Kerstboom versieren!

20-11-2011 13:36 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week de kerstballen voor in de kerstboom kopen. Vroeg, I know, maar anders zijn er al heel veel uitverkocht.

Nu twijfel ik over welke kleuren ik in de kerstboom wil:

- wit met zilver

- wit, zilver en rood

- wit, goud en rood

Wat vinden jullie een mooiere combinatie??

En weten jullie al hoe jullie kerstboom wordt? Hoe gaan jullie je kerstboom versieren?
quote:iris1969 schreef op 20 november 2011 @ 14:03:

Ik vind in jouw geval wit en zilver mooi of rood met goud.

Zelf heb ik al jaren de traditionele Engelse stijl van groen en rood, met kransen aan de deuren, versierde guirlandes voor de ramen en om de schouw en alles met natuurlijk ogende materialen (takken, rode besjes, hulst, dennenappeltjes enz.). Geen kerstboom, want vind ik niet leuk in mijn huis.

Mijn zus heeft wel een kerstboom met alle kerstballen van onze overleden oma uit de jaren 50, 60 en 70. Een schitterende bonte verzameling.

[afbeelding]Dit is erg leuk, die oude ballen.
quote:mika65 schreef op 20 november 2011 @ 14:47:

[...]

Leuke ballen Iris, ik heb zelf ook zo'n bonte verzameling kerstballen en die gaan er elk jaar in. Ik vind die oude ballen zo leuk!

Ja ik ook, alles is uit onze eigen jeugd en we hebben zelfs nog een piek uit de jeugd van mijn moeder (jaren 50).

Zoiets dus, maar helaas zijn wij wel wat klokjes kwijt :-(:

quote:Bahco schreef op 20 november 2011 @ 14:57:

[...]

Ja hè, ik vind vooral de tweede leuk. Maar zoals gezegd, al vaker een miskoop gehad omdat het winkelmodel toch heel anders is.

Ook een mooie vind ik de Triumph Tree Matterhorn 1,55m , en dan voor de helft PE takken (gegoten plastic). Die staat in het tuincentrum. Mischien mag ik wel even in de doos kijken voor ik hem koop.Ja, vooral die onderste komt heel natuurlijk over, mooi vol en zo. Als het goed is moeten er in de winkel toch showmodellen staan? Maar dan nog...als ze daar meer takken in hangen dan er daadwerkelijk in de doos zitten heb je daar ook niets aan. Aan de andere kant, als je het thuis uitpakt en het valt tegen, mag je het toch terugbrengen (netjes ingepakt) en ruilen?
Ik wil eigenlijk wel de kerststal van mijn oma. Maar zul je net zien, dat als ze dood gaat, ik er helemaal niet aan denk.
quote:hgjb schreef op 20 november 2011 @ 15:01:

[...]

Dit is erg leuk, die oude ballen.

Ja met van die vogeltjes op een knijpertje en dennenappeltjes enzo:

Aubrey, ja, je mag ruilen, Wet Koop op afstand, en in winkels meestal ook. Maar dat is natuurlijk ook een heel gedoe.

Deze verlichting is op batterijen, wat ik een minder goed idee vind.
quote:iris1969 schreef op 20 november 2011 @ 15:06:

[...]

Ja met van die vogeltjes op een knijpertje en dennenappeltjes enzo:

[afbeelding]

[afbeelding]Die meuk heb/had ik ook allemaal, maar er sneuvelt elk jaar het 1 en ander. Dun glas.
Ik wijt mijn kerstkitschobsessie trouwens aan het gegeven dat mijn moeder vroeger altijd verantwoorde, minimalistische, ongezellige kerstbomen in huis haalde. En ik maar verlekkerd naar The Fresh Prince of Bell-Air kijken en dergelijke series, waar ze verlichte rendieren op het dak hadden staan.
Volgens mij heeft ze zelfs eens op instigatie van de Libelle appels in de boom gehangen. Ho ho ho.
Iris het zouden mijn foto's kunnen zijn, die vogeltjes ed heb ik ook. Jammer genoeg is de oude piek een paar jaar terug gesneuvelt
Oh, wat een heerlijk topic. Hoe dol ik ook ben op de Sint, na het zien van al die mooie foto's heb ik ook weer zin om de ballen van zolder te halen.

van de genoemde opties zou ik ook gaan voor wit met zilver. Persoonlijk vind ik dat wel te eenvoudig qua kleur. Ik ben ook voor de hysterische boom, en heb in de loop van de jaren rode, oranje, paarse en fuchsiaroze versiering verzameld. Ik vind het zelf overigens niet zo hysterisch, maar juist uitermate verantwoord
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Oh ja, en gebreide ballen mogen er zeker wel bij! Zolang de kleuren maar matchen (ook handig met een waggelende dreumes in huis!).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Wij zetten pas sinds 2 jaar de kerstboom en hebben wit met licht- en donkerblauw. Was erg moeilijk om aan blauwe ballen te komen, als je tenminste een beetje variatie wilde.

Ik heb totaal niks blauws verder in mijn gehele interieur, maar we vonden dit gewoon leuk.

Onze boom vorig jaar:

Overdag:

In het donker:

Mooi hoor, prulletje!
Wow. Ik wil ook zo'n grote.
quote:Murdoch schreef op 20 november 2011 @ 15:58:

Wow. Ik wil ook zo'n grote. Waarom neem je geen grote dan? Plafonds zijn toch overal ongeveer even hoog.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn woongedeelte bevindt zich op een zolderkamer met een puntdak, in een studentenhuis. Best een ruime kamer en erg knus maar alles loopt schuin.
quote:Murdoch schreef op 20 november 2011 @ 17:15:

Mijn woongedeelte bevindt zich op een zolderkamer met een puntdak, in een studentenhuis. Best een ruime kamer en erg knus maar alles loopt schuin.Precies in die punt dan
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nostalgie die oude ballen, prachtig. Ben al een paar keer bij de kringloopwinkel geweest maar helaas.
quote:Tickel schreef op 20 november 2011 @ 14:31:

Is Pistache wat?

[afbeelding]

12x 50 mm ballen glans en mat voor ¤4,49.En die groene heb ik hier hangen!

Maar die van mij koste ¤2,50!
Snoezekind heeft vandaag de kerstboom versierd met kerstknuffelbeestensleutelhangers en zwartepietjes uit supermarktacties van verleden jaren. Bij de Action heb ik vorig jaar onbreekbare gouden vogeltjes op een knijpertje gekocht en alled samen vormt een vrolikk kleurrijk geheel. Volgens mij is het voor kinderen ook het leukstr om lekker kleurig aam de gang te gaan. Een tint vind ik erg saai. Overigens is al onze boommeuk onbreekbaar, scheelt ook weer veel ergernis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Excuses voor de typo's. Touchscreen op mobiel is soms lastig en de mannen zitten achter de internetcomputer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb zojuist mijn etage weet helemaal in nostalgische kerstsfeer omgetoverd en ik ben weer helemaal blij met het resultaat!

Ik vind zelf nog steeds de traditionele combinatie rood/groen het meest het echte kerstgevoel uitstralen en dan vooral de klassieke Engelse stijl met natuurlijke producten (rode besjes, mistletoe, hulst, denneappels e.d.), maar het wordt steeds moeilijker deze stijl te vinden, dus struin ik ieder jaar kerstmarkten e.d. af om mijn verzameling steeds groter te maken.

Ik heb geen kerstboom, maar ik versier de rest van mijn woonkamer wel uitbundig.

Op de grote spiegel boven de schouw en op de muren hangen grote kransen, boven de ramen en op de vensterbanken heb ik groene guillandes hangen met lichtjes en versierd met rode besjes, dennenappels en hulst en ook boven de en-suite heb ik een hele grote guillande met lichtjes hangen.

Verder heb ik misletoe boven de en-suite hangen, nostalgische gebreide christmas stockings aan de haard en overal grote kaarsen staan.

Dan een ouderwetse kerstfilm op of een cd met jaren 50/60 kerstliedjes, chocolade melk met sinaasappelsmaak erbij en mijn nostalgische kerst is compleet. Ik verheug me hier ieder jaar weer op. Zo gezellig!
Klinkt mooi Iris. Ik houd ook van traditionele versiering.

Prulletje, mooie boom!
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven