Joodse afkomst deel 2

13-02-2006 13:43 432 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij dus de eer, op naar de volgende 700!!!!!

Wat leuk weer iemand die zwanger is!!Gefeliciteerd, en dat er een hele mooie baby mag komen!!!

Ja, we zijn nog steeds aan het skieen, met de 2 oudste, 5 en 4 jaar komen we de rode piste zonder problemen af, dus joepie ooit kunnen we toch weer gewoon op vakantie!

Vannacht gewerkt, en op cnn een hoop troep gezien: die karikaturenstrijd, en dan Iran....wat komt daar uit voort?! En vooral als ik dan zie dat de zwitserse vlag in plaats van de deense de fik in gaat, vraag ik me ook nog af hoe dom die wereld is!! En vooral die domheid maakt me bang.

Deze week is druk bij mij: mijn vader komt, man is weg en moet naar mijn nieuwe huis. Ga nieuwe meubels bestellen en moet op zoek naar 2 autozitjes voor de jongste 2. En natuurlijk gaat het leven gewoon door, vanmiddag komen er nog 2 vriendjes spelen en komt een vriendin met 3 dochters. Erg vredig als ik de rest van de wereld bekijk.

En vanaf nu moet ik iedere dag 4 verhuisdozen vullen , want anders zie ik het hier somber in!

Hebben jullie al plannen voor zomervakantie`s etc? We hadden gisteren een discussie, want of we gaan naar frankrijk in ons vakantie huis, of we huren een huisje in Italie aan de zee, maar daar wil mijn man niet naartoe, i.v.m. de vogelgriep. Ik heb zelf zoiets van morgen kunnen we ook onder de auto komen, maar hij vind met 5 kleine kids de verantwoording te groot.

Mädels, ik ga een kop lekkere koffie (douwe egberts) zetten, en hoop dat het jullie goed gaat. Orly, ook ik hoop dat die flauwte voorbij gaat, want ook ik mis jullie een beetje!

Sorry, dat het van mijn kant nu even meer huishoudelijke meededelingen zijn, maar ja, mijn wereltje in dit versneeuwde dalletje is nou eenmaal niet zo groot als in een stad als amsterdam!!
:$Jeetje...ben hier nu al een maand niet meer langsgeweest:$ maar 't was hier zo druk de laatste tijd. Eerst was mijn moeder en neef hier een week op vacantie.De hele chanukaweek was 't hier een ziekenboeg [man 3 dagen ziekenhuis met longontsteking,2 kinderen ziek en zelf ook aan de antibiotica vanwege zware griep] en nu kan ik al bijna niet meer achter de pc zitten met die dikke buik.Ik tel nu echt de dagen af. Rond 21 januarie is de keizersnee gepland maar dat hoor ik dan nog precies.

Batya, dat zal zeker wel even wennen zijn met je nieuwe kapsel.Vond je man 't mooi? Ben je trouwens al wezen skieen?Jammer van al die kinderschoenen die je weg kon gooien zeg.Ze zeggen dat 't hier deze dagen op de Hermon ook gaat sneeuwen.Hier in Jeruzalem is 't nu ook al behoorlijk koud,en zoals bijna ieder jaar doet nu juist de verwarming 't weer niet [verwarming van 't hele gebouw].We rillen dus wat af hier.Hoe gaat 't met je kindjes?Je zult 't nu wel druk hebben met de vacantie.

Sjamash,hoe ben je nou uit je bed gevallen joh?Gaat 't nu weer beter met je voeten?Wat leuk dat jullie Raph een broertje of zusje willen geven.Ik hoop dat 2007 een vruchtbaar jaar voor jullie zal worden:D!Spannend hoor.Heb je trouwens al nieuws...je zou toch de 25ste weten of 't gelukt is?

Fleurtje,dus toch een keizersnee...Tja,uiteindelijk moeten ze er toch uit he:).Dit wordt nu mijn 3e keizersnee en ik ben blij dat ik de datum al van te voren weet.De 1e was een spoedkeizersnee vanwege zwangerschapsvergiftiging,2e omdat hij niet goed groeide in m'n buik en de 3e is dan dus automatisch een keizersnee.Van mij mogen ze er nu een ritssluiting in zetten voor de volgende:D.

Hoeveel weken/maanden is Julia nu?

Xaar,hoe is 't met jou?Ga je nog wat leuks doen met nieuwjaar?

Zo,ik moet weer gaan koken voordat m'n zoon uitgehongert uit school komt.Alhoewel wij geen nieuwjaar vieren wens ik jullie toch een te gek 2007 toe!!!

Liefs xxx Orly
Hi dames,

Long time no see!

Hoe gaat het met alle babies, kindertjes, huizen, besneeuwde bergen en schoonfamilies?

Hier alles ok. Heel drukke roerige tijd. Heel druk met werk en met het leven.

Ik ben nog steeds aan het Soulsearchen om te besluiten wat ik wil doen met mijn leven. Mijn lief is officieel aangenomen op zijn researchpositite in Princeton, New Jersey, USA, voor 6 maanden.Vanaf augustus 2007. Ik ga in maart naar Nederland voor een paar weken en in november ga ik met mijn moeder naar Thailand, backpacken!

Ik wil ook mijn nieuwe passie Yoga voortzetten en als het lukt een opleiding gaan doen tot Yoga lerares in februari 2008. ik oefen braaf elke dag en heb er enorm veel plezier in. Vanavond ga ik naar een nieuwe lerares, kijken of het wat wordt want het is moeilijk voor mij om de lessen in het Ivriet te volgen.

Dus nu is het een kwestie van alles vormgeven...maar ik denk dat het wel goed komt,stap voor stap.

Gelukkig bijna nieuwjaar, ik hou wel van een nieuwe start.

Liefs
Ladies Boker-tov!

Orly: wat wordt het toch spannend voor je meis!!!! Nog maar een paar weekjes te gaan joh! HOest met de ziekenboeg? Is iedereen een beetje opgeknapt? En hoe heb je het allemaal volgehouden, want moet je niet nog veel rust houden met de beeb?

Xaar: het jaar brengt jou wel veel inspiratie zeg! Wat geinig om een yoga-cursus te gaan volgen! Zou je in Israel willen blijven als yoga-therapeute? Maar je kunt natuurlijk vriendlief ook naar Princeton gaan volgen (was toch Princeton??). Wel even kijken of je dan een werkvergunning krijgt..in de VS zijn ze nogal moeilijk.......Het is jammer dat je nog geen beslissing hebt kunnen nemen, maar het is natuurlijk ook geen kattenpis, het gaat tenslotte over je leven/toekomst....NOu kom maar flink veel stoom afblazen hier!

Bataya hoe is het in Zwistersland??

Fleur: nee ik begrijp dat je nu nog geen tweede zou willen: Julia is nog zo jong! Daar zul je je handen vol aan hebben, en wellicht is een beetje rust ook erg aangenaam!

Helaas voor ons is de december-ronde vruchteloos geweest, maar goed we klussen lekker verder! Ben wel benieuwd hoor, hoe lang het duurt. Ben nogal een jannetje-ongeduld. Verder niet echt veel nieuws. Op kerstavond hier is alleen mijn moeder opgenomen in het ziekenhuis met een TIA. Dat was behoorlijk schrikken! Gelukkig mocht ze een dag erna naar huis, maar nog steeds heeft ze er erg veel last van!

Ben ook heel benieuwd hoe het met Yuval is, zo lang niet "gehoord"...

Ciao amigo's!
UP!!!

Orly: al beschuit met muisjes??????
Nou maar weer up, want ik heb nieuws: ik ben zwanger!!!! Heb vanochtend de test gedaan, en die was positief!!!!
Ik ben al op je topic geweest, GEFELICITEERD!!!!!!!!

Orly, hoe gaat het met jou?
quote:Nou maar weer up, want ik heb nieuws: ik ben zwanger!!!! Heb vanochtend de test gedaan, en die was positief!!!!Van harte gefeliciteerd!
Wel, dank jullie wel Fleur en Dalida!

En alvast een aangenaam weekend toegewenst, het mijne begint over een goede 20 minuten!
UP!!!!!
Orly, hoe gaat het met je? Ik hoop dat alles goed gaat!

X
Fleur, doen de batterijen het nog?
Je weet toch!
quote:Fleur, doen de batterijen het nog?De batterijen van dat pokkeding? Jazeker. Helaas wel. Erger nog: dat ding begint soms te spelen als ie uit staat! Soms denk ik dat dat mijn moeder is, om me te treiteren.
Computer kapot, skivakantie en iedere week een ander kind ziek!!! Reden om al zo lang niet meer online te zijn!!! Maar ik ben er nu weer!!!!

Sjamash, leuk!!!! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben je erg misselijk????

Fleur, hoe gaat het Julia???

Heerlijk baby`s, maar niet meer voor mij!! Is grappig om dat te merken! Maar.... het was echt een leuke tijd!

En Orly, hoe is het bij jou???? Als alles goed is is jouw baby ook al weer 3 weken?????

We hebben een heerlijke ski vakantie gehad; kids de hele dag in de skischool, en 2 goude medailles bij het skirennen !!! Misschien doen er toch ooit ook eens hollanders mee bij alle internationale wedstrijden!!!!

En hier in de straat heerst: Waterpokken en de griep!!! En aangezien dat grut bij iedereen thuis komt krijg je ook al die bacterien in je huis! Ik geloof dat er hier langzaam een derde wasmaschine moet komen!!! Hopelijk gaat het langzaam voorbij!!!!

Verder gaat hier alles zijn gangetje, en hoop ik weer eens wat van Orly en xaartje te lezen!

Meiden: prettig weekend, en tot volgende week?????
quote:

Computer kapot, skivakantie en iedere week een ander kind ziek!!! Reden om al zo lang niet meer online te zijn!!! Maar ik ben er nu weer!!!!

Sjamash, leuk!!!! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben je erg misselijk????

Fleur, hoe gaat het Julia???

Heerlijk baby`s, maar niet meer voor mij!! Is grappig om dat te merken! Maar.... het was echt een leuke tijd!

En Orly, hoe is het bij jou???? Als alles goed is is jouw baby ook al weer 3 weken?????

We hebben een heerlijke ski vakantie gehad; kids de hele dag in de skischool, en 2 goude medailles bij het skirennen !!! Misschien doen er toch ooit ook eens hollanders mee bij alle internationale wedstrijden!!!!

En hier in de straat heerst: Waterpokken en de griep!!! En aangezien dat grut bij iedereen thuis komt krijg je ook al die bacterien in je huis! Ik geloof dat er hier langzaam een derde wasmaschine moet komen!!! Hopelijk gaat het langzaam voorbij!!!!

Verder gaat hier alles zijn gangetje, en hoop ik weer eens wat van Orly en xaartje te lezen!

Meiden: prettig weekend, en tot volgende week????? He Bataya!

Ja, het dunt uit hier he! Maar elke week kijk ik toch ff-tjes of er wellicht nog een reacite is gekomen!

Tjonge, de griep is dus echt ver over de grenzen gekomen! Ook bij jou dus lekker gesnotter en ellende!  En nog kunnnen skiën! Tres bien! Want ligt er wel veel sneeuw bij jullie? Nog geen klimatologische veranderingen opgemerkt?

Ja, Orly moet nu toch zo onderhand wel een kleintje hebben. Maar ik begrijp heel goed dat ze het daar nu te druk mee heeft!

Bij mij valt het allemaal wel mee hoor: alleen super moe, af en toe misselijk (voornameljik 's avonds) en inmiddels een wandelende hormoonbom: dan weer emotioneel, dan weer super chagerijnig! Maarja, hoort er bij!

As. donderdag (op mijn verjaardag) een echo! En ook op mijn verjaardag: een grote metamorfose: dus mijn lange haar zal er wel af gaan, en ik denk dat ik mijn natuurlijke blonde lokken ook zal moeten missen......ben benieuwd!

Nou Batya en de rest, het gaat jullie!
het is triest, I know, maar ik probeer het nog een laatste keer: up
Ik moest een paar dagen terug nog aan Orly denken...ben zó benieuwd!
Heee, er is nog leven! Hahaha.

Ja, dat heb ik ook! De zwangerschap verliep zo problematisch dus ik hoop zo dat het kindje gezond is etc........maar ik begrijp ook wel dat het erg druk is!
Eindelijk............!!!!!!!! Hoe si het met jullie??? Ik ben lang in het buitenland geweest, omdat een zoontje van mijn zusje is overleden, en toen stond mijn hoofd niet zo naar internet.

Sjamash hoe gaat het met jouw??? Al een buikje aan het krijgen???

Bij ons is verder alles oke, de kids bloeien en groeien, en we hebben het gewoon druk met van alles en nog wat. Ben zelf ook erg weinig met geloven en kultuur bezig op dit moment. Helmaal nu mijn kleine neefje aan wiegedood is overleden. Iets wat echt oneerlijk is......!

Ben nu sinds 10 dagen terug in der Schweiz, en moet echt de kinders weer aandacht geven, ik heb er 3 meegenomen, en 2 waren er thuis. Volgende week heeft iedereen vakantie, en daar zijn we best aan toe!!!

Tot gauw??? Batya
quote:

Eindelijk............!!!!!!!! Hoe si het met jullie??? Ik ben lang in het buitenland geweest, omdat een zoontje van mijn zusje is overleden, en toen stond mijn hoofd niet zo naar internet.

Sjamash hoe gaat het met jouw??? Al een buikje aan het krijgen???

Bij ons is verder alles oke, de kids bloeien en groeien, en we hebben het gewoon druk met van alles en nog wat. Ben zelf ook erg weinig met geloven en kultuur bezig op dit moment. Helmaal nu mijn kleine neefje aan wiegedood is overleden. Iets wat echt oneerlijk is......!

Ben nu sinds 10 dagen terug in der Schweiz, en moet echt de kinders weer aandacht geven, ik heb er 3 meegenomen, en 2 waren er thuis. Volgende week heeft iedereen vakantie, en daar zijn we best aan toe!!!

Tot gauw??? Batya Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Bataya!

Wat afschuwelijk zeg!!! Gecondoleerd!!! Oh wat is dat toch vreselijk, als ouder je kind verliezen...........hier zijn echt geen woorden voor! En op zulke momenten houd je je inderdaad niet met geloof bezig, want hoe kan een G*d dit iemand aandoen???

Ik hoop dat de ergste pijn snel overgaat voor je zus en haar man en voor jullie ook. Wellicht dat die vakantie een stap in de goede richting is.

Met mijn zwangerschap gaat het goed (sorry voor de ommeslag....). Ben nu 16 weken en het verloopt prima, behoudens de vermoeidhied....en daar word ik ook weer moe van: ik wil me ertegen verzetten maar daarin slaag ik niet zo! Verder ben ik al behoorlijk bol, en voel me net af en toe een zeug! Ben benieuwd hoe uit de "klauwen" het gaat lopen qua formaat buik!

Meis leuk dat je ff langskwam, ik had deze topic eigenlijk al afschreven.....Ik zal snel ook weer ff buurten

Heel veel sterkte! *;
Hallo meiden,

sorry dat ik al zo lang niets meer heb laten horen maar ik was mijn wachtwoord kwijt:$ en gaf 't toen maar op.Heel toevallig vond ik net een blaadje waar 't op stond dus ik dacht,gelijk maar effe schrijven....

Nou mijn zoon is intussen al bijna 3 maanden oud en hij heet Daniel Yisrael ,maar zijn roepnaam is alleen Daniel. Hij was 3 kilo bij de geboorte en hij is zoooo lief. Hij huilt bijna nooit...gewoon een droombaby!

Hee Sjamash...ik heb jou nog helemaal niet met jouw zwangerschap gefeliciteerd meid.Wat geweldig...Mazzeltov!!!! Voel je je goed?Weet je al wat 't gaat worden intussen?

Batya,wat een triest verhaal van het zoontje van je zusje.Dat is gewoon de nachtmerrie van iedere moeder.Hoe gaat het nu met je zus? Pas geleden gebeurde het zelfde bij een kennis van mij.Ze ging haar kindje ophalen van de creche en 't kindje was gewoon in haar bedje overleden.Verschrikkelijk gewoon...Veel sterkte,vooral voor je zus.

Fleur,hoe gaat 't met de kleine Julia?Hoe oud is ze nu?

Dalida,hoe gaat 't met jou?

Er word hier niet meer echt veel geschreven ...jammer! Mischien kunnen we proberen dit topic weer een beetje op te laten bloeien.Ik zal iig proberen m'n best te doen om wat vaker weer te schrijven!

Dikke knuffels xxx

Orly
Orly, wat goed om van je te horen! Wat is het snel gegaan zeg, Daniel al drie maanden. Wat een mooie naam heeft hij, vast ook een mooi jongetje (waarom weet ik niet, maar dat zegt mn gevoel:D). Doet ie het goed? Lacht hij veel?

Julia is alweer zes maanden, krijgt morgen voor de eerste keer pap (totnogtoe heeft ze alleen borstvoeding gehad), ben benieuwd hoe dat gaat. Ze lacht ontzettend veel en vindt alles prachtig wat je doet, heerlijk!

Hoe gaat het in Eretz?

x
quote:

Orly, wat goed om van je te horen! Wat is het snel gegaan zeg, Daniel al drie maanden. Wat een mooie naam heeft hij, vast ook een mooi jongetje (waarom weet ik niet, maar dat zegt mn gevoel:D). Doet ie het goed? Lacht hij veel?

Julia is alweer zes maanden, krijgt morgen voor de eerste keer pap (totnogtoe heeft ze alleen borstvoeding gehad), ben benieuwd hoe dat gaat. Ze lacht ontzettend veel en vindt alles prachtig wat je doet, heerlijk!

Hoe gaat het in Eretz?

x Hee Fleur,

je gevoel zat raak...hij is echt 't mooiste jongetje ter wereld...haha! (Dat zegt natuurlijk iedere moeder van haar eigen kind) Nu begint hij veel te lachen alhoewel hij niet veel te lachen heeft:D want Jonathan is behoorlijk jaloers en geeft 'm soms wel eens een klap als ik even niet oplet.

Wat goed dat je zo lang borstvoeding geeft.Ik had er deze keer gewoon geen zin in (andere 2 wel 1 jaar gegeven) dus ik heb 't na 1 week opgegeven.Ik had geen zin om met van die grote,lekkende joekels rond te lopen ...haha! Ben nieuwschierig hoe 't vandaag met de pap zal gaan.Je mag nu toch ook al met groenten beginnen?

Verder gaat in Eretz Israel alles goed.Het is vandaag Jom Hazikaron en vanavond begint Jom hatsma'ut.De vlaggen hangen al uit alle ramen.

Moet nu Joni uit de creche halen...Laat gauw weer van je horen he Fleur!
Heeeeeeeeeeeee Orly!!!!!

Gefeliciteerd met je zoon Daniel. Werkelijk een prachtige naam: onze peetzoon heet ook zo. Trouwens die heet Daniel Jonathan, kan het nog toevalliger? Fijn dat je zo'n geweldig gezond kereltje hebt gekregen. Want wat een spannende zwangerschap heb je gehad. En natuurlijk is het een mooi mannetje (uiteraard vind ik Raph weer de mooiste van de wereld:P), want het is natuurlijk een wonderkindje!!! Jammer dat Jonathan zo jaloers is. Ik houd mijn hart vast hoe Raph straks gaat reageren op de kleine, maar vooralsnog zijn de voortekenen zeer gunstig: Raph is gek op kinderen en babies in het bijzonder.

Nee, ik wil niet weten wat het wordt. Hoop qua naam dat het een meisje wordt. Want jongensnamen..............we hadden een hele mooie: Avi Salomon. Maar tja, er is onlangs hier een man veroordeeld voor de moord op twee kleine kinderen van zijn vriendin, en die vent heet ook Avi....tja daar wil je natuurlijk niet aan herinnerd worden....Het moet natuurlijk wel een Joodse naam worden, maar wel een met die internationaal gangbaar is. Dus alle help voor een jongensnaam is dan ook welkom!

Jeetje Fleur, is Julia nu al weer een half jaar??? Gaat dat hard.........krijgt ze al tandjes???

Wel, Welcome back Orly!!!!!
Hai Sjamash,

bedankt voor je felicitatie's! Eigenlijk wilde ik mijn zoon Idan Meron noemen maar bij ons is het de gewoonte om de rabijn te vragen welke naam 't beste past en daar kwam deze naam bij uit.Ben er ook wel tevreden over hoor maar had toch liever mijn 1e keuze genomen.

Dus je wilt echt niet weten wat 't gaat worden?Jammer  want ik ben zoooo nieuwschierig!  Avi Salomon is trouwens een hele mooie naam (mijn man heet Avi...afkorting van Avraham) maar ik kan begrijpen dat je niet aan die moordenaar herinnert wilt worden.Wat een verhaal was dat he? Ik krijg er nog de kriebels van als ik er aan denk.

Wat voor meisjesnaam had je in gedachten? Als Daniel een meisje was geweest had hij Hadas geheten.

Batya meid,waar zit je? Je hoofd zal er nu wel niet naar staan om hier te schrijven? En je zult 't ook wel druk hebben met de kids...Hoe doe je dat eigenlijk met 5? Ik word soms gek van mijn 3 lieverdjes:D!

Hebben jullie trouwens pesach gevierd? Van mijn pesachschoonmaak is niks meer over...haha! Heb me kapotgewerkt,maar ja...met 4 mannen in huis...

M'n oudste probeert me nu al een kwartier hier weg te werken want hij heeft een vriendinnetje op icq,dus ik ga maar gauw.....

Byeeeeeee
Maar laten we eerlijk zijn, Sjamas: heel veel joodse mannen heten Avi en/of Salomon, ik zou daar geen rekening mee houden, joh. Ik dacht trouwens geen seconde aan die ene meneer. Ik vind Avi een leuke naam, maar Salomon vind ik nog veel mooier. Shlomo vind ik ook mooi (maar ja, wordt op school vast Sloompie) en Baruch (al is dat wel wat statig). En Ezra!

Orly, je moet Daniel gewoon zsm leren terug te meppen!!!:D

De pap hebben we nog niet gegeven, dat wordt vanmiddag! Ze mag idd ook groente nu. We gaan eerst vier dagen pap doen en kijken of daar een rare reactie op komt. Zo niet, dan gaan we daarna aan de broccoli!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven