Hondenpoep :-(
woensdag 24 mei 2017 om 09:38
Achter ons huis ligt een speelveldje / trapveldje. Een grasveldje met een doel.
Helaas zijn er mensen die hier hun hond laten poepen, wat mij al een paar keer zo'n ranzige schoonmaakbeurt van de kinderschoenen heeft opgeleverd.
Ik heb een keer bij het grasveld 3x een nette brief opgehangen. En ik heb nu de gemeente een hondenpoep-bord op laten hangen.
Sindsdien is het ietsje minder, maar bepaald niet over.
In de gemeente waar wij wonen mogen honden alleen poepen op een speciale plek of bij bosjes.
Iemand nog ideeën of ervaring hier mee?
Helaas zijn er mensen die hier hun hond laten poepen, wat mij al een paar keer zo'n ranzige schoonmaakbeurt van de kinderschoenen heeft opgeleverd.
Ik heb een keer bij het grasveld 3x een nette brief opgehangen. En ik heb nu de gemeente een hondenpoep-bord op laten hangen.
Sindsdien is het ietsje minder, maar bepaald niet over.
In de gemeente waar wij wonen mogen honden alleen poepen op een speciale plek of bij bosjes.
Iemand nog ideeën of ervaring hier mee?
vrijdag 26 mei 2017 om 09:17
Ik ben ook tegen de hondenbelasting omdat 't achterhaald is en er inderdaad weinig daadwerkelijk voor de honden gedaan wordt van dat geld. Kan je gewoon opzoeken in begrotingen van gemeenten. Wordt ook in steeds meer femeentes afgeschaft omdat 't nergens opslaat.
Inderdaad voor katten en paarden betaal je ook geen belasting, en poepen ook soms op straat.
Bereden politie ruimt de paardenpoep ook echt niet op.
Hondenpoep in de bebouwde kom niet opruimen vind ik heel asociaal.
Heb zelf twee honden, betaal helaas hondenbelasting en ruim poep uiteraard op.
Inderdaad voor katten en paarden betaal je ook geen belasting, en poepen ook soms op straat.
Bereden politie ruimt de paardenpoep ook echt niet op.
Hondenpoep in de bebouwde kom niet opruimen vind ik heel asociaal.
Heb zelf twee honden, betaal helaas hondenbelasting en ruim poep uiteraard op.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
maandag 29 mei 2017 om 00:09
Loop jij nooit eens een rondje ergens anders met je hond? Alleen maar op jouw erf?Platy schreef: ↑24-05-2017 18:30Op internet inhakken op iemand die zegt de poep van zijn hond niet op te ruimen. Goed gewerkt dames, ik stel voor dat jullie nu naar buiten gaan om a nalatige hondenbaasjes aan te spreken, ik denk dat jullie er klaar voor zijn nu.
Hup naar buiten en zeg het die onverlaten die hun honden laten schijten waar jij het niet wil.
Snap niet dat jullie met die grote smoel op een forum niet even IRL mensen durven aan te spreken.
En voor jullie informatie, ik woon buiten de stad en derhalve kan m'n hond schijten op m'n eigen grond. Ik betaal jaarlijks hondenbelasting omdat het bijdraagt aan de gemeente,
mijn huis staat niet op grond van de gemeente.
Aannames zijn op deze site vrij normaal, maar zodra een man hier iets zegt heeft iedereen zijn standpunt klaar.