ik zoek (weer) een boek

24-11-2020 20:52 6 berichten
Ik heb laatst zoveel hulp gehad bij het zoeken naar een stel kinderboeken en een forummer was zelfs zo lief om de boeken naar me toe te zenden, dat ik dacht: ik probeer het nog een keertje met een ander boek dat ik al een tijdje zoek! Wie weet heeft het Grote VivaOrakel weer de wijsheid in pacht :)

Ik zoek een boek (Amerikaans, denk ik, maar vertaald naar het NL) van voor 1995 schat ik in, over een familie op een boerderij in Amerika, met 2 opgroeiende kinderen, die oudste (een meisje) en een kleine jongen, ze schelen best wat in leeftijd (denk 16 jaar en 10 jaar ofzo). Ze raken verweven in de Elfenwereld door een pijlpunt die, volgens mij de jongen vindt. Hij heeft hem in zijn hand en de pijlpunt wordt door zijn lichaam opgenomen. Het jongetje wordt meegenomen door de Elfenkoning en zijn zus gaat hem redden. Er is ook een soort zwart aapje in het verhaal, dat is dan zo'n jongetje zoals het broertje, wat helemaal wordt 'verteerd' door die elfenwereld.

Het lijkt een beetje op Labyrinth, maar dat is het niet :).

Wie oh wie? Ik ben je heel dankbaar als je me aan de titel kunt helpen!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 21:29
1.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien de Ijzerkoning van Julie Kawaga?
Dankjewel, Pepermint! Nee, ik las het toen ik een jaar of 15 was, dus het moet voor 1995 zijn uitgekomen, denk ik! Zal ik nog even in de OP zetten :)
Alle reacties Link kopieren
Is het boek misschien ook verfilmd? Het begin (boerderij in VS, jongetje, pijlpunt vinden, andere wereld) heb ik ooit op tv gezien. Ik denk dat ik erna ben weggezapt, kan me het eind niet herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet Faerie Tale oftewel Elfensprook, van Raymond E. Feist?
Ochtendgloren schreef:
24-11-2020 22:13
Is het niet Faerie Tale oftewel Elfensprook, van Raymond E. Feist?
Jaaa! Dat was snel, superbedankt, ik kende het boek onder de naam Een Boosaardig Sprookje. Super :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven