is dit nu normaal burengedrag?
vrijdag 20 november 2009 om 11:47
Ik heb gisteren wat vervelends meegemaakt en vraag me af of ik nou iets geks gedaan heb, of iets ongepasts ofzo.
Ik woon sinds 2 jaar in een hele leuke straat aan een mooie singel.
Voor deze singel ligt een stukje gras, in de singel zwemmen eendjes en onze buurkindjes spelen graag in het gras, voeren de eendjes etc etc.
Een stukje verderop ligt een honden uitlaatplaat, maar helaas laten ook veel mensen hun honden bij ons voor de deur poepen, zonder het op te ruimen.
Dit is natuurlijk erg vervelend, ik ben zelf ook al weleens in de poep gaan staan toen in de eendjes ging voeren.
Gisterenavond kwam ik thuis en zag een stel (middelbare leeftijd) lopen met hun hond. Meneer liet de hond lekker in het gras poepen. Dus ik heb heel vriendelijk gevraagd of meneer voortaan zijn hondje op de uitlaatplaats kon laten poepen.
Nou toen kreeg ik me dus een scheldkanon over mij heen. Wie ik wel niet dacht dat ik was en dat hij zijn hond liet schijten waar hij dat wilde, dat ik een a-sociaal stuk vreten was etc etc. Hij woonde hier langer dan ik en dus had hij meer rechten etc.
Ik was echt een beetje van slag hierdoor, ik vroeg het gewoon vriendelijk. Probeerde nog uit te leggen dat hier kinderen spelen maar daar ging hij alleen maar harder van schreeuwen.
Ben er inmiddels achter dat deze mensen in de straat achter mij wonen maar ik baal hier toch stevig van. Gaan we zo om met elkaar tegenwoordig?
Of heb ik iets heel geks gedaan?
Ik woon sinds 2 jaar in een hele leuke straat aan een mooie singel.
Voor deze singel ligt een stukje gras, in de singel zwemmen eendjes en onze buurkindjes spelen graag in het gras, voeren de eendjes etc etc.
Een stukje verderop ligt een honden uitlaatplaat, maar helaas laten ook veel mensen hun honden bij ons voor de deur poepen, zonder het op te ruimen.
Dit is natuurlijk erg vervelend, ik ben zelf ook al weleens in de poep gaan staan toen in de eendjes ging voeren.
Gisterenavond kwam ik thuis en zag een stel (middelbare leeftijd) lopen met hun hond. Meneer liet de hond lekker in het gras poepen. Dus ik heb heel vriendelijk gevraagd of meneer voortaan zijn hondje op de uitlaatplaats kon laten poepen.
Nou toen kreeg ik me dus een scheldkanon over mij heen. Wie ik wel niet dacht dat ik was en dat hij zijn hond liet schijten waar hij dat wilde, dat ik een a-sociaal stuk vreten was etc etc. Hij woonde hier langer dan ik en dus had hij meer rechten etc.
Ik was echt een beetje van slag hierdoor, ik vroeg het gewoon vriendelijk. Probeerde nog uit te leggen dat hier kinderen spelen maar daar ging hij alleen maar harder van schreeuwen.
Ben er inmiddels achter dat deze mensen in de straat achter mij wonen maar ik baal hier toch stevig van. Gaan we zo om met elkaar tegenwoordig?
Of heb ik iets heel geks gedaan?
anoniem_62235 wijzigde dit bericht op 20-11-2009 11:58
Reden: oeps
Reden: oeps
% gewijzigd
vrijdag 20 november 2009 om 11:52
vrijdag 20 november 2009 om 11:53
Wat een zak! Nee jij hebt in mijn ogen niets verkeerd gedaan, sterker nog, ik zou het zelf ook zo gedaan hebben. Hier staan van die bakken met zakjes eraan, ik heb zelf ook een hond en loop altijd langs die bakken en ruim het op. Temeer omdat hier op de grasvelden ook altijd allerlei kinderen (waaronder die van mij) spelen en ik heb ook wel eens een zoon thuisgekregen met een broek onder de hondensch**t...
vrijdag 20 november 2009 om 11:53
Ik vraag me ook wel eens af waarom mensen in vredesnaam zo agressief reageren als ze op iets aangesproken worden. Als je het op een normale en rustige manier gezegd hebt, vind ik dat je volkomen gelijk hebt. Die man schoot waarschijnlijk meteen in de verdediging, en jou a-sociaal noemen is volgens mij een beetje in het kader van 'De pot verwijt de ketel..' etc'.

vrijdag 20 november 2009 om 11:54
ingmagh ik heb letterlijk gezegd op een rustige toon:
meneer zou u in het vervolg uw hond op de honden uitlaat plaatsen kunnen laten poepen aub.
Toen begon hij gelijk te schreeuwen en te schelden, kwam nog op me af gelopen ook. Gelukkig was manlief erbij, ik was echt bang dat hij anders ging slaan ofzo.
meneer zou u in het vervolg uw hond op de honden uitlaat plaatsen kunnen laten poepen aub.
Toen begon hij gelijk te schreeuwen en te schelden, kwam nog op me af gelopen ook. Gelukkig was manlief erbij, ik was echt bang dat hij anders ging slaan ofzo.
vrijdag 20 november 2009 om 11:54
Wat denk je zelf? Vind je het normaal om afgeblaft te worden als je een normaal verzoek doet? Lijkt me niet dat je iets geks hebt gedaan, maar sommige mensen worden niet graag aangesproken op hun verantwoordelijkheid en reageren dan op die manier, aanvallend dus. Meneer spoort niet dus.
"Gaan we zo om met elkaar tegenwoordig?" Ik weet niet hoe vaak dit jou overkomt, maar volgens mij is het nog steeds meer uitzondering dan regel.
Ik weet wel dat als ik diegene te zien krijg die zijn hond steeds bij mij op de stoep laat kakken, hij/zij nog niet jarig is. Die kan een bulk stront voor zijn deur verwachten waar je u tegen zegt. Desnoods huur ik een koe.
"Gaan we zo om met elkaar tegenwoordig?" Ik weet niet hoe vaak dit jou overkomt, maar volgens mij is het nog steeds meer uitzondering dan regel.
Ik weet wel dat als ik diegene te zien krijg die zijn hond steeds bij mij op de stoep laat kakken, hij/zij nog niet jarig is. Die kan een bulk stront voor zijn deur verwachten waar je u tegen zegt. Desnoods huur ik een koe.
vrijdag 20 november 2009 om 11:55
Je weet zelf ook wel dat je niets geks hebt gedaan en 'gewoon' een asociale man hebt getroffen.. Tip voor volgende keer, verstop je achter of in een container en maak een foto van bewuste man en hond. Druk de foto af op groot canvas doek, spijker hem stevig aan een paal. Plaats die paal 's nachts goed verankerd op het veldje, dit met grote rode streep door foto = Verboden hier uw hond uit te laten. Succes!
vrijdag 20 november 2009 om 11:55
vrijdag 20 november 2009 om 11:57
quote:Floortje_1981 schreef op 20 november 2009 @ 11:47:
Een stukje verderop ligt een honden uitlaatplaat, maar helaas laten ook veel mensen hun handen bij ons voor de deur poepen, zonder het op te ruimen.
Enne, die man was debiel bezig, dat lijkt meduidelijk.
Een stukje verderop ligt een honden uitlaatplaat, maar helaas laten ook veel mensen hun handen bij ons voor de deur poepen, zonder het op te ruimen.
Enne, die man was debiel bezig, dat lijkt meduidelijk.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 20 november 2009 om 12:01
Hier in dit suffe dorp is het ook normaal dat iedereen zijn hond overal mag laten kakken zonder de poep op te ruimen. Als je bij ons in de tuin zit 's zomers, wordt je gek van de geur en de groene vliegen, omdat er een groenstrookje langs onze achtertuin loopt.
Tijdens het hardlopen zelfs al 2x onderuit gegleden over een drol.
In andere woonplaatsen moet overal opgeruimd worden, behalve op een paar aangewezen plekken, hier dus niet. Echt ergerlijk.
Tijdens het hardlopen zelfs al 2x onderuit gegleden over een drol.
In andere woonplaatsen moet overal opgeruimd worden, behalve op een paar aangewezen plekken, hier dus niet. Echt ergerlijk.
Computer says nooooo
vrijdag 20 november 2009 om 12:05
Wat een mafkees zeg. Heb zelf ook een hond, en aan mijn hondenriem hangt een poepzakhoudertje. Wanneer mijn hond poept op een plek waar ik dat niet zo netjes vind (bijv. op perkjes voor de deur bij mensen) dan ruim ik het netjes op en loop ik de rest van mijn rondje met een gevuld zakje in mijn hand. Echter ik word soms ook wel eens uigekaffert door mensen. Bijv. wel eens gehad dat mijn hond aan de struik van iemand zijn voortuin snuffelde. Kwam ie naar buiten, dat ik GVD die TERINGHOND niet tegen zijn struik moest laten piesen enz. Nou sorry hoor maar dan loop ik gewoon door alsof ik niets hoor, oost indisch doof en oostindisch blind ook. Maar goed, dat is wel een wat andere benadering dan jij deed. En bovendien stond je volledig in je recht. Daar waar kinderen spelen ga je niet je hond uitlaten. En als je er dan toch langs moet en de hond legt er wat neer. Ruim het dan op. Kan me voorstellen dat mensen zich schamen als ze met een poepzakkie over straat lopen. Maar ik denk altijd maar als ik ermee loop, dan zien mensen tenminste dat ik het netjes heb opgeruimd.
vrijdag 20 november 2009 om 12:07
tsss...rare vent.
Ik vind het ook asociaal dat mensen hun hond maar overla laten poepen en het dan niet opruimen.
Wij hebben hier in de buurt een leuk parkje waar kinderen kunnen spelen.
Daar is een uitlaatgebied,staan ook nog dispensers waar men gratis zakjes kan pakken.
En nog moeten de kinderen opletten waar ze lopen.
Ik vind het ook asociaal dat mensen hun hond maar overla laten poepen en het dan niet opruimen.
Wij hebben hier in de buurt een leuk parkje waar kinderen kunnen spelen.
Daar is een uitlaatgebied,staan ook nog dispensers waar men gratis zakjes kan pakken.
En nog moeten de kinderen opletten waar ze lopen.
quote:Floortje_1981 schreef op 20 november 2009 @ 11:54:
Toen begon hij gelijk te schreeuwen en te schelden, kwam nog op me af gelopen ook. Gelukkig was manlief erbij, ik was echt bang dat hij anders ging slaan ofzo.Ja, er is geen twijfel over mogelijk: dat is netjes / welopgevoed en níet asociaal. Rare vent is dat!
Toen begon hij gelijk te schreeuwen en te schelden, kwam nog op me af gelopen ook. Gelukkig was manlief erbij, ik was echt bang dat hij anders ging slaan ofzo.Ja, er is geen twijfel over mogelijk: dat is netjes / welopgevoed en níet asociaal. Rare vent is dat!
quote:Flashy schreef op 20 november 2009 @ 11:55:
Hier staan trouwens nergens bakken met zakjes, je kunt je zakje strond niet eens kwijt! ze willen vanaf volgend jaar verplichten dat iedereen zelf een zakje mee neemt, alleen ze plaatsen er geen bakken voor, dat vind ik dan wel weer jammer.Hier ook niet hoor. Maar is het werkelijk zo erg om het even mee naar huis te nemen ?
Hier staan trouwens nergens bakken met zakjes, je kunt je zakje strond niet eens kwijt! ze willen vanaf volgend jaar verplichten dat iedereen zelf een zakje mee neemt, alleen ze plaatsen er geen bakken voor, dat vind ik dan wel weer jammer.Hier ook niet hoor. Maar is het werkelijk zo erg om het even mee naar huis te nemen ?
vrijdag 20 november 2009 om 12:12
Jeetje, meid, wat een schrik! Wat een mafkees die man! Het zijn inderdaad meer uitzonderingen dan regel dat mensen zo reageren, maar toch: wat heb jij daaraan? Jij werd als oud vuil behandeld gisteren!
Hele andere situatie hier (fietsen op een stoep waar kinderen spelen en een keer een kind werd aangereden door een vrouw en viel, andere keer was ik gewoon boos dat mevrouw heel hard fietste op diezelfde stoep) waardoor ik ook al 2 keer ben uitgescholden.
De laatste keer heb ik op zo'n vreselijk walgelijk zijig psychiater toontje gezegd: "Mevrouw, ik begrijp dat het vervelend is dat ik u wijs op uw fouten, maar wellicht trekt u het zich toch aan gezien uw reactie. Ik vraag u bij deze vriendelijk de volgende keer te handelen hoe het het hoort." De vrouw was perplex en hield haar mond. Ik heb me voorgenomen dit elke keer te doen als het ten onrechte is. Ik weet dat je er niets aan hebt, die scheldpartij kwetste me toch. Ik had alleen heel erg het gevoel dat ik boven haar stond. Misschien een tip?
Veel succes. En onthou: het zegt meer over hem dan over jou!
Hele andere situatie hier (fietsen op een stoep waar kinderen spelen en een keer een kind werd aangereden door een vrouw en viel, andere keer was ik gewoon boos dat mevrouw heel hard fietste op diezelfde stoep) waardoor ik ook al 2 keer ben uitgescholden.
De laatste keer heb ik op zo'n vreselijk walgelijk zijig psychiater toontje gezegd: "Mevrouw, ik begrijp dat het vervelend is dat ik u wijs op uw fouten, maar wellicht trekt u het zich toch aan gezien uw reactie. Ik vraag u bij deze vriendelijk de volgende keer te handelen hoe het het hoort." De vrouw was perplex en hield haar mond. Ik heb me voorgenomen dit elke keer te doen als het ten onrechte is. Ik weet dat je er niets aan hebt, die scheldpartij kwetste me toch. Ik had alleen heel erg het gevoel dat ik boven haar stond. Misschien een tip?
Veel succes. En onthou: het zegt meer over hem dan over jou!
Volg je hart. Dat klopt.
vrijdag 20 november 2009 om 12:18
Ik heb standaard zakjes bij me en maar ook een groot hondenveld naast mijn huis, met opruimplicht, wat dus inhoud dat sommige mensen het veldje bij mij voor de deur, als poepveldje te gebruiken.
Ik dus standaard poepzakjes in mijn hal liggen en die bied ik altijd aan, ben meerdere malen uitgescholden, terwijl ik toch echt heel beleefd ben en zelfs een zakje aanbied, maar sommige mensen zijn gewoon heel erg asociaal.
Ik dus standaard poepzakjes in mijn hal liggen en die bied ik altijd aan, ben meerdere malen uitgescholden, terwijl ik toch echt heel beleefd ben en zelfs een zakje aanbied, maar sommige mensen zijn gewoon heel erg asociaal.
vrijdag 20 november 2009 om 12:23