Kapotte rits vervangen

26-02-2014 15:06 7 berichten
De rits van mijn geliefde rugzak is stuk en ik vraag me af hoe en waar ik deze het best kan laten vervangen. Schoenmaker? Of een atelier voor kledingreparatie?

De rits die er nu in zit is heeft een extra rand om de rugzak enigszins stof- en waterdicht te houden, maar hierdoor gaat de rugzak niet zo makkelijk open. Het liefst laat ik er een 'gewone' rits in zetten. Stevigheid en betrouwbaarheid zijn belangrijker dan het tegenhouden van stof en water.

Ik ben zelf geen ritsen-expert, zijn er bepaalde typen/merken ritsen aan te bevelen?
Heb je de rugzak al erg lang? Anders heb je misschien recht op garantie.

Je zou kunnen overleggen met de winkel waar je hem gekocht hebt, wat zij adviseren.

Ja, en verder, inderdaad een schoenmaker of een kledingreparateur. Ik weet een goede schoenmaker, maar die heeft het te druk met schoenen en neemt niets anders aan.
Ik heb deze rugzak ongeveer 2 jaar, en ik las in de garantiebealingen dat kapotte ritsen worden uitgesloten van materiaalschade. Hetgeen niet betekent dat ik het niet kan proberen om iets van garantie te claimen...

De winkel waar ik hem heb gekocht bestaat helaas niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Zou anders eerst de importeur proberen van het merk als het een gerenommeerd merk is kunnen ze misschien iets voor je betekenen.

Mocht dat niet kunnen? Heb je geen naaiatelier in de buurt? (in mijn plattelandsgemeente is bijna iets maar wel twee naaiateliers). Oke, je kunt niet met pin betalen, zijn vaak oudere dames herkenbaar aan de centimeterbanden om de nek en spelden aan hun kleding en niet altijd op reguliere tijden open. Maar ritsen van diverse leren jassen al voor me vervangen, En de rits in de rugzak van dochter. Heeft wel iets kneuterigs maar ja dat heeft dan wel weer iets.
Doe ik niet aan....
Ja, een naaiatelier is wel te vinden in de buurt en ik heb absoluut geen moeite met kneuterige, oudere dames, als het maar goed gebeurt!
Ja, een naaiatelier is wel te vinden in de buurt en ik heb absoluut geen moeite met kneuterige, oudere dames, als het maar goed gebeurt!
Update: na het melden van de schade aan mijn tas heeft Lowe Alpine mij een nieuwe rugzak aangeboden en inmiddels geleverd. Ik ben zeer tevreden over de service en de manier waarop deze zaak is afgehandeld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven