Irritatie pakketbezorgers

20-03-2023 12:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel even van mij af schrijven.

Zojuist weer! Ik ben aan het werk achter mijn laptop in mijn woonkamer, in vergadering. Gaat de deurbel, ik verwacht niemand dus doe niet open. Gaat de pakket bezorger op het raam bonken, net zo lang tot ik de voordeur open doe. Want er werd via teams gevraagd waar het gebonk vandaan kwam.

Er wordt bijna een pakketje in mijn handen gedrukt, maar aangezien ik niets verwachtte, maakte ik geen aanstalten om het aan te pakken. “Voor de buren op nr X!” (Ook nog eens 4 deuren verder) Aldus de inmiddels boze en geïrriteerde pakketbezorger.

Ik heb nee gezegd, ik voelde mij helemaal niet fijn hierbij. Ik snap dat die man zijn werk doet, maar de manier waarop gaat nergens over.

Ik vind het vervelend en asociaal dat hij het blijkbaar normaal vindt dat ik de deur open moet doen voor een pakketje van de buren.

Zo dat lucht op, frustratie is er uit.

Hebben jullie dat ook wel eens?
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
20-03-2023 12:39
Ik erger me vooral aan DHL. Die gooien vaak de pakketjes voor de deur neer en bellen niet eens aan, terwijl ze niet gezien hebben of ik wel of niet thuis ben. Ook als het regent doen ze dat. En ze scheuren met keiharde muziek aan over ons woonerf.

PostNL vind ik wel heel fijn. Die bezorger rijdt netjes, belt aan en is heel beleefd.

Zelfde ervaringen hier
Onze Post NL postbode en pakketbezorger is super netjes en beleefd

Die van DHL zijn echt vreselijk....gooien dingen gewoon voor je voordeur aan de straat neer idd. Terwijl wij ook gewoon een oprit met carport hebben, dus neem op zijn minst de moeite om het een beetje uit het zicht te leggen. Maar nee...
Bellen idd ook. vaak niet eens aan terwijl je gewoon thuis bent.

DPD vind ik nog erger
Als je die mist, word je pakket meteen afgevoerd naar 1 of ander distributiecentrum, Vaak ver bij je vandaan.
Mag je het daar gaan halen.
Vooralsnog even alleen de OP gelezen, de rest lees ik hierna.

Ik had dat een keer toen ik baby op verschoonkussen had liggen, hoog boven op de commode.
Stopt er een bezorger. Ramt die een paar keer de deurbel en vervolgens staat hij te bonken op het keukenkraan. Ik baby op de arm zonder luier gepakt, want schrok me dood en wilde uiteraard naar beneden om te kijken wie en wat er was. Kon baby niet alleen laten.

Vond dat toen zo asociaal….voelde me hartstikke opgefokt in mijn eigen huis. Was toen wel een pakketje voor mij, maar jee zeg……dat kan toch anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 12:58
Ik heb niet de indruk dat die veel bestellen online, maar die oudere had waarschijnlijk geen probleem er van gemaakt als de bezorger het even in de lift zet… kom op hé… 20! Hoog las ik, met een sporthorloge dus diegene is niet slecht ter been… en dan de bezorger heen en weer laten gaan, als al zijn pakketjes op die manier bezorgd moeten worden krijgen we er nog meer in de straten te rijden! Of we moeten accepteren dat de bezorger gratis moet overwerken… kan ook. Ik vind het sowieso belachelijk al die bezorgers.
Laat het gewoon naar een afhaalpunt punt komen tenzij je inderdaad werkelijk slecht ter been bent. Zal een hoop ergernis op de weg schelen. Dan kunnen we minder busjes toe…
Zullen we dan in straten met rijtjeshuizen het ook gewoon op de hoek gooien? Ik laat het verdorie niet voor niets thuis komen. Mijn voordeur zit boven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
20-03-2023 13:39
Wederom: wie maakt de roosters, de planning, verdeelt de pakketten?

“Het gaat nu eenmaal zo” is een goed excuus om niks te hoeven veranderen daar waar het probleem echt ontstaat. De consument kan het in dit geval dus oplossen want boehoe die zielige chauffeur heeft een hondenbaan.

Waarmee ik niet beweer dat de arbeidsomstandigheden goed zijn, verre van zelfs, maar je kijkt de verkeerde aan als je vindt dat de consument maar altijd mee moet bewegen om het makkelijker te maken. De werkgevers moeten gewoon dingen veranderen.

Dit is een beetje zoals het Amerikaanse fooiensysteem
Personeel in de horeca krijgt een schamele 3 dollar per uur en omdat dat zo onmenselijk en zielig is mag jij als consument 22% fooi geven op de rekening. Ik vind dat ook de omgekeerde wereld, maar ja...het is wel waar we met de 24-uurs economie naartoe gaan
Want je merkt wel dat mensen het bijv al raar of vervelend vinden als er verzendkosten betaald moeten worden.
We zijn zo gewend geraakt in lukraak maar alles met 1 klik bestellen en gratis laten afleveren, dat niemand zich meer afvraagt hoe het mss ook anders of beter kan. Zodat het voor iedereen weer een beetje leefbaar en werkbaar wordt.
Zanahoria schreef:
20-03-2023 12:41
Tsja, ik vind het ook asociaal om de deur niet open te doen als er wordt aangebeld en je bent gewoon zichtbaar aanwezig...
Hou toch op met je…Tja….
Alle reacties Link kopieren Quote
Shanti_Vivanti schreef:
20-03-2023 16:18
Dit is een beetje zoals het Amerikaanse fooiensysteem
Personeel in de horeca krijgt een schamele 3 dollar per uur en omdat dat zo onmenselijk en zielig is mag jij als consument 22% fooi geven op de rekening. Ik vind dat ook de omgekeerde wereld, maar ja...het is wel waar we met de 24-uurs economie naartoe gaan
Want je merkt wel dat mensen het bijv al raar of vervelend vinden als er verzendkosten betaald moeten worden.
We zijn zo gewend geraakt in lukraak maar alles met 1 klik bestellen en gratis laten afleveren, dat niemand zich meer afvraagt hoe het mss ook anders of beter kan. Zodat het voor iedereen weer een beetje leefbaar en werkbaar wordt.
Ik vraag helemaal niet om ‘voor 22.00 besteld morgen in huis’ of gratis verzending. Ik kan best een dagje langer wachten en ik begrijp ook heel goed dat verzenden geld kost. Nu koop ik vooral op Vinted dus betaal ik altijd verzendkosten en duurt het dagen en dagen.

Het gaat mij er om dat je mij als koper niet verantwoordelijk kunt maken voor de werkdruk van de pakketbezorger. En die bezorger zelf moet dat al helemaal niet proberen. Ik ben, al zeg ik het zelf, een redelijk en aardig mens en zal een ander behandelen zoals ik zelf ook behandeld wil worden. En dat verwacht ik andersom ook. Het is geven en nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
20-03-2023 15:03
Dat vind ik inderdaad ook normaal. Bij ons komt PostNL nogal vroeg, sowieso vóór half negen. Ik heb ze regelmatig aan de bel gehad voor een paar huizen verderop. De beste man was wel thuis, maar hij gaat toch zeker niet vroeg opstaan voor een pakketje, zei hij. Oh ja, en ik mag wél vroeg opstaan voor zíjn pakketje? Ja, daaag. Dat is dus ook de laatste keer geweest.
Dat hadden mijn ouders ook met hun buren, gebeurde meerdere keren per week. Zij naar de buren: "Ja, maar wij slapen uit, en jullie zijn toch altijd vroeg op, dan kun je toch wel pakketjes voor ons aannemen?" Nou nee, dat kon dus niet altijd, want één van mijn ouders is wegens een aandoening vaak 's nachts een tijd op en slaapt dan in de ochtend wat langer, maar werd dan wel wakker door het gebel van de pakketbezorger.

Maar goed, daar kon die pakketbezorger op zich niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
20-03-2023 16:25

Het gaat mij er om dat je mij als koper niet verantwoordelijk kunt maken voor de werkdruk van de pakketbezorger.
En al helemaal niet als buurvrouw van de koper. Want in dit geval gaat het ook nog eens om iets wat je niet eens zelf hebt besteld.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissPiglet schreef:
20-03-2023 16:29
Dat hadden mijn ouders ook met hun buren, gebeurde meerdere keren per week. Zij naar de buren: "Ja, maar wij slapen uit, en jullie zijn toch altijd vroeg op, dan kun je toch wel pakketjes voor ons aannemen?" Nou nee, dat kon dus niet altijd, want één van mijn ouders is wegens een aandoening vaak 's nachts een tijd op en slaapt dan in de ochtend wat langer, maar werd dan wel wakker door het gebel van de pakketbezorger.

Maar goed, daar kon die pakketbezorger op zich niks aan doen.

Serieus???
Jeeeeeemig wat heb je toch veel mensen met een bizar rare kronkel in hun hoofd
Echt ....het láatste dat in mij op zou komen, is om mijn buren vroeg te laten opstaan voor míjn pakketjes omdat ik ervanuit ga dat zij "toch al wel op zijn". Wat ongelofelijk asociaal

Man, man.... ik vind het soms niet gek dat ik een hekel aan mensen heb
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mis mijn oude PostNL bezorger :'( die maakte keurig gebruik van onze pakketbus. De nieuwe lijkt dat niet te begrijpen (ondanks de bezorginstructie) en heeft vandaag ook nog eens een pakket bij een buur bezorgd zonder te vermelden welke. :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
initiumnovum schreef:
20-03-2023 12:29


Hebben jullie dat ook wel eens?
Jazeker. Mijn postbezorgers (altijd anderen) mikken 9 vd 10 keer een pakket voor mijn deur en bellen niet eens aan. Wel eens thuisgekomen dat iets een heel weekend in de stromende regen voor mijn deur heeft gelegen, voor de wereld om zo mee te nemen. Zo veel klachten al over ingediend. En het toppunt is dat ik nu bij mediamarkt een bestelling heb gedaan waarvoor een handtekening verplicht is en ik op mijn werk was en zag dat mijn pakket bezorgd was, terwijl die in geen velden of wegen te bekennen is. PostNL zegt dat ik getekend heb (staat ook een krabbel op het papier dat is ingescand), maar dat was zeer waarschijnlijk de frauduleuze bezorger himself. En mediamarkt doet geen flikker, want PostNl heeft bezorgd aldus mediamarkt. En zelf kan ik geen klacht indienen bij PostNL, omdat ik niet de opdrachtgever was. Dat ik vervolgens kan bewijzen dat ik op dat moment van levering op mijn werk zit boeit blijkbaar niet, want mediamarkt reageert niet meer.

Ben wel benieuwd welke stap ik kan nemen, want ik wil gewoon mijn geld terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoerabanaan schreef:
20-03-2023 19:22
Jazeker. Mijn postbezorgers (altijd anderen) mikken 9 vd 10 keer een pakket voor mijn deur en bellen niet eens aan. Wel eens thuisgekomen dat iets een heel weekend in de stromende regen voor mijn deur heeft gelegen, voor de wereld om zo mee te nemen. Zo veel klachten al over ingediend. En het toppunt is dat ik nu bij mediamarkt een bestelling heb gedaan waarvoor een handtekening verplicht is en ik op mijn werk was en zag dat mijn pakket bezorgd was, terwijl die in geen velden of wegen te bekennen is. PostNL zegt dat ik getekend heb (staat ook een krabbel op het papier dat is ingescand), maar dat was zeer waarschijnlijk de frauduleuze bezorger himself. En mediamarkt doet geen flikker, want PostNl heeft bezorgd aldus mediamarkt. En zelf kan ik geen klacht indienen bij PostNL, omdat ik niet de opdrachtgever was. Dat ik vervolgens kan bewijzen dat ik op dat moment van levering op mijn werk zit boeit blijkbaar niet, want mediamarkt reageert niet meer.

Ben wel benieuwd welke stap ik kan nemen, want ik wil gewoon mijn geld terug.
Wat vervelend zeg! Ik zou als ik jou was niks meer online durven bestellen tenzij het naar een pakketpunt kan of ik het in de winkel kan ophalen.

Ik hoop voor je dat het opgelost wordt.
Maree2 schreef:
20-03-2023 16:11
Zullen we dan in straten met rijtjeshuizen het ook gewoon op de hoek gooien? Ik laat het verdorie niet voor niets thuis komen. Mijn voordeur zit boven.
Ik woon 2 hoog en ik ga naar beneden voor mijn pakketjes. Ik wil al die lui ook liever niet in het pand hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
20-03-2023 19:24
Wat vervelend zeg! Ik zou als ik jou was niks meer online durven bestellen tenzij het naar een pakketpunt kan of ik het in de winkel kan ophalen.

Ik hoop voor je dat het opgelost wordt.
Ik wil dit ook idd niet meer. De bezorgers hier zijn niet te vertrouwen (als in, douwen als ze een goede bui hebben briefjes in de deur dat je niet thuis bent, terwijl ik achter mijn voordeur gewoon zit te werken bijv.) en grote bedrijven blijken er niet om te malen, zolang ze hun winsten maar binnenhalen.
Hoerabanaan schreef:
20-03-2023 19:54
Ik wil dit ook idd niet meer. De bezorgers hier zijn niet te vertrouwen (als in, douwen als ze een goede bui hebben briefjes in de deur dat je niet thuis bent, terwijl ik achter mijn voordeur gewoon zit te werken bijv.) en grote bedrijven blijken er niet om te malen, zolang ze hun winsten maar binnenhalen.
Ik laat ook veel op werk bezorgen. Ook lekker makkelijk.
Ginevra schreef:
20-03-2023 13:02
Hoezeer ik ook snap dat het voor sommige mensen niet te doen is, ik vind het toch een wat onsympathieke uitstraling hebben zo'n sticker. Als ik dringende redenen had dan zou ik liever zelf een wat vriendelijker bordje knutselen.
Zo'n algemene sticker is duidelijk en herkenbaar, ik zou er niet op rekenen dat bezorgers zelfgeknutselde bordjes gaan lezen in al hun haast.
Ik krijg nu echt medelijden met bezorgers, al die eisen en wensen van mensen. Als het kan laat ik het bij een afhaalpunt bezorgen, als ik vermoed bezet te zijn (door thuiswerken oid) hang ik een briefje op de deur dat ze het bij de deur kunnen zetten en soms heb ik pech, dan zijn ze zogenaamd langs geweest en ligt er geen pakket maar een briefje. Ook weleens bij een buur bezorgd zonder te melden welke (en ik woon in een lange straat), maar tot nu toe is het gelukkig altijd goed gekomen met wat speurwerk.
Als ik 20 hoog zou wonen, zou ik kijken of er er een menselijker afleveradres te regelen is, want dat kan je bezorgers niet aandoen m.i. Ik zou me vreselijk bezwaard voelen in elk geval.
Voornu schreef:
20-03-2023 21:08
Ik krijg nu echt medelijden met bezorgers, al die eisen en wensen van mensen. Als het kan laat ik het bij een afhaalpunt bezorgen, als ik vermoed bezet te zijn (door thuiswerken oid) hang ik een briefje op de deur dat ze het bij de deur kunnen zetten en soms heb ik pech, dan zijn ze zogenaamd langs geweest en ligt er geen pakket maar een briefje. Ook weleens bij een buur bezorgd zonder te melden welke (en ik woon in een lange straat), maar tot nu toe is het gelukkig altijd goed gekomen met wat speurwerk.
Als ik 20 hoog zou wonen, zou ik kijken of er er een menselijker afleveradres te regelen is, want dat kan je bezorgers niet aandoen m.i. Ik zou me vreselijk bezwaard voelen in elk geval.
Ik neem aan dat er een lift is. Iemand die afgelegen woont is toch ook onhandig voor de bezorger? Ik woon dan weer midden in het centrum in een met de auto moeilijk te bereiken gebied. Tja, dat hoort er allemaal ook een beetje bij. Maar goed, ik kies vrijwel altijd een pakketpunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas is de "vaste" postnl bezorgers vervangen door telkens anderen.
Sommige zijn vriendelijk andere kloppen net zoals bij TO alsof hun leven er vanaf hangt.

Wij hebben helaas buren die een melding hebben hangen dat er niet aangebeld mag worden alleen kloppen. Ieder zijn voorkeur, alleen die buren doen dus niet open, niet voor de postbezorger, maar als wij dus een pakketje aannemen voor hun ook niet voor ons. Deze buren moet je dus echt benaderen als ze naar de auto toelopen en dan moet je geluk hebben dat ze hun eigen pakketje willen aannemen anders komen ze er later om.....maar dat vergeten ze ook dus.

En voor de beeldvorming, wat hun bestellen kunnen 8 dozen pampers zijn of 4 dozen kattenbakgrit of een verwarming (zo'n groot wit ijzeren ding) of 2 grote tuinstoelen met bijpassend voetenbankje. Maar ook zakken betonmortel of schuttingdelen. Dus ook niet van oké zet maar even binnen. Wij hebben geen garage of oprit en echt geen groot huis. Om het in de tuin te leggen zoals die schuttingdelen en betonmortel moet het dus door ons huis heen. En ze zijn vaak eigenlijk altijd gewoon thuis....dat vind ik wel frusterend. En voor de bezorgers ook want het eerste huis is voor hun al vertraging omdat hun niet opendoen.

Nu moet ik wel zeggen dat manlief als hij de buurtjes misloopt dus hij ziet ze naar binnengaan vaak roept dat er een pakketje voor hun ligt en dan gaat hij het halen en klopt dat ook net zolang op de deur totdat ze opendoen, hij zag ze net naar binnen en zei dat er een pakketje voor hun ligt. Ben zelf niet zo assertief dus het ligt weleens lang te wachten ja (ben door chemo soms dagen echt ziek en geen zin om op te letten of ik de buren zien en hun het pakketje in de handen moet duwen)

Tot slot worden ook door de apotheek medicijnen geleverd die hun dus niet aannemen althans ze doen niet open......die bezorgers van de apotheek komen standaard voor niets en vele malen langs want apotheek zit einde straat....nog geen 5 meter lopen. Het is een jong gezin overigens, man , vrouw en 2 kinderen. Dus waarom medicijnen laten afleveren, er in een medicijnkluis en het is superdichtbij.

TO ik snap je helemaal! Zeker als je bezig bent (of ziek op bed ligt) kan het verrekte irritant zijn.
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lolainthebigcity schreef:
20-03-2023 21:21
Helaas is de "vaste" postnl bezorgers vervangen door telkens anderen.
Sommige zijn vriendelijk andere kloppen net zoals bij TO alsof hun leven er vanaf hangt.

Wij hebben helaas buren die een melding hebben hangen dat er niet aangebeld mag worden alleen kloppen. Ieder zijn voorkeur, alleen die buren doen dus niet open, niet voor de postbezorger, maar als wij dus een pakketje aannemen voor hun ook niet voor ons. Deze buren moet je dus echt benaderen als ze naar de auto toelopen en dan moet je geluk hebben dat ze hun eigen pakketje willen aannemen anders komen ze er later om.....maar dat vergeten ze ook dus.

En voor de beeldvorming, wat hun bestellen kunnen 8 dozen paupers zijn of 4 dozen kattenbakgrit of een verwarming (zo'n groot wit ijzeren ding) of 2 grote tuinstoelen met bijpassend voetenbankje. Maar ook zakken betonmortel of schuttingdelen. Dus ook niet van oké zet maar even binnen. Wij hebben geen garage of oprit en echt geen groot huis. Om het in de tuin te leggen zoals die schuttingdelen en betonmortel moet het dus door ons huis heen. En ze zijn vaak eigenlijk altijd gewoon thuis....dat vind ik wel frusterend. En voor de bezorgers ook want het eerste huis is voor hun al vertraging omdat hun niet opendoen.

Nu moet ik wel zeggen dat manlief als hij de buurtjes misloopt dus hij ziet ze naar binnengaan vaak roept dat er een pakketje voor hun ligt en dan gaat hij het halen en klopt dat ook net zolang op de deur totdat ze opendoen, hij zag ze net naar binnen en zei dat er een pakketje voor hun ligt. Ben zelf niet zo assertief dus het ligt weleens lang te wachten ja (ben door chemo soms dagen echt ziek en geen zin om op te letten of ik de buren zien en hun het pakketje in de handen moet duwen)

Tot slot worden ook door de apotheek medicijnen geleverd die hun dus niet aannemen althans ze doen niet open......die bezorgers van de apotheek komen standaard voor niets en vele malen langs want apotheek zit einde straat....nog geen 5 meter lopen. Het is een jong gezin overigens, man , vrouw en 2 kinderen. Dus waarom medicijnen laten afleveren, er in een medicijnkluis en het is superdichtbij.

TO ik snap je helemaal! Zeker als je bezig bent (of ziek op bed ligt) kan het verrekte irritant zijn.
Ik snap niet dat je überhaupt nog pakketjes voor die mensen aanneemt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lolainthebigcity schreef:
20-03-2023 21:21
Helaas is de "vaste" postnl bezorgers vervangen door telkens anderen.
Sommige zijn vriendelijk andere kloppen net zoals bij TO alsof hun leven er vanaf hangt.

Wij hebben helaas buren die een melding hebben hangen dat er niet aangebeld mag worden alleen kloppen. Ieder zijn voorkeur, alleen die buren doen dus niet open, niet voor de postbezorger, maar als wij dus een pakketje aannemen voor hun ook niet voor ons. Deze buren moet je dus echt benaderen als ze naar de auto toelopen en dan moet je geluk hebben dat ze hun eigen pakketje willen aannemen anders komen ze er later om.....maar dat vergeten ze ook dus.

En voor de beeldvorming, wat hun bestellen kunnen 8 dozen paupers zijn of 4 dozen kattenbakgrit of een verwarming (zo'n groot wit ijzeren ding) of 2 grote tuinstoelen met bijpassend voetenbankje. Maar ook zakken betonmortel of schuttingdelen. Dus ook niet van oké zet maar even binnen. Wij hebben geen garage of oprit en echt geen groot huis. Om het in de tuin te leggen zoals die schuttingdelen en betonmortel moet het dus door ons huis heen. En ze zijn vaak eigenlijk altijd gewoon thuis....dat vind ik wel frusterend. En voor de bezorgers ook want het eerste huis is voor hun al vertraging omdat hun niet opendoen.

Nu moet ik wel zeggen dat manlief als hij de buurtjes misloopt dus hij ziet ze naar binnengaan vaak roept dat er een pakketje voor hun ligt en dan gaat hij het halen en klopt dat ook net zolang op de deur totdat ze opendoen, hij zag ze net naar binnen en zei dat er een pakketje voor hun ligt. Ben zelf niet zo assertief dus het ligt weleens lang te wachten ja (ben door chemo soms dagen echt ziek en geen zin om op te letten of ik de buren zien en hun het pakketje in de handen moet duwen)

Tot slot worden ook door de apotheek medicijnen geleverd die hun dus niet aannemen althans ze doen niet open......die bezorgers van de apotheek komen standaard voor niets en vele malen langs want apotheek zit einde straat....nog geen 5 meter lopen. Het is een jong gezin overigens, man , vrouw en 2 kinderen. Dus waarom medicijnen laten afleveren, er in een medicijnkluis en het is superdichtbij.

TO ik snap je helemaal! Zeker als je bezig bent (of ziek op bed ligt) kan het verrekte irritant zijn.
Wel superlief dat jullie nog die meuk van die lui aannemen. Daar was ik snel klaar mee geweest en de bezorger gewoon gezegd het hen maar voor hun eigen deur te mieteren. Of bij een ophaalpunt te dumpen. Wat een figuren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Voornu schreef:
20-03-2023 21:08
Als ik 20 hoog zou wonen, zou ik kijken of er er een menselijker afleveradres te regelen is, want dat kan je bezorgers niet aandoen m.i. Ik zou me vreselijk bezwaard voelen in elk geval.
Hoezo? Als ik het afgeleverd wil hebben tot aan mijn voordeur, dan moet het dus gewoon naar mijn voordeur. Of kom jij ook even naar het einde van de straat lopen voor je pakket omdat meneer anders helemaal naar jouw voordeur moet (indien geen afhaalpunt)?

Ik doe trouwens wel echt mijn best om thuis te zijn, dat ze niet voor niks komen. En als ik er toch niet ben geef ik als het kan aan dat het voor mijn voordeur neergezet mag worden (maar vaak kan je dat niet aan geven).

En ik neem pakjes aan voor al mijn buufs. Ik heb een grote hal dus ligt mij niet in de weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
20-03-2023 21:24
Ik snap niet dat je überhaupt nog pakketjes voor die mensen aanneemt.
Inmiddels niet meer alleen soms levert bijvoorbeeld DHL ons eigen pakketje en dat voor de buren af, zie je het net te laat dat er een ander huisnummer op staat.
Gelukkig ben ik er nu wel scherper op om te checken of het alleen een pakket voor ons is (of andere buren geen probleem).
Maar net zoals met die pampers dacht ik ach ouders met 2 jonge kinderen die zijn druk maar na een week die dozen in de gang was ik er wel klaar mee. En dus laatste keer geweigerd aan te nemen.
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
Ugli schreef:
20-03-2023 21:40
Hoezo? Als ik het afgeleverd wil hebben tot aan mijn voordeur, dan moet het dus gewoon naar mijn voordeur. Of kom jij ook even naar het einde van de straat lopen voor je pakket omdat meneer anders helemaal naar jouw voordeur moet (indien geen afhaalpunt)?

Ik doe trouwens wel echt mijn best om thuis te zijn, dat ze niet voor niks komen. En als ik er toch niet ben geef ik als het kan aan dat het voor mijn voordeur neergezet mag worden (maar vaak kan je dat niet aan geven).

En ik neem pakjes aan voor al mijn buufs. Ik heb een grote hal dus ligt mij niet in de weg.
Is misschien niet eens zo'n slecht idee, een pakketbus waar je je pakket kan ophalen, en als dat niet lukt rijdt hij door naar een afhaalpunt. Waarbij je evt. via een app kan aangeven dat het pakket aan buur X meegeven mag worden oid.

En afhaalpunten zijn er toch zo goed als overal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voornu schreef:
20-03-2023 21:54
Is misschien niet eens zo'n slecht idee, een pakketbus waar je je pakket kan ophalen, en als dat niet lukt rijdt hij door naar een afhaalpunt. Waarbij je evt. via een app kan aangeven dat het pakket aan buur X meegeven mag worden oid.

En afhaalpunten zijn er toch zo goed als overal?
Ik zie de pakketbus file van mensen die na hun werk hun pakje willen halen al voor me. :P Maar misschien als je er genoeg van meer zet. Ik had laatst een pakje naar “Bij de Buren” laten komen. Dat is een soort onbeheerde kluisjeswand. Ze leggen je pakket in een kluisje die alleen jij met een gekregen code kan openen. Gewoon 24/7 bereikbaar. Ik vond het briljant.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven