Iets geven aan iemand in de bijstand met kinderen?

23-11-2009 08:01 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam niet helemaal uit een pakkende titel maar ik geloof dat het zo de lading wel dekt.

Ik heb boven een racebaan staan waar de kinderen niets mee doen.In mijn omgeving is ook niemand die ik er gelukkig mee kan maken en weggooien vind ik zonde.

Ik kan hem natuurlijk naar de kringloopwinkel brengen maar ik geef hem liever aan iemand die echt geen cent te makken heeft (om het maar even plat te zeggen) Ik hoor namelijk steeds vaker dat mensen met een goed inkomen ook spullen halen bij de kringloop omdat het zo lekker goedkoop is en dat is niet helemaal wat ik in gedachte heb.

Mijn vraag is:" Zijn er hier meiden die het echt niet breed hebben en het ding willen hebben?

Of hoe kom ik anders aan een adres waarbij ik zeker weet dat hij goed terecht komt? Ik neem aan dat de voedselbank me geen adres gaat geven als ik daarom vraag.
Wat een goed idee!
quote:pinolover2 schreef op 23 november 2009 @ 08:01:

Ik kwam niet helemaal uit een pakkende titel maar ik geloof dat het zo de lading wel dekt.

Ik heb boven een racebaan staan waar de kinderen niets mee doen.In mijn omgeving is ook niemand die ik er gelukkig mee kan maken en weggooien vind ik zonde.

Ik kan hem natuurlijk naar de kringloopwinkel brengen maar ik geef hem liever aan iemand die echt geen cent te makken heeft (om het maar even plat te zeggen) Ik hoor namelijk steeds vaker dat mensen met een goed inkomen ook spullen halen bij de kringloop omdat het zo lekker goedkoop is en dat is niet helemaal wat ik in gedachte heb.

Mijn vraag is:" Zijn er hier meiden die het echt niet breed hebben en het ding willen hebben?

Of hoe kom ik anders aan een adres waarbij ik zeker weet dat hij goed terecht komt? Ik neem aan dat de voedselbank me geen adres gaat geven als ik daarom vraag.

En, wat is daar erg aan ? Het concept Kringloopwinkel is niet perse voor de armere mensen, maar voor het milieu. Om zo de afvalberg en onnodig weggooien van goede spullen wat in de hand te proberen houden. Dat er regelmatig mensen komen die niet zoveel te besteden hebben is mooi natuurlijk, maar "rijke" mensen mogen daar net zo goed komen.

Verder, lief idee, ik hoop dat je er iemand blij mee kan maken.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is maar dat is niet wat ik voor ogen heb met mijn racebaan.

Ik kom er zelf ook wel eens maar ik hoop met de racebaan een kind gelukkig te kunnen maken die misschien helemaal niets krijgt.
Gelukkig, ik las het alsof je vond dat "rijkere" mensen sowieso niet naar de kringloop moesten gaan

blijft staan dat ik het een lief idee van je vind
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Heb je in je buurt geen mensen waarvan je weet dat ze het niet breed hebben? In elk geval gaat het hier zo: er zijn meermaals mensen aan mijn deur geweest met spul, die ik verder nooit sprak of zo.

Anders zet je hem op een basisschool in je buurt weg, dan komt 'ie vast ook wel goed terecht.

Verder eens met Boro.
Bij de voedselbanken houden ze volgens mij rond deze periode (Sint/kerst) inzamelingsacties voor speelgoed. Toen maakten ze voor alle gezinnen met kinderen een sinterklaadpakket! Was tenminste vorig jaar zo in Roermond...ik weet natuurlijk niet waar je woont maar misschien is dat iets?

Erg lief idee van je trouwens!
In Amsterdam heb je de weggeefwinkel: speciaal voor mensen die afhankelijk zijn van de bijstand en voedselbank. Zij kunnen daar gratis (tweedehands) kleding, meubels en ook speelgoed halen. Misschien is er in jouw gemeente ook zo'n instelling?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ik ken iemand in Weesp die dat heel goed zou kunnen gebruiken. Alleenstaande moeder, die al 2 jaar weg is bij haar ex. Maar hij betaald géén alimentatie, advocaten zijn al 2 jaar aan het bekvechten zeg maar. Ze woont nu eindelijk sinds een paar maanden in een eigen huisje. Tot die tijd altijd bij haar vader en haar drankverslaafde stiefmoeder in huis moeten zitten :(

Mail me maar als je daar wat aan wil schenken suzannemarktplaats@live.nl

Groetjes!!
Bij de voedselbank kunnen ze natuurlijk helpen.

Maar kun je niet in je omgeving rondvragen? Op de school van je kinderen? Docenten weten vaak heel goed hoe het bij gezinnen gaat.

En dan met Sinterklaas de baan inpakken, gedicht er op, voor de deurzetten en wegrennen.

Hoeven ze geen dankjewel te zeggen. En kind denkt dat hij het van de Sint heeft gekregen.
De dichtsbijzijnde weggeef winkel zit in den haag en dat is niet echt naast de deur.Ken helaas niemand in de buurt die de baan goed zou kunnen gebruiken vandaar dat ik het via anderen moet doen.

Ik heb net aan de directrice van de basisschool van mijn kinderen gevraagd of ze misschien iemand weet.

Ik hoef niet te weten wie het is maar dan kan ik de baan op school afgeven en dan kunnen zij het weer doorgeven.

Ze zou haar gedachtes er over laten gaan dus dat wacht ik maar even af.

Mocht zij niemand weten dan kan ik altijd nog de voedselbank bellen denk ik zo.
@s0ezy: Ik hou je zeker in gedachte mocht er op school niets uitkomen.

@ Einstein: Leuk idee maar ik kan me zo voorstellen dat ik niet te horen krijg wie het is.Hoeft ook niet en ik verwacht ook geen dank je wel.Alleen al in gedachte het gezicht van het kind te zien is voor mij voldoende dank je wel.
quote:pinolover2 schreef op 23 november 2009 @ 08:53:

@s0ezy: Ik hou je zeker in gedachte mocht er op school niets uitkomen.

Begrijp ik, thanks!!

Waar woon je ongeveer?
Wat een geweldig idee. Ook zou je bij bijv. maatschappelijk werk kunnen vragen. En hier is ook een steunpunt voor minima. Misschien hebben ze ook zoiets bij jou? Die doen niet anders dan mensen die t niet breed hebben helpen.
de gemeente (sociale dienst) heeft wellicht ook informatie voor je waar je terecht kunt met spullen.
Ik kan je niet helpen, maar wil even zeggen dat ik het een top idee van je vind!
Ik woon in Alphen aan den rijn S0zey.Niet echt naast de deur maar mochten ze op school niemand weten dan komen we daar vast wel uit.
quote:pinolover2 schreef op 23 november 2009 @ 09:14:

Ik woon in Alphen aan den rijn S0zey.Niet echt naast de deur maar mochten ze op school niemand weten dan komen we daar vast wel uit.

Ja das waar, nou ik vroeg het omdat ik zo'n beetje overal wel iemand heb zitten (fam. enzo)

Zusje in Gouda

Ouders vlakbij Den Haag

Kennissen bij Breda, Den Helder

Etc...

Groetjes!!!

Ps: ik denk dat je het ook wel bij de voedselbank kan afgeven, dat zij het ergens brengen.
Een collega van mij doet dat met al het speelgoed waar haar zoon op uitgekeken is. Ze doet het via een site elke sinterklaas. Pakt dan al het speelgoed in en stuurt het dan op. Ik vind het een super idee!

Zal eens vragen welke site dat is.
je kunt het misschien ook zetten op www.gratisoptehalen.nl
Wat een leuk idee! Ik heb zelf ook nog een nieuwe race baan staan waar niets mee gedaan word. Als je de site weet avaeyebrow hoor ik het ook graag!
Pino: er is een hyves verzamelpunt en iemand uit Alphen aan den Rijn beheert die site. Ze woont aan de Bachsingel ik zal even kijken of ik de link kan plaatsen
Misschien kun je het eens op deze Hyves groep proberen:

http://gratisbabykleding.hyves.nl/

Het is een hyves groep die kinderkleding en speelgoed inzamelt voor mensen die het niet breed hebben.
http://verzamelpunt1alphen.hyves.nl/
Je kunt hem op de site: www.gratisoptehalen.nl zetten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven