Irritatie pakketbezorgers

20-03-2023 12:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel even van mij af schrijven.

Zojuist weer! Ik ben aan het werk achter mijn laptop in mijn woonkamer, in vergadering. Gaat de deurbel, ik verwacht niemand dus doe niet open. Gaat de pakket bezorger op het raam bonken, net zo lang tot ik de voordeur open doe. Want er werd via teams gevraagd waar het gebonk vandaan kwam.

Er wordt bijna een pakketje in mijn handen gedrukt, maar aangezien ik niets verwachtte, maakte ik geen aanstalten om het aan te pakken. “Voor de buren op nr X!” (Ook nog eens 4 deuren verder) Aldus de inmiddels boze en geïrriteerde pakketbezorger.

Ik heb nee gezegd, ik voelde mij helemaal niet fijn hierbij. Ik snap dat die man zijn werk doet, maar de manier waarop gaat nergens over.

Ik vind het vervelend en asociaal dat hij het blijkbaar normaal vindt dat ik de deur open moet doen voor een pakketje van de buren.

Zo dat lucht op, frustratie is er uit.

Hebben jullie dat ook wel eens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Die onbeheerde kluisjeswand durf ik dus echt niet te gebruiken na verhalen waarbij mensen lege kluizen aantroffen. Bewijs dan maar eens dat dat al zo was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
20-03-2023 22:16
Die onbeheerde kluisjeswand durf ik dus echt niet te gebruiken na verhalen waarbij mensen lege kluizen aantroffen. Bewijs dan maar eens dat dat al zo was.
Wij hadden ook van die kluisjes, die stonden naast de receptie in ons vorige pand en dus veilig
PostNL heeft in een supermarkt hier ook een pakjesmuur, maar dat is drama want steeds geen ruimte voor mijn pakket waardoor ik wel een week moest wachten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

https://pakketbrievenbusshop.nl/

Kost wel wat maar dan weet je zeker dat je pakket veilig in de 'kluis' zit totdat je thuis komt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-03-2023 13:54
in 9 van de 10x heb je gelijk
Ik heb alleen al geregeld meegemaakt, dat je afspreekt: maandagavond na 6 uur
en dat je dan bericht krijgt: we komen morgenochtend

ja, das lollig, maar dan ben ik niet thuis
(gelukkig is in onze straat pakjes-aannemen-voor-elkaar heel normaal)
Ik heb ook al een aantal keer gehad dat ik dhl bewust op 1730 tot 2130 had gezet ipv tussen 10 en 15 uur en dat ze het pakketje dan om 15 uur bij de buren droppen, want die waren wel thuis. Heel apart. Maar ja beter dan bij het dhl punt. Postnl punt is hier wel goed bereikbaar maar dat kan ik dan weer lang niet altijd aanklikken in de app. Zou de verzender die optie dan uitgezet hebben of is het op zo'n moment al te druk bij het postnl punt?
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
20-03-2023 22:34
Ik heb ook al een aantal keer gehad dat ik dhl bewust op 1730 tot 2130 had gezet ipv tussen 10 en 15 uur en dat ze het pakketje dan om 15 uur bij de buren droppen, want die waren wel thuis. Heel apart. Maar ja beter dan bij het dhl punt. Postnl punt is hier wel goed bereikbaar maar dat kan ik dan weer lang niet altijd aanklikken in de app. Zou de verzender die optie dan uitgezet hebben of is het op zo'n moment al te druk bij het postnl punt?
Je kan het in de PostNL app de avond van te voren toch altijd door sturen naar PostNL punt? Is het alleen een dag langer onderweg
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
20-03-2023 22:37
Je kan het in de PostNL app de avond van te voren toch altijd door sturen naar PostNL punt? Is het alleen een dag langer onderweg
Bij mij is dat nog niet uitgerold om dingen door te geven via een PostNL account. Ik heb dat nl. wel geprobeerd, maar die "service was niet beschikbaar"
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
20-03-2023 22:37
Je kan het in de PostNL app de avond van te voren toch altijd door sturen naar PostNL punt? Is het alleen een dag langer onderweg
Nee, die optie krijg ik inderdaad vaak wel gewoon, maar af en toe staat er echt alleen wij komen die datum langs en kan ik nergens een andere optie kiezen en ook niet aangeven dat ik een postnl punt wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
20-03-2023 22:37
Je kan het in de PostNL app de avond van te voren toch altijd door sturen naar PostNL punt? Is het alleen een dag langer onderweg
Nee, die optie krijg ik inderdaad vaak wel gewoon, maar af en toe staat er echt alleen wij komen die datum langs en kan ik nergens een andere optie kiezen en ook niet aangeven dat ik een postnl punt wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
20-03-2023 22:08
Ik zie de pakketbus file van mensen die na hun werk hun pakje willen halen al voor me. :P Maar misschien als je er genoeg van meer zet. Ik had laatst een pakje naar “Bij de Buren” laten komen. Dat is een soort onbeheerde kluisjeswand. Ze leggen je pakket in een kluisje die alleen jij met een gekregen code kan openen. Gewoon 24/7 bereikbaar. Ik vond het briljant.
Dat is echt heel prettig ja. Ook dat het 24/7 kan. Ik kom daar altijd langs als ik op zondagochtend ga sporten en dan is er nog geen winkel/afhaalpunt open. Zo'n grote kluisjeswand is ideaal.
Als ik sommige verhalen lees valt het bij mij allemaal nog wel mee en mag ik best tevreden zijn :-D

Heb eigenlijk maar 1 nare ervaring gehad weet even niet meer met welke partij dat was. Mijn pakket was volgens bezorgdienst bezorgd, maar had niets ontvangen. Dus ik gemeld en zou nieuwe krijgen uiteindelijk. Ik dacht nou netjes opgelost totdat een paar dagen later opeens de bezorger voor mijn deur stond om verhaal te halen. Dit ging op een niet zo vriendelijke manier en half gebrekkig Nederlands. Hij zette mij onder druk om een bepaald formulier te tekenen, denk soort akkoord dat ik wel ontvangen had ofz.
Ik dacht toen dat dit bij het onderzoek hoorde dus ik liet het er maar bij, maanden later hoorde ik van vrienden dat niet helemaal de bedoeling is dat de bezorger zelf langs komt. Wel eens iemand van kantoor ofz, maar die zijn vaak iets netter in omgang.
Wat denken jullie? Is dit normaal of niet?

We wonen gelukkig in een fijne wijk in een dorp niemand doet moeilijk over elkaars pakketten aannemen. Zelf probeer ik het zoveel mogelijk op werk te laten bezorgen of een afhaalpunt.

En ik las hier ergens een reactie dat verzenden soms gratis is, nou ik kan je vertellen dat dit niet waar is :rofl: . Op mijn werk verkopen we ook via martketplaces zoals Bol en Fonq en de verzendkosten zitten gewoon al bijgerekend in de prijs van het artikel. En andere verkopers waar ik contact mee heb via werk doen dit ook zo.

Niets is gratis!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoerabanaan schreef:
20-03-2023 22:47
Bij mij is dat nog niet uitgerold om dingen door te geven via een PostNL account. Ik heb dat nl. wel geprobeerd, maar die "service was niet beschikbaar"
Dat vind ik ook een lastige bij PostNL. Als ik meteen bij de bestelling een afhaalpunt kan selecteren, dan gaat dat prima, maar dat kan niet altijd. En later veranderen in de app is regelmatig niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voornu schreef:
20-03-2023 21:08
Ik krijg nu echt medelijden met bezorgers, al die eisen en wensen van mensen. Als het kan laat ik het bij een afhaalpunt bezorgen, als ik vermoed bezet te zijn (door thuiswerken oid) hang ik een briefje op de deur dat ze het bij de deur kunnen zetten en soms heb ik pech, dan zijn ze zogenaamd langs geweest en ligt er geen pakket maar een briefje. Ook weleens bij een buur bezorgd zonder te melden welke (en ik woon in een lange straat), maar tot nu toe is het gelukkig altijd goed gekomen met wat speurwerk.
Als ik 20 hoog zou wonen, zou ik kijken of er er een menselijker afleveradres te regelen is, want dat kan je bezorgers niet aandoen m.i. Ik zou me vreselijk bezwaard voelen in elk geval.
Dat is helemaal lekker, nou moet ik me bezwaard voelen omdat ik 20 hoog woon. En nog een domme opmerking ook trouwens. Zal ik de onderste bewoner vragen of hij mijn pakketjes aan wil nemen? En moet iedereen dat doen vanaf bv de 5de etage of zo? 15 en meer etages die allemaal een menselijker afleveradres moeten gaan regelen? dan heb je vast wel een paar ideeen hoe ze dat doen moeten?
grenada schreef:
21-03-2023 08:15
Dat is helemaal lekker, nou moet ik me bezwaard voelen omdat ik 20 hoog woon.
Ik snap je frustratie en je hebt gelijk bezorgers horen het af te leveren aan de deur. Zoals ik het begrijp gaat dit dus regelmatig mis? Waarom er dan niet voor kiezen om het te laten bezorgen bij een afhaalpunt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik neem ook liever geen pakketjes aan voor de buren. Ik werk tegenovergestelde uren (werkdagen van ca. 15:00 uur tot midden in de nacht en weekenden van 's ochtends tot midden in de nacht), dus als het eenmaal bij mij staat, is het een hele onderneming om het af te halen. Dat bedoel ik niet asociaal, maar niemand is er mee geholpen wanneer het pakje bij een buur staat waar het bijna nooit afgehaald kan worden.
s7rin wijzigde dit bericht op 21-03-2023 08:42
0.97% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
20-03-2023 12:48
Ik dus ook
Voor hetzelfde geld heb je een sollicitatiegesprek via de computer, of een afspraak met een arts.

Ongelofelijk dat mensen het asociaal vinden als je de deur niet open doet!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelkleed schreef:
21-03-2023 08:41
Voor hetzelfde geld heb je een sollicitatiegesprek via de computer, of een afspraak met een arts.

Ongelofelijk dat mensen het asociaal vinden als je de deur niet open doet!!!
Opendoen is niet verplicht, net zo min als het verplicht is om je telefoon te beantwoorden. En wat een ander daarvan vindt, ach, dat is het probleem van de ander.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelsomina schreef:
21-03-2023 09:07
Opendoen is niet verplicht, net zo min als het verplicht is om je telefoon te beantwoorden. En wat een ander daarvan vindt, ach, dat is het probleem van de ander.
Dit exact hadden we ervaren toen we een giga zakelijke levering kregen van een leverancier. Man zat in belangrijke meting/vergadering en ik zat thuis op kantoor.
Toen begon die man een beetje te mopperen dat hij gebeld had maar steeds werd weggedrukt.
Hij stond iig niet voor een dichte deur en ik kon aanwijzingen geven waar die pallets kon worden neergezet op ons grond.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
suikerspinx schreef:
21-03-2023 08:31
Ik snap je frustratie en je hebt gelijk bezorgers horen het af te leveren aan de deur. Zoals ik het begrijp gaat dit dus regelmatig mis? Waarom er dan niet voor kiezen om het te laten bezorgen bij een afhaalpunt?
Omdat ik postcovid heb en daar niet altijd de energie voor over heb. Ik maak regelmatig extra kosten om het thuis te laten bezorgen ipv het gewoon zelf bij de winkel te halen, om het vervolgens niet te krijgen of alsnog uit de hal te moeten plukken .
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
21-03-2023 08:41
Ik neem ook liever geen pakketjes aan voor de buren. Ik werk tegenovergestelde uren (werkdagen van ca. 15:00 uur tot midden in de nacht en weekenden van 's ochtends tot midden in de nacht), dus als het eenmaal bij mij staat, is het een hele onderneming om het af te halen. Dat bedoel ik niet asociaal, maar niemand is er mee geholpen wanneer het pakje bij een buur staat waar het bijna nooit afgehaald kan worden.
Zeker. Mijn buren hebben een keer een pakketje voor mij aangenomen, op de dag dat ze voor twee weken op vakantie gingen...
suikerspinx schreef:
21-03-2023 08:31
Ik snap je frustratie en je hebt gelijk bezorgers horen het af te leveren aan de deur. Zoals ik het begrijp gaat dit dus regelmatig mis? Waarom er dan niet voor kiezen om het te laten bezorgen bij een afhaalpunt?
Vammorgen heeft de DHL bezorger mijn pakket gewoon in de lift geflikkerd. Laat ik deze dagen nou net niet in staat zijn om de deur uit te kunnen (geopereerd). Gelukkig kwam 1 van de buren het brengen.
Ik kies voor bezorging aan de deur, dan verwacht ik dat ook.
DHL is het probleem, niet ik.
Ik had vandaag een nieuwe:

Busje stopt voor de deur, bezorger verdwijnt in de bus, kan blijkbaar mijn pakket niet vinden en rijdt weer weg. In de app verscheen het bericht "niet thuis". :wtf:

Pakket uiteindelijk op kunnen halen bij het pakketpunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gooien ze het gerust buiten onder de afkap neer in plaats van aan te bellen of stoppen ze pakketjes waar voor getekend moet worden in de brievenbus. Zo heb ik wel eens een nieuwe telefoon en dure sieraden in de brievenbus gekregen terwijl ik het persoonlijk aan had moeten nemen. Was daar niet helemaal blij mee.
Mijn langverwachte pakketje uit het buitenland is gestrand in het sorteercentrum van FedEx en er zit geen beweging meer in.

"In transit", zeggen ze dan. Ja leuk, maar het schiet niet erg op zo.
Ik heb nu een bezorger die niet aan aanbellen doet. Die legt (nou ja, gooit...) het pakketje voor de deur en sjeest er weer vandoor. :-[

Een beetje zoals Amerikanen kranten bezorgen. Je mikt ze gewoon vanaf de straat richting voordeur.
Alle reacties Link kopieren Quote
hier pakketjes in kliko's, onder auto, achter een bloemenbak, andere kant van de straat (zonder briefje) , gelukkig wonen wij rustig en gezellig en brengt betreffende buur het pakje..

Hier slechtste ervaringen met Post.nl in het weekend, DHL in het weekend, DPS en UPS. Doordeweek gaat het altijd goed, altijd dezelfde bezorgers die keurig werken

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven