kerstcadeau schoonouders

21-12-2009 23:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ontving ik een noodoproep per mail van Zusje.

Zusje is blij.

Ze werd door haar vriendje gevraagd om eerste kerstdag bij zijn ouders door te brengen. Diner, familie, de gehele toestand komt aan bod. Klein detail: ze komt er voor het eerst, en wil een goede indruk achterlaten. Begrijpelijk. Ook heel begrijpelijk dat ze mij de noodoproep mailt, maar wat dat betreft zijn er twee problemen.

a. Shala zelf neemt doorgaans een pak hagelslag mee naar schoonmoeders. Elke vrouw houdt van chocolade toch? En bovendien, daar ik inmiddels een goede band met mijn eigen schoonexemplaar heb opgebouwd ben ik er " een beetje uit", dat cadeau-geef-gedoe.

b. ik ben op vakantie, lig lekker in mijn strandmat, en kan Zusje niet bijstaan in haar winkelleed.

Wie-o-wie zet hier voor haar de goede suggesties neer? Vriend van Zus is zoals een Vriend behoort te zijn: heeft vermoedelijk geen flauw idee waar hij zijn eigen ouders blij mee kan maken ;) Wij dus ook niet, maar we doen tenminste nog een poging.

Ik stuur deze link door naar Zusje, dus alvast namens Zusje bedankt!!!!
Een sjieke doos bonbons. Dus geen supermarktpralines, maar echt iets lekkers van de chocolaterie.

Als het spelletjesmensen zijn (dat zal Vriend van Zus wel weten), een leuk gezelschapsspel.

Een mooie kalender.

Een grote bos bloemen, of een leuke plant in een pot.
Goede fles wijn en mooie fles bloemen?

Misschien is een koffie + pakket leuk? Dus goede koffie (Lefelt / van Hilst) met een busje slagroom, caramelsaus mooi verpakt?

Of 'gewoon' een mooi koffie of theepakket bij een speciaalzaak laten maken? Niet overdreven en past wel weer bij het kerstdiner denk ik.

Ik zou het vooral niet te groot doen, een hele goede fles wijn als ze wijn drinken, zou voldoende moeten zijn lijkt me?

Of een pak hagelslag natuurlijk
Dat zeg ik....
Geen paniek! Scoor bij een bloemenzaak 2 witte kerststerren in een neutrale pot (gladde, kleur zilver ofzo). Kan je denk ik niet mis mee zitten!
Ik vind het koffiepakket en de luxe chocs ook wel erg leuk. Oh ... choco's... zucht... zit op een plek waar Chocolade niet bestaat!!!

Nogmaals, namens Zus bedankt. Ze kan niet posten, is geen forummer. Stom eigenlijk van je, Zus! Nu zie je hoe leuk het hier is!

x

ps: kerststerren zijn die planten. Ook leuk trouwens. Als je maar geen cactus meeneemt.. je weet hoe dat over kan komen ;)
quote:Sha_la schreef op 22 december 2009 @ 00:15:

Ik vind het koffiepakket en de luxe chocs ook wel erg leuk. Oh ... choco's... zucht... zit op een plek waar Chocolade niet bestaat!!!Ruilen? Jij mijn chocola, ik jouw strand?
Ik zou ook op safe spelen en met een luxe doos bonbons en een goede fles wijn aankomen. Maar dan wel even bij Vriend vragen of schoonouders toevallig niet aan de lijn doen, danwel suikerpatiënt zijn, danwel alcoholloos door het leven gaan
Hahahaha.. maar het regent hier vandaag... en wat er bij jullie aan sneeuw ligt, gutst hier beneden door de lobby!!!!

Ik denk niet dat schoonouders suiker dan wel alcoholpatienten zijn. Mijn zusje vond het wel noemenswaardig te vermelden dat ze uit het noorden van het land komen. Weet niet of ze daar andere cadeaus geven c.q ander inpakpapier gebruiken?

Had zelf al een tip gegeven over kunstboeken of fotoboeken rond een bepaald thema ( vriendschap ofzo ivm kerst) als ze van fotografie of kunst houden, maar misschien is dit te persoonlijk? oh ja, als ze een hond hebben: een luxe doos hondenkoekjes, verpakt als far-over-the-top petitfours voor luxepaar..ehm..honden. Zou ik doen. Samen met de hagelslag ;)

Vond overigens in mijn zoektocht een leuk boekje met 10001 onderwerpen om over te praten( knalrode voorkant). Elke bladzijde een andere kwestie. Dat geeft wellicht een raar idee ( ocharm, meisje weet niet wat ze moet zeggen!) maar is wellicht voor iemand anders een leuk idee als vriendschappelijk cadeau aan een praatgrage vriendin.
dat van die cadeaus in het noorden was een grap zonder bijgevoegd emoticon.... werkt hier niet :(
De noordelingen vinden een leuk verpakt cadeau net zo leuk als de zzuiderlingen.

Een fles wijn, ik zal het niet doen, of ze moet weten dat de schoonouders wijn drinken.

een mooi kerstukje is ook vast wel iets,denk ik.
Ik zou voor 'n kerstster (wit) gaan in combinatie met 'n fles wijn.
Ik zou zelf iets maken voor bij de koffie, chocoladetruffels ofzo, da's goed te doen. Mooi papiertje er omheen en een mooie bos bloemen d'r bij! Ik zou mezelf wel als schoondochter willen.
Oh ja, goed plan! Iets zelfgemaakt werkt ook altijd goed!

Ik maak altijd vrienden met zelfgemaakte zandkoekjes. Leuk trommeltje of doosje eromheen en klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven