Kerst-gedish

06-12-2021 17:21 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al ruzie over wie, wat waar en hoe ?
Al ergernis over de te kopen kado’s , over dat jij alweer het hoofdgerecht moet maken , dat het weer bij jou wordt gevierd ?
Ben je bang dat je dit jaar weer ruzie krijgt met je zwager ?
Of is er ruzie omdat je schoonmoeder niet wil komen / juist wil komen icm corona ?

Spui het hier.


Hier ruzie maken omdat Forummer X te veel mensen op visite krijgt /gevulde hertenreet eet / geen kado’s koopt voor haar k*t pubert mag natuurlijk ook.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 06-12-2021 17:36
19.31% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja, maar is hier vooral een kwestie van me verplicht /opgejaagd voelen en geen nee durven zeggen.
Alle reacties Link kopieren
OliveHoover schreef:
06-12-2021 17:34
Ja, maar is hier vooral een kwestie van me verplicht /opgejaagd voelen en geen nee durven zeggen.
Tegen wie niet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
06-12-2021 17:34
Tegen wie niet ?
Zwager/schoonouders.

Staan al wat andere dingen (met hen) gepland, dus vind het wel even genoeg, maar toch een soort impliciete verplichting om kerst met z'n allen te vieren (en dan het liefst ook nog allemaal een gang bereiden en meenemen, krijg nu al stress als ik daaraan denk, maar zit de laatste tijd niet heel stabiel in mijn vel).

Geluk is dat mijn eigen ouders niets verwachten en alles goed vinden.

In december wens ik altijd dat ik single ben en in mijn eentje in een huis woon met een kat en zo.
Alle reacties Link kopieren
We hadden alweer bijna ruzie vorige week maar juist daardoor is nu besloten om géén kerst te vieren met de schoonfamilie! Wat een rust, wat een heerlijke, heerlijke rust!
OliveHoover schreef:
06-12-2021 17:37
Zwager/schoonouders.

Staan al wat andere dingen (met hen) gepland, dus vind het wel even genoeg, maar toch een soort impliciete verplichting om kerst met z'n allen te vieren (en dan het liefst ook nog allemaal een gang bereiden en meenemen, krijg nu al stress als ik daaraan denk, maar zit de laatste tijd niet heel stabiel in mijn vel).

Geluk is dat mijn eigen ouders niets verwachten en alles goed vinden.

In december wens ik altijd dat ik single ben en in mijn eentje in een huis woon met een kat en zo.
Gelukkig heb je wel een partner, vandaar die schoonouders toch? En die kan toch een gang bedenken en regelen/koken/bestellen?
Alle reacties Link kopieren
OliveHoover schreef:
06-12-2021 17:37


In december wens ik altijd dat ik single ben en in mijn eentje in een huis woon met een kat en zo.
Nou, ik zit weer he-le-maal alleen met kerst en oud en nieuw en dat is hartstikke zielig, hoor!
FeeLucifer01 schreef:
06-12-2021 17:39
Gelukkig heb je wel een partner, vandaar die schoonouders toch? En die kan toch een gang bedenken en regelen/koken/bestellen?

Het is inmiddels zo geregeld dat we er niet heen gaan met kerst (met de nodige halfsmoesjes, hou ik helemaal niet van, zou het liefst eerlijk zijn, maar dat is niet helemaal zoals het daar gaat in zijn familie.....).
Alle reacties Link kopieren
OliveHoover schreef:
06-12-2021 17:37
Zwager/schoonouders.

Staan al wat andere dingen (met hen) gepland, dus vind het wel even genoeg, maar toch een soort impliciete verplichting om kerst met z'n allen te vieren (en dan het liefst ook nog allemaal een gang bereiden en meenemen, krijg nu al stress als ik daaraan denk, maar zit de laatste tijd niet heel stabiel in mijn vel).

Geluk is dat mijn eigen ouders niets verwachten en alles goed vinden.

In december wens ik altijd dat ik single ben en in mijn eentje in een huis woon met een kat en zo.
Laat je je partner toch alleen gaan?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
06-12-2021 17:39
Gelukkig heb je wel een partner, vandaar die schoonouders toch? En die kan toch een gang bedenken en regelen/koken/bestellen?
En dit.
Honey, you should see me in a crown
hagelslagjes schreef:
06-12-2021 17:39
Nou, ik zit weer he-le-maal alleen met kerst en oud en nieuw en dat is hartstikke zielig, hoor!

Snap ik, ik weet ook dat er mensen zijn die eenzaam zijn en juist wel een partner zouden willen met kerst. Wat ook te begrijpen is.

Maar voor mezelf zou het een heleboel rust geven als ik in december single zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet ik maar bij je zwager/schoonouders kerst gaan vieren... :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier single, maar volgens Robert ten Brink mag niemand met kerst alleen zijn. Hij kan de rambam krijgen :puh:
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook los over Robert ten Brink die vindt dat ik met kerst niet alleen mag zijn?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Haha Zenga :high5:
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
hagelslagjes schreef:
06-12-2021 17:39
Nou, ik zit weer he-le-maal alleen met kerst en oud en nieuw en dat is hartstikke zielig, hoor!
Ik roep niet te hard dat ik alleen ben hoor. Dan word ik uitgenodigd :thunder:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
06-12-2021 17:45
Haha Zenga :high5:
:high5:

Ik vind het serieus heel erg dat hij mensen die alleen zijn wil aanpraten dat dat niet oké is!
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
06-12-2021 17:45
Mag ik hier ook los over Robert ten Brink die vindt dat ik met kerst niet alleen mag zijn?
Ga vooral je goddelijke gang :lol:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
06-12-2021 17:46
Ik roep niet te hard dat ik alleen ben hoor. Dan word ik uitgenodigd :thunder:
Goede tactiek ;)

Ik ben met kerst overigens 1 dag alleen en 1 dag met familie. Maar met oud en nieuw alleen denk ik, en ook geen behoefte om tussen stelletjes in te zitten.
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
06-12-2021 17:47
:high5:

Ik vind het serieus heel erg dat hij mensen die alleen zijn wil aanpraten dat dat niet oké is!
Dat! Dat!
Alsof je een ziekte hebt waar iets aan gedaan moet worden.

De andere zondagen in het jaar vermaak ik me ook prima met mijn eigen dingen, dus ga ons nu niet vertellen dat het op die twee kerstzondagen anders moet. Alleen is niet hetzelfde als eenzaam. En mensen die wel eenzaam zijn met kerst, zijn dat ook op andere dagen. Maak dáár dan een programma voor.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
In de schoonfamilie is ruzie, dus hebben wij de schoonouders uitgenodigd voor een brunch. Die bestellen we, dus dat is zo geregeld.

Voor de andere kant moeten we nog even kijken/denken wat we gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat wij kerst aan mijn kant overslaan want te veel familieleden. Vanuit de andere kant heb ik nog niks gehoord.
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
06-12-2021 17:48
Goede tactiek ;)

Ik ben met kerst overigens 1 dag alleen en 1 dag met familie. Maar met oud en nieuw alleen denk ik, en ook geen behoefte om tussen stelletjes in te zitten.
Oudjaar is een gewone werkdag. Niets heerlijkers dan na het einde daarvan lekker op de bank in je huiskloffie naar oudejaarsconferences kijken. Lekkers binnen handbereik en de afstandsbediening voor jezelf. Om 24.00 uur ben ik het dan wel zat en om 00.15 uur lig ik lekker in mijn mandje. Geen visite die blijft plakken of niet meer in de kou over straat hoeven. De volgende dag ben ik niet brak en heb ik nog wat aan mijn dag. Als dat bejaard is, so be it.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons komt de schoonfamilie en man neemt het voortouw in de keuken. Mijn enige zorgen zijn het moeten aanhoren van weer dezelfde verhalen en het verrast reageren als ik weer onzinprullaria krijg van schoonmoeder.
In dit geval ben ik zelf de schoonmoeder. Maar ik heb tegen dochter en schoonzoon gezegd dat ze maar langs moeten komen op een moment dat het hun schikt. Liefst wel ergens rond kerst, want het zou toch ook een beetje jammer zijn als ze half juni een keer hun kerstcadeautjes op komen halen :mrgreen:

Mijn vader bezoeken we een week voor kerst en dat vindt ie al lang mooi, en mijn schoonfamilie hebben we al jaren geleden in de ban gedaan dus die levert ook al geen stress op.

Het eten is ook al geen probleem: zoon wil zoals te doen gebruikelijk gourmetten en op de andere kerstdag doen we de traditionele boerenkoolstamp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven