Ik zou graag..
maandag 10 mei 2010 om 15:30
Ik zou graag een boek(je)willen schrijven.
Ik heb zo vaak hele stukken in mijn hoofd als een soort van verhaal, deels zelf mee gemaakte dingen deels ja een soort van fantasie?gevoel?
Ik loop echt al een jaar of 2 a 3 drie tedenken om ergens te beginnen, om te gaan schrijven...maar ik ben bang dat wat ik in mijn hoofd heb helemaal niet goed is.
Ook weet ik niet wat voor soort programma(pc) je het beste kunt gebruiken om je verhaal in temaken/op teslaan,
Iemand tips, of zou je dit ook graag willen?Let me know
Ik heb zo vaak hele stukken in mijn hoofd als een soort van verhaal, deels zelf mee gemaakte dingen deels ja een soort van fantasie?gevoel?
Ik loop echt al een jaar of 2 a 3 drie tedenken om ergens te beginnen, om te gaan schrijven...maar ik ben bang dat wat ik in mijn hoofd heb helemaal niet goed is.
Ook weet ik niet wat voor soort programma(pc) je het beste kunt gebruiken om je verhaal in temaken/op teslaan,
Iemand tips, of zou je dit ook graag willen?Let me know
maandag 10 mei 2010 om 15:37
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 10 mei 2010 @ 15:36:
Ik zou bijna zeggen, gooi eens wat in de groep! Misschien zijn we wel razend enthousiast! Het zou zomaar kunnen gebeuren...
Hmm ja misschien een idee, om eerst 1 pagina hier te droppen...
Alleen ik ben nog niet begonnen maar heb wel het 1 en ander in mijn hoofd.
Weet je wat ik ga vanavond of morgen een stuk alvast in word zetten en drop het dan hier goed?
Ik zou bijna zeggen, gooi eens wat in de groep! Misschien zijn we wel razend enthousiast! Het zou zomaar kunnen gebeuren...
Hmm ja misschien een idee, om eerst 1 pagina hier te droppen...
Alleen ik ben nog niet begonnen maar heb wel het 1 en ander in mijn hoofd.
Weet je wat ik ga vanavond of morgen een stuk alvast in word zetten en drop het dan hier goed?
maandag 10 mei 2010 om 15:42
maandag 10 mei 2010 om 15:43
maandag 10 mei 2010 om 15:47
@ Ibi....ik ben in de war...gelukt met mijn avatOr? Ik nie begrijp nie...
@ Butterfly...volgens mij is de enige manier om die woorden en zinnen te ordenen een kwestie van de computer aanzetten, word opstarten en beginnen. Je hebt desnoods nog 10, 20, 30 jaar om er een fatsoenlijk verhaal van te maken! Maar ga eerst eens lekker beginnen, wie weet heb je binnen een week alles geweldig op paier staan....niet zo onzeker hoor!!
@ Butterfly...volgens mij is de enige manier om die woorden en zinnen te ordenen een kwestie van de computer aanzetten, word opstarten en beginnen. Je hebt desnoods nog 10, 20, 30 jaar om er een fatsoenlijk verhaal van te maken! Maar ga eerst eens lekker beginnen, wie weet heb je binnen een week alles geweldig op paier staan....niet zo onzeker hoor!!
maandag 10 mei 2010 om 16:06
maandag 10 mei 2010 om 16:09
quote:zomerfreak schreef op 10 mei 2010 @ 15:57:
Ik herken het wel, roep al jaren dat ik een keer een bestseller ga schrijven. Ik ben nu héél langzaam bezig.
Het zal vast geen bestseller worden maar ik doe mijn best
Kunnen we geen 'schrijvers-club' beginnen? Feedback geven enzo?
Ik wil nu dus ook echt een keertje gaan beginnen haha.
En wie weet wordt het wel een bestseller You never know!
Schrijversclubje beginnen is wel een heel leuk idee
Ik herken het wel, roep al jaren dat ik een keer een bestseller ga schrijven. Ik ben nu héél langzaam bezig.
Kunnen we geen 'schrijvers-club' beginnen? Feedback geven enzo?
Ik wil nu dus ook echt een keertje gaan beginnen haha.
En wie weet wordt het wel een bestseller You never know!
Schrijversclubje beginnen is wel een heel leuk idee
maandag 10 mei 2010 om 16:26
quote:zomerfreak schreef op 10 mei 2010 @ 15:57:
Kunnen we geen 'schrijvers-club' beginnen? Feedback geven enzo?Waar schrijf jij over eigenlijk Zomerfreak?
Kunnen we geen 'schrijvers-club' beginnen? Feedback geven enzo?Waar schrijf jij over eigenlijk Zomerfreak?
maandag 10 mei 2010 om 16:29
Gaaf idee! Spannend ook...
Het lijkt mij ook heel stoer om mijn eigen boek in de winkel te zien liggen, maar ik ben nog niet begonnen. Heb pas wel mijn dagboek er weer eens bij gepakt, daar schrijf ik nu weer af en toe een stukje in.
Waar ik vooral tegenaanloop is grammatica en spelling, misschien eerst een opfriscursus Nederlands of een cursus verhalen schrijven.
Maar succes! Ik ben benieuwd naar wat je hier neer gaat zetten.
Het lijkt mij ook heel stoer om mijn eigen boek in de winkel te zien liggen, maar ik ben nog niet begonnen. Heb pas wel mijn dagboek er weer eens bij gepakt, daar schrijf ik nu weer af en toe een stukje in.
Waar ik vooral tegenaanloop is grammatica en spelling, misschien eerst een opfriscursus Nederlands of een cursus verhalen schrijven.
Maar succes! Ik ben benieuwd naar wat je hier neer gaat zetten.
maandag 10 mei 2010 om 17:15
Gewoon beginnen is makkelijk gezegd, iets minder makkelijk gedaan. Ik heb dus beginnerslessen genomen in een buurthuis bij ons, misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt? Kun je direct aan elkaar laten lezen, feedback is ook heel handig en leerzaam. Verder heb ik een klein notitieboekje bij me, voor als mij eens onderweg een prachtige zin of een mooi personage te binnen schiet. Ik heb pagina's vol met onuitgwerkte details, maar ik schrijf dan ook maar zelden. Als ik schrijf, maak ik wel gebruik van die notities. En schieten mij vak weer nieuwe variaties binnen, dus het is ook een probaat middel tegen writers block
Voor de durfals: www.nanowrimo.org 'nano' stat voor National November Writing Month en het doel is om in 1 maand tijd een 'boek' van minimaal 50.000 woorden te schrijven. Geweldig, want veel 'lotgenoten', ook in Nederland. Angstaanjagend, want 'hoe begin ik?', 'writers block', 'het si niet goed genoeg' en ga zo maar door. De tijdsdruk is insame, dat geef ik meteen toe. Maar de uitdaging is geweldig. En aangezien je geen tijd hebt om terug te lezen en te verbeteren, (of overmatig kritisch naar je eiegen werk te kijken), komt je eerste verhaal in zijn meest ruwe, maar ook meest pure vorm op papier te staan. Herschrijven kan altijd nog.
En ja, 50.000 woorden in 1 maand werkelijk halen geeft een KICK!
Voor de durfals: www.nanowrimo.org 'nano' stat voor National November Writing Month en het doel is om in 1 maand tijd een 'boek' van minimaal 50.000 woorden te schrijven. Geweldig, want veel 'lotgenoten', ook in Nederland. Angstaanjagend, want 'hoe begin ik?', 'writers block', 'het si niet goed genoeg' en ga zo maar door. De tijdsdruk is insame, dat geef ik meteen toe. Maar de uitdaging is geweldig. En aangezien je geen tijd hebt om terug te lezen en te verbeteren, (of overmatig kritisch naar je eiegen werk te kijken), komt je eerste verhaal in zijn meest ruwe, maar ook meest pure vorm op papier te staan. Herschrijven kan altijd nog.
En ja, 50.000 woorden in 1 maand werkelijk halen geeft een KICK!