Hond in de auto laten
zondag 7 oktober 2018 om 15:48
Vorige week zag ik een hond helemaal alleen in een auto op een parkeerplaatst vlakbij een klein winkelcentrum. Het was niet heel warm, ik schat 20 graden. De auto stond wel in de schaduw en beide ramen stonden op een kier (ca 5cm).
Ik vond de hond erg zielig, hij kwam telkens bij het raam piepen en janken als hij iemand in de buurt hoorde komen.
Ik heb 0,0 ervaring met honden dus ik had echt geen idee of dat gevaarlijk was of niet. Ik heb aan een dame gevraagd die ik daar voorbij zag lopen. Ze zei het ook zielig te vinden maar zei ook dat het opzich geen kwaad kan als de hondeigenaar ff snel een zak brood of wat ging kopen. Ik dacht, ja dat is ook wel waar dus ik ben weggelopen om wat bankzaken te regelen, boodschappen doen etc. ik kwam zo’n 45 min later terug en de hond zat nog in de auto.
Ik heb de politie gebeld maar die zeiden dat het niet gevaarlijk is zolang als er wat lucht binnenkomt en de auto niet in de zon staat.
Ik was eerlijk gezegd verbaasd want ik vond t eigenlijk wel warm zat en hoeveel lucht kan er nu echt naar binnen komen als het raam maar een heel klein beetje openstaat ?
Vinden jullie dat de hond in gevaar werd gebracht of kunnen honden meer aan dan ik denk? Voor hetzelfde geld zat de hond al een aantal uur in de auto...
Ik vond de hond erg zielig, hij kwam telkens bij het raam piepen en janken als hij iemand in de buurt hoorde komen.
Ik heb 0,0 ervaring met honden dus ik had echt geen idee of dat gevaarlijk was of niet. Ik heb aan een dame gevraagd die ik daar voorbij zag lopen. Ze zei het ook zielig te vinden maar zei ook dat het opzich geen kwaad kan als de hondeigenaar ff snel een zak brood of wat ging kopen. Ik dacht, ja dat is ook wel waar dus ik ben weggelopen om wat bankzaken te regelen, boodschappen doen etc. ik kwam zo’n 45 min later terug en de hond zat nog in de auto.
Ik heb de politie gebeld maar die zeiden dat het niet gevaarlijk is zolang als er wat lucht binnenkomt en de auto niet in de zon staat.
Ik was eerlijk gezegd verbaasd want ik vond t eigenlijk wel warm zat en hoeveel lucht kan er nu echt naar binnen komen als het raam maar een heel klein beetje openstaat ?
Vinden jullie dat de hond in gevaar werd gebracht of kunnen honden meer aan dan ik denk? Voor hetzelfde geld zat de hond al een aantal uur in de auto...
maandag 8 oktober 2018 om 08:38
Zo zeg, wat ontzettend ongepast om zomaar andermans hond te gaan verplaatsen! Daar zou ik echt not amused over zijn.Zeikmatras schreef: ↑07-10-2018 21:33Mijn keffert laat ik ook wel is in de auto, max 15/20 min afhankelijk van de kassa rij.
Geen probleem, raampjes open... (niet bij extreme hitte blabla)
Als het wat zonniger is lopen we samen naar de supermarkt en zet ik hem in de schaduw aan een fietspaaltje oid.
Ook nooit lang, soms loopt het uit door de rij bij de kassa.
En wat overkomt het mij vaak(!!) dat mijn hond dan ineens is verplaatst... Roepen de daders “ja hij wou in het zonnetje!” ....
Of dat er mensen zitten te posten bij mijn hond die een paar minuutjes alleen was om mij de les te lezen.... Mijn hond gaat altijd rustig liggen en staat enthousiast op als ik er aan kom... Of kinderen, want hijkinderen.