Ik wil wel uitgaan, maar kan niet!

25-10-2009 20:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve viva-forummers,

Ik wist eigenlijk niet waar ik dit topic moest plaatsen, dus heb ik dat maar hier gedaan. Ik heb een probleem. Het lijkt niet zo belangrijk en dat is het ook niet, maar ik lijd er best onder.

Het zit namelijk zo, ik doe een leuke opleiding, heb een leuk bijbaantje en ik heb het thuis heel erg fijn. Maar er is een ding waar ik mee zit, ik ga echt nooit uit! Het liefst zou ik elke week uitgaan, maar veel van mijn vrienden gaan niet uit omdat ze een vriend hebben en anderen hebben die behoefte helemaal niet. Vrienden die wel uitgaan wonen dan weer zo ver weg dat ik daar ook niet heen kan, in ieder geval zeker niet wekelijks. Ik heb namelijk mijn rijbewijs nog niet, daar heb ik op dit moment niet genoeg geld voor.

Ik merk de laatste tijd dat als mensen vragen of ik zaterdag op stap ga en ik moet steeds nee zeggen dat dit best wel pijn doet. Ik heb echt het gevoel dat ik veel mis.

Hebben jullie misschien tips voor mij?
Gewoon gaan?

In je eentje?

Zijn altijd wel mensen die je (vaag) kent denk ik.
www.nmlk.nl... vast ook wel eens een uitje in jou buurt? kan ook weinig kosten
quote:misss_L schreef op 25 oktober 2009 @ 20:15:

Ik merk de laatste tijd dat als mensen vragen of ik zaterdag op stap ga en ik moet steeds nee zeggen dat dit best wel pijn doet. Ik heb echt het gevoel dat ik veel mis.

Hebben jullie misschien tips voor mij?

Dit snap ik niet helemaal. Er wordt wel AAN je gevraagd of je uitgaat maar je wordt niet MEE gevraagd?? Of zijn dit de mensen die in een andere stad wonen?

Overigens kan ik me niet voorstellen dat je iets mist. Ik ging en ga bijna nooit uit en voel me - nu ik de dertig gepasseerd bent - echt niet ongelukkig omdat ik weinig kroegen van binnen heb gezien en geen spannende uitgaanservaringen heb.
ik ken 't wel een beetje, maar geniet dan wel volop als ik wel een keer uitga
Heb je geen ov kaart? Dan ga je ergens op tijd heen, tut je daar op, blijft er slapen en gaat dan 's ochtends weer naar huis.

In je vriendenkring dichtbij rondvragen of er nog iemand is die een uitgaansmaatje zoekt (zo kwam ik zelf aan een sauna maatje, dat vind ik ook niet zo leuk alleen).

En je mag dan het gevoel hebben dat je iets mist, dat valt wel mee hoor. Of tegen. Het punt is dat je met thuisblijven ook geen potentieel vriendje/vriendinnetje kunt tegenkomen natuurlijk.
Die mensen die vragen of je uitgaat, kan je niet met hun mee?
je mist er niks aan als je niet uit gaat, ja je mist hooguit de volgende dag omdat je verrot in je bed ligt te stinken
Een goeie vriend van me woont (nog niet zo lang) in Utrecht (de rest woont allemaal in Limburg) en ging in het begin iedere week alleen uit. Nu heeft ie er een hele nieuwe vriendenkring opgedaan!

Je moet er wel t lef voor hebben. ik wil dat ook niet altijd hebben.....
Heb je op je opleiding niet iets van een vereniging of blad waar je een oproepje zou kunnen plaatsen? Of misschien op een site een oproepje plaatsen? Heb je iemand in je omgeving die van hetzelfde soort uitgaan houdt zoals jij; kun je misschien vragen of je een keer mee mag? Aan de vrienden die ver weg wonen vragen of je een keer mag blijven slapen?

Gewoon dit relaxt benaderen en niet als probleem zien (want dat is het niet) dat je iets zou missen.
Bij die leuke opleiding en die leuke bijbaan zijn toch vast ook wel mensen die uitgaan? Sluit je een keer bij hen aan! Of ga eens in je eentje naar een concert, je komt altijd wel iemand tegen hoor!

Ik kan er best lol in hebben in mn eentje de stad in te gaan, voel me altijd zo stoer dan alsof ik een hele onderneming op touw zet in plaats van dat ik gewoon een beetje ga drinken en dansen. Ik ontmoet altijd wel mensen, en meestal is dat een babbeltje en verder niets en soms worden het vrienden.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Wow, bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb het idd een beetje verkeerd opgeschreven, maar ik bedoel met dat vragen dat zijn dan meestal wat oudere mensen (bv. waar ik oppas zeggen ze dan "jij zal op zaterdag wel niet kunnen omdat je dan uitgaat of niet?") zulke dingen bedoelde ik eigenlijk.

Ik ken meestal wel vaag mensen als ik ergens ben maar in mijn eentje gaan durf ik niet zo goed en meestal zijn dat niet mensen waar ik dan zomaar de hele avond bij kan gaan staan.

Ik heb wel ov en ik ga ook wel heeel af en toe wat verder weg maar is toch altijd veel gedoe, omdat ik meestal op zondag vroeg moet werken. Er komen vaak gewoon bussen naar dingen die meer in de buurt zijn, maja dan heb ik gewoon niemand en dat is echt zo frustrerend gewoon.

En over dat vriendje...ik hoef niet perse nu meteen een vriend maar het feit dat ik niet eens de kans heb om iemand te ontmoeten met uitgaan benauwt me soms wel.

En tot slot ik denk dat of je iets mist of niet voor iedereen anders is een paar vrienden vinden uitgaan niet leuk maar als ik een x uitga vind ik het wel altijd heel erg leuk, dusja..

bedankt voor al jullie reacties!
In je eentje uitgaan is de eerste keer ook best eng! Mijn tip: niet te vroeg gaan. Eerst thuis lekker muziekje opzetten, beetje tutten, drink vast een drankje. Dan uit, ga wat drinken, praat wat hier en daar. Ik hou er altijd van om te dansen en dat kan prima alleen.

En als het tegenvalt: je bent alleen dus je hoeft met niemand rekening te houden dus je kan naar huis als jij dat wilt.

Je zal niet iedere avond een topavond hebben, maar dat heb je ook niet als je met mensen gaat. Uiteindelijk kom je meestal vaker dezelfden tegen als je naar dezelfde tenten gaat. Een van de leuke dingen van uitgaan vind ik toch juist het mensen leren kennen!
Naar een concert gaan is wel een goed idee! Daarvoor vind je altijd wel iemand en dat durf ik eigenlijk ook wel alleen! Dankjewel:)
Concert, DJ, of een avond met een bepaald thema muziek is altijd een goeie aanleiding. Dan weet je in ieder geval zeker dat je dat leuk vindt en dat anderen die daar zijn dat ook leuk vinden, dus heb je meteen ook een onderwerp om over te praten.
Zet een oproepje hier op het prikbord.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven