:

En dan word je hier ook nog uitgelachen :there:

;)
huismuis
Yella78 schreef:
01-07-2025 11:12
Het voelt heel dubbel om te klagen over futiliteiten na te lezen over ernstige ziekte, sterkte voor jullie!
Ik ben er wel achter, dat als je alles op een weegschaaltje legt, je nooit meer kan zeuren. En het lucht nou net zo lekker op.

Dus ik ben van mening dat elke zeur het waard is om te melden. Om heel eerlijk te zijn heb ik diep medelijden met je met die vieze kleverige bende! Ik zou er ook helemaal beroerd van worden, ook omdat je weet dat je met dit warme weer, dagen bezig bent om die troep op te ruimen. Misschien vind ik het nog wel erger dat mijn eigen "ernstige ziekte" ;)
Ik doe mijn best
VGM1980 schreef:
Jij maakt mijn dag! Hoe krijg je dat nou voor elkaar. Wat kun je dan jezelf toch stom vinden he.
Ik doe mijn best
VGM1980 schreef:
01-07-2025 11:38
Neehoor, ik heb het juist geopend om te zeiken over stomme dingen. Dat houdt het juist allemaal weer even luchtig en simpel.
Helemaal eens. En het is ook heerlijk om te lezen dat anderen ook zeurtjes hebben.
Ik doe mijn best
Senseo, ik hoop dat je over dit schuldgevoel kan heenstappen. Want ik ben van mening dat juist vriendschappen en familiebanden de basis zijn voor emotionele support en niet alleen voor de leuke oppervlakkige contactmomenten. Ik zou het juist heel graag willen weten als iemand zich eenzaam voelt.

Je hebt nu mensen om je heen nodig die er voor jou zijn, dat is echt een heel fijn gevoel om je gevoelens te delen met de mensen om je heen die jou dierbaar zijn.

Zeurmomentje:

Mijn arme katten hebben het snikheet. Ik heb een pokkehekel aan dit weer. Waarom niet gewoon heerlijk 20 graden?

Voor de rest heb ik gewoon eens niks te klagen.
Sterkte voor de zieken!!
Milestone schreef:
01-07-2025 12:24
Ik mag eigenlijk ook zeker niet klagen want ik hoef vandaag niet te werken in de hitte. Heb ik heel veel geluk mee. Maar iets anders kan ik nu ook niet doen vanwege diezelfde hitte. Het is in de tuin niet eens uit te houden, dus nu zit ik de hele dag binnen. En uitgerekend vandaag ongesteld zijn is al helemaal ruk.
Ja ik ben ook vandaag ongesteld geworden. Gadverdamme. Zo lekker op de bank met drie ventilatoren en naproxennetje
Ik heb mannengriep als vrouw. Dan weet je dat het echtecht erg is.
Eind vorig jaar ben ik mijn lieve dochter verloren. IK had een vriendin, al meer dan 25 jaar en ik voelde die vriendschap steeds meer uit mijn vingers glippen, terwijl ik haar zo nodig had. Nu heb ik haar daarop aangesproken en bleek mijn gevoel juist, de vriendschap was niet meer onvoorwaardelijk. Dat doet zeer maar maakt me ook denken van fuck you.
noglangnietjarig schreef:
01-07-2025 08:54
Zo mocht ik als kind niet naar het zwembad als de wind uit het noorden kwam.

Heb ik ons kind uiteraard nooit aangedaan.
Ik moest vroeger een koltruitje onder mijn gympak. Want ja, zo'n koud nekkie, in zo'n tochtige gymzaal, daar kon alleen maar ellende van komen.
Senseo schreef:
01-07-2025 13:05
Ja, ik ben altijd heel zelfstandig geweest en nooit ziek. En ineens overvalt de kanker mij. Ik hoorde wel dat mensen die niet meer konden werken vanwege ziekte eenzaam waren, of "vergeten" werden. Maar zolang je zelf midden in het leven staat, besef je toch niet hoe eenzaam, eenzaam kan zijn. Ik heb mij in ieder geval wel voorgenomen om daar toch meer oog voor te hebben als ik hersteld ben.

Ik spreek het ook verder niet uit, ik wil niet zielig gevonden worden of mensen een schuldgevoel geven.. maar ja, de andere kant is dus wel dat ik mij nu super rot voel. :facepalm:
Jeetje. Wat heftig zeg. Ik hoop dat je je snel wat minder eenzaam en rot gaat voelen.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
01-07-2025 22:34
Eind vorig jaar ben ik mijn lieve dochter verloren. IK had een vriendin, al meer dan 25 jaar en ik voelde die vriendschap steeds meer uit mijn vingers glippen, terwijl ik haar zo nodig had. Nu heb ik haar daarop aangesproken en bleek mijn gevoel juist, de vriendschap was niet meer onvoorwaardelijk. Dat doet zeer maar maakt me ook denken van fuck you.
Wat een verdrietig verhaal. Veel sterkte.
Loren schreef:
28-06-2025 12:19

Verder net ruzie met man omdat ik de verkeerde pindasaus heb gehaald. Dat schijnt echt Heul Erg Belangrijk te zijn, de goede pindasaus. Ik vind pindasaus sowieso niet te eten, dus mij boeit het voor geen meter. Had ie maar duidelijk moeten zijn.
Een beetje vent maakt zelf pindasaus. Met eigen recept. Die koopt het niet (of laat het niet kopen).

Wat ontzettend verdrietig. :redrose:

Wil je wat meer over je dochter vertellen?
Strikje schreef:
01-07-2025 23:06
Wat ontzettend verdrietig. :redrose:

Wil je wat meer over je dochter vertellen?
Ik zou heel veel verhalen kunnen vertellen, hoe lief ze was, hoe sociaal, hoe bijzonder, maar in verband met herkenbaarheid durf ik dat niet echt. Maar ik vind dit dan ook weer een fijn topic, omdat ik weet dat het leven door gaat met de dagelijkse ergernissen en hoe blij ik nog van een vlinder kan worden, hoe zwaar mijn leven nog is met het stoten van mijn kleine teen, bij wijze van.
Appletje schreef:
01-07-2025 23:04
Een beetje vent maakt zelf pindasaus. Met eigen recept. Die koopt het niet (of laat het niet kopen).
:) . Normaalgesproken doet hij dat maar door onder andere een half affe nieuwe keuken en andere dingen deze keer niet. Vandaar ook de kritiek, als het dan al uit een potje moest, dan wel die ene.

Maar ja, wist ik veel, ik eet het zelf niet dus voor mij is alles 1 pot nat.
:hug: wat ontzettend verdrietig.
Maar mensen gaan voorbij
De schoonmaakstrer is gister geweest en normaal weet ik het dan minstens tot het weekend wel een beetje netjes te houden maar nu met die warmte komt er weinig uit mijn handen en is het nu alweer een bende voor mijn gevoel O_O
Acht wat verdrietig :hug: :redrose:
Ook een Pluviofiel
auroraatje schreef:
02-07-2025 08:28
De schoonmaakstrer is gister geweest en normaal weet ik het dan minstens tot het weekend wel een beetje netjes te houden maar nu met die warmte komt er weinig uit mijn handen en is het nu alweer een bende voor mijn gevoel O_O
Boeien! Lekker een bende laten zijn. Loopt niet weg hè :P
Opruimen komt wel weer.
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
02-07-2025 08:42
Boeien! Lekker een bende laten zijn. Loopt niet weg hè :P
Opruimen komt wel weer.

Da's waar maar ik denk dan wel: waar betaal ik eigenlijk voor als ik het toch niet netjes kan houden? Het was misschien een half middagje netjes, nu zie je al niet meer dat ze geweest is
Mijn leven valt reuze mee. Als ik de verhalen hier hoor zijn mijn problemen klein bier.

Een :hug: voor iedereen die hem kan gebruiken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven