is dit nu normaal burengedrag?

20-11-2009 11:47 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren wat vervelends meegemaakt en vraag me af of ik nou iets geks gedaan heb, of iets ongepasts ofzo.

Ik woon sinds 2 jaar in een hele leuke straat aan een mooie singel.

Voor deze singel ligt een stukje gras, in de singel zwemmen eendjes en onze buurkindjes spelen graag in het gras, voeren de eendjes etc etc.

Een stukje verderop ligt een honden uitlaatplaat, maar helaas laten ook veel mensen hun honden bij ons voor de deur poepen, zonder het op te ruimen.

Dit is natuurlijk erg vervelend, ik ben zelf ook al weleens in de poep gaan staan toen in de eendjes ging voeren.

Gisterenavond kwam ik thuis en zag een stel (middelbare leeftijd) lopen met hun hond. Meneer liet de hond lekker in het gras poepen. Dus ik heb heel vriendelijk gevraagd of meneer voortaan zijn hondje op de uitlaatplaats kon laten poepen.

Nou toen kreeg ik me dus een scheldkanon over mij heen. Wie ik wel niet dacht dat ik was en dat hij zijn hond liet schijten waar hij dat wilde, dat ik een a-sociaal stuk vreten was etc etc. Hij woonde hier langer dan ik en dus had hij meer rechten etc.

Ik was echt een beetje van slag hierdoor, ik vroeg het gewoon vriendelijk. Probeerde nog uit te leggen dat hier kinderen spelen maar daar ging hij alleen maar harder van schreeuwen.

Ben er inmiddels achter dat deze mensen in de straat achter mij wonen maar ik baal hier toch stevig van. Gaan we zo om met elkaar tegenwoordig?

Of heb ik iets heel geks gedaan?
anoniem_62235 wijzigde dit bericht op 20-11-2009 11:58
Reden: oeps
% gewijzigd
Ja, het is normaal gedrag tegenwoordig! Ik moet het ook maar de doodnormaalste zaak van de wereld vinden dat bij mij in de tuin al 10 x buxussen kapot zijn gezeken. Toen ik zag wie de boosdoener was heb ik er wat van gezegd en kreeg ook gelijk de wind van voren! Heb toen heel kalm gezegd dat ik wist waar hij woonde met een stevige middelvinger erachteraan! Heb hem en die klote hond niet meer gezien!
Hallo Floortje,

Nee hoor, jij hebt niets verkeerds gedaan.

Deze man is gewoon aso. Waarschijnlijk van hetzelfde type wat op de stoep fietst en dan belt dat jij opzij moet gaan.

In onze gemeente kun je zelfs een bekeuring krijgen als je hond ergens fout zit te poepen en je het niet opruimt.

Laten we hopen dat hem zoiets overkomt!

Groetjes, Beter Laat

(Hondeneigenaar, met altijd een zakje aan de riem).
Ik vind het nog raar dat de gemeente bakken en zakjes beschikbaar moet stellen. Zelf meenemen, thuis poep weggooien....Maar dan ook geen hondenbelasting meer heffen, want waar wordt die dan in godsnaam aan besteed? Ik ben zelf absoluut tegen hondenpoep op straat of in het gras en vind het gros van de hondenbezitters aso om dat te laten liggen. En het argument van hondenbelasting: dat wordt besteed aan de uitlaatparkjes. Toch?
Beetje warrig bericht: te snel verstuurd. Ik bedoel eigenlijk dat men zelf verantwoordelijk is voor de stront en dat de gemeente de belasting moet gebruiken (of gebruikt?) voor de uitlaatveldjes. Zo.
Dit heb ik ook gehad met het verschil dat de hondeneigenaar een agente in uniform was. Toen ik vertelde dat het wettelijk verplicht is om hondenpoep op te ruimen, kreeg ik een middelvinger.

Zo gaan we dus om met elkaar tegenwoordig.
Nee Plukdedag, de gemeente komt toch ook geen luiers verschonen bij jou thuis, jouw hond jouw stront. Klaar.

Die hondenbelasting is er voor het creeeren van die hondenvelden en het onderhoud daarvan, niet om de stront op te ruimen.

Is je hond lekker aan het spelen, valt ie in de stront, nee zeg, gewoon opruimen dus.

Net als op dat veldje voor de deur bij mij, waar mijn kinderen voetballen, ik zeg je hondenstront op een broek is heel erg goor.
quote:Floortje_1981 schreef op 20 november 2009 @ 11:47:

Ik heb gisteren wat vervelends meegemaakt en vraag me af of ik nou iets geks gedaan heb, of iets ongepasts ofzo.

Ik woon sinds 2 jaar in een hele leuke straat aan een mooie singel.

Voor deze singel ligt een stukje gras, in de singel zwemmen eendjes en onze buurkindjes spelen graag in het gras, voeren de eendjes etc etc.

Een stukje verderop ligt een honden uitlaatplaat, maar helaas laten ook veel mensen hun honden bij ons voor de deur poepen, zonder het op te ruimen.

Dit is natuurlijk erg vervelend, ik ben zelf ook al weleens in de poep gaan staan toen in de eendjes ging voeren.

Gisterenavond kwam ik thuis en zag een stel (middelbare leeftijd) lopen met hun hond. Meneer liet de hond lekker in het gras poepen. Dus ik heb heel vriendelijk gevraagd of meneer voortaan zijn hondje op de uitlaatplaats kon laten poepen.

Nou toen kreeg ik me dus een scheldkanon over mij heen. Wie ik wel niet dacht dat ik was en dat hij zijn hond liet schijten waar hij dat wilde, dat ik een a-sociaal stuk vreten was etc etc. Hij woonde hier langer dan ik en dus had hij meer rechten etc.

Ik was echt een beetje van slag hierdoor, ik vroeg het gewoon vriendelijk. Probeerde nog uit te leggen dat hier kinderen spelen maar daar ging hij alleen maar harder van schreeuwen.

Ben er inmiddels achter dat deze mensen in de straat achter mij wonen maar ik baal hier toch stevig van. Gaan we zo om met elkaar tegenwoordig?

Of heb ik iets heel geks gedaan?Nee, je hebt niks fout gedaan. Ik herinner me opeens een leuk staaltje kattenkwaad van vroeger dat je maar eens moet uithalen bij die vent. Neem met een stokje wat van die hondendrol en smeer dat aan de binnenkant van de klink van zijn voordeur. Dan grijpt hij lekker in de stront als ie de deur in of uitgaat. Zijn verdiende loon.
Ik woon in het centrum en heb geen voortuin, nou mochten we wel een rijtje met buxus oid op gemeentegrond planten. Dit leek ons wel leuk, dus gedaan, na 3 maanden dood. Nieuwe geplant en wederom na een paar maanden dood. Tijdens een lange periode thuis zitten (zwangerschapsverlof) had ik ineens door hoe het kwam. Een oud vrouwtje met zo'n klein keffertje dat continu tegen de buxus aan liep te pissen.... Mevrouw aangesproken en gevraagd of ze haar viervoeter misschien aan de andere kant kon laten lopen en dan de lantaarnpalen onder wilde laten zeiken. Ik kreeg op mijn aardige vraag een antwoord dat haar hond dat niet deed blabla.... Door herbestrating hebben man en ik gekozen geen buxussen meer te planten (tijdens het eruit halen bleek ook dat men hun boterhamzakjes met drollen hier graag tussen gooide, bahbahbah) Maar nu heb ik continu vieze natte kringen op mijn huis en tot overmaat van ramp zijn onze katten nu ook hun territorium aan het af pissen. Hierdoor kan ik iedere maand een nieuwe droogloopmat van 15 euro aanschaffen. Ik stem dus voor om alle honden en katten of een catheter of een luier om te doen buitenshuis....
Mamalijntje je hebt er van dat spul voor he, dat ze daar niet meer plassen of een stroomdraadje trekken, kan ook.
Die man spoort niet. Vervelend maar volgens mij doe je hier niks aan. Wat zei je man ervan?

mamalijntje, pissen jouw katten alleen op jouw mat?

Ik snap nl. jouw frustratie, maar ik erger me dus weer aan de katten van anderen, die in mijn tuin pissen en poepen zodat het lekker stinkt en ik bij het tuinieren regelmatig in een drol grijp.
Ik heb trouwens de hele tuin volgegooid met zwarte peper, en het lijkt alsof ik minder katten zie.
nogeensdan, manlief heeft meneer vriendelijk een fijne avond gewenst en gevraagd of dit zijn gebruikelijke manier van communiceren is. Manlief is nogal groot en breed dus geloof niet dat die man hem zo snel wat aan zou doen.

ik heb trouwens zelf een kat maar die kan onze tuin niet uit dus daar kan niemand last van hebben.

Lieve hmmm misschien een beetje te radicaal zeker gezien het feit dat deze meneer bij ons achter woont. Ik kan zijn huis zien vanuit mijn raam.

Ik heb trouwens wel de gemeente gebeld en gevraagd of zij wat vaker willen komen controleren. Klacht werd zeer serieus genomen, vooral ook doordat ik werd uitgescholden door die man.
nogeensdan, katten houden ook absoluut niet van koffie. Het schijnt heel goed te werken om een aantal koffiefilters met gebruikte koffie over de grond te strooien, zie je verder niets van maar werkt wel.
Haha, mijn man is ook nogal groot, en zou precies hetzelfde reageren, misschien iets opgefokter, wat soms niet zo handig is. Bedankt voor de koffie tip. Ga ik ook proberen.

Ik ben altijd in de tuin aan het werk en die stank ik echt naar als je er met je neus bovenop zit.

Goed dat de gemeente zo reageert op je klacht.
Vies he die katten stront, ik heb nu cacaodoppen, die helpen ook btw.
ja maar cacaodoppen stinken zo vind ik...
Ik vind cacao doppen niet mooi staan, sorry.
Daarom liggen ze leg ik ze alleen in de winter er in en in de zomer is dan de stank er wel af, maar nee mooi staat het niet.

Maar mijn tuin is wel behoorlijk begroeit met veel kruipers en zie je de doppen voor het merendeel ook niet, maar het gaat mij erom dat ik niet weereens in de stront grijp.
quote:PLUKDEDAG1967 schreef op 20 november 2009 @ 12:43:

Zelf meenemen, thuis poep weggooien....Maar dan ook geen hondenbelasting meer heffen, want waar wordt die dan in godsnaam aan besteed? Bij ons in de gemeente is de hondenbelasting met ingang van 2009 ook opgeheven. Scheelt weer 25 euro per jaar. Daar kan ik heel wat zakjes voor kopen.
quote:Lieve1976 schreef op 20 november 2009 @ 12:56:

Nee, je hebt niks fout gedaan. Ik herinner me opeens een leuk staaltje kattenkwaad van vroeger dat je maar eens moet uithalen bij die vent. Neem met een stokje wat van die hondendrol en smeer dat aan de binnenkant van de klink van zijn voordeur. Dan grijpt hij lekker in de stront als ie de deur in of uitgaat. Zijn verdiende loon.Ja dat loont! Kwaad met kwaad bestrijden. Hoe oud ben je?
quote:Mamalijntje schreef op 20 november 2009 @ 13:05:

Ik stem dus voor om alle honden en katten of een catheter of een luier om te doen buitenshuis....Nog zo'n geweldige oplossing. Wat zijn mensen hier toch creatief!
quote:nogeensdan schreef op 20 november 2009 @ 13:10:

Ik heb trouwens de hele tuin volgegooid met zwarte peper, en het lijkt alsof ik minder katten zie.Regelmatig koffiedik strooien in de tuin helpt ook goed tegen ongewenste katten.

Was al gezegd. weer te vroeg reacties lopen tikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven