Je mooiste boek
zondag 9 november 2025 om 00:44
Wat grappig, ik vind dit echt zo ongeveer het slechtste boek dat ik ooit gelezen heb (al heb ik het niet uitgelezen, ik was het zo zat dat ik de laatste 10% (e-reader) heb laten zitten).
Mijn favoriet is denk ik de serie van de Kronieken van Narnia. Kinderboeken, maar ik kan ze blijven herlezen.
zondag 9 november 2025 om 02:50
zondag 9 november 2025 om 07:38
“Mooi” doet voor mij op de een of andere manier voorkomen dat het iets heel literairs ingewikkelds moet zijn (ligt aan mij denk ik) en dat zijn niet mijn type boeken. Wat ik wel echt geweldige “jammer dat ze uit zijn” boeken vond:
De schaduw van de wind (dat is dan wel weer vrij literair, lang geleden gelezen)
The help
The running Grave (thriller, maar wat voor een)
Als kind was ik weg van de brief voor de koning, en de enige boeken die ik (na m’n 12e) eindeloos heb herlezen waren de vier boeken over twee Joodse zusjes van Annika Thor (een eiland in zee is de eerste).
De schaduw van de wind (dat is dan wel weer vrij literair, lang geleden gelezen)
The help
The running Grave (thriller, maar wat voor een)
Als kind was ik weg van de brief voor de koning, en de enige boeken die ik (na m’n 12e) eindeloos heb herlezen waren de vier boeken over twee Joodse zusjes van Annika Thor (een eiland in zee is de eerste).
zondag 9 november 2025 om 07:41
Voor nu Orakel van Thomas Olde Heuvelt. Zo spannend, zo vreemd maar toch ook weer heel begrijpelijk. Het heeft wat bizars qua verhaal, maar ik kon het in mijn hoofd wel gewoon goed visualiseren. Ik hou namelijk helemaal niet van scifi of fantasy. Dit schuurt daar naar mijn mening wel een beetje tegenaan, wat surrealistisch. Maar het blijft voor mij precies op het juiste punt hangen dat het niet te ver gaat daarin. Echt aan aanrader wat mij betreft! Net zoals zijn boek Hex overigens. Ook dat gaat een beetje die kant op, maar blijft toch nog geloofwaardig en echt. Vind dat heel knap van hem! Ben nu in November bezig, maar daar ben ik nog niet zo ver in dat ik er al wat over kan zeggen
zondag 9 november 2025 om 07:44
Zo heb ik de vraag ook benaderdCharlie591 schreef: ↑09-11-2025 07:38“Mooi” doet voor mij op de een of andere manier voorkomen dat het iets heel literairs ingewikkelds moet zijn (ligt aan mij denk ik) en dat zijn niet mijn type boeken. Wat ik wel echt geweldige “jammer dat ze uit zijn” boeken vond:
zondag 9 november 2025 om 08:05
Boeken die mij bijgebleven zijn die ik echt heel mooi vond:
- Pachinko (Min Jin Lee)
- The songs of Achilles en Circe (Madeline Miller)
- The color purple (Alice Walker)
En iets recenter gelezen:
- Al het blauw van de hemel (Da Costa)
- Onder de drachenwand (Arno Geiger)
Ik lees hierboven over 'Een klein leven'. Ik vond dit boek ook heel mooi, in 1 adem uitgelezen. Mijn man vond het helemaal niks en irriteerde zich enorm aan de hoofdpersoon. Zo zie je maar, hoe smaken kunnen verschillen.
- Pachinko (Min Jin Lee)
- The songs of Achilles en Circe (Madeline Miller)
- The color purple (Alice Walker)
En iets recenter gelezen:
- Al het blauw van de hemel (Da Costa)
- Onder de drachenwand (Arno Geiger)
Ik lees hierboven over 'Een klein leven'. Ik vond dit boek ook heel mooi, in 1 adem uitgelezen. Mijn man vond het helemaal niks en irriteerde zich enorm aan de hoofdpersoon. Zo zie je maar, hoe smaken kunnen verschillen.
zondag 9 november 2025 om 08:30
De boeken die dan als eerste in mij opkomen zijn:
Het achtste leven van Haratischwili,
Je bent prachtig van Napotilano,
Narcis van Fanto (maar ook haart eerste boek, Viktor),
Kruispunt van Franzen,
Het lied van ooievaar en dromedaris van Daanje,
Wees onzichtbaar van Isik,
Willem die Madoc maakte, van Dros
't Hooge nest van v Iperen
Het achtste leven van Haratischwili,
Je bent prachtig van Napotilano,