Kattenvoer urinary

11-12-2019 19:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.
Vandaag zijn we met onze kater naar de dierenarts geweest. Hij bleek een blaasontsteking met blaasstenen te hebben.
Er is geadviseerd om over te stappen naar 'urinary' voeding. Nu is dit ontzettend prijzig, wat ik zag. De brokken valt nog enigszins mee omdat je er lang mee doet, maar het nat voer zou wel behoorlijk duur zijn.
Weet iemand welk voer hiervoor enigszins een beetje betaalbaar is? :-)
Alle reacties Link kopieren
Nat voer is volgens mij in principe niet nodig als je brokken hebt die al het noodzakelijke bevatten.
Mijn kat krijgt hypo allergeen brokken, ook erg duur. Daarnaast geen nat voer.
Alle reacties Link kopieren
Het nat voer is toch geen noodzaak? Althans, hier heeft de kat toen hij over moest op de urinary bijna alleen maar de brokken gegeten en dat was ook prima volgens de dierenarts.
Je kan ook even googlen naar andere verkooppunten zoals zooplus, misschien ben je dan nog wat goedkoper uit dan rechtstreeks bij de dierenarts te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Vaak is het goedkoper als je dieetvoer via internet besteld, bijv via Zooplus.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad, nat voer is niet nodig. De brokjes zijn zo samengesteld dat de kat ook voldoende gaat drinken. Je kunt dus best alleen brokjes voeren, en dan eventueel af en toe eens wat natvoer als extraatje.
Kijk eens bij bitiba, dat is de goedkoopste voor het voer van mijn kater.

https://www.bitiba.nl/shop/katten/katte ... laasstenen
Wij hebben Urinary van Hill's. Kopen eens in de zoveel tijd een grote zak brokken, dat is goedkoper dan steeds een kleinere.
We hebben alleen de brokken. Dat is volgens de dierenarts ook beter voor het gebit van de katten dan natvoer.
Alle reacties Link kopieren
in ieder geval luisteren naar de dierenarts, want een kater kan sterven aan blaasstenen als de plasbuis geblokkeerd wordt door de stenen. Verder zijn er al alternatieven genoemd zoals Zooplus, Medpets en dierapotheker. Even vergelijken op internet en hierna toeslaan. Een enkele keer natvoer is niet zo erg en als de kat het gewend is, dan kun je hem langzaam laten wennen aan droogvoer door steeds meer brokjes toe te voegen.
Ik kocht bij Zooplus de Urinarybrokken van Sanabelle en Smilla.
En die van Smilla zijn nog iets voordeliger en ook goed.

Ik had overigens geen zachtvoer (hooguit eens per paar weken/maand voor de lekker)
Smilla heeft ook zacht voer zag ik net.
8 kuipjes voor €6

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... iet/761010
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 21:02
Reden: Linkje erbij
42.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kat met nierproblemen, na jaren Hills, overgestapt op Lara Adult Urinarycare. Werkt voor mijn kat perfect, €24,95 (4x 2kg) bij Brekz.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken alleen de droogvoer variant ‘s ochtends. En ‘s avonds krijgt ie gewoon vlees van een ander merk. Het lijkt te werken, hij heeft al een hele poos geen blaas ontsteking meer gehad.
Hier ook een kater met blaasproblemen. Hij plaste telkens kleine beetjes en gelukkig waren we er op tijd bij, met antibiotica was het weer in orde. Ik koop ook zijn voer bij zooplus en mijn dierenarts vond speciaal natvoer (ook) niet nodig.

Ik geef wel natvoer van Almo of Cosma, dus zo puur mogelijk. Gelukkig zijn die merken relatief vaak in de aanbieding als je groot inkoopt, en hij eet gelukkig maar een half (klein) blikje per dag - meer als extraatje dus.
Kijk ook even op medpets.nl, daar kun je vele soorten naast elkaar vergelijken. Sanimed heb ik zelf heel lang gebruikt. En idd, natvoer is niet per se nodig.
Alle reacties Link kopieren
Sanabelle via Zooplus?

Zelf gebruik ik Trovet , die soort die speciaal voor blaasgruis is. Is geconcentreerd voer, dus uiteindelijk goedkoper.

Narvoer geef ik nooit
.
kerst wijzigde dit bericht op 12-12-2019 07:03
8.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kat net uitgelegd dat hij een verwend kreng is met zijn om de dag een zakje urinary natvoer. Hij keek me uitermate beledigd aan en installeerde zich voor de kelderdeur (daarachter staat het natvoer, maar het was vandaag brokjesdag en nee, ik laat me NIET overhalen).

Ik koop brokjes Urinary Stress van Hill’s en natvoer Urinary Care van Royal Canin bij Zooplus. Grotere verpakkingen/meer tegelijk loont. Verder was dit wat het asiel hem meegaf/adviseerde en hij doet het bij ons al bijna vier jaar zo super, dat ik niet ga experimenteren! ;) :cat:
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven