ik wil mij ook vervelen!

20-04-2014 16:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva's!

Naar aanleiding van een ander topic: ik ben zoooo jaloers op iedereen die vrij is/zich verveelt.. ik doe een pre-master in combinatie met mij reguliere studie en ben daarom al vanaf september bijna non stop aan het blokken, omdat ik hierdoor bijna 2x zoveel studiepunten dan normaal moet halen. Momenteel is het de combinatie van mijn scriptie en een tentamen statistiek die mij erg zwaar valt. Ik denk dat dit komt doordat het de laatste loodjes zijn en ik gewoon erg moe ben. Ook maak ik mij veel zorgen of ik het allemaal wel voor eind juni af heb. Ik ben nogal perfectionistisch.

En dan te bedenken dat ik in de zomervakantie nog stage ga lopen en onze nieuwbouwwoning ook opgeleverd wordt, en daarna door mag stormen mijn master in. Ik kan mu alleen maar denken: pfffffffff

Ik weet dat er veeeel ergere dingen op de wereld zijn maar ik zou zooooo graag eens een weekendje vrij zijn, helemaal zonder zorgen aan mijn hoofd :-)

Herkenbaar?
Elynn, voor mij valt dat dus niet echt te regelen, zo lang ik mijzelf niet wijs kan maken dat ik ook echt wel 'ns een dagje zonder studeren of werken kan. Dat klinkt dramatischer dan het is, maar ik vind het gewoon echt heel lastig om dergelijke gedachten te blokkeren.
quote:annanananas schreef op 20 april 2014 @ 19:39:

Elynn, voor mij valt dat dus niet echt te regelen, zo lang ik mijzelf niet wijs kan maken dat ik ook echt wel 'ns een dagje zonder studeren of werken kan. Dat klinkt dramatischer dan het is, maar ik vind het gewoon echt heel lastig om dergelijke gedachten te blokkeren.

Het was ook niet lullig bedoeld, hoor. Meer om je even door elkaar te schudden. Natuurlijk kun je best een middag gaan niksen. Je staat het jezelf alleen niet toe. En dat lijkt me niet gezond. Nu niet, maar op de langere termijn al helemaal niet.
Dan moet je er denk ik maar gewoon mee beginnen. Je weet rationeel dat het verstandig is, gevoelsmatig nog niet.

Dus probeer die dagen in te plannen. En als er dan allerlei gedachten oppoppen die zeggen 'ik moet nu toch werken/studeren' dan is je impuls om die te volgen. Maar je hoeft het niet te doen. Probeer er eens naar te kijken waar je dan zo onrustig van wordt. Dus gedachten niet blokkeren maar lekker hun gang laten gaan. En dan tegen jezelf zeggen dat het vandaag niet hoeft.

Het vergt wat oefening maar het is ook een beetje gewenning om dingen los te kunnen laten. Het valt te proberen in ieder geval.

Datzelfde geldt voor perfectionisme. Wat gebeurt er nu (reëel) als het een keer 80% is ipv 100?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven